imhd.sk
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Integrovaná doprava
MHD na letisko
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Nočná doprava
Preprava zvierat
Preprava bicyklov
Prepravný poriadok IDS BK
Prepravný poriadok ZSSK
Prepravný poriadok LESK
Zastávky na znamenie
Označovanie nástupíšť
Výjazdy a dojazdy liniek
Náhradná autobusová doprava
Straty a nálezy
Sťažnosti a nefunkčná klíma
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Električkové trate
Trolejbusové trate
Železnice
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Jasná obloha
20 °C
sk
English
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Dve lanovky a jedna zubačka ako bežná súčasť MHD v Janove (29.8.2025)
Ozubnicová železnica Ferrovia Principe-Granarolo funguje od roku 1901
Prednosť pri ceste zubačkou majú miestni obyvatelia
Kabína vodiča zubačky
Konečná stanica (toho času v rekonštrukcii) sa nachádza len kúsok od predposlednej zastávky
Ozubnicová železnica je dlhá iba 1,1 km a stúpa 194 metrov s maximálnym sklonom 21,4 %
Trať ma celkovo 9 zastávok
Rozchod koľajníc použitej Riggenbachovej ozubnice je 1200 mm
Priecestie na ozubnicovej železnici
Do niektorých vchodov sa dá dostať len cez strmé železničné priecestie
Spodná stanica ozubnicovej železnice
Trať je napájaná pôvodným napätím 550 V DC
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy Funicolare Zecca–Righi
Pôvodne išlo o dve samostatné lanové dráhy, pričom spodná bola takmer celá v tuneloch a horné na otvorenom priestranstve
Upozornenie na technologické zastávky, ktoré sú pozostatkom z pôvodnej prevádzky lanovky
Kabína vodiča lanovky
Spodná tunelová časť bola otvorená v roku 1897
Kedysi prestupná stanica, dnes výhybňa
Interiér vozňa lanovky
Horná stanica lanovej dráhy Funicolare Zecca–Righi
Horná časť bola otvorená v roku 1895 a má rovnako ako spodná rozchod 1000 mm
Pozemná lanovka Funicolare Sant'Anna bola otvorená v roku 1891 a až do roku 1980 fungovala na princípe vodnej protiváhy
Lanovka meria iba 357 m a nie je ani veľmi strmá - výškový rozdiel 54 m prekonáva s maximálne 17-% stúpaním
Pomerne malé vozne pojmú najviac 30 cestujúcich
Rozchod koľajníc je na tejto lanovke 1200 mm
Technológia lanovky so žeriavom pri výhybni
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie