Úvod

Dva dvojnápravové pracovné vozne pre údržbu tratí a trolejového vedenia postavili dielne Bratislavskej mestskej elektrickej železnice v priebehu 40-tych rokov 20. storočia.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. BMEŽ #150 150 1940. roky 1940. roky 1975 1
2. BMEŽ #151 151 1948 – 1949 1948 – 1949 1975 1
Spolu 1940. roky   2

Technické parametre

Elektrická výzbroj Siemens (#150)
Motor Siemens GBM 430 (#150)
Výkon motora 60 kW (GBM 430)

Fotografie

Opis

Na dvojnápravových podvozkoch postavili skrine obojsmerných pracovných vozňov podľa vzoru vtedy stavaných električiek. Prístup na plošiny zabezpečili jednodielnymi nástupnými dverami vždy na pravej strane v smere jazdy a uprostred bočníc osadili väčšie posuvné dvere. Vozeň #151 vybavili na streche plošinou pre údržbu trolejového vedenia a pantografický zberač prúdu preto osadili v prednej časti strechy.

Úpravy

Oba vozne boli v priebehu 1950-tych rokov upravené na snehové pluhy.

Prevádzka

Ako prvý začal slúžiť pracovný vozeň #150, vozeň #151 pribudol do vozidlového parku až po roku 1948.

Vyraďovanie a likvidácia

Oba vozne boli v roku 1975 odovzdané do Technického múzea v Brne. Vozňu #151 sa však pri vykladaní z vagóna zlomila skriňa, preto bol zošrotovaný. Po dlhodobom chátraní bol nakoniec zošrotovaný aj vozeň #150.

Katalóg vozidiel

150

151

Legenda a štatistika

150vyradené vozidlo: 2 (100 %)
 —technologické vozidlo: 2 (100 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.