Návrh nového vlakového grafikonu pre obdobie 2024/2025

Na začiatku leta môžete už tradične pripomienkovať rámcový návrh nového grafikonu vlakovej dopravy.

Spoločnosť BID, a. s., ktorá je organizátorom Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, zverejnila rámcový návrh nového grafikonu vlakovej dopravy pre Bratislavský kraj, ktorý bude platiť od decembra 2024 do decembra 2025. Cestujúci si môžu pozrieť navrhované cestovné poriadky a prípadné pripomienky k nim môžu zaslať spolu so zdôvodnením elektronickou poštou na adresu odp@bid.sk do 14. júla 2024. Pripomienky bude BID následne komunikovať zástupcom železníc, samospráv, objednávateľov a dopravcov pri ďalších rokovaniach o finálnej podobe nového grafikonu.

Nové cestovné poriadky žiadne dramatické zmeny neprinášajú, rozsah spojov zostáva na súčasnej úrovni, dochádza najmä k časovým posunom spojov na niektorých tratiach. Po ukončení modernizácie trate do Marcheggu sa počíta s obnovením premávky vlakov linky R20.

Rámcové návrhy cestovných poriadkov pre železničné trate:

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pajo #20:
Odpoveď nájdeš v návrhu trate 141. Pravdepodobne kvôli stavu trate a zníženiu Vmax zo 100 km/h na 80 km/h, prenášaniu meškaní a vlakom REX TT-NR pridávajú zastávky Lužianky a Alekšince, križovanie sa zo Zbehov presúva do Alekšiniec. Jazdná doba REX do NR týmto narastie aj o viac ako 10 minút, čím defacto REX strácajú opodstatnenie, jazdná doba bude +/- rovnaká ako u osobných vlakov na tejto trati a teda by ani v prípade priamych REXov NR-BA takéto spojenie nebolo atraktívne.

Ďalším faktorom bude zrejme aj nedostatok prevádzkyschopných DMJ 861 a slabá priepustnosť úseku BA-TT v špičke.

Tu je návrh pre trať 141.
https://osam.trnava-vuc.sk/OSamApi/fileDownloadEUT/7f1e8855-abaa-49f0-a5af-68d9bd1b60d7
Priame REXy Bratislava-Nitra ktoré v tomto GVD boli odo dňa vyhlásenia už v tomto návrhu ani neexistujú. Turancar so svojim monopolom sa môže len tešiť 🙄
Pozerám, že jazdné časy vlakov na S20 medzi DNV a Malackami, natiahnuté kvôli modernizácii trate, sa vracajú do normálu. Takže máme nádej, že keďže sa končí výlukový GVD, začne výluka pre modernizáciu.
Ďakujem za opravu/doplnenie. Mal som nesprávne informácie, alebo som si to zle pamätal.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Nepresunuli, bol to eurofondový projekt pre východné Slovensko. Aj tak sú len v režime 50, čiže iba vnútroštátna prevádzka.
Reakcia na: henko151 #15:
Tak ich asi presunuli. Lebo na tom východe určite tých 160 km/h využijú.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Tie vozne Bdteer na 160km/h nejazdia okolo NZ, ale na východnom Slovensku.
Mňa potešilo ak to prejde obnovenie po rokoch posledného spoja z Viedne s príchodom na hl.st. o 1:10.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
A v smere do Bratislavy by to išlo na náhodu, podľa toho aké meškanie to naberie od Salzburgu? Ne ne ne ne.
Reakcia na: Solider #7:
Zaujímavé, že na REX81, čo je skrátaný REX8, jazdia tie isté staré rozpadnuté vozne, iba herlukes nahradila stará elektrická lokomotíva 1144. Rozjazd to má neporovnateľne lepší, aj 138 km/h s tým išiel (čo by dal aj Herkules, ale vozne ZSSK boli na max. 120 km/h. Lebo tie na 160 km /h musia jazdiť v okolí Nových Zámkov, kde často ani tých 100 km/h nejdú). Ale späť k ÖBB. Ako naschváľ nefungovali dvere do cyklooddielu, tak som sa s bicyklom musel preštrikovávať cez riadiaci vozeň. A hneď vedľajší vozeň mal tiež pokazené priľahlé dvere. To sú strašné šerble.
Reakcia na: 810zssk #9:
Zabudol som že Rakúšania majú koridor pripravený na 200 ...

Tak možno sa schvália tie cityjety ...
Však rýchlosť 160km/h je postačujúca ..
Reakcia na: Ma178rek #8:
Nemá ich čo ťahať 😉
Reakcia na: Ma178rek #8:
Tie asi na 200 nie sú, či? 🙂
Reakcia na: Solider #7:
Možno sa vrátime ku klasickým supravam ako boli predtým 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Cieľom predsa nie je súčasné REXy zrušiť, na rakúskom území sú súčasťou pásmovej obsluhy. Tam by mali jazdiť rakúske Cityjety 4746, ktoré však nateraz nemajú povolenie na prevádzku na Slovensku. Takže zatiaľ je dosť otázne, čo tam od januára bude jazdiť 😛
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Tak railjety by stále začínali v Bratislave, iba IC/Ex by išli už od Žiliny. Skôr by som problém videl v tom, či by sa tie vlaky zmestili na nástupište napr. v Marcheggu, aby tam mohli zastaviť, pretože inak by sa nemohla REX8 zrušiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Ale choď do hája s rušením REX8. Aspoň niečo, čo zvykne vyraziť z východzej stanice na čas. Pri meškaniach vôbec nemám chuť akceptovať, že vlak nabral meškanie niekde v prdeloviciach.
Reakcia na: Pajo #1:
Mňa by zaujímali skôr dve veci:
Časy odchodov z Viedne + kde všade vo Viedni budú vlaky stáť. Platí pre REX8.
Reakcia na: Solider #2:
Nemohli by sa predĺžiť aj Railjety zo Salzburgu do Bratislavy (tie, čo nejdú na letisko)? Na trati cez Marchegg by potom bol (v preklade s IC/Ex z Košíc) približne hodinový interval. Ak by tieto vlaky zastavili aj v DNV a Marcheggu (ak sa tam zmestia na nástupište), tak by sa mohli (s výnimkou okrajových časov) súčasné REXy obmedziť/zrušiť. Výhodou by boli nové priame spojenie medzi SK a AT.

V budúcnosti, keď sa postaví Flughafenspange by sa zase mohli odkloniť vlaky REX6 cez letisko, vďaka čomu by mala Bratislava priame vlakové spojenie aj s letiskom.
Reakcia na: Pajo #1:
Skôr to vidím ako predĺženie niektorých IC a Ex do/z Viedne, keďže to na seba nadväzuje a Vectrony sú jediné mašiny, čo majú priechodnosť do Rakúska.