Výluka vlakov medzi Bratislavou a Marcheggom (4.3. – 14.12.2024)

Rekonštrukcia železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom zastaví aj premávku linky R20.

Pre komplexnú rekonštrukciu a elektrifikáciu železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom bude od 4. marca 2024 dlhodobo (predpoklad do 14. decembra tohto roka) prerušená premávka medzištátnych vlakov REX medzi Bratislavou a Marcheggom, ktoré medzi Hlavnou stanicou a Devínskou Novou Vsou premávajú ako linka R20 v rámci IDS BK. Vlaky linky R20 počas výluky nebudú premávať.

Medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom nebude počas výluky zabezpečená žiadna náhradná doprava. Najrýchlejšie spojenie bude na bicykli cez Cyklomost slobody (cca 7 km).

Medzi bratislavskou Hlavnou stanicou a Marcheggom bude iba v minimálnom rozsahu zabezpečená náhradná autobusová doprava (5 párov spojov v pracovných dňoch, 4 páry vo voľných dňoch) s cestovným časom 40 minút. Kapacita náhradnej autobusovej dopravy bude obmedzená, preto sa odporúča využívať ju iba na cestovanie do/z Marcheggu a okolia.

Odchody náhradného autobusu:

  • z Hlavnej stanice smer Marchegg: 6:15, 8:15, 14:15*, 16:15, 18:15
  • z Marcheggu smer Bratislava hlavná stanica: 7:05, 9:05, 15:05*, 17:05, 19:05

*) premáva iba v pondelok - piatok, nejde 1.4., 1.5., 9.5., 20.5., 30.5., 15.8. a 1.11.2024

Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné počas výluky využiť vlaky REX premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee, ktoré sú kapacitne posilnené. Medzi Hlavnou stanicou a stanicou Petržalka bude možné obojsmerne cestovať MHD linkami 93 a N93, pričom cestujúcim v autobusoch týchto liniek postačí platný medzištátny vlakový lístok (do/z Rakúska).

Opis projektu rekonštrukcie trate

V rámci tohto projektu pôjde o komplexnú rekonštrukciu jednokoľajnej železničnej trate od štátnej hranice s Rakúskom po vjazdovú výhybku do stanice Devínska Nová Ves v dĺžke 2,381 km a jej elektrifikáciu. Ide o najstaršiu železničnú trať na Slovensku z polovice 19. storočia, po ktorej začali v roku 1848 premávať prvé vlaky medzi Viedňou a Bratislavou. Keďže tento úsek nie v súčasnosti elektrifikovaný, vlaky medzi Viedňou a Bratislavou cez Marchegg sú ťahané dieselovými lokomotívami. Po ukončení projektu bude možné na trať nasadiť elektrické vlaky a zároveň sa vďaka zvýšeniu rýchlosti sa skráti cestovný čas, v budúnosti by mohla byť jazdná doba vlakov medzi Viedňou a Bratislavou okolo 40 minút (v súčasnosti 69 minút). Zrekonštruovaný úsek nadviaže na zrekonštruovanú a elektrifikovanú dvojkoľajnú trať na rakúskej strane, ktorá má byť dokončená v budúcom roku. Rekonštrukcia je plánovaná na rýchlosť 120 km/h, na rakúskej strane je trať rekonštruovaná až na rýchlosť do 200 km/h. Do budúcnosti sa aj na slovenskej strane pripravuje zdvojkoľajnenie trate od štátnej hranice a súčasne rekonštrukcia ŽST Devínska Nová Ves, pre tento projekt je však v súčasnosti ešte len ukončené zisťovacie konanie v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Počas komplexnej rekonštrukcie trate príde okrem vybudovania nového koľajového spodku a zvršku aj k rekonštrukcii piatich mostov medzi štátnou hranicou a ŽST Devínska Nová Ves tak, aby vyhovovali rýchlosti vlakov 120 km/h. Z toho jeden most ponad cestnú komunikáciu medzi Mlynskou ulicou a Devínskym Jazerom bude nahradený úplne novým mostom a najdlhší, približne 200-metrový, most ponad inundačné územie Moravy, poľnú cestu a cyklotrasu dostane novú desaťpolovú klenbovú nosnú konštrukciu, pričom architektonický vzhľad mosta zostane zachovaný. Trať bude elektrifikovaná striedavou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Podrobné informácie k projektu je možné nájsť na stránke ŽSR.

Verejnú súťaž na rekonštrukciu a elektrifikáciu trate vyhralo združenie firiem PORR Bratislava a PORR Praha s cenou 10,9 mil. € bez DPH. Stavenisko bolo zhotoviteľovi odovzdané 1. marca 2024 a lehota na vykonanie diela je do 300 dní od tohto dátumu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #130:
Isteže neplatí, veď tam dnes jazdí jedna moderná elektrická lokomotíva s 22,5 t na nápravu za druhou, je to jediný elektrizovaný prechod CZ/DE.
Reakcia na: 810zssk #128:
Ďakujem za info, o tom som vôbec nevedel. Tak to beriem foťák a prídem si ju odfotiť 🙂
Každopádne cestovať vlakom do Viedne by som v najbližších dňoch a mesiacoch moc nechcel...
Reakcia na: S499.1023 #126:
A Bastard je to preto, lebo je to lokomotíva 2. generácie s odporovou výzbrojou prvej generácie. Vyrábať v roku 1991 odporové lokomotívy bolo niečo archaické. Soudruzi v Škode chceli dať polovidočovú výzbroj, ale tá by bola príliš ťažká, údajne mali aj dederóni obavy že by im robila problémy na sústave 15 kV 16,7 Hz. Hlavným dôvodom bola nižšia hmotnosť odporovej výzbroje, tuším že limit bol 21 ton na nápravu u dederónov, resp. na tej cezhraničnej trati. Neviem či ten limit platí dodnes.
Ešte k debate o (teoretickom) zavádzaní posilových vlakov cez Kittsee... Akurát dnes až do 22.03. začala výluka 2. nástupišťa (a 2. koľaje) v Kittsee. Dokonca aj niektoré štandardne jazdiace vlaky sú nahradené NAD. Takže aj v kontexte tohoto naozaj nejaké zavádzanie vlakov navyše neprichádza do úvahy, bohužiaľ. 😕
Reakcia na: Max #127:
Nebola tam naprázdno, ani ako testovacia jazda, je to každý pracovný deň na REX7747, pr. Petržalka 17:14. Potom to odtiaľ ide ako Sv niekam do Rakúska. Ráno naopak príde ako Sv a robí nejaký odchod do Viedne.
Tuším že to kdesi ktosi v diskusii k tejto informácii to žartu spomínal, no dnes poobede bola v Petržalke súprava OBB 4020, naprázdno, zrejme nejaká testovacia jazda. Konkrétne odchádzala 17:45 z Petržalky smer Kittsee, skoro som spadol z bicykla keď som to videl...
Reakcia na: lostrail #124:
Bastard vznikol za účelom priebežnej elektrickej vozby medzi ČSSR a NDR. A keďže na severe republiky sme mali 3 kV, zadanie bolo jasné.
Reakcia na: m@jo #48:
Dakujem za opravu.
Reakcia na: S499.1023 #58:
OK, pomylil som sa, beriem spat. Divna kombinacia sustav, bol som presvedceny, ze je to 15 a 25.
Reakcia na: upravovač fotiek #119:
to bola len faktická poznámka bez širšieho kontextu v danej téme😉
Reakcia na: O Gamias sas #100:
Monsieur, votre attitude est très irrespectueuse. N'utilisez pas de gros mots et n'attaquez pas les membres de ce forum, s'il vous plaît. Il existe plusieurs centaines de langues sur ce monde, chaque langue mérite votre respect. Si cet article était destiné aux voyageurs en Autriche, il serait plus approprié de l'écrire en allemand, mais cela est traité sur d'autres sites. Notre site est destiné aux lecteurs slovaques et est donc en slovaque. Puis-je vous conseiller de nous oublier et d'annuler votre inscription ? Si vous ne comprenez pas notre langue, vous n'êtes pas obligé de participer à notre discussion. Nous ne sommes pas obligés de changer de langue, parce que vous êtes passé par là. Comme vous pouvez le constater, personne n’apprécie votre ton colonial agressif.
