Do troch týždňov by sa mala na konci Petržalky skúšobne objaviť prvá električka.
Približne tri týždne pred plánovaným sprejazdnením električkovej trate v Petržalke vedenie hlavného mesta informovalo, že tento termín (15. december 2024) by už nemalo nič ohroziť. Do uvedeného termínu sa majú po trati prejsť prvé električky v rámci technicko-bezpečnostnej skúšky trate. Na tomto termíne sa mesto dohodlo so zhotoviteľom počas jari tohto roka. Aj vďaka klimatickej zmene už nehrozí, že by sa kvôli zimnému počasiu nedalo stavať. Cestujúci by sa mali začať električkami voziť po novej trati niekedy v priebehu jari budúceho roka po vybavení administratívnych záležitostí. Dokončenie všetkých ostatných objektov stavby je plánované do konca augusta 2025.
Mesto už získalo aj nenávratný finančný príspevok z Programu Slovensko na druhú fázu projektu (t. j. na práce realizované od roku 2024). NFP je vo výške 63,553 mil. €. Pre prvú fázu (do konca roka 2023) mesto dostalo NFP z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra vo výške 18,197 mil. €. Spolu teda hlavné mesto získalo 81,75 mil. € z eurofondov na financovanie tohto projektu. Zvyšok zaplatí zo svojich zdrojov. Aktuálna zmluvná cena výstavby trate (k 12/2024) je vo výške 85,405 mil. € bez DPH (102,486 mil. € s DPH), čo je o takmer 11 mil. viac ako pri podpise zmluvy v roku 2021.
V súčasnosti je na trati zabetónovaná väčšina koľajníc, s výnimkou niektorých úsekov, ktoré boli pre stavbu uvoľnené v uplynulých týždňoch. Koľajnice ešte chýbajú aj na moste pri petržalskom kostole a na realizáciu čakajú aj výhybky na obratisku v Janíkovom dvore. Trolejové vedenie zatiaľ zavesené nie je, pripravené sú však výložníky a prevesy na trakčných stožiaroch. V týchto dňoch prebieha aj kábelizácia posledných úsekov trate z dvoch novopostavených meniarní. Na niektorých budúcich zastávkach boli vydláždené nástupištia. Za zmienku stojí fakt, že z množstva termínov dočasných dopravných obmedzení zverejnených na stránke petrzalskaelektricka.sk sa v roku 2024 podarilo dodržať jediný (umožnenie odbočenia na Lietavskú ul. v novej križovatke). Ostatné práce mali, resp. majú niekoľkomesačné meškania.
Ak by sa aj termín dokončenia trate nepodarilo dodržať, môžeme sa aspoň tešiť, že sa zhotoviteľ nezbalil a neodišiel zo stavby, ako už bolo opakovane zdôrazňované.