Cestujúci si od štvrtka počkajú na niektoré autobusové spoje na zastávkach o niečo dlhšie, alebo sa potlačia v krátkych autobusoch.
Od 5. októbra 2023 príde k obmedzeniu rozsahu premávky, príp. úprave prepravnej kapacity na autobusových linkách 65 88 93 94 a 95. Cestujúci tak budú musieť dlhšie čakať na svoj spoj, alebo použiť inú linku.
- Linka 65 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia z 15 na 30 minút.
- Linka 88 bude premávať v nezmenenom intervale, ale obsluhovaná bude menšími, 12-metrovými autobusmi namiesto kĺbových.
- Linka 93 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia zo 7,5 na 10 minút.
- Linka 94 bude premávať iba v špičkách pracovných dní. Ruší sa premávka v dopoludňajšom sedle a vo večerných hodinách.
- Linka 95 bude mať predĺžené intervaly počas celého týždňa:
- v rannej špičke pracovného dňa zo 4 na 8 minút, počas dňa z 5 na 10 minút a večer z 10 na 15 minút,
- vo voľných dňoch zo 7,5 minúty na 15 minút,
- čiastočnou kompenzáciou bude v pracovných dňoch nasadenie väčších, kĺbových autobusov na túto linku.
- Pre nedostatok pojazdných kĺbových autobusov sú krátke autobusy namiesto kĺbových nasadzované na vybrané spoje aj na ďalších linkách.
Aktualizácia: Krátke autobusy boli nasadené aj na linku 191, ale po pár dňoch bolo toto rozhodnutie prehodnotené a opäť na nej začali premávať kĺbové autobusy.
Keďže uvedenú zmenu objednávateľ MHD, ktorým je magistrát hlavného mesta, ani samotný dopravca nekomunikovali, požiadali sme Dopravný podnik Bratislava o vyjadrenie k tejto redukcii rozsahu premávky ako i k výberu liniek, ktoré budú obmedzené.
„Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa v uplynulých týždňoch intenzívne zaoberal zabezpečením náhradnej dopravy počas výluky električkovej linky 4 v úseku Kuchajda – Zlaté piesky, pričom električkovú linku bolo potrebné nahradiť autobusovou linkou X4 s adekvátnou prepravnou kapacitou a intervalom.
Pracovná pozícia vodiča autobusu vyžaduje iné oprávnenia ako pozícia vodiča električky, a preto nie je možné, aby vodič električky zabezpečil premávku náhradnej autobusovej linky. DPB tiež pravidelne vyhodnocuje skutočné využitie liniek MHD a v závislosti od finančných možností pravidelne prispôsobuje rozsah dopravy skutočnému dopytu zo strany cestujúcich tak, aby pokrytie lokalít linkami ostalo zachované. Aktuálne ide o linky 65 88 93 94 a 95. V prípade, ak sa v budúcnosti zvýši dopyt zo strany cestujúcich, DPB rozsah dopravy opäť prehodnotí.
Znamená to, že linka 94 bude premávať cez pracovné dni iba počas špičiek, v ostatnom čase ju nahradia súbežné linky 31 a 93. Linka 95 bude celotýždenne premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi, jej dostatočnú kapacitu zabezpečia kĺbové autobusy presunuté z linky 88. Linky 65 a 93 budú počas víkendového dopoludnia premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi," uvádza sa v stanovisku DPB, ktoré nám poskytol jeho hovorca Martin Chlebovec.
K návratu pôvodných intervalov na linkách bude teda môcť prísť najskôr po skončení výluky električiek na Vajnorskej. Podmienkou však je dostatok vodičov autobusov ako aj financií v mestskom rozpočte. A samozrejme dostatočný dopyt zo strany cestujúcich, ktorí vďaka zhoršeniu súčasného štandardu môžu dovtedy prejsť na inú formu dopravy a posilnenie intervalov už nebude potrebné.
„Zlepšovanie verejnej dopravy je dlhodobo jednou z našich najvýznamnejších priorít a potvrdzuje to aj tento projekt Vajnorskej radiály,” povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo pri príležitosti začiatku rekonštrukcie električkovej trate.