Výluka MHD na Kutlíkovej (od 20.1.2025)

Prestavba Kutlíkovej ulice si vyžiada odklony viacerých autobusových liniek MHD.

Pre stavebné práce na Kutlíkovej ulici bude od 20. januára 2025 vylúčená premávka autobusových liniek na Kutlíkovej a Jantárovej ceste medzi zastávkami Kutlíkova a Šintavská. Výluka sa dotkne liniek 92 95 98 99 192 N95 a tiež začínajúcich/končiach spojov linky 83 medzi Kutlíkovou a Depom Petržalka.

Zastávka Topoľčianska nebude počas výluky obsluhovaná žiadnou linkou. Rovnako naďalej nebude obsluhovaná zastávka Tupolevova.

  • Linky 92 95 a 192 budú premávať medzi zastávkami Romanova a Šintavská obojsmerne cez Romanovu, Jiráskovu, Smolenickú a Šintavskú.
    • Nebudú obsluhovať zastávky Bradáčova, Kutlíkova a Topoľčianska.
      • Z oblasti Kutlíkovej bude možné použiť linky 83 a 98 s prestupom na linky 92 95 192 na Romanovej.
    • Zastávka Šintavská bude obojsmerne obsluhovaná na Šintavskej ulici (nástupištia B, F).
    • Na obchádzke obslúžia zastávky Markova, Švabinského, Smolenická a Holíčska.
  • Linka 98 bude premávať medzi zastávkami Kutlíkova a Lúky II obojsmerne cez Romanovu a Jiráskovu ulicu.
    • Nebude obsluhovať zastávky Holíčska, Šintavská a Topoľčianska.
    • Zastávka Kutlíkova smer Jasovská bude obsluhovaná na nástupišti A (smer Bradáčova).
    • Na obchádzke obslúži zastávky Bradáčova, Romanova, Markova, Švabinského a Smolenická.
  • Linka 99 bude premávať medzi zastávkami Jiráskova a Smolenická obojsmerne priamo bez vykonania okruhu cez Šintavskú, Kutlíkovu, Romanovu a Jiráskovu.
    • Nebude obsluhovať zastávky Holíčska, Šintavská, Topoľčianska, Kutlíkova, Bradáčova, Romanova, Markova a Švabinského.
      • V časti neobsluhovanej trasy bude možné použiť linky 95 98 192 (vzájomný prestup možný na Smolenickej).
  • Nočná linka N95 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Kutlíkova a Šintavská obchádzkou bez zastavenia.
    • Obojsmerne nebude obsluhovať zastávku Topoľčianska.
    • Zastávka Šintavská bude obojsmerne obsluhovaná na Šintavskej ulici (nástupištia B, F).
    • Zastávka Kutlíkova smer Depo Petržalka bude mimoriadne obsluhovaná na nástupišti B (výstupište linky 83).
  • Začínajúce a končiace spoje linky 83 medzi Depom Petržalka a Kutlíkovou budú premávať obojsmerne cez Kutlíkovu a Dolnozemskú cestu.
    • Na tejto trase obslúžia zastávky Malý Draždiak, Starý háj, Betliarska (iba smer do depa) a Depo Petržalka.
    • Obvyklé zastávky na výjazdovej a dojazdovej trase nebude obsluhovať (Topoľčianska, Šintavská, Strečnianska, Lúčanka, Ľubovnianska, Bzovícka).
    • Riadna trasa linky 83 sa nemení.
    • Dojazdová trasa z Kutlíkovej do Depa Petržalka

Predpokladané trvanie výluky na Kutlíkovej je okolo 9 mesiacov (do výstavby nového mosta ponad Chorvátske rameno), medzitým by malo prísť k sprejazdneniu električkového priecestia na Pajštúnskej ulici (o cca 2 - 3 mesiace) a k obnoveniu premávky medzi Pajštúnskou a Jantárovou cestou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #51:
Ja som začínal do roboty jazdiť bikom v Bratislave tak 10-15 rokov dozadu. Okrem jedného prípadu, som to nemal z Petržalky ďalej ako 15km. Keď som začínal, tak som stretával v lete toľko ľudí, čo išli bikom do práce, ako teraz , čo jazdí v zime, pokiaľ vyslovene neleje, alebo nehrozí poľadovica. Od apríla do októbra vieš úplne pohodlne jazdiť, bez toho aby si mrzol. Samozrejme záleží od lokality, na vzdialenosť cca 10km vieš byť bicyklom rýchlejší ako auto, či MHD, alebo porovnateľné rýchly. Za posledné 2 roboty, čo mám, tak stará robota 11km a nová 9,5km od domu som tam pohodlne do 40 minút (dvere bytu - dvere firmy). Autom ak idem na 7:00 to je tak 20 minút, MHD 45-50 minút, ale ak mám ísť na 8:00, tak autom je to 45+ minút (a problém zaparkovať), MHD cca 60 minút (výhoda 90tky, bez nej o cca 10-15 minút viac). Po obede je to plus mínus rovnaké.

Ľudia začínajú jazdiť vo veľkom, vidím ten rozdiel, čo sa stal za posledných 10-15 rokov, že počet ľudí, čo ide do roboty bicyklom je tak 3-5 násobný oproti tomu, čo bolo vtedy, rekreačných cyklistov je minimálne 10 násobne viac.

Cyklotrasy majú svoj zmysel, nie každý cestuje z Vrakune do Devínskej a podobne. Veľa ľudí cestuje v rámci BA do 10km. A tam je potenciál, aby časť ľudí jazdila bikom a nie autom.
Reakcia na: si #51:
Nechcem sa hádať, v mnohom súhlasím, ale dovolím si takú poznámku, že cyklodoprava v meste rozhodne nie je len pre "fanatikov". Snáď všetky svetové mestá, ktoré sa umiestňujú na popredných priečkach hodnotení kvality života a majú výbornú MHD, majú aj značný podiel cyklodopravy. A mnohé z tých miest majú také podnebie, ktoré je ešte menej priaznivé pre cyklodopravu, než má Bratislava (napr. Švédsko alebo sever Japonska). Cyklodoprava je častá voľba mladých zdravých ľudí v produktívnom veku, ktorým sa nechce čakať na spoje. V mestách, kde funguje metro alebo S-Bahn, to mnohí kombinujú s cyklodopravou, pretože metro nejde všade a namiesto prestupu na autobus sa dá odviezť do cieľa bicyklom, ak je samozrejme k dispozícii vhodná infraštruktúra. A s rozmachom elektrobicyklov dokážu cyklodopravu využívať aj menej zdatní cyklisti aj v kopcovitom teréne.

Ja netvrdím, že cyklodoprava má mať väčšiu prioritu ako rozvoj MHD. Nemá. Ale tiež má svoje dôležité miesto. Za predpokladu dostatočnej infraštruktúry (a tým nemyslím cyklopruh na Vajanského) dokáže prilákať veľa ľudí. Všetky argumenty o tom, aká je cyklodoprava pre "normálneho človeka" nepoužiteľná, ktoré tu často zaznievajú, až nápadne pripomínajú nezmyselné argumenty proti VHD, ktoré často zaznievajú na autistických fórach a stránkach.
Reakcia na: Klepeto #62:
Google Maps píše že cesta bude uzavretá do Novembra.
Reakcia na: Klepeto #62:
1.4. píšu o križovatke Pajštúnska x Jantárová.
Explicitne píšu, že Kutlíkova bude naďalej uzatvorená.
Pozerám, že imhd prezieravo neuviedol termín ukončenia uzávierky. 😁
Asi po skúsenostiach s niekoľkonásobným prepisovaním ukončenia, keďže na tejto stavbe sa nedodržal žiadny termín a ani míľnik.
Ja len, že mesto na oficiálnej stránke petrzalskaelektricka.sk uvádza ako ukončenie uzávierky 1.4.25. Tak snáď to zase nebude z ich strany prvoaprílový žart. Ako celá táto stavba v réžii mesta.
Tomu inzinierovi ktory planoval tieto vyluky treba dat Nobelovu cenu.Diletant na entu.
https://petrzalskaelektricka.sk/aktuality/

sice tam maju rok 2024, ale asi mysleli 2025 😉


15.1.2024
V súvislosti s výstavbou cestných komunikácií a mostného objektu projektu Petržalskej električky bude od 20. januára uzavretá Kutlíkova ulica a časť Jantárovej cesty. Zrušený bude tiež vjazd aj výjazd z Brančskej a Tupolevovej, a z Topoľčianskej na Kutlíkovu. ❗1. 4. 2025 bude sprejazdnená križovatka Pajštúnska – Jantárová cesta❗, Kutlíkova bude uzavretá naďalej, aby bolo možné dobudovať dopravný most Kutlíkova. Priechod pre chodcov a cyklistov cez Kutlíkovu bude taktiež zrušený, ako obchádzkovú trasu je potrebné použiť priechody pre chodcov na križovatke s Romanovou a Starhradskou.
Práce sa týkajú dokončenia napriamenia a rozšírenia Kutlíkovej a Pajštúnskej na štvorpruhovú cestu. Súčasťou bude nová križovatka Jantárová cesta – Pajštúnska – Kutlíkova, nový dopravný most cez Chorvátske rameno, výmena kanalizácie, nové napojenia na Tupolevovu a Brančskú ulicu, autobusové zastávky, chodníky aj cyklochodníky.
Obmedzenia sa dotknú aj liniek 83, 92, 95, 98, 99, 192 a N95. Informácie nájdete na webstránke Dopravného podniku: https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/docasne-zmeny-liniek-83-92-95-98-99-192-a-n95-v-petrzalke
Reakcia na: Petto #34:
ak tam budú také intervaly ako sú teraz, tak to asi L83 nezvládne
Reakcia na: pressburger #55:
Obratisko tam bolo omnoho skôr. Po zvýšení frekvencie IAD po Kutlíkovej sa dobudoval jedine semafor pre bezpečné otáčanie cez 4-prúdovku. Inak tá oblasť má návoz na električku poriešenú s L99 ako Ovsište. L83 rieši spojenie s vrchom centra a čiastočne stanicou za zrušenú L81. Podobne ako L84 z Ovsišťa. No tam majú cez víkend o prestup navyše.
ako sa dostanem z Dúbravky na Antolskú?
Reakcia na: Petto #54:
Obratisko pri Technopole sa v roku 2007 budovalo preto, aby mohla po zavedení električky (a zrušení 95) mať Romanova, Bradáčova a Hrobákova ulica priame spojenie s centrom mesta, nakoľko im električka nepomôže (tá pomôže tým, ktorí bývajú na Rovniankovej či Gessayovej). Takže by bol riadny fail, ak by tam tú 83 zrušili... Medzi rokmi 2005-2007 jazdila na Dostihovú dráhu a prakticky vozila z Nám. hraničiarov len šoféra...
Reakcia na: Viko #41:
Urcite nie. Zrusenim 83 aj 95 v oblasti Technopolu a Bradacovej by si pekne nas*al ludi ak im nechas len 99.
Reakcia na: jurajz #44:
To rieši aj teraz L99 pri spojení zo Šafkom po ex.L88. No L84 nahrádza ex L27 spojenie Zochova a SAV (stanica). Sama ti to L99 nepoberie.
Reakcia na: TomJ #45:
Veď sa posilní L80 podľa potreby. Vajnory si musia stačiť aj teraz s 30 min. pri L53 sedlo + večer.
Reakcia na: bobitwo #49:
odhliadnuc od toho ze cyklotrasy okrem urciteho percenta fanatikov ludi z aut na rozdiel od vybornej MHD nedostanu, tak mi skus povedat kolko tych cyklistov tu cyklotrasu pouzije napriklad dnes....
a co ten zvysok ? aj keby nechcel pouzit osobny plechovy dazdnik proti snehu, tak aku ma moznost ? zmesti sa ?

PS: to je uplne to iste ako politika s OZE od zelenych obvzlast v nemecku, ved pokryjeme vsetko solarmi a veternikmi, a ked je hmla/noc a nefuka, tak to uz akosi nedomysleli.....
Reakcia na: bobitwo #47:
a preco mam ja zhanat peniaze, pokial viem od toho tu mame mestske zastupitelstvo..... a to ich aj zhana (zvysuje dane, najmy, ...) akurat ze ich nasledne rozhadzuje sposobom ze z cudzieho krv netecie.....

a pokial bude menej platenych byrokratov na magistrate, tak moze byt viac penazi na platy vodicov....
Reakcia na: Trolley #48:
Cyklotrasy musia vznikať, ak mesto chce obmedziť autá a aby sa menej používali. To čo mesto míňa na cyklotrasy, tak sú smiešne peniaze, oproti tomu, čo by potrebovali do MHD. Samozrejme, ešte tu ostáva, kde chceš nájsť šoférov.
Reakcia na: bobitwo #47:
Ak nebude na magistráte prezamestnanosť a nebudú sa dávať peniaze na veci typu cyklotrasa Vajanského nábrežie, tak peniaze budú.
Reakcia na: si #46:
ak zoženieš šoférov a peniaze, bude aj navýšenie.