Železnice chcú zrekonštruovať trať medzi