Výluka liniek 14 na Jesenského (15.6.2024 07:00 – 15:00)

V sobotu bude krátkodobo vylúčená premávka električiek na Jesenského a Námestí Ľ. Štúra.

V sobotu 15. júna 2024 cca v čase medzi 7:00 a 15:00 bude vylúčená premávka električiek liniek 1 a 4 po Jesenského, Mostovej a Nám. Ľ. Štúra z dôvodu zabezpečenia nerušeného priebehu podujatia v Redute. Dotknuté linky budú jednosmerne odklonené na obchádzkové trasy.

  • Linka 1 bude pri jazde z Hlavnej stanice premávať medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo nám. cez Kapucínsku, tunel a nábrežie.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra.
    • Zastávku Centrum budú električky obsluhovať iba pri jazde na Hlavnú stanicu.
    • Namiesto neobsluhovanej zastávky Nám. Ľ. Štúra odporúčame využiť najbližšie zastávky Most SNP, alebo Šafárikovo nám. (možný presun z Nám. Ľ. Štúra autobusmi liniek 29 50 70)
  • Linka 4 bude pri jazde do Dúbravky premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
    • V tomto smere neobslúži zastávky Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
    • Cestujúcim odporúčame v smere z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky použiť linku 29 s prestupom na linku 4.
    • Zo zastávky Jesenského odporúčame peší presun k najbližšej obsluhovanej zastávke Centrum.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #55:
Viem ze porušujem. Ale život je dost krátky na to aby sme stali X hodín v živote na križovatke kde po aute nie je ani stopy. Ber to prosím ako zvelicenie. Úprimne viac sa bojím stat dakde v strede križovatky pri Umelke medzi 2 smermi IAD ako prejsť na červenú keď nič nejde.
Reakcia na: Petto #54:
Zľahčuješ a ospravedlňuješ proste porušovanie predpisov. Tu nejde len o tie 2 križovatky. Na Šafku sa tiež na to kašle, pri Ekonomickej univerzite preskakujú aj ten plot, pritom tam je podchod, sú schopný bežať krížom cez Račko na červenú, len aby chytili električku, čo pôjde znova o 5 či koľko minút atď...
Reakcia na: bobitwo #52:
MOST SNP krizovatka pri elektrickach ma zbytočne dlhú zelenú pre autá. Cez víkend je tam aj frekvencia chodcov vyssia tak sa nečudujem ze to všetci ignorujú vrátane mňa. Mali by tam zaviesť niečo v štýle križovatky pri NBS. Blikacia oranžová a semtam si 31/39 smer zochova dostanú priamo zelenú súčasne s cervenou pre tu prvú spominanu križovatku. Priechod pri Dunaji by som vypol nastalo.
Reakcia na: Viko #51:
Križovatka pri TPD mala byť podľa mňa už dávno zjednodušená, je tam k dispozícii alternatívny mimoúrovňový prístup cez Černyševského a Lužnú.
Reakcia na: Viko #51:
Situácia pri TPD je tiež len ukážka ľudskej arogancie a blbosti. Chodím tade pomerne často. Chodci či cyklisti to tam majú celú križovatku na saláme, semafory pre nich neplatia. To isté prechod pre chodcov pri Moste SNP. Koľkokrát som jediný blbec, čo tam čaká na zelenú. Nemá to nič spoločné so zlým návrhom.
Reakcia na: bobitwo #50:
Situácia pri TPD by sa mohla trocha utriasť po vybudovaní normálneho prestupného uzla, kedy ľudia nebudú mať tendenciu pobiehať hlava-nehlava kvôli stíhaniu spoja. V každom prípade je to krásna case study na to, že keď nieje navrhnutý dostatočne veľký nástupný ostrovček voči reálnej frekvencii cestujúcich, ľudia sa bez oddelenia zábradlím prelievajú aj do okolitých priestorov, ktoré nemali byť ich.
Reakcia na: Ma178rek #49:
Za mňa existuje aj schodnejšie riešenie, ale to je iná debata. Tento návrh vyzerá na prvý pohľad celkom dobre, ale má ešte viac chýb ako ten súčasný na ktorý sa už minulo cez 700 tisíc €. Ale v skratke:
1/ cyklotrasa poza zastávku pri Moste SNP fungovať nebude, nefunguje ani pri TPD, tá istá situácia, chodci to majú na saláme
2/ riešenie pri bývalom Propeleri. Ak som dobre pochopil, autobusy majú jazdiť po električkovej trati a majú mať spoločnú zastávku. Ostrovček zastávky musí mať min. 1,5m, samotný pruh cesty musí mať od ostrovčeka bezpečnostný odstup 0,5m ďalej, na tom mieste, čo je tam dláždenie pri Propeleri, tak je tam veľký pohyb chodcov a klasika budú ignorovať cyklotrasu navyše nástupný ostrovček musí mať minimálne 70m na dĺžku.
3/ miesta križovatka na Šafku. Tak ako je nakreslená zastávka, je tam ledva 20m priestoru. Nedáš tam teda 2 dlhé autobusy. Ďalší problém, autobus by musel stáť na koľajniciach, aby z nich mohol prejsť na zastávku, ak tam bude veľa áut, budú blokovať prístup na zastávku. Teda bus bude blokovať električku.
To je len tak v skratke, čo som si všimol rýchlo.

Jedno z najlepších riešení za súčasného stavu by bolo zrušiť ľavé odbočenie z Rázusovho nábrežia pre autá na Mostovu. Tým sa získa priestor.
Reakcia na: bobitwo #48:
https://dennikn.sk/blog/3774428/stavebnymi-upravami-k-priepustnejsiemu-nabreziu/

Ja som vychádzal na základe tohto článku kde je naschodnejsie riešenie

Ak by sa miesto pruhu pre autá vybudovala druhá koľaj, ostal by terajší stav s tým že po električkovom zvršku ak by sa spravil poriadne spodok mohli premávať autobusy MHD.. čo by bola Win-Win situácia pre všetkých 🙂...
Reakcia na: Ma178rek #47:
Neviem presne aká tam je šírka, ale podľa normy cyklista má mať 1,25m priestoru, cesta má mať 2,75m (kvôli autobusom) električka pre 2 smery potrebuje minimálne 6,5m. Podľa toho ako vyzerajú krajnice pre cyklistov, ak je tam kanál na kraji a podobne, tak tých 1,25m sa ráta od tej prekážky. Ak by tam bol obrubník ako teraz medzi autami a cyklofrasov, musíš prirátať šírku obrubníka +0,5m. Minimálna šírka 14,5m len pre šírky pruhov. Ďalší 1-1,5m sa nazbiera na ďalších veciach. Takže tých 16m môžeme brať ako niečo, čo tam treba minimálne na šírku.

Edit: tie šírky pruhov sú minimálne. Samozrejme 3m pruh pre autá by bol lepší, ale 2,75m potrebuješ.
Reakcia na: Petto #45:
Stále by mohlo byť riešenie obojsmerný cyklookruh, pruh pre autá ,električkova trať obojsmerná a následne pruh pre autá...

Reakcia na: Petto #45:
Po odsťahovaní americkej ambasády cez Hviezdoslavovo námestie.
Reakcia na: bakerný #44:
A kde ako ? Dalsia kolaj sa tam nezmesti. Bez toho aby bol obmedzeny jeden z dvoch smerov pre IAD/BUS.
Reakcia na: 3pa3ck3 #21:
Štát prispeje zrušením cyklopruhu. Takže druhá koľaj bude mať kde byť vybudovaná
Reakcia na: Bobinko #22:
Vadilo, len si zabudol.
Reakcia na: gejza #41:
Áno, cyklotrasa tam existuje, čo spomínaš. Ale na tom úseku okolo letiska to nie je cyklotrasa. To je všetko.
Reakcia na: bobitwo #39:
dal si porovnanie ad absurdum, to sa musí uznať 👍 napriek tomu nevidím dôvod nevyužiť spolu s inými skvelú cyklotrasu - či už na zelenú vodu alebo k Mohyle 🙂 btw. Letisko tam vytvorilo miesto pre spotterov, ktorí sa k nemu tiež nejako dopravujú - zväčša na bicykli 😁
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
A kde potom zmysla?
Reakcia na: gejza #38:
Zákaz vstupu tam nie je, ale oficiálna cyklotrasa to nie je tiež. To že to letisko ticho toleruje, je vec druhá. Nemáš pocit, že by si mal meniť návyky z detstva? Kolega si ešte robil vodičák v časoch, keď na Slovensku bol praktický jediný rýchlostný limit 60km/h v obci medzi 5-23h, inak neplatili žiadne rýchlostné limity, iba občas kde tu boli značky upravujúce rýchlosť. Normálne si to mohol legálne valiť po Moste SNP či Staromestskej 100km/h medzi 23-5h. Tak isto si pamätá, že napríklad Michalská, Hviezdoslavko, skoro všade v rámci Starého mesta boli cesty, žiadne pešie zóny. Myslíš, že jeho návyk z mladosti je v poriadku, ak by ho teraz praktikoval? Alebo čo tak návyk od deda z dediny, kde im Ignác 30 rokov hovnocucom vyťahoval žumpy za fľašu domácej a vylieval to za dedinou do poľa? Alebo že keď sa pralo v práčke, tak sa vyhodila hadica do ulice a voda sa nechala vytekať na ulicu? Našim susedom zostal návyk, že ani po 30 rokoch vysvetľovanie nepochopili, že nemajú nechať svoje psy oštiavať a kadiť do predzáhradky. Pred pár rokmi bola v Občanovi za dverami reportáž, kde si to cyklisti skracovali cez jeho pole, nepomohli tabule, plot, znacky, vždy to niekto rozbil a zničil. Výsledok? Zničená úroda na cca 1,5x100m páse poľa. Pritom okolo viedla cesta. Myslíš, že to bolo v poriadku?
Reakcia na: bobitwo #36:
ešte kedysi v 80-ych rokoch nás tam ako deti "sprevádzali" súdruhovia z letiskovej ochrany, ale vždy sme im dokázali ujsť .... nemám pocit, že by som mal meniť svoje návyky z detstva ... nevraviac o tom, že od jari do jesene sa od mostu vo Vrakuni až po mohylu hýbu húfy cyklistov, ktorí asi tiež nemajú pocit, že tam nie je cyklotrasa
Reakcia na: Bobinko #22:
Ale vadilo a aj vtedy sa diskutovalo o tom, že by sa mal nájsť vhodnejší reprezentatívny priestor, kde by sa dala zabezpečiť bezpečnosť a zároveň by to neobmedzovalo ľudí. Takisto aj zrušenie omše, ktoré patrí skôr do c.k. tradícií.