DPB chce nakúpiť aj takmer 50-metrové obojsmerné električky

V Bratislave by mohli v budúcnosti jazdiť aj električky s dĺžkou 49 metrov.

Dopravný podnik Bratislava pokračuje vo vyhlasovaní verejných súťaží na dodávateľov nových vozidiel. V najnovšej súťaži bude hľadať možného dodávateľa veľkokapacitných obojsmerných električiek s dĺžkou maximálne 49 metrov a s prepravnou kapacitou aspoň 345 cestujúcich pri 5 os./m2. Výsledkom bude štvorročná rámcová zmluva umožňujúca dopravnému podniku nakúpiť do 60 takýchto električiek v predpokladanej hodnote 404,5 mil. €. Na úvod by chcel DPB kúpiť aspoň 10 električiek. Nákup električiek bude možný jedine po prípadnom získaní nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ.

Dopravca by chcel takýmito električkami posilniť najvyťaženejšie linky, kde už štandardné veľkokapacitné električky s dĺžkou 32,5 metra nestačia.

Doplnené:

Požadovaná je nízkopodlažnosť v rozsahu aspoň 90 % podlahovej plochy pre stojacich cestujúcich. Vozidlo by malo mať čo najmenší počet rôznych typov dvojnápravových podvozkov s pevnými dvojkolesiami (otočný, neotočný, motorový, bezmotorový). Pre predĺženie životnosti kolies musí byť viac ako polovica podvozkov plne otočných, pričom plne otočné musia byť krajné podvozky. Životnosť obručí kolies musí byť najmenej 450 000 km. Električka musí byť vybavená dvoma zberačmi prúdu, napájaná však vždy iba z jedného zberača. Podporu napájania z trakčného vedenia majú zabezpečiť krátkodobé akumulátory schopné nabiť sa rekuperáciou pri brzdení a dodať energiu pri rozjazde s cieľom obmedzenia odberu prúdu z trolejového vedenia. Požadovaná je aj funkcia núdzovej jazdy v krátkom beznapäťovom úseku s využitím palubnej batérie.

Súťaže sa môže zúčastniť uchádzač, ktorý za posledných 10 rokov dodal minimálne 5 nízkopodlažných (75 % plochy pre státie) električiek dĺžky aspoň 40 metrov a minimálne 5 nízkopodlažných električiek s rozchodom 1000 mm. Požadovaná lehota na dodanie električiek je 34 mesiacov (pri objednaní do 20 električiek) až 41 mesiacov (pri objednaní viac ako 40 električiek).

Ponuky uchádzačov sa budú vyhodnocovať podľa ceny na jedno miesto vo vozidle pri 5 os./m2 (70 %) a technicko-kvalitatívnych kritérií (30 %), medzi ktorými sú podiel otočných podvozkov, výška obruče kolesa určená na opotrebenie, neodpružená hmotnosť na dvojkolesie a počet dverí s dvoma nástupnými prúdmi pre každý smer jazdy.

Súťažné podklady komplet: tu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #227:
To neviem, musel by som to študovať, že aké sú podmienky. V každom prípade, pri rýchlosti 80km/h aj tá infraštruktúra musí vyzerať inak.
Reakcia na: bobitwo #226:
60km/h je limit...
Lenže predpokladáme že 50km/h platí pre električku z dôvodu okolitej dopravy ktorá ide taktiež 50km/h
Reakcia na: Klempomeister #224:
Ak so dobre pamätám a ak sa to nezmenilo, tak rýchlodráha, pri rýchlostiach nad 50km/h by mala mať chránené priecestia, teda semafory a závory ako pre motoristov, tak aj pre chodcov a cyklistov, tak isto by malo byť okolo oplotenie, aby im tam nemohli len tak vybehnúť chodci.

