Na podvozku Irisbus Iveco Daily A50C15 ako jedna z mnohých stavala minibusy aj spišskonovoveská firma Rošero-P, ktorá ich ponúkala pod označením Daily DCLI 70-50C15 (obchodný názov Rošero-P City). Tieto vozidlá boli zakúpené na doplnenie vozového parku kategórie Mini využívaného v tých lokalitách mesta, ktoré nie sú vhodné na pravidelnú obsluhu väčšími autobusmi. Dopravný podnik Bratislava otestoval v neverejnej prevádzke jedno vozidlo tohto typu v máji 2008, následne v druhej polovici roka 2008 boli zakúpené 4 takéto vozidlá vrátane prezentačného za cenu 10,243 mil. Sk. Zakúpenie týchto vozidiel umožnilo zaviesť nové minibusové linky č. 35 a 147. Koncom roka 2009 boli zakúpené ďalšie 4 takéto minibusy.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Iveco Daily A50C15 Way
1902 – 1905
2007 – 2008
2008
od 2019
4
2.
Iveco Daily DCLI 70-50C15
1906 – 1909
2009
2010
od 2019
4
Spolu
2007 – 2009
8
Technické parametre
Dĺžka
6950 mm
Šírka
2000 mm
Výška
2945 mm
Rázvor
3950 mm
Počet dverí
2 + 2 manipulačné
Počet miest na sedenie
12 + 1
Počet miest na státie
15 (#1902 - 1905)
10 (#1906 - 1909)
Celkový počet miest
27 + 1 (#1902 - 1905)
22 + 1 (#1906 - 1909)
Pohotovostná hmotnosť
3400 kg (#1902 - 1905)
3570 kg (#1906 - 1909)
Celková hmotnosť
5600 kg
Motor
Iveco F1CE0481F, EURO 4, kvapalinou chladený preplňovaný naftový radový 4-valec s vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail 2. generácie a CRT filtrom
Karosériu minibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. Zadné čelo vybavili dvojkrídlovými manipulačnými dverami, ktoré zaslepili. V pravej bočnici umiestnili dvojicu výklopných dverí pre cestujúcich. Predné dvere s elektrickým pohonom dodala talianska firma Oclap. Pri prvej sérii boli zadné dvere jednokrídlové, pri druhej dvojkrídlové od firmy Masats. Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili čalúnené sedadlá pre cestujúcich Kiel Lite v usporiadaní 2+1. Prvé vozidlo vybavili aj bezpečnostnými pásmi na sedadlách pre cestujúcich. Nad sedadlami v ľavej časti umiestnili policu na príručnú batožinu. Pracovisko vodiča neoddelené kabínkou od priestoru pre cestujúcich vybavili samostatnými manipulačnými dverami. Vetranie interiéru zabezpečili klimatizačnou jednotkou, výklopnými časťami bočných okien a stropným výklopným vetrákom slúžiacim aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili nezávislým kúrením Webasto s konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami. Vozidlá nalakovali bielou farbou.
Úpravy
Vozidlá #1902 a 1903 obdržali pred zaradením do premávky optický informačný systém BUSE pozostávajúci z bočného a zadného transparentu. Minibus #1904 bol tesne po zaradení do premávky vybavený iba zadným displejom. V decembri 2008 dostali minibusy aj zvyšné displeje (predný, resp. pri voze #1904 aj bočný). Vozidlo 1905 bolo vybavené všetkými displejmi už pred zaradením do premávky.
Začiatkom decembra 2008, pred zavedením liniek 35 a 147, obdržali vozidlá #1903 a 1904 na pôvodný celobiely náter červeno-sivé podokenné pásy a logá DPB a Bratislavy. Následne tak boli upravené aj vozidlá #1902 a 1905. Chýbajúcu kabínku vodiča vyriešili krátko po sprevádzkovaní pri niektorých vozidlách (#1902, 1903) obložením pracoviska vodiča kartónmi. Neskôr bola na vozidle #1903 zhotovená drevotriesková kabínka.
Vozidlám z druhej série bol informačný systém BUSE nainštalovaný krátko po sprevádzkovaní, neskôr dostali aj nálepky s logami DPB a Bratislavy doplnené malými štvorcovými nálepkami.
Prevádzka
Minibus #1902 sa zaradil do premávky 30. septembra 2008 na linke 151, #1903 ho nasledoval začiatkom októbra na linke 44. Vozidlo #1904 začalo jazdiť so zriadením linky 35 od 10.12.2008. Posledné vozidlo sa zaradilo do premávky krátko pred Vianocami 2008. V roku 2009 sa minibusy Iveco vypravovali najmä na linky 35, 135, 147 a 180.
Vozidlá z druhej série sa zaradili do premávky postupne od 20. januára 2010 v celobielom nátere a bez optického informačného systému. Minibusy oboch sérií sa neskôr vypravovali aj na linky 27, 36, 58, 69, 82, 128 a 151.
Po zrušení minibusových liniek 36, 82, 135, 128, 180 boli minibusy tohto typu vypravované na zostávajúce linky 27, 35, 44, 58, 69, 147 a 151. Pre nedostatok pojazdných vozidiel boli v roku 2017 postupne na linke 69 nahradené väčšími midibusmi. V januári 2018 ich na linkách 27 a 151 nahradili malé elektrobusy SOR EBN 8 a na linkách 35 a 58 midibusy Solaris Urbino 8,6. Ako minibusové zostali linky 44 a 147. V decembri 2020 bol na linku 147 nasadený nový väčší midibus Rošero First FCLEI a tak sa následne zvyšné minibusy striedali už len na linke 44 až do jej náhrady novou linkou 145 od 27. marca 2021, na ktorú už bol tiež nasadený midibus First FCLEI. Následne slúžili minibusy Iveco Daily už len ako záloha pre prípad nedostatku prevádzkyschopných novších midibusov.
Vyraďovanie a likvidácia
V roku 2017 boli po vážnych nehodách z prevádzky odstavené minibusy #1904 (po nehode s autom a semaforom) a #1906 (po nehode s autom). Spolu s nadbytočnými vozidlami #1902 a 1903, boli v lete 2018 ponúknuté na predaj.
V máji 2019 boli minibusy #1903, 1904 a 1906 odpredané firme DZS - M.K. TRANS z Michaloviec, pričom vozidlo #1903 bolo následne zaradené na linky MHD v Michalovciach. Nepredané vozidlo #1902 sa opäť zaradilo do premávky.