VozidláAutobusy › SOR C 10.5Linkové vysokopodlažné autobusy SOR C 10.5 českého výrobcu SOR Libchavy boli vyrábané od roku 2000. V čase svojho vzniku vyplnili medzeru medzi autobusmi štandardnej dĺžky a kategóriou midibusov. Dopravný podnik Bratislava zakúpil tieto vozidlá pre málo vyťažené linky, regionálne linky, nepravidelnú zájazdovú dopravu a pre potreby svojej autoškoly.


SOR C 10.5


SOR C 10.5 AŠ

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR C 10.5 AŠ 8006 – 8008 2008 2008 3
2. SOR C 10.5 3301 – 3305 2008 2008 5
Spolu: 2008   8

Technické parametre

Dĺžka:10780 mm
Šírka:2525 mm
Výška:2950 mm
Výška podlahy:800 mm
Rázvor:5600 mm
Počet dverí:2
Počet miest na sedenie:41 + 1
Počet miest na státie:35
Celkový počet miest:76 + 1
Pohotovostná hmotnosť:7750 kg
Motor:Iveco Tector F4AE 3682F, EURO 4, kvapalinou chladený naftový preplňovaný šesťvalec
Výkon motora:185 kW / 2500 rpm
Objem motora:5880 cm3
Krútiaci moment motora:850 Nm / 1250-1950 rpm
Maximálna rýchlosť:100 km/h
Prevodovka:ZF Ecolite 6S 700 BO, 6-stupňová manuálna, plne synchronizovaná, s retardérom Telma
Riadenie:RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Nápravy:predná: SOR C 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor RS24-147E, tuhá, hnacia
Pneumatiky:285/70 R19.5 TL (7,5 x 19,5")
Klimatizácia:Carrier Sütrak (SOR C 10.5 AŠ)

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí (predné jednokrídlové, druhé široké dvojkrídlové). V interiéri osadili pre cestujúcich nesklopné sedadlá s vysokými opierkami a textilným poťahom s logami Bratislavy v linkovom usporiadaní 2 + 2. Nad sedadlami umiestnili police na príručnú batožinu. Pred druhými dverami vyčlenili priestor pre detský kočík. Pracovisko vodiča vybavili uzavretou kabínkou. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Interiér osvetlili kombinovanými svietidlami SEC Megalux so žiarivkami a doplnkovými žiarovkami. Pod podlahou vyčlenili zvonku prístupný priestor pre väčšiu batožinu. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a stropnými ventilátormi. Vozidlá pre autoškolu vybavili klimatizáciou interiéru pre cestujúcich firmy Carrier Sütrak. Vykurovanie vyriešili teplovodným nezávislým kúrením Eberspächer Hydronic 24. Informovanosť cestujúcich zabezpečili optickým a akustickým informačným systémom firmy BUSE. Pre zvýšenie bezpečnosti inštalovali v motorovom priestore automatický hasiaci systém Firestop. Autobusy pre mestskú a regionálnu dopravu dodali v celočervenom nátere, vozidlá pre autoškolu v bielom nátere.

Úpravy

Autobusy autoškoly boli po zaradení do prevádzky vybavené optickým informačným systémom BUSE s červenými LED diódami. Červené vozidlá dostali v roku 2010 na bočnice farebné štvorčekové nálepky a logo Bratislavy.

Prevádzka

Prvé 4 vozidlá sa zaradili do premávky na linkách 29 a 630 na začiatku decembra 2008. Piate vozidlo (#3303) ich nasledovalo koncom decembra na linke 901. V roku 2009 sa počas víkendov využívali aj na ťahanie cykloprívesu na linke 901. Vozidlá #3304 a 3305 boli spolu s výcvikovými vozidlami využívané aj na objednanú dopravu v rámci mesta, ale aj nepravidelnú zájazdovú dopravu za hranice mesta.

Vozidlo #3303 bolo po najazdení viac ako 800 000 km na linke 901 preradené v marci 2015 na linku 630 (neskôr prečíslovanú na 525) a naopak vozidlo #3302 z tejto linky, ktoré malo najazdený polovičný počet kilometrov, prešlo na linku 901. Po zriadení linky 153 (skrátená verzia linky 525) v roku 2015 boli autobusy tohto typu (prevažne #3301 a 3303) nasadzované aj na túto linku.

Po zmene linky 29 (predĺženie do Devínskej Novej Vsi a k Novému SND) v októbri 2017 prestali byť autobusy SOR C 10.5 (#3304 a 3305) vypravované na túto linku. Po zaradení nových midibusov Solaris Urbino 8,6 na linku 153 od februára 2018 stratili využitie aj ďalšie dva SORy C 10.5. Jeden z nich bol následne vypravovaný na školský spoj č. 1 z Petržalky cez Karlovu Ves ku škole na Hálkovej ulici v Novom Meste. Zvyšné tri vozidlá tvorili zálohu pre linku 901, prípadne boli využívané na objednané jazdy. V lete 2018 sa vozidlo #3304 v prípade potreby objavilo aj na cyklobusovej linke 129 do Devína. Od jesene 2018 je autobus SOR C 10.5 nasadzovaný v podľa potreby aj na cezhraničnú linku 801 do Rajky.

Katalóg vozidiel

8006 8007 8008
3301 3302 3303 3304 3305

  • Počet nevyradených vozidiel: 8 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3304nevyradené vozidlo
3302dnes v premávke
3305odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.