VozidláElektričky › Ringhoffer #47Električka Ringhoffer s elektrickou výzbrojou spoločnosti Brown Boveri & Cie (BBC) bola vyrobená v roku 1920 v Ringhofferovej továrni v Prahe pre české Teplice, kde mala číslo 43. Do Bratislavy bola dodaná spolu s vozňom KPS #46 z Teplíc koncom roka 1956, kde sa v tom čase začínala likvidovať električková doprava.


Približný vzhľad električky Ringhoffer #47

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Ringhoffer 47 1920 1957 1960. roky 1
Spolu: 1920   1

Technické parametre

Dĺžka:10400 mm
Šírka:2150 mm
Výška:3350 mm
Rázvor:3600 mm
Počet dverí:4
Pohotovostná hmotnosť:11300 kg
Elektrická výzbroj:BBC
Motor:GTM 4
Výkon motora:39,7 kW
Počet motorov:2
Celkový výkon:79,4 kW
Maximálna rýchlosť:40 km/h

Opis

Električka pochádzala zo série vozňov #41 - 45 dodaných do Teplíc v roku 1920. Vozeň mal pri dodaní do Bratislavy už červeno-krémové vyfarbenie, podvozok bol čierny a strecha sivá. Drevená skriňa bola zvonku oplechovaná a postavená na oceľovom ráme.

Úpravy

Ešte počas prevádzky v Tepliciach bola po druhej svetovej vojne električka rekonštruovaná, pričom vzhľad vozovej skrine bol prispôsobený novším električkám typu KPS. V Bratislave bol pôvodný tyčový zberač vymenený za pantograf a pôvodné spriahadlá boli vymenené za spriahadlá Compact, ktoré sa v tom čase využívali na všetkých bratislavských električkách. Vozeň dostal aj elektrické smerovky.

Prevádzka

Či sa vozeň Ringhoffer v Bratislave využíval aj v osobnej doprave, alebo slúžil len ako pracovný vozeň, nie je dodnes známe, využívaný však bol ešte v roku 1961.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozeň Ringhoffer bol vyradený v prvej polovici 1960-tych rokov.

Katalóg vozidiel

47

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ondrej2.2.2019 14:22  +1#3 Re:
Podle filmového záznamu byla tramvaj ještě na podzim 1965 jako pracovní provozní (zachyceno v Československém filmovém týdeníku č. 48/1965). Vypadá to, že místo evid. čísla má pod čelním oknem nápis PRACOVNÝ VOZ.
TeBeCe17.7.2014 9:38 #2 Re:
Reakcia na #1 od Jergus1:
skoda, ze ani jedna verzia nie je podlozena dochovanymi udajmi DP. Podla doteraz najdenych zaznamov MV existovali len po cislo 46...a premavkova fotografia (bez cisla) existuje len ku KPS.
Jergus116.7.2014 20:20  +1#1 Re:
Ringhoffer má na Vašich stránkach asi 3-4 roky udané chybné číslo. Správne číslo je 46./ Ide o bývalé vozidlo č.43 z Teplíc. / Vozidlo jazdilo výlučne na trati číslo 6 asi do roku 1960.
Voz číslo 47, t.č. chybne označovaný ako Ringhoffer, jazdil do roku 1961 tiež vúlučne na trati čislo 6.
Po zrušení tejto linky som ho ešte niekoľko mesiacov občas vidával aj na trati číslo 3. Nápadné bolo extrémnou dĺžkolu.
/Asi do roku 2010,11 /?/ ste mali vozidlá očíslované správne./

vid.:
http://www.telma.unas.cz/str/galerie/csr.htm