Obmedzenie premávky na niektorých autobusových linkách (od 5.10.2023)

Cestujúci si od štvrtka počkajú na niektoré autobusové spoje na zastávkach o niečo dlhšie, alebo sa potlačia v krátkych autobusoch.

Od 5. októbra 2023 príde k obmedzeniu rozsahu premávky, príp. úprave prepravnej kapacity na autobusových linkách 65 88 93 94 a 95. Cestujúci tak budú musieť dlhšie čakať na svoj spoj, alebo použiť inú linku.

  • Linka 65 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia z 15 na 30 minút.
  • Linka 88 bude premávať v nezmenenom intervale, ale obsluhovaná bude menšími, 12-metrovými autobusmi namiesto kĺbových.
  • Linka 93 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia zo 7,5 na 10 minút.
  • Linka 94 bude premávať iba v špičkách pracovných dní. Ruší sa premávka v dopoludňajšom sedle a vo večerných hodinách.
  • Linka 95 bude mať predĺžené intervaly počas celého týždňa:
    • v rannej špičke pracovného dňa zo 4 na 8 minút, počas dňa z 5 na 10 minút a večer z 10 na 15 minút,
    • vo voľných dňoch zo 7,5 minúty na 15 minút,
    • čiastočnou kompenzáciou bude v pracovných dňoch nasadenie väčších, kĺbových autobusov na túto linku.
  • Pre nedostatok pojazdných kĺbových autobusov sú krátke autobusy namiesto kĺbových nasadzované na vybrané spoje aj na ďalších linkách.

Aktualizácia: Krátke autobusy boli nasadené aj na linku 191, ale po pár dňoch bolo toto rozhodnutie prehodnotené a opäť na nej začali premávať kĺbové autobusy.

Keďže uvedenú zmenu objednávateľ MHD, ktorým je magistrát hlavného mesta, ani samotný dopravca nekomunikovali, požiadali sme Dopravný podnik Bratislava o vyjadrenie k tejto redukcii rozsahu premávky ako i k výberu liniek, ktoré budú obmedzené.

„Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa v uplynulých týždňoch intenzívne zaoberal zabezpečením náhradnej dopravy počas výluky električkovej linky 4 v úseku Kuchajda – Zlaté piesky, pričom električkovú linku bolo potrebné nahradiť autobusovou linkou X4 s adekvátnou prepravnou kapacitou a intervalom.  

Pracovná pozícia vodiča autobusu vyžaduje iné oprávnenia ako pozícia vodiča električky, a preto nie je možné, aby vodič električky zabezpečil premávku náhradnej autobusovej linky. DPB tiež pravidelne vyhodnocuje skutočné využitie liniek MHD a v závislosti od finančných možností pravidelne prispôsobuje rozsah dopravy skutočnému dopytu zo strany cestujúcich tak, aby pokrytie lokalít linkami ostalo zachované. Aktuálne ide o linky 65 88 93 94 a 95. V prípade, ak sa v budúcnosti zvýši dopyt zo strany cestujúcich, DPB rozsah dopravy opäť prehodnotí.

Znamená to, že linka 94 bude premávať cez pracovné dni iba počas špičiek, v ostatnom čase ju nahradia súbežné linky 31 a 93. Linka 95 bude celotýždenne premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi, jej dostatočnú kapacitu zabezpečia kĺbové autobusy presunuté z linky 88. Linky 65 a 93 budú počas víkendového dopoludnia premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi," uvádza sa v stanovisku DPB, ktoré nám poskytol jeho hovorca Martin Chlebovec.

K návratu pôvodných intervalov na linkách bude teda môcť prísť najskôr po skončení výluky električiek na Vajnorskej. Podmienkou však je dostatok vodičov autobusov ako aj financií v mestskom rozpočte. A samozrejme dostatočný dopyt zo strany cestujúcich, ktorí vďaka zhoršeniu súčasného štandardu môžu dovtedy prejsť na inú formu dopravy a posilnenie intervalov už nebude potrebné.

„Zlepšovanie verejnej dopravy je dlhodobo jednou z našich najvýznamnejších priorít a potvrdzuje to aj tento projekt Vajnorskej radiály,” povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo pri príležitosti začiatku rekonštrukcie električkovej trate.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: shaggy #134:
Však Slovensko má iba najvyššiu infláciu v EÚ. Iba smiešnych 7,8%.
Reakcia na: Trolley #133:
To nevadí, aspoň že nezdraželo cestovné *

* rovnako, ako išla daň z nehnuteľnosti hore iba o 50%.
Od 04.11.2023 sa obmedzujú ďalšie autobusové linky napr. špičkové spoje na L31, L192 už len v špičke a pod.
Reakcia na: Petto #131:
Pravdou je, že poobede premávajú neraz L83 a L84 za sebou, jedna vezie plný balík cestujúcich, druhá vezie malú skupinku tých čo nestihli ten prvý bus nestihli.
Reakcia na: Pajo #129:
Ak tu nieco treba obmedzit tak este 93,94. Opakovane som siel tento mesiac od Jiraskovej 8:15 a prazdne vozidla L93, sadnut sa dalo este aj na Dvoroch. No 8:12 L83 z Namestie Hranic odost plnsia jak L93 vzdy
Ale take sedlo L83 na 10min by neuskodilo za obmedzenia 84 tiez. Poobedne spicky za 10min su uz dost na hrane - aj ked tam robi hlavne bordel prekladu 83,84.
Reakcia na: m@jo #119:
vyriesili to salamunsky, v spicke idu klbaky, mimo spicky kratke, kde je ten casovy zlom netusim, o pol siedmej jazdia este kratke a tam sa uz stalo, ze bol plny bus, takze lepsie je volit L91
Kedy konečne obmedzia linky 83 a 84? 84 len v špičkách jak 94 a 83 cez víkend interval unifikovaných 15 minút pomeeee 😋
Reakcia na: Petto #124:
Úplne stačí zatiaľ ak by začala obsluhovať Blumentál L39 obojsmerne.
Reakcia na: Ecomat #125:
27.10. budú len otvárať ponuky. Kým sa podpíše zmluva, kým niekoho nájdu, kým mu sprocesujú papiere - to tak najskôr na Veľkú noc. Predstava, že dlhodobo možno považovať šoférov za spotrebný tovar sa mohla zrodiť len v hlave kindermanažéra.
asi chcú aby ľudia začali chodiť autami a je to úplne v rozpore s vyjadrením "Zlepšovanie verejnej dopravy je dlhodobo jednou z našich najvýznamnejších priorít", to si robí srandu asi
Reakcia na: david11 #120:
Mohli tam dat L80. Priebezna konecna nebude problem hadam pre L80. A narast v trase minimalny
Reakcia na: Solider #122:
Nie sú a nebudú. A to ešte ide chrípkové obdobie.
Reakcia na: david11 #120:
Neprehodnotia, nie sú vodiči 😉
"Linka 95 bude celotýždenne premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi, jej dostatočnú kapacitu zabezpečia kĺbové autobusy presunuté z linky 88".
Nie je to lož? Veď linku 95 vypravovala iná vozovňa, aj dnes sú tam autobusy z Petržalky, kým linku 88 vypravoval Jurák. Čiže skôr to je tak, že na linke 88 sú presunuté autobusy z linky 95.
Dnes dvaja dispečeri driemali pri STU smer stanica. Možno aj tú L94 prehodnotia .. dosť to chýba v sedle vzhľadom na interval L31.
Reakcia na: martinah #117:
Dlho to prehodnotenie nevydržalo...
Asi prehodnotili prehodnotenie.😏
Reakcia na: Valec #107:
Ten polovičný interval sa dá jednoducho vyriešiť. Ale ja by som predsa porovnal dve možnosti: sedmička v dvojnásobnom intervale do Rače a v 5-min. po Vinohrady z hľadiska vyťaženosti.
Reakcia na: m@jo #91:
tu L191 teda prehodnotili expresne rychlo, vidim, ze uz aj v clanku aktualizovali info
asi skusaju, kde je to priechodne a kde nie
Reakcia na: Valec #107:
Nie polovičný ale dvojnásobný:-D.