imhd.sk
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Integrovaná doprava
MHD na letisko
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Nočná doprava
Preprava zvierat
Preprava bicyklov
Prepravný poriadok IDS BK
Prepravný poriadok ZSSK
Prepravný poriadok LESK
Zastávky na znamenie
Označovanie nástupíšť
Výjazdy a dojazdy liniek
Náhradná autobusová doprava
Straty a nálezy
Sťažnosti a nefunkčná klíma
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Električkové trate
Trolejbusové trate
Železnice
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Slabý dážď
2 °C
sk
English
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Austrália a Oceánia
›
Nový Zéland / Aotearoa
› Wellington / Te Whanganui-a-Tara
Elektrický double-decker s nabíjačkou dedikovanou pre tento druh elektrobusov
Odstavné plochy pre autobusy na stanici Wellington
Elektrobusy nahradili trolejbusy, ktoré predtým nahradili električky
Elektrobus z čias zrušenia trolejbusov vo Wellingtone pri budove novozélandského parlamentu prezývanej "včelí úľ"
Vozne lanovky vo výhybni
Trať lanovky je dlhá 609 metrov, prekonáva výškový rozdiel 119 metrov a dosahuje maximálne stúpanie 19,8 %
Svetelná hra v tuneli lanovky
Vozne aj celú lanovú dráhu vybudovala švajčiarska firma Habegger v roku 1979
Spodná stanica lanovky
Legolanovka v podobe mozaiky
Na miestnej obchodnej ulici je povolený vjazd len pre MHD a dopravnú obsluhu
Dúhový double-decker
Kompaktné zastávkové cestovné poriadky
Jeden z najstarších autobusov vo wellingtonskej MHD je z roku 2008
Nabíjací zberač umiestnený na zadnom čele double-deckeru
Elektrický double-decker postavený na Novom Zélande na čínskom podvozku
Autobusy na čelnom skle nesú nápis upozorňujúci na potrebu dať signál vodičovi, aby zastavil
Autobus na letisko na displeji upozorňuje na platnosť inej tarify
#5726, NZC994, linka 2, Manners Street
Novozélandský elektrobus postavený na čínskom podvozku v roku 2022
Zastávkové prístrešky na jednej z najfrekventovanejších zastávok v meste
Elektrobus na pôvodne trolejbusovej linke
Interiér vozňa lanovky, ktorý bol vyrobený švajčiarskou firmou Habegger v roku 1979
Interiér vozňa lanovky, ktorý bol vyrobený švajčiarskou firmou Habegger v roku 1979
Pri modernizácii celej lanovej dráhy v rokoch 1978 - 1979 bol zmenený spôsob pohonu aj rozchod na 1000 mm
Lanová dráha má okrem konečných tri medziľahlé zastávky
Tunely lanovej dráhy sú osvetlené LED svetlami
Spodná stanica lanovky po jej rekonštrukcii v rokoch 2016 - 2017
Aj kvôli predčasnému vyradeniu trolejbusov je flotila autobusov vo Wellingtone pomerne mladá - v roku 2024 mala väčšina autobusov menej ako 6 rokov
Navigácia k spodnej stanici pozemnej lanovky
Pôvodné trolejbusové linky si "rozobrali" viacerí autobusoví dopravcovia
Zastávkový označník s farebne odlíšenými nosnými linkami
Zastávkový označník
Dvestotisícový Wellington sa musí spoliehať iba na autobusy, ak nepočítame pozemnú lanovku z centra do jednej mestskej štvrte
Zastávkový označník v podobe totemu a informačná tabuľa na jednej z najvyťaženejších zastávok v centre
Súčassťou azda najznámejšieho pohľadu na Wellington je vozeň lanovky
Horná stanica lanovej dráhy po jej modernizácii
Rôzne podoby lanovej dráhy do štvrte Kelburn
Páky na ovládanie vozňa lanovky
Páky na ovládanie svoriek, ktorými sa vozeň pripájal na ťažné lano
Pôvodný systém pohonu ťažného lana
Pôvodný systém pohonu ťažného lana
Bočné sedenie v ťažnom vozni, vodič sa nachádzal uprostred vozidla
Ťažný vozeň z roku 1904
Pozemná lanová dráha vo Wellingtone začala prevádzku v roku 1902, pričom išlo o hybridnú lanovú dráhu
Horná stanica pozemnej lanovky
Múzeum pozemnej lanovky
MHD zabezpečujú súkromní dopravcovia, vozidlá nesú náter systému Metlink
Tunel, ktorým od roku 1929 jazdili aj električky, dnes slúži autobusom aj autám
Letiskový expres v podobe elektrobusu
Zastávková informačná tabuľa
Elektrobus sa šplhá zo štvrtí okolo centra do tunela
Zastávkové vývesky pripevnené o stožiar sťahovacími kovovými páskami
Elektrobus s reklamou na farby v podobe siete liniek MHD
Wellingtonská éra trolejbusov už skončila, náhradou sú elektrobusy
Autobus využíva pôvodný električkový tunel, ktorý bol otvorený v roku 1907
Elektrobus vo svahu, ktorým predtým jazdili trolejbusy a pred nimi električky
Čínsky elektrobus nahradil trolejbus - v tomto prípade 5 rokov po skončení jeho prevádzky
Rýchly prístup do centra mesta pre 7 autobusových liniek zabezpečuje tunel vyhradený pre autobusy
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie