Dopravný podnik opäť predáva staré vozidlá

Sedem trolejbusov a jeden autobus hľadá nový domov.

Bratislavský dopravný podnik opäť vyhlásil obchodnú verejnú súťaž na predaj vyradených dopravných prostriedkov MHD. Tentokrát sú v ponuke najmä staré trolejbusy, bonusom je jeden autobus Karosa. Spolu je na predaj určených 8 nepotrebných vozidiel, ktoré už iba zaberajú miesto vo vozovni. Záujemcovia o vozidlá sa môžu hlásiť v dopravnom podniku do 26. februára 2025 v zmysle pokynov v súťažných podkladoch.

Prehľad ponúkaných dopravných prostriedkov:

  • Škoda 14 Tr: #8145 (bývalý výcvikový trolejbus, pojazdný)
  • Škoda 15 TrM: #8146 (bývalý výcvikový trolejbus, pojazdný), #6632 (nepojazdný)
  • Škoda 25 Tr Irisbus: #6701, 6703, 6704, 6706 (všetky nepojazdné)
  • Karosa C 734: #8010 (bývalý výcvikový a zájazdový autobus, nepojazdný)

Za krátke vozidlá požaduje DPB minimálnu kúpnu cenu 2000 €, za kĺbové vozidlá dvojnásobok. Víťazi súťaže budú vybratí v elektronickej aukcii.

Ak sa vozidlá nepodarí predať, budú pravdepodobne zošrotované, podobne ako sa aktuálne šrotujú autobusy nepredané v nedávnej minulosti. 

