V 37 sekunde vidno Pragu ako trolejovú vežu.
https://youtu.be/g4QYlj6maL0?feature=shared
https://youtu.be/g4QYlj6maL0?feature=shared
V roku 2017 bolo dopravnému podniku darované vozidlo Praga RN, ktoré bolo následne zrenovované na historické vozidlo.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Praga RND | 51 – 52 | 1949 | 1949 | 1951 – 1952 | 2 |
| 2. | Praga RN | 51II | 1948 (?) | —* | 1 | |
| Spolu | 1948 – 1949 | 3 | ||||
| * Zachovalo sa historické vozidlo | ||||||
| Dĺžka | 7450 mm |
|---|---|
| Šírka | 2350 mm |
| Výška | 3000 mm |
| Rázvor | 4200 mm |
| Počet dverí | 1 |
| Počet miest na sedenie | 18 + 1 (pozdĺžne sedadlá)
22 + 1 (priečne sedadlá) |
| Počet miest na státie | 22 (pozdĺžne sedadlá)
12 (priečne sedadlá) |
| Celkový počet miest | 40 + 1 (pozdĺžne sedadlá)
34 + 1 (priečne sedadlá) |
| Pohotovostná hmotnosť | ~ 4500 kg |
| Celková hmotnosť | ~ 7300 kg |
| Motor | Praga RND, naftový, vodou chladený 4-valec |
|---|---|
| Výkon motora | 44,2 kW / 2000 rpm |
| Objem motora | 4503 cm3 |
| Maximálna rýchlosť | 60 km/h |
| Prevodovka | Praga, manuálna, 4-stupňová |
| Zapaľovanie | PAL PV4B70P115c |
| Nápravy | predná: Praga, tuhá, kovaná, poloeliptické listové perá
zadná: Praga, tuhá, kužeľové ozubenie Gleason |
| Pneumatiky | 7,50-20 |