Tak isto, ak sa pozriem napríklad na Frankfurt nad Mohanom, tak koľajová doprava im tam aj v čase špičky jazdí cca 10-15 minút v rámci linky. Tu ľudia snívajú, že to bude jazdiť každé 3 minúty.
Reakcia na: Klempomeister #224:
zazrak bude ak tam bude povolenych (v novom stave ked/ak sa nebudu vyskytovat poruchy na trati) 60kmh a nie ako je v ramci celej siete max 50kmh, a vzhladom na to ze podnik rad kontroluje a strhava za porusenia vodicom peniaze, tak si dovolim tvrdit ze v ramci beznej premavky (teda nie pri nejakych oficialnych testoch) tam bude vyskyt vozidiel dosahujucich zavratnu rychlost 80kmh rovny 0 (slovom nule)
Reakcia na: si #223:
Rýchlodráha lebo tam budú jazdiť 80km/h. A možno aj metro lebo tam budú jazdiť vysoko kapacitné vozidlá
Reakcia na: Klempomeister #221:
"A Petržalská rýchlodráha obnovila výstavbu v 2021."
jednak neviem aka rychlodraha, vdaka starostovi petrzalky sa utopil potencial na nemalej casti trasy predpripraveneho vedenia trasy v zareze s moznostou mimourovnoveho krizovania s cestnou infrastrukturou, takze to bude uplne klasicka kolizna pomalodraha ako vsade inde v meste
dvak prva etapa sa zacala realizovat v roku 2013, je koniec roka 2024 a este nie je hotovo, takze pod 11 rokov sa nedostaneme ani nahodou.... a to este velke stastie ze sa na to dalo pouzit financovanie z eurofondov (a snad nebude treba vracat prispevok ze sa nestihlo v termine), pretoze inac by sa toto mesto nezmohlo uplne ze na nic....
Reakcia na: Andrej #220:
Ak by sme boli v Pekingu tak by sme mali 200 metrové vozidlá.
Reakcia na: Andrej #219:
To nemusí byť pravda. Veď môžu uzavrieť ulicu, vykopať dieru a potom spraviť stanicu alebo tunel. A Petržalská rýchlodráha obnovila výstavbu v 2021. Takže to nebolo 10 rokov.
Reakcia na: Klempomeister #218:
Zas netreba preháňať. Sme v Bratislave, nie v Pekingu.
Reakcia na: Klempomeister #216:
Trvalo to 10 rokov kým sa dokončila Petržalská električka. Nič sa pod zem nebude stavať.
Reakcia na: si #213:
Vyriediť? Veď meste ľudí cestuje MHD. A toto vozidlo ich zvládne bez problemov. V tých 50 metrových by sme sa určite nezmestili. Môžu to skúsiť a keby to bola pravda tak musia dokúpiť túto súpravu
Reakcia na: bobitwo #215:
Mimo centra mesta sú už vysokpodlažné nástupištia a malé zákruty. A to hlavne v Dúbravke, v Petržalke, na zmodernizovanej časti Vajnorskej radiály, na Ružinovskej po modernizácii. Toto vozidlo je veľmi dôležité pre Bratislavu.
Reakcia na: Andrej #214:
Pridali by dočasné rampy a potom by boli tieto zastávky zpodzemnené
Reakcia na: Klempomeister #212:
Možno áno, ale musíš si položiť pár otázok:
1/ výška podlahy 92cm, potrebná výška nástupišťa 69cm, súčasná električka má koľko? 50cm? Možno menej?
2/vyrába sa to aj na 1000mm rozchode?
3/ je to kompatibilné s električkovým príslušenstvom? Koľajnice, napätie atď. Ďalšia vec, má to dĺžku 106m, bude to zvládať aj zákruty v BA? Má to stúpavosť 4%. Bude to dosť?
Reakcia na: Klempomeister #212:
Ako si predstavuješ že by sa zastávky ako sú Mariánska alebo Jesenského zvysokopodlažili?
Reakcia na: Klempomeister #212:
no urcite, nas super magistrat by nasledne urcite nechal vyriedit interval a este argumentoval ze dvihol dopravnu kapacitu.....
Reakcia na: bobitwo #211:
Bratislava taký potrebuje. Veď veľmi veľa ľudí sa tlačí v dnešných električkách. A nástupištia môžu zvysokopodlažniť. Alebo pridať rampy. A niektoré stačí iba predĺžiť. V Dúbravke, v zlatých pieskoch, v Ružinove a v Petržalke by sa hodil taký vysoko kapacitný vlak. Odtiaľ pochádza najviac cestujúcich
Reakcia na: Klempomeister #210:
Lenže to nie je električka, ale ľahký vlak, resp. S-bahn ako to je v Nemecku nazývané.
Mali by skúsiť LRTA 13000 class. Je to vysokpodlažné a vysoko kapacitné vozidlo Vie prepraviť 1388 cestujúcich. Niektoré nástupištia bude treba upraviť. Ale to nie je taká veľká vec. Môže jazdiť napríklad z letiska do centra alebo až na Janíkov Dvor. Alebo zo stanice vo Vajnoroch do Záhorskej Bystrice.
Reakcia na: upravovač fotiek #208:
Pravda, na ten Transtech stale zabudnem.