Aktualizácia: Z vyhodnotenia súťaže vyplynulo, že záujem bol iba o vozidlá #8145 a 8010, ktoré našli nových majiteľov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #39:
Oficiálne by mal byť majiteľom Dentonet Prešov a je to 6637.
V Piešťanoch neďaleko železničnej stanice (zrejme v areáli trnavskej Arrivy) sa nachádza pôvodom bratislavský trolejbus Škoda 15TrM. Vie niekto, o ktoré vozidlo ide a na čo ho plánuje majiteľ využiť?
A kolegovia búdu mat radosť 😂
Reakcia na: Patrez11 #36:
Spravím stoho vláčik blavacik:):):):)
Keď si ho kúpim môžem stým jazdiť po Bratislave? :):):)
Reakcia na: Zberač mínusiek #34:
Nič také sa nekonalo. Bol som ticho, akurát som krútil hlavou.
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
Viem si živo predstaviť, ako sa od teba vozom nieslo hlasné nesúhlasné frflanie v slovenčine preložené občasným zdôraznením slova v miestnom jazyku spolu s otočením hlavy k čelu voza toho dvojosáku ))
Reakcia na: upravovač fotiek #28:
Z vozidiel, ktoré si vymenoval, sa to podľa mňa týka iba Talentov ÖBB, pri ostatných je to skôr vplyvom vodiča. Talent je skutočne veľmi ťažké zastaviť plynulo, pretože medzi účinkom EDB a účinkom mechanickej brzdy je medzera. Naftové Talenty to pritom mali zvládnuté dobre.
Reakcia na: S499.1023 #29:
Keď som pred skoro 20 rokmi jazdil s ULF-om po Ústredných dielňach v Simmeringu v rámci Tramwaytagu, rozbiehal som sa decentne, na čo po chvíli zareagoval vodič-inštruktor tak, že hodil maximálnu jazdu, ULF zahrabal a bol spokojný. Vtedy som si prestal robiť ilúzie, že vo Viedni sa hrajú na nejakú techniku jazdy. Takže v prípade ULF-u to nie je vozidlom, dá sa s ním jazdiť plynulo, iba treba chcieť.
Reakcia na: S499.1023 #27:
Nemám pocit, že by v čase dodávky Progressov pre bratislavské vozidlá bolo Cegelecom ponúkané iné riešenie ako máme, napr. také ako je na 29T a 30T či košických Variach LF2+, t. j. žiadne stupne, ale pomerový ťah. Pritom takéto riešenie už v tom čase samozrejme existovalo. Digitálny Progress skrátka šklbe nech ideš T3P v Bratislave, KT8D5.RN2P v Prahe či KT4DC v Gothe (a desiatky ďalších typov v rôznych mestách). Celosvetovú súťaž v neplynulosti polovodičových výzbrojí však podľa mňa vyhrávajú brnianske Varia LF, resp. LF2 s výzbrojou TV Europulse. Už ich tuším mierne upravili, ale keď som s nimi jazdil, prvý stupeň zadával 33 % výkonu. Pri jazde z kopca nebolo vozidlo schopné nejakým normálnym spôsobom udržať rýchlosť, pri traťovej rýchlosti 60 km/h som išiel štýlom 61 - 56 - 61 - 56 pri používaní najviac 1. brzdového stupňa.
Reakcia na: S499.1023 #29:
Veru, na článok medzi sedadlom a pákou (resp. pedálmi) som zabudol. Ja skôr narážam ne trhanie od nuly a do nuly, nie zmeny zrýchlenia a spomalenia keď je voz v pohybe. Zmeny existujúceho zrýchlenia/spomalenia nie sú pocitivo až tak výrazné. Od moderných výzbrojí by som očakával, že bez ohľadu na to, ako vodič zadá jazdu, budú vedieť plynulo regulovať rozjazd a zastavenie. Však už aj "predpotopný" zrýchľovač Tr37 dokázal plynulý rozjazd a dobrzdenie do nuly, keď bol dobre nastavený voz (v prípade súpravy musela byť zladená celá súprava aby sa "nekopali" vozy cez spriahadlá). Vodič mohol kľudne dupnúť plnú jazdu aleob plnú brzdu (samozrejme plnú prevádzkovú, nie núdzovú) a dobre nastavený voz/súprava vždy reagoval/a plynulo (teda okrem Brna, tam čeľuste kúsali ako besné). Zrýchľovač bol akurát blbý v režime "naťukávania", každé prerušenie jazdy vozom trhlo, čo je ale z princípu zrýchľovača prirodzené chovanie. TV1 je krásne plynulá, nejazdil som s ňou, ale čo mi vravel jeden vodič, tak problémom rýchleho zadania jazdy/brzdy nie je trhnutie, ale odlišná charakteristika "nábehu" jazdného/brzdného prúdu od "manuálneho zadávania" a nižšie max. dosiahnuté hodnoty prúdu rozjazdu/EDB pri prešlapnutí pedálu na doraz. Ešte aj TV8 dokážu plynulo rozbiehať a brzdiť. Ale K2S zásadne "trhnú". Cítiť to najmä v zadnom článku, akoby zadný podvozok už bol odbrzdený a celý zadný článok "naráža" do predného, lebo čeľuste na prednom odbrzdia neskôr (netvrdím že to tak je, ale občas sa mi zdá, akoby to tak bolo). Zrýchľovačové K2 také zlé neboli. A guľa do okna na šukafone veru netrhne, s tým Praga 2M70 nemá ako trhať, obzvláš v kombinácii s pôvodným motorom. Alebo som mal šťstie na nejaké mimoriadne dobré šukafony (aj tak som sa v nich našťstie často nevozil). Ináč dobrý vodič dokáže aj s regulačom na dvojosáku ísť plynulo, v rámci možnosti toho, čo to umožňuje. Aspoň v Bratislave. Čo som sa vozil dvojosákmi v iných mestách, tak vodči tam hádzali stupne akoby bez rozmýšľania. Som sa aj čudoval, že im radič nevyhorel, lebo to muselo ťahať oblúky, keď nepočkajú kým sa rýchlosť vozňa viac-menej vyrovná zadanému stupňu, ale rovno dávajú vyššie a vyššie stupne, za citeľného trhania vozom. Ale to je ich problém.
Reakcia na: upravovač fotiek #28:
Otázka je, či sú aj vodiči školení, ako tam dávať stupne alebo poznajů len "guľu v okne".
Aj s TV1 sa muselo vedieť jazdiť, najprv sa musel pohnúť ampérmeter a zhasnúť kontrolky čeľustí, až potom šliapať "podlahu", tzv. "plných feffto".
Problém radiča nie je rozjazd z nuly ale skoky medzi stupňami.
A viedenskí vodiči sú podobný problém ako pankrácki - potrebovali by k tej polovodičovej výzbroji ešte Geamatic.
Reakcia na: S499.1023 #27:
Mne celkovo príde, že výrobcovia rezignovali na požiadavku plnulosti pri rozjazde alebo dobrzdení v nových vozidlách. Väčšina moderných vozňov najprv "trhne", resp. "cukne" ale takmer sa nepohne a potom sa začne plynulo rozbiehať. Pri dobrzďovaní je to podobné. Plynulé brzdenie a potom "kusnutie", niekedy aj s miernym vynechaním brzdiaceho účinku na zlomok sekundy pred "kusnutím". Týka sa to aj ULFov, nových Flexity, ale aj elektrických jednotiek ÖBB.
Reakcia na: Majo #18:
To je problém radiča, nie výzbroje. Nič už nepôjde tak plynule ako TV1.
Reakcia na: Majo #16:
Možno to kúpia na Ukrajine...
Reakcia na: Majo #18:
Dakujem za info.
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Ak to tam len nechaju tak ako je na pospas osudu ako niekde v Alabame, tak je to otrasne a nemali s tym vobec zacat. Ale ak z toho dokazu urobit nejaku kulturnu, udrziavanu restauraciu, tak to moze byt celkom dobre.
Reakcia na: Ike #20:
Súhlasím, hlavne s tým že v bratislave sa historičáku nedočkáme a pán majiteľ Zerrenpachu miluje Trolejbusy mal radšej prispieť k oprave alebo ho darovať nejakému klubu.
Reakcia na: Ike #20:
Samozrejme sa ozvú len tí, ktorým to vadí.
Reakcia na: jozin #19:
A vo Vysokých Tatrách, v meniarni TEŽ v Novej Polianke stojí daľšia 15Tr z BA 🙂