VozidláTrolejbusy › Škoda T 11Pokusom o unifikáciu vozidlového parku v Československu bola výroba overovacej série trolejbusov s karosériou úspešného autobusu ŠM 11, ktorú dodala Karosa Vysoké Mýto. O finalizáciu vozidla s označením Škoda T 11 sa postarala Škoda Ostrov nad Ohří v roku 1967. Zmluvu s výrobcom na 3 tieto vozidlá z overovacej série mal aj DPMB, pričom dodané mali byť už v roku 1966, avšak z dôvodu nesplnenia technických noriem boli vozidlá dokončené a dodané až v roku 1967.


Škoda T 11/0

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Škoda T 11/0 226 – 228 1967 1967 1978 – 1979 3
Spolu: 1967   3

Technické parametre

Dĺžka:10985 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3470 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:29 + 1
Počet miest na státie:71
Celkový počet miest:100 + 1
Pohotovostná hmotnosť:8660 kg
Elektrická výzbroj:Škoda, stýkačová
Motor:2 AL 2744 sN (600 V)
Výkon motora:120 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:120 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h

Opis

Na oceľovom ráme bola postavená panelová konštrukcia s hliníkovou strechou na bočniciach oplechovaná vlnitým plechom. Trakčný motor z dielne Škody zavesil výrobca priamo na rám karosérie. Nástup a výstup cestujúcich umožňovali troje skladacie dvere. Sedadlá v interiéri boli v priečnom usporiadaní 2 + 1, nad prednou nápravou bolo pozdĺžne umiestnené po oboch stranách trojesedadlo. Pracovisko vodiča bolo od priestoru pre cestujúcich oddelené zástenou a polovičnými dvierkami. Vykurovanie i vetranie vozidla zabezpečoval vzduchový kanál s termostatovým ovládaním a bočné okná. Osvetlenie interiéru bolo už žiarivkové. Vyfarbenie trolejbusov zodpovedalo vzhľadu autobusov ŠM 11 1608 v červeno-krémových farbách.

Úpravy

Vozidlám bola #226 a 228 upravená predná maska, kde bola odstránená časť predného nárazníka a neskôr opäť v prípade vozu #228 doinštalovaná späť. Všetky tri trolejbusy dostali po opravách červeno-biely náter po vzore vozidiel Škoda 9 Tr. Voz #228 dostal po oprave začiatkom roku 1977 opäť červeno-krémový náter. V 70-tych rokoch im bola na prednú masku nainštalovaná presklená linková orientácia.

Prevádzka

Z ôsmich vyrobených kusov jazdili v Bratislave tri trolejbusy s číslami 226 - 228 najmä na linkách 14 a 17. Všetky tri trolejbusy sa do premávy zaradili v septembri 1967. Od začiatku bola na nich zavedená samoobslužná prevádzka bez sprievodcov.

Vyraďovanie a likvidácia

Vyradenie trolejbusov z premávky v rokoch 1978 - 1979 prežil voz #228 dvanásť rokov chátrajúci na odstavnej ploche v Bernolákove. Napriek snahám o jeho záchranu tento unikátny voz v roku 1991 spolu s vyradenými trolejbusmi Škoda 9 Tr zošrotovali na prenajatom pozemku pod Prístavným mostom.

Katalóg vozidiel

226 227 228

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 3 (100%)

Legenda

228vyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.