Petržalská trať je pripravená na vianočnú jazdu električky

Koľajnice aj trolejové vedenie na električkovej trati v Petržalke boli dokončené.

Presne týždeň po začiatku vešania trolejového vedenia na novej električkovej trati v Petržalke boli v pondelok 16. decembra 2024 natiahnuté posledné metre trolejových vodičov. Počas uplynulého víkendu boli zabetónované posledné chýbajúce metre koľajníc na oboch koncoch električkového mosta a následne sa mohlo začať s montážou trolejového vedenia aj v úseku od Kauflandu po budúcu zastávku Pajštúnska. V najnevyhnutnejšom rozsahu bolo dokončené aj obratisko v Janíkovom dvore. Už by tak nič nemalo brániť prvej skúšobnej jazde električky, ktorá by sa podľa mesta mala vykonať vo štvrtok 19. decembra.

Aktualizácia: Prvá skúšobná jazda električky do Janíkovho dvora sa uskutočnila už 18. decembra 2024 s električkou Škoda 30T3 #7540, ktorá úspešne prešla po celej trati oboma smermi. Išlo o tzv. skúšku prejazdnosti. Dňa 19. decembra 2024 popoludní bude mesto realizovať druhú (prezentačno-vianočnú) jazdu električky po tejto trati. Na sociálnej sieti primátor mesta ponúka verejnosti aj tri lístky na túto jazdu, i keď trať zatiaľ nemá potrebné povolenia na premávku električiek s cestujúcimi.

Hoci je samotná koľajová trať a trolejové vedenie dokončené, nová trať ešte ani zďaleka nie je pripravená na uvedenie do predčasného užívania. Potrebné bude ešte dobudovať napríklad zastávky a chodníky k nim, zrealizovať treba vrchný kryt trate na viacerých úsekoch, ako aj svetelnú signalizáciu na križovatkách. Predvianočná jazda tak bude najmä pre dobrý pocit pri štedrovečernom stole.

Záverečné "kvaltovanie" na električkovej trati odsunulo do úzadia dokončovanie ďalších objektov stavby, ako sú chodníky a autobusové zastávky, ktoré obyvatelia a cestujúci denne využívajú a mesiace sú v provizórnom stave. Mesto ešte v auguste vyzvalo samo seba na urýchlené dokončenie chodníkov a zastávok pri Lúčanke, aby bolo možné zrekonštruované križovatky uviesť do predčasného užívania, no autobusová zastávka v smere do mesta dodnes nebola dokončená. Termín na jej dokončenie bol najneskôr do 60 dní.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
500 miliónov nebude spláchnuté do záchoda
Reakcia na: bobitwo #157:
To je nápad. Môžeme spraviť simuláciu. Dáme si počet cestujúcich aký je v realite a tak zistíme že či treba väčší rozchod a napätie.
Reakcia na: bobitwo #157:
Ešte stále trváš na tom, že diskusia s autistom je plodná?
Reakcia na: N/A #155:
Takže si to zhrnieme:
1/ mesto za posledných cca 10 rokov nasypalo do električkovej dopravy cca 500 miliónov a ty to navrhuješ spláchnuť do záchoda
2/ tvoje úpravy budú stáť tak miliardu (máme to otázku podložia a mostov, či zvládnu zrazu prázdne vozidlo, čo váži 150t a ak doň dáme 1300 ľudí, tak +cca 97,5t váhy k tomu, teda dohromady 247,5t, oproti 47,5t električka a 26,25t ľudia, čo robí dohromady 73,75t) a tú miliardu ani nikto nemá a ten projekt sa bude prerábať tak 10 rokov.
3/ cena lístkov a električeniek bude musieť byť astronomická oproti súčasnosti.

Takže odporúčam ti menej konzumovať ten materiál, čo konzumuješ. A zahraj si niektorú z hier ako Railway Empire, Railroad Tycoon 3 či Cities Skylines, to vlastne bude najlepšie. Vymodeluj si Bratislavu v Cities Skylines a potom zruš električky a daj tam vlaky. A to je tá hra zjednodušná.
LRTA 13000 class, zväčšenie rozchodu, zasklenie staníc, zrušenie priecestí a zvýšenie napätia trolejí je dobrá investícia. Súčasne nepostačujúce súpravy môžeme darovať Košiciam. Oni potrebujú nové súpravy a nemajú na to peniaze.
Reakcia na: bobitwo #145:
Tie peniaze sa vrátia. Ľudia budú využívať metro do Petržalky a budú kupovať lístky a elektirčenky. Na všetko máme dôvod. BSK má GDP vyše 30 miliárd.
Reakcia na: si #153:
Tie peniaze sa vrátia. Ľudia si budú kupovať lístky a budú jazdiť Petržalským metrom. Strata by bola ak by to nikto nevyužíval. Petržalské metro stavali preto lebo na to mali dôvod. Ináč by boli autobusy a trolejbusy. A táto súprava má nízky odber. Ak má vysoký tak noačo!
Reakcia na: N/A #151:
a preco nie potom napriklad 3kV ? (nizsie prudy=nizsie straty na vedeni pri rovnakom vykonovom odbere)
Bratislava potrebuje náhradu za metro.
Reakcia na: bobitwo #140:
Veď som hovoril že zrušiť metrový rozchod a pôvodné napätie. Metrový rozchod zmeniť na štandardný a napätie na 750 V DC. Škoda 30T ani náhodou nestačí
Reakcia na: bobitwo #146:
Ja som to niekde videl tie názvy. Mne to príde jednoduchšie použivať
Reakcia na: Color #148:
Correct answer
Reakcia na: bobitwo #146:
True dat. Autism possible.
Reakcia na: bobitwo #146:
Nie som si istý či je troll alebo mentálne retardorvaný. Aj keď jedno nevylučuje druhé.
Reakcia na: Color #142:
On možno tak mladý nebude, keď vyťahuje komunistické názvy ulíc, čo sa cez 30 rokov nepoužívajú
Reakcia na: N/A #144:
Takže Bratislava za posledných 10 rokov, čo nasypala tak 500 miliónov do koľajovej dopravy, tak ju zruší, 10 rokov tu nič nepôjde, kým sa celá sieť neprerobí a BSK na to niekde nájde 1 miliardu. Čo za materiál to fetuješ?
Reakcia na: bobitwo #140:
Áno zrušiť električku a nahradiť ju kapacitnejšou formou dopravy
Zrušiť metrový rozchod a pôvodné napätie trolejí zvýšiť
Reakcia na: Foltest #139:
Až doteraz som si tiež myslel, že je to troll, ale keď sa pozrieš lepšie na písmo, tak pochopíš. Všetci sme boli mladí, len ten internet a iMHD sme v takom veku nemali 😃
Takže ja mám pochopenie, aj keď je to iritujúce :))
Reakcia na: bobitwo #140:
Električku môžu zrušiť a dať tam LRTA. Lebo ako hovorím električka nestačí. Tento môj vlak má vagóny