Výluka električiek v úseku Kuchajda – Zlaté piesky (5.10. – 15.12.2023)

Dopravu na časti Vajnorskej radiály zabezpečia od štvrtka autobusy náhradnej linky X4.

Pre rekonštrukciu električkovej trate v úseku Kuchajda – Zlaté piesky bude od 5. októbra približne do 15. decembra 2023 vylúčená premávka električiek linky 4 v uvedenom úseku so zabezpečením náhradnej autobusovej dopravy. Rekonštrukcia trate si vyžiada aj presmerovanie autobusovej linky 57. Zmenené budú aj niektoré začínajúce, resp. končiace autobusové spoje, ktoré namiesto zastávky Depo Jurajov dvor budú začínať alebo končiť na zastávke Bojnická. Výjazdové a dojazdové električkové spoje budú začínať a končiť na zastávke Kuchajda.

Medzi Zlatými pieskami a Trnavským mýtom bude možné použiť aj kapacitne posilnenú linku 53. V úseku Zlaté piesky – Nová doba je tiež možné použiť regionálne autobusové linky 610 620 630 632 s platnými lístkami IDS BK, ktoré v tomto úseku obsluhujú aj zastávky Odborárska/Kuchajda, Jurajov dvor a Vajnorská.

Organizácia výlukou dotknutých liniek bude nasledovná:

  • Linka 4 bude premávať všetkými spojmi iba po trase Dúbravka – Stanica Nové Mesto a späť.
    • Nebude obsluhovať zastávky Odborárska až Zlaté piesky.
    • Prestup na autobusy náhradnej dopravy v smere Jurajov dvor a Zlaté piesky bude zabezpečený na zastávke Stn. Nové Mesto.
      • Pre elimináciu pešieho presunu pri prestupe z autobusu linky X4 na električku bude možné od 10. októbra nastúpiť do električky už na výstupišti počas prestávky.
  • Náhradná autobusová linka X4 bude premávať po trase Stanica Nové Mesto – Jurajov dvor – Zlaté piesky a späť.
    • Zastavovať bude na zastávkach:
      • Stn. Nové Mesto (nástupište F pri výstupišti električiek)
      • Odborárska (ako N53)
      • Magnetová (ako N53)
      • Jurajov dvor (smerom na Zlaté piesky na dočasnom nástupišti vedľa električkového, smerom k Stanici Nové Mesto ako N53)
      • Vajnorská (ako N53)
      • Shopping Palace (obojsmerne na dočasných nástupištiach pri nadchode na Ceste na Senec)
      • Zlaté piesky (nástupište na zastávke linky 53 smer mesto, výstupište na ceste k areálu jazera)
    • Pre tvorbu kolón treba najmä počas rannej špičky počítať s väčšími zdržaniami v smere k Stanici Nové Mesto a celkovo s nepravidelnou premávkou autobusov.
  • Linka 57 bude premávať po okružnej trase Zlaté piesky – Vajnorská – Bojnická – Žabí majer – Stavivá – Kalné jazero – Zlaté piesky.
    • Nebude obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Stará Vajnorská a OC Stará Vajnorská.
    • Nástupište a výstupište na Zlaté piesky bude na zastávke linky 53 smer mesto na Ceste na Senec (nást. C).
    • Zastávka Shopping Palace bude obsluhovaná spoločne s linkou X4 na Ceste na Senec.
    • Prestup z linky X4 od Stanice Nové Mesto na linku 57 bude možný na zastávke Jurajov dvor, v opačnom smere je možný prestup na zastávke Zlaté piesky.

Zmenené výjazdové a dojazdové autobusové a električkové spoje v okolí Depa Jurajov dvor:

  • Výjazdové a dojazdové spoje električkových liniek 1 3 4 9 z/do Depa Jurajov dvor budú začínať a končiť premávku na zastávke Kuchajda.
    • Nebudú obsluhovať zastávky Odborárska, Magnetová a Depo Jurajov dvor.
    • Z týchto spojov nebude možný priamy prestup na linku X4 (nutný je presun k zastávke Stn. Nové Mesto).
  • Linka 59 bude mať zmenené dojazdové spoje zo zastávky Na pántoch do Depa Jurajov dvor.
    • Tieto spoje budú premávať od zastávky Zlaté piesky cez Rožňavskú (s obsluhou zastávky OC Rožňavská) na náhradnú konečnú Bojnická.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Vajnorská a Depo Jurajov dvor.
  • Linka 65 bude mať zmenené dojazdové spoje z Čiližskej do Depa Jurajov dvor.
    • Tieto spoje budú premávať iba po zastávku Bojnická.
      • Nebudú obsluhovať zastávku Jurajov dvor.
  • Linky 66 a 67 budú mať zmenené výjazdové spoje z Depa Jurajov dvor.
    • Tieto spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka a Slovinská na Rožňavskej ulici. Od zastávky Klientske centrum budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska, Stn. Nové Mesto.
  • Linka 75 bude mať zmenené výjazdové spoje z Depa Jurajov dvor smer Čiližská.
    • Tieto spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka, Slovinská, Klientske centrum a Sabinovská. Od zastávky Bajkalská budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska, Kuchajda, MiÚ Nové Mesto a Nová doba.
  • Linka 78 budú mať zmenené výjazdové aj niektoré dojazdové spoje z/do Depa Jurajov dvor.
    • Výjazdové spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka a Slovinská na Rožňavskej ulici. Od zastávky Klientske centrum budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska, Stn. Nové Mesto.
    • Dojazdové spoje od Nového SND pôjdu od zastávky Zimný štadión cez zastávky Bajkalská, Sabinovská, Klientske centrum, Slovinská a Depo Trnávka na konečnú Bojnická.
  • Linka 98 bude mať zmenené výjazdové spoje z Depa Jurajov dvor smer Kukučínova.
    • Tieto spoje obslúžia zastávky Bojnická, Depo Trnávka, Slovinská, Klientske centrum a Stn. Nové Mesto. Od zastávky MiÚ Nové Mesto budú pokračovať po svojej trase.
      • Nebudú obsluhovať zastávky Depo Jurajov dvor, Magnetová, Odborárska a Kuchajda.

K nevyhnutnej rekonštrukcii trate v úseku Kuchajda – Zlaté piesky pristupuje dopravný podnik z dôvodu havarijného stavu trate, pre ktorý hrozilo jej úplné odstavenie, čím by sa znemožnila aj premávka električiek do/z vozovne Jurajov dvor. Pôvodne sa počítalo s veľkou modernizáciou celej Vajnorskej radiály, no roky pripravovaný projekt magistrátom hlavného mesta stále nie je dokončený. Preto pre najhoršiu časť trate pripravil dopravný podnik menší eurofondový projekt, ktorý bude zahŕňať iba opravu trate a modernizáciu električkových zastávok po vzore nedávno zmodernizovaných zastávok na Račianske radiále.

Rekonštrukciu trate vykoná firma TSS Grade za cenu 20 miliónov € bez DPH. Počas prvej etapy s výlukou električiek sa do decembra opraví trať medzi Kuchajdou a Jurajovým dvorom a časť trate medzi Jurajovým dvorom a Zlatými pieskami. V druhej etape sa v priebehu budúceho roka dokončí oprava zvyšného úseku trate v úseku Jurajov dvor - Zlaté piesky s jednokoľajnou premávkou linky 4 v opravovaných úsekoch.

DPB získal na tento projekt nenávratný finančný príspevok vo výške 23,4 mil. € z eurofondov a štátneho rozpočtu, čo predstavuje 95 % z celkových oprávnených výdavkov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co som si vsimol na rekonstruovanych zastavkach su dve elektro pripojky takze pravdepodobne automat aj tabula
Neviete nahodou, ci sa riesi aj odvod dazdovej vody pod zeleznicnym mostom ? (v pripade, ak pride opat prietrz)
Reakcia na: pharel #101:
Oproti Petržalke to ide veľmi svižne.. Skôr to robí jedna firma a asi nemá toľko pracovnej sily, aby to robili naraz..
Reakcia na: Solider #100:
Ahoj, dakujem. Kokos ale podla mna toto mi pride uplne ujete, nechapem preco teraz nemozu rekonstruovat hned celu trat od JD po ZP, kto to takto uzasne naprojektoval? To sa este bude natahovat, ako vieme predsa ze nase rekonstrukcie trvaju, staci nejake zle zakreslene potrubie a uz budeme pestovat paradajky 😃
Reakcia na: pharel #99:
Nebude tam jednokoľajka na celom úseku od JD po ZP. V prvej etape by mala byť jednokoľajka v úseku okolo zastávok Vajnorská a v úseku okolo zastávok Shopping Palace, v druhej etape v úseku Zlaté piesky – Shopping palace a Vajnorská – Jurajov dvor. Na každú etapu je 8 týždňov (4 týždne na jednu koľaj).
Ahojte, a to ako budu stihat eliny svoje casy odchodov na jednokolajke od JD az po ZP? Alebo tam pojde vzdy iba 1 elina? Pride na ZP a tam sa rovno otoci spat do mesta a dalsia musi cakat pri JD kym ta zo ZP neprejde? A ked budu meskania tak to bude zaujimave 😃
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
To sa dá riešiť provizórnym nástupišťom, ktoré sa posunie v priebehu výstavby, ako píšu aj iní.
Reakcia na: Viko #96:
Tam sa to tiež bude robiť na viacero etáp, takže nemalo by to byť pri rekonštruovanej koľaji.
Reakcia na: Solider #95:
V priestore rekonštruovanej koľaje? To bude krkolomná oprava.
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
Mali by tam byť zriadené dočasné nástupištia.
Reakcia na: Mhr1 #93:
Kvôli možnosti vystupovania/nastupovania cestujúcich z ľavej strany
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
A prečo by na jednokoľajke boli potrebné obojsmerné električky? To predsa len vtedy, ak by nebolo funkčné obratisko ZP. Ale tam sú 2 koľaje a dajú sa opraviť postupne.
Reakcia na: Bobinko #91:
Za predpokladu, že by linka Dúbravka - Rača nejazdila ako historická L5, ale po nábreží a Špitálskej (a teda by medzi nimi ostal prestup na zastávke Centrum), tak to zmysel dáva.
Reakcia na: 3pa3ck3 #90:
Aký problém dočasne prelinkovať električky?
Petržalka - DJD, Dúbravka - Rača

🤪
Reakcia na: Solider #89:
V tom prípade bude prestup medzi električkami pri vozovni? Lebo asi nebude dostatok obojsmerných električiek na pokrytie L3 a polovice L4
Reakcia na: Urbanway 2423 #88:
Práve preto, aby sa nezaviedla X4. Pôvodný plán bol totiž taký, že X4 bude premávať iba cez letné prázdniny a od septembra mali byť jednokoľajky. A tomu sa prispôsobil aj stavebný plán. Akurát sa to zase nestihlo a tak teraz táto výluka nedáva zmysel. Samozrejme by to bolo zo stavebného hľadiska lepšie celé uzavrieť, pretože by sa to stihlo zrekonštruovať za kratšiu dobu. Z pohľadu cestujúceho a dopravcu je lepšie riešenie jednokoľajka, pretože premávka električiek je zachovaná a nie je potrebná NAD.
Reakcia na: david11 #87:
Veď to je práve zvláštne, že na čo sa bude budúci rok jazdiť jednokoľajne po rozbitej trati na ZP, keď by sa mohla medzi JD a ZP premávka električiek vylúčiť, zaviedla by sa X4 a 525, 527 a 528 by sa predĺžili na JD?
Reakcia na: Urbanway 2423 #86:
Veď v budúcom to tak aj bude.
No od J. Dvora po Zlaté s premávkou L4 po jednej kolaji.
Reakcia na: david11 #85:
Reč bola o ďalšej etape v budúcom roku, keď sa bude rekonštruovať časť medzi JD a ZP. Vtedy by 4 mohla ísť po JD, ak by zrovna neprebiehala rekonštrukcia vozovne, resp. by sa cez ňu mohli električky otáčať aj počas rekonštrukcie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
L4 po vozovnu nemôže ist..
Su rozobrate aj zastavky v tom useku.
Je funkčna iba kolaj pre vyjazd a večerný návrat z vozovne..