VozidláElektričky › DPMB #7 - 10V roku 1954 vznikli v dielňach DPMB štyri elektrické motorové vozne označené číslami 7 - 10. Na pôvodných rámoch električiek Ganz #21 - 30 (neskôr #1 - 10) z roku 1912 boli postavené nové skrine podľa vzoru vtedy najnovších električiek Tatra Studénka #51 - 65, resp. 6MT. Repasovaná výzbroj s motormi Siemens bola použitá z pôvodných vozidiel Ganz.


DPMB #7 - 10

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. DPMB 7 – 10 1954 – 1955 1955 1961 – 1965 4
Spolu: 1954 – 1955   4

Technické parametre

Dĺžka:cca 9500 mm
Dĺžka so spriahadlami:10000 mm
Šírka:2160 mm
Pohotovostná hmotnosť:11000 kg
Elektrická výzbroj:Ganz
Motor:Siemens D 491
Výkon motora:26,5 kW / 625 rpm
Počet motorov:2
Celkový výkon:53 kW

Prevádzka

Električky vlastnej stavby #7 - 10 premávali výlučne na linke 6 z Karlovej Vsi do Petržalky. Jazdili len samostatne bez vlečných vozňov. Jeden z vozňov slúžil po vyradení z osobnej prevádzky ako pracovný do roku 1965 pod číslom 153.

Vyraďovanie a likvidácia

Pre problémy s pevnosťou uchytenia karosérie vozidla na rám boli po zastavení premávky cez Starý most v roku 1961 napriek nízkemu veku vyradené a zošrotované vozidlá #7, 8 a 9, okrem jednej skrine, ktorá slúžila od roku 1962 ako prístrešok v rekreačnom stredisku DPMB v Borinke. Pracovný voz #153 (ex #10) zlikvidovali v roku 1965.

Katalóg vozidiel

7 8 9 153

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 4 (100%)

Legenda

153vyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
10 153od 1960

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.