VozidláAutobusy › Iveco Daily / Rošero-P CityNa podvozku Irisbus Iveco Daily A50C15 ako jedna z mnohých stavala minibusy aj spišskonovoveská firma Rošero-P, ktorá ich ponúkala pod označením Daily DCLI 70-50C15 (obchodný názov Rošero-P City). Tieto vozidlá boli zakúpené na doplnenie vozového parku kategórie Mini využívaného v tých lokalitách mesta, ktoré nie sú vhodné na pravidelnú obsluhu väčšími autobusmi. Dopravný podnik Bratislava otestoval v neverejnej prevádzke jedno vozidlo tohto typu v máji 2008, následne v druhej polovici roka 2008 boli zakúpené 4 takéto vozidlá vrátane prezentačného za cenu 10,243 mil. Sk. Zakúpenie týchto vozidiel umožnilo zaviesť nové minibusové linky č. 35 a 147. Koncom roka 2009 boli zakúpené ďalšie 4 takéto minibusy.


Iveco Daily A50C15 Way


Iveco Daily A50C15 Way po doplnení náteru


Iveco Daily / Rošero-P City

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Iveco Daily A50C15 Way 1902 – 1905 2007 – 2008 2008 od 2018 4
2. Iveco Daily DCLI 70-50C15 1906 – 1909 2009 2010 od 2018 4
Spolu: 2007 – 2009   8

Technické parametre

Dĺžka:6950 mm
Šírka:2000 mm
Výška:2945 mm
Rázvor:3950 mm
Počet dverí:2 + 2 manipulačné
Počet miest na sedenie:12 + 1
Počet miest na státie:15 (#1902 - 1905)
10 (#1906 - 1909)
Celkový počet miest:27 + 1 (#1902 - 1905)
22 + 1 (#1906 - 1909)
Pohotovostná hmotnosť:3400 kg (#1902 - 1905)
3570 kg (#1906 - 1909)
Celková hmotnosť:5600 kg
Motor:Iveco F1CE0481F, EURO 4, kvapalinou chladený preplňovaný naftový radový 4-valec s vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail 2. generácie a CRT filtrom
Výkon motora:107 kW / 3500 rpm
Objem motora:2998 cm3
Krútiaci moment motora:350 Nm / 1400 - 2600 rpm
Maximálna rýchlosť:100 km/h (s obmedzovačom)
Prevodovka:ZF Ecolite 6S 400, synchronizovaná mechanická 6-stupňová
Nápravy:predná: Iveco 5819, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Iveco 450511, hnacia, s jednostupňovou redukciou
Pneumatiky:195/75 R16C 107/105 R

Opis

Karosériu minibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. Zadné čelo vybavili dvojkrídlovými manipulačnými dverami, ktoré zaslepili. V pravej bočnici umiestnili dvojicu výklopných dverí pre cestujúcich. Predné dvere s elektrickým pohonom dodala talianska firma Oclap. Pri prvej sérii boli zadné dvere jednokrídlové, pri druhej dvojkrídlové od firmy Masats. Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili čalúnené sedadlá pre cestujúcich Kiel Lite v usporiadaní 2+1. Prvé vozidlo vybavili aj bezpečnostnými pásmi na sedadlách pre cestujúcich. Nad sedadlami v ľavej časti umiestnili policu na príručnú batožinu. Pracovisko vodiča neoddelené kabínkou od priestoru pre cestujúcich vybavili samostatnými manipulačnými dverami. Vetranie interiéru zabezpečili klimatizačnou jednotkou, výklopnými časťami bočných okien a stropným výklopným vetrákom slúžiacim aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili nezávislým kúrením Webasto s konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami. Vozidlá nalakovali bielou farbou.

Úpravy

Vozidlá #1902 a 1903 obdržali pred zaradením do premávky optický informačný systém BUSE pozostávajúci z bočného a zadného transparentu. Minibus #1904 bol tesne po zaradení do premávky vybavený iba zadným displejom. V decembri 2008 dostali minibusy aj zvyšné displeje (predný, resp. pri voze #1904 aj bočný). Vozidlo 1905 bolo vybavené všetkými displejmi už pred zaradením do premávky.

Začiatkom decembra 2008, pred zavedením liniek 35 a 147, obdržali vozidlá #1903 a 1904 na pôvodný celobiely náter červeno-sivé podokenné pásy a logá DPB a Bratislavy. Následne tak boli upravené aj vozidlá #1902 a 1905. Chýbajúcu kabínku vodiča vyriešili krátko po sprevádzkovaní pri niektorých vozidlách (#1902, 1903) obložením pracoviska vodiča kartónmi. Neskôr bola na vozidle #1903 zhotovená drevotriesková kabínka.

Vozidlám z druhej série bol informačný systém BUSE nainštalovaný krátko po sprevádzkovaní, neskôr dostali aj nálepky s logami DPB a Bratislavy doplnené malými štvorcovými nálepkami.

Prevádzka

Minibus #1902 sa zaradil do premávky 30. septembra 2008 na linke 151, #1903 ho nasledoval začiatkom októbra na linke 44. Vozidlo #1904 začalo jazdiť so zriadením linky 35 od 10.12.2008. Posledné vozidlo sa zaradilo do premávky krátko pred Vianocami 2008. V roku 2009 sa minibusy Iveco vypravovali najmä na linky 35, 135, 147 a 180.

Vozidlá z druhej série sa zaradili do premávky postupne od 20. januára 2010 v celobielom nátere a bez optického informačného systému. Minibusy oboch sérií sa neskôr vypravovali aj na linky 27, 36, 58, 69, 82, 128 a 151.

Po zrušení minibusových liniek 36, 82, 135, 128, 180 boli minibusy tohto typu vypravované na zostávajúce linky 27, 35, 44, 58, 69, 147 a 151. Pre nedostatok pojazdných vozidiel boli v roku 2017 postupne na linke 69 nahradené väčšími midibusmi. V januári 2018 ich na linkách 27 a 151 nahradili malé elektrobusy SOR EBN 8 a na linkách 35 a 58 midibusy Solaris Urbino 8,6. Ako minibusové zostali linky 44 a 147.

Vyraďovanie a likvidácia

V roku 2017 boli po vážnych nehodách z prevádzky odstavené minibusy #1904 (po nehode s autom a semaforom) a #1906 (po nehode s autom). Spolu s nadbytočnými vozidlami #1902 a 1903, ktoré boli z premávky do zálohy odstavené v júni 2018, boli v lete 2018 ponúknuté na predaj.

Katalóg vozidiel

1902 1903 1904 1905
1906 1907 1908 1909

  • Počet nevyradených vozidiel: 5 (63%)
  • Počet vyradených vozidiel: 3 (38%)

Legenda

1909nevyradené vozidlo
1907odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky)
1906vyradené vozidlo

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Durkø494131.8.2018 0:36 #2 Re:
Reakcia na #1 od SOR TNB 12 #6004:
Pravdepodobne bol vyradeny pre nadbytok ako studena zaloha,tak ho vytiahli lebo sa neustale kazia tie nase nestasne daily-ny
SOR TNB 12 #600421.7.2018 9:28 #1 Re:
Čo sa to deje?! 1903 je v premávke! Však má byť podľa informácií vyradená.? ?