Červené Citelisy poputujú na Ukrajinu

Bratislava daruje Kyjevu staršie autobusy, ktoré už v hlavnom meste nemajú využitie.

Primátor hlavného mesta SR informoval, že v rámci pomoci vojnou postihnutej Ukrajine Bratislava daruje partnerskému mestu Kyjev 25 nepotrebných starších autobusov. Budú to autobusy Irisbus Citelis 12M, ktoré bratislavský dopravný podnik odstavil z premávky v priebehu minuloročnej jesene po dodávke nových 12-metrových autobusov. Malo by teda ísť o vozidlá s evidenčnými číslami 2331, 2332, 2334, 2335, 2336, 2337, 2338, 2339, 2341, 2342, 2343, 2344, 2345, 2347, 2348, 2351, 2352, 2353, 4001, 4003, 4004, 4007, 4008, 4009 a 4010.

Väčšina zo spomínaných autobusov bude darovaná v pojazdnom stave, niektoré však už boli v Bratislave nepojazdné a tie budú v novom domove slúžiť už len ako zdroj náhradných dielov. Autobusy Citelis sa už dlhú dobu nevyrábajú, preto aj náhradné diely na ne sú už ťažšie dostupné. Aj nepojazdné vozidlá preto nájdu svoje využitie.

V uplynulých rokoch sa na Ukrajinu z Bratislavy dostali aj viaceré vyradené trolejbusy Škoda 14 Tr/15Tr a električky typu T3, z ktorých mnohé tam stále slúžia aj v týchto ťažkých časoch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Eurobusácke Citelisy teda budú žiť ďalej. 🙂
Reakcia na: ratataj #6:
Keby len série. Čo voz, to prototyp.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
k tomu ešte treba dodať, že nie len že K2S ako celok sú atyp, oni sa navzájom líšia aj jednotlivé série. nemám na mysli dvere a vzhľad
Reakcia na: Mhr1 #4:
Povedal by som, že K2S sú hlavne staré, lenivé vozy. Vozové skrine sú väčšinou z polovice 70. rokov 20. storočia. Neviem či sú také vozne v roku 2023 pre niekoho zaujímavé. Je to atyp, bez ohľadu na rozchod. Ani modernizované K2 z Brna alebo Ostravy nemajú potenciálnych zákazníkov. Mestá, do ktorých by teoreticky mohli ísť, chcú niečo nové, nízkopodlažné. A mestá ktoré na nové nízkopodlažné nemajú, budú rušiť tramvaje než kupovať, hoci aj za symbolickú cenu, atypické vozidlá, pre ktoré s vysokou pravdepodobnosťou ani nebudú vedieť zabezpečiť údržbu.
Reakcia na: upravovač fotiek #3:
K2S by pre šírku skrine nemohli ísť, bohužiaľ, ani do Ľvova. Neviete, akým problémom by bola novovýroba stredných, teda nehnaných podvozkov pre K2S? Lebo ak by to niekto vyrobiť vedel, dalo by sa to darovať do väčšiny ukrajinských miest (okrem tých, ktoré majú úzke skrine 2,2 m).
Reakcia na: S499.1023 #2:
Tam majú 71-411 ruskej výroby. Prakticky sa jedná o "wanizované T4" a majú už 20 ks jednosmerných a 7 ks obojsmerných. O K2S záujem mať nebudú, navyše aj nové električky majú šírku iba 2,2 metra, neviem či by tramvaje o šírke 2,5 vôbec mohli prevádzkovať. Širokorozchodná verzia tých istých električiek 71-412 pod označením 71-412 má šírku skrine 2,5 metra.
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
K2S by som poslal po oslobodení Krymu do Jevpatorije. Len neviem, či by nám ďakovali.
Kľudne by som im poslal aj K2S. Oni by si ich už vedeli upraviť na niečo takéto. A možno by to vedeli spraviť aj s vaničkou. Ak aj nie, určite sa im zídu trakčáky, prevodovky, interiér, komponenty výzbroje, atď.