Do zmodernizovanej vozovne Krasňany prišla prvá električka

Modernizácia električkovo-elektrobusovej vozovne v Krasňanoch sa blíži do finále.

Po niečo vyše roku od začiatku veľkej modernizácie vozovne dopravného podniku v Krasňanoch prišla dňa 12. decembra 2024 do zmodernizovanej vozovne na skúšobnú jazdu prvá električka. Električková súprava typu T6A5 vykonala prvé skúšky prejazdnosti koľajiska v areáli vozovne, ktoré bolo kompletne vybudované nanovo v čiastočne rozšírenej podobe a vybavené bolo novým systémom stavania vlakovej cesty. Za posledný rok prišlo okrem prebudovania koľajiska k celkovej modernizácii jednotlivých odstavných a údržbárskych hál. Pre rozšírenie kapacity odstavných plôch pre električky bola krytá hala o čosi predĺžená. Vybudovaná bola aj jedna nová meniareň pre zabezpečenie napájania električiek vo vozovni a úplne nové je aj trolejové vedenie. Deň pred skúšobnou jazdou električky si prejazdnosť zmodernizovanej vozovne vyskúšal aj trolejbus Škoda 27 Tr #6722.

V súčasnosti sú hlavné exteriérové práce vo vozovni hotové, v nasledujúcich mesiacoch ešte bude prebiehať dokončovanie a montáž vnútorného vybavenia a technológií. Predpokladané uvedenie zmodernizovanej vozovne do prevádzky je v priebehu jarných mesiacov budúceho roka.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kedy bude modernizácia depa Trnávka?
Reakcia na: Cancer #38:
Dvory áno, ale tie to by snáď dokázala nahradiť Einsteinova/Gercenova, aj keď to je o niečo ďalej k bytovkám. Hálova by sa však zriadila v novej polohe v blízkosti križovatky Rusovská cesta - Hálova, miesto tam na to je. Pri sade smer Petržalka by aj naďalej obsluhovala N80.
Reakcia na: TomJ #37:
To by už nevychádzali obehy pri takej dlhej trase, jedine že by N93 nemala v Petržalke vyrovnávací čas, preto som navrhol to riešenie s N91. Ak by sa ale N91 a N93 spojili, tak by s obehmi už nebol problém a N93 by mohla obslúžiť aj depo, aj Jasovskú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
A zastávka Dvory zostane bez obsluhy keď N93 presmeruješ cez Rusovskú cestu? Rovnako tak Hálova... 💔

(Plus aj Pri sade smer Petržalka, ale to by sa asi až tolko nestalo).

Čiže by v tvojom návrhu obslúžila zastávky Zochova – Einsteinova – Kremnická – Záporožská – Gercenova; v križovatke Rusovská cesta – Hálova odbočí dolava, urobí kolotoč a od zastávky Rusovská cesta sa napojí na súčasnú trasu?
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
To by si zbytočne komplikoval cestovanie ľuďom na Žehriansku a Jasovskú. Nech N93 urobí zachádzku na Jasovskú a až potom ide do depa.
Reakcia na: Klepeto #35:
To by ale tá N91 musela pri Novom SND (resp. na Čulenovej/Malej scéne) nadväzovať na N3 alebo N33, inak by Ovsište nemalo zmysluplné spojenie s inými linkami. Zrušeniu N99 by sa určite nepotešili samotní vodiči, ktorí tú linku celkom využívajú.

Ak by sa mala zaviesť N3, tak by sa asi musela zrušiť jedna autobusová linka, aby sa nenavýšila výprava. Najlogickejšie mi v takom prípade príde zrušiť N95, ktorá ide najdlhšie v súbehu s električkou. N80 by zostala tak, ako je kvôli Ovsišťu a N93 by si urobila zachádzku cez Záporožskú (medzi Zochovou/Pri sade a Rusovskou cestou) a namiesto Jasovskej by išla do Depa Petržalka kvôli vodičom. Jasovskú a Žehriansku by obslúžila N91 predĺžená z Jasovskej do Depa Petržalka (prestup na N93). N99 by mohla zostať tak, ako je.
Reakcia na: 810zssk #19:
V tom prípade naozaj zaviesť nočnú N3, keďže nám chýba priame spojenie centra s Petržalkou po tom čo N80 už nejazdí cez Starý most a zároveň by N3 obslúžila aj strednú os Petržalky. Tam by sa potom mohli prekopať N80, N95, N93 a N99. Kľudne by som nechal N99 aj zrušiť a skôr predĺžil N91 z Jasovskej po trase L90 k Novému SND s tým, že by vymietla cestou Ovsište.
Reakcia na: Valec #33:
Nesúhlasím s tebou. Práve posledný o 23 h. skrátili po Poštovú po nejakom čase od zavedenia dvojlinku. Potom ho zrušili úplne.
Pri trojlinku bola L5 osekaná do 20:30 z Rače cca. L9 jazdila iba do 19:30 cca z Ružinova. Múdre hlavy vymysleli prestup na Jesenského z L11,14 na L12, ktorý nie vždy vyšiel.
Reakcia na: david11 #32:
V období 2017-19 končil v Krasňanoch posledný voz práve z linky 5, ktorý odchádzal z Dúbravky o 23:55 a na Vinohrady prichádzal cca 0:30. Z toho logicky nemohol ísť v súbehu s N55, keďže tá tam prichádza o 10 minút neskôr.
Posledný spoj L5 z Rače do Dúbravky odchádzal z konečnej cca 22:40, neskôr sa pridal ešte jeden idúci len po Poštovú.

Viď napr. https://imhd.sk/ba/galeria-media/552/Cestovn%C3%A9-poriadky-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/202644/V-starom-form%C3%A1te-cestovn%C3%BDch-poriadkov-boli-k-18-8-2018-pou%C5%BEit%C3%A9-niektor%C3%A9-nov%C3%A9-prvky-ved%C4%BEa-nich-je-nov%C3%BD-form%C3%A1t-oznamu
Reakcia na: Valec #31:
Išla okolo pol jednej z centra.. na Račianskej sa predbiehali s nočákom 😉
Potom tú poslednú L5 sekli po Poštovú z Rače a nakoniec zrušili úplne.
Reakcia na: david11 #29:
V časoch dvoj linkového vedenia šla posledná päťka šla z centra na Vinohrady o cca 0:15. V čase trojlinkového ešte skôr.
Reakcia na: david11 #29:
Ja si pamätám aj dojazdy po jednej hodine (tuším 0:30 z Karlovky a 1:08 príchod do vozovne (končila z Gaštaňáku). Ale vtedy aj prvé nočáky išli až o 0:40 z Kamenného.
Reakcia na: Valec #28:
Ja aj dojazdy z L5 pred 1h ráno smer Krasňany. Keď ešte do Dúbravky išla posledná o 23h. z Rače.
Reakcia na: Petto #14:
Ja si pamätám časy, kedy posledná električka z Peknej cesty do centra šla o 23:11. Neskoršie odchody vznikli až po tom, čo začala jazdiť L3 do Petržalky a boli tam vozy z Juráku, a aj tie ešte v roku 2018 šli rovno cez Vazovovu a nie cez Centrum.
Reakcia na: 810zssk #26:
K2 má kapacitu iba pre linku 1 ale aj tak je to zbytočne vozidlo ..
A na nočné spojenie určite treba NP vozidlo keďže ide raz za čas ...
Reakcia na: Andrej #20:
Nemám na to vyhranený názor, tá K2S mi napadla kvôli kapacite. Rozdiel vidím v tom že je to prevádzkové vozidlo primeranej kapacity (vs tie 15TrM ktoré sa živili výlučne na šotoúčely a bolo ich možno nahradiť kopou moderných vozidiel rovnakej kapacity). Ale mne by tam samozrejme vôbec nevadila ani tá Škodovka.
Reakcia na: Petto #18:
Z Rače boli pridané posledné dojazdy cez centrum, aby sa dalo z Poštovej prejsť na Hodžovo nám. Ráno tiež ide prvá aj druhá L3 smer Rača cez Obchodnú a Centrum.
Predtým iba cez Vazovovu dojazd či rozjazd. Boli veľké diery pri prechodoch z denných spojov na nočné a naopak.
Po novom nevidím problém, aby končili spoje z odchodom z Rače o 23:30 až v Petržalke a dojazdy z Petržalky na Vinohradoch a nocovanie v Krasňanoch. Stále to bude menej km ako by sa vrteli do J. Dvora.
Reakcia na: Petto #18:
Posledný spoj z Race by mal ísť tak, aby bol o 23:30 v centre, čiže krátko po 23:00 z Rače. Spoj, ktorý má nadväzovať na 00:00 by už mohla byť N55 ako písal Ike. Alebo ak by bola N1 do Petržalky, tak by mohol byť o cca 23:30 "dojazd" z Rače na Hl. st., kde by sa potom zmenila na N1.
Reakcia na: 810zssk #19:
Ak by bola nočná električková linka, tak by tam určite mali jazdiť 29/30T už len kvôli nízkopodlažnosti. Veď aj tento rok na N7 jazdili nové električky.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Sak to ani sa neda na 1000ku alebo ano ? 😁