Električková trať v Petržalke bude podľa vedenia mesta dokončená včas

Do troch týždňov by sa mala na konci Petržalky skúšobne objaviť prvá električka.

Približne tri týždne pred plánovaným sprejazdnením električkovej trate v Petržalke vedenie hlavného mesta informovalo, že tento termín (15. december 2024) by už nemalo nič ohroziť. Do uvedeného termínu sa majú po trati prejsť prvé električky v rámci technicko-bezpečnostnej skúšky trate. Na tomto termíne sa mesto dohodlo so zhotoviteľom počas jari tohto roka. Aj vďaka klimatickej zmene už nehrozí, že by sa kvôli zimnému počasiu nedalo stavať. Cestujúci by sa mali začať električkami voziť po novej trati niekedy v priebehu jari budúceho roka po vybavení administratívnych záležitostí. Dokončenie všetkých ostatných objektov stavby je plánované do konca augusta 2025.

Mesto už získalo aj nenávratný finančný príspevok z Programu Slovensko na druhú fázu projektu (t. j. na práce realizované od roku 2024). NFP je vo výške 63,553 mil. €. Pre prvú fázu (do konca roka 2023) mesto dostalo NFP z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra vo výške 18,197 mil. €. Spolu teda hlavné mesto získalo 81,75 mil. € z eurofondov na financovanie tohto projektu. Zvyšok zaplatí zo svojich zdrojov. Aktuálna zmluvná cena výstavby trate (k 12/2024) je vo výške 85,405 mil. € bez DPH (102,486 mil. € s DPH), čo je o takmer 11 mil. viac ako pri podpise zmluvy v roku 2021.

V súčasnosti je na trati zabetónovaná väčšina koľajníc, s výnimkou niektorých úsekov, ktoré boli pre stavbu uvoľnené v uplynulých týždňoch. Koľajnice ešte chýbajú aj na moste pri petržalskom kostole a na realizáciu čakajú aj výhybky na obratisku v Janíkovom dvore. Trolejové vedenie zatiaľ zavesené nie je, pripravené sú však výložníky a prevesy na trakčných stožiaroch. V týchto dňoch prebieha aj kábelizácia posledných úsekov trate z dvoch novopostavených meniarní. Na niektorých budúcich zastávkach boli vydláždené nástupištia. Za zmienku stojí fakt, že z množstva termínov dočasných dopravných obmedzení zverejnených na stránke petrzalskaelektricka.sk sa v roku 2024 podarilo dodržať jediný (umožnenie odbočenia na Lietavskú ul. v novej križovatke). Ostatné práce mali, resp. majú niekoľkomesačné meškania.

Ak by sa aj termín dokončenia trate nepodarilo dodržať, môžeme sa aspoň tešiť, že sa zhotoviteľ nezbalil a neodišiel zo stavby, ako už bolo opakovane zdôrazňované.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #74:
https://www.youtube.com/watch?v=i8zv4Dj5XWI ak si dáš 0:24, tak tam betónovali. Neviem presne ktorú časť, keďže som šiel busom okolo
Reakcia na: bobitwo #73:
V Tom prípade jasné že 15.12 nepôjde...
Neviem mal som pocit že už všade je podklad spraveny ...
Reakcia na: Ma178rek #72:
Ide o betón, do ktorého sú kotvené koľajnice. Takže určite chceš, aby ti to poriadne vytvrdlo
Reakcia na: bobitwo #71:
Ak ide o vrchný zákryt... Tam nemusí betón zrieť toľko dlho...
Podklady sú už dávno spravene...
Na tie 1-2 jazdy električkou sa tomu naozaj nič nestane...
Dnes betónovali koľajnice na obratisku v depe, čo som si všimol. Takže termín 15. decembra padá.
Super konecne to bude hotove vcas:)
Reakcia na: MatejBA #67:
Vsak ved ja vedenie mesta nijako neobhajujem ...
Keď sa tu už riešia električky... Dočkáme sa myslíte súprav v Petržalke? Ja osobne by som sa rád povozil v Petržalke T6
Reakcia na: jozin #54:
Lenze sucasne vedenie sa prezentuje ako najlepsie v historii, tak preco opakuju rovnake oyebi? Miesto toho aby na rovinu povedali "sorry, zdrzalo sa to, pokaslali sme to", tak sa tvaria, ze potemkinova trat 15.12.2024 bude uspech storocia...
Reakcia na: Andrej #63:
Pokiaľ stále vypravujeme súpravy a nie menej kapacitné vozidla sme na Tom veľmi dobre... Hoc od ideálneho stavu to má ďaleko...
Rozklikol som si výpravu z roku 2019 pred reko KV radiály a denný počet vozov je cca rovnaký (99vs100) s tým že odvtedy sme sa obohatili o 30 NP vozov a vyradili 15k2 a v podstate nejaké T3 (rátam sem aj dubnicku pomstu a 7733+34)
Možno mi niečo ušlo ale sme v lepšej situácii a ak preckame do roku 26 budeme mať zas 10 vozov navyše do výpravy 🙂
Reakcia na: TomJ #61:
Hlavne teraz sa vyradovali iba K2S, čo znamená že sa nad navýšil stav ...
Ak sa dovtedy spravia výmeny obručí na 29T prípadne 30T bude výprava ok, ak nie tak sa pravdepodobne vrátia na linku 7 v nejakých poradiach K2 pričom najvyuziteljnejsie by boli iba pre linku 1...
Reakcia na: Ma178rek #62:
Škoda, že aspoň pri novostavbách nemysleli na to, že by ich mohli upraviť tak, aby mohli jazdiť v súpravách. Teraz by to už zrejme boli vyhodené peniaze prerábať ich.
Reakcia na: TomJ #61:
T3G už nie sú v zálohe, ten nezmyselný experiment zrušili lebo po 1,5 mesiacoch objavili že ani súčasná výprava sa nedá bez nich odjazdiť.

Možno ak zrušia ZV a tie vozy čo tam teraz strašia presunúť na bežné poradia L7?
Reakcia na: TomJ #59:
K2 by boli ideálne iba ako súprava 2 vozidiel prípadne spojená s nejakým sólo vozom ... Mali by sme 35m električky 😭🤣 keďže máme 20 ks, tak by sme vedeli takto ich využiť ... Ale to je len scifi...
Reakcia na: lostrail #51:
To si akým výpočtom prišiel na tých 52 poradí? Aby sa počet poradí oproti dnešku zdvojnásobil, musela by sa zdvojnásobiť aj jazdná doba medzi konečnými.
Ja si myslím, že pri intervale 4 minúty sa to bude dať vyjazdiť so súčasným počtom vozidiel. Stále máme v zálohe T3G, ktoré teraz jazdia pomenej a mohli by ich šupnúť na linku 7. Horšie by bolo, keby sme chceli posilniť interval, to už asi budeme musieť počkať, kým prídu ďalšie nové vozy.
Reakcia na: TomJ #59:
K2 sa nehodia nikde už aspoň jedno desaťročie.
Reakcia na: Ma178rek #55:
Nestraš s K2 na linke 9. K2 sa žiaľ pri súčasnom linkovom vedení nehodia nikde.
Nebude tam jazdiť e1? Lebo ja som počul taký variant. Potom by v Pdšr zostal int. 4 min a aj e7.
Reakcia na: Solider #56:
Preto mi príde rozumnejšie ísť v terajšom režime...
V roku 2016 sme išli zmenu 1ka išla zo 4 na 5 vozov denne...
3+8 sa rozdelili a tam bolo 14 poradí...
Po rozdeleni 3 mala 9 a 8 8 poradí...
Celkové navýšenie vtedy bolo 4vozy cez pradniny... cez školský rok to navýšenie bolo vyššie a to o 1 voz navyše celkovo....

Ale hej keď som si pozeral výpravu tu na imhd aj s poznámkami tak bolo veľmi veľa nevypravenych služieb...

Reakcia na: Ma178rek #55:
A sú vôbec vodiči na akékoľvek rozširenie prevádzky? Podľa mňa nie. Už teraz berú hocikoho z ulice a keď zistia, do čoho prišli, tak po roku čo majú viazanosť, tak odchádzajú. A niektorí aj skôr. Dostanú sa na delené a tam akurát zabijú celý deň a nič nezarobia. Taká fluktuácia ako je teraz tu ešte nebola.

Fakt som úprimne zvedavý, ako sa toto podarí polepiť dokopy. Pri rozšírení prevádzky v júli 2016 to bol riadny masaker, celé leto viacero nevypravených služieb. Čo sa týka linky 3 v 3-min. intervale, tak by to malo výjsť na cca 33 vozov. To by však jazdila v Rači iba 3 v 3-min. intervale bez 7, čo považujem za dosť veľký risk.