D'un autre côté, j'ai une éducation qui me permet d'avoir mon mot à dire dans les débats sur l'endroit où se situe le centre géographique de l'Europe, entre la côte atlantique et les montagnes du Caucase. La Slovaquie fait définitivement partie de l'Europe centrale.
Ma dernière question serait : quelles langues parlez-vous ? Je peux vous assurer que j'ai travaillé pendant plusieurs décennies en anglais - comme mon principale langue de travail. Et pourtant, je devais m'adapter aux clients - par exemple en améliorant simplement mon anglais s'ils ne comprenaient pas, ou en choisissant une autre langue. Je parle anglais, russe, français en plus de ma langue maternelle slovaque et de la langue tchèque que j'ai aussi volontairement perfectionnée.
Adieu.
Reakcia na: TomJ #113:
Hasičské auto plné vody ľahšie?
Reakcia na: upravovač fotiek #112:
Predpokladá sa že tie vozidlá RZP tam budú jazdiť raz za rok, nie 20x za deň.
Reakcia na: dyspozytor #116:
Nechápem ako to niekto môže brať vážne. To bola recesia.
Reakcia na: Viko #115:
1. Niečo som videl, ale hlavne si pamätám že to je dimenzované na hasičské vozidlá.
2. Koľko vážil ten ťahač s návesom? Most zavreli, skontrolovali, zistili že nič sa mu nestalo. Dovolím si tvrdiť že to bola najlepšia skúška.
3. Dva alebo tri by stačili. Kadiaľ chceš viesť NAD? V ktorej trase a ako dlho by trvala?
Reakcia na: upravovač fotiek #112:
Cestujuci by to zneuzili
Reakcia na: upravovač fotiek #67:
myslím, že prevádzkyschopná 560 ZSSK nejestvuje ani jedna. Ak 560, tak jedine od ČD.
Reakcia na: upravovač fotiek #114:
Zas tieto múdra...
1) Videl si nejaké výkresy? Prečo tipuješ, že ten most bol dimenzovaný zrovna na plnú CASku a nie napríklad na plnú sanitku?
2) Skús si najprv naštudovať rozdiely medzi I. a II. medzným stavom oceľovej konštrukcie. To, že most nespadol, neznamená, že sa nepríjemne neprehol alebo že nebolo potrebné preverovať jeho ďalšiu funkčnosť (po menovanom incidente sa robila diagnostika - to ju budeme robiť po každom prejazde NADky?)
3) Koľko autobusov by tam muselo prejsť, aby nahradili kapacitu jedného zrušeného spoja? Nie je miesto špekulovania s CYKLOmostom stokrát jednoduchšie viesť náhradu po jestvujúcich cestách cez mesto alebo hoc aj cez Záhorskú Ves k Bhf. Marchegg?
Reakcia na: TomJ #113:
Plne obsadený Irisbus Crossway LE 12M má 18 ton. Plne nazbrojená hasičská CAS 30 – Tatra 815-7 6x6 má 25 ton. Koľko mohla mať súprava ťahača s návesom? Tie môžu mať aj 40 ton.
Reakcia na: upravovač fotiek #112:
Lenže hasičské auto je asi ľahšie ako plne obsadený autobus NAD. Predpokladám, že si na NAD nepredstavuješ minibus. Lebo jedna vec je občasný prejazd záchranárskeho vozidla a iná vec niekoľko prejazdov ťažkého autobusu každý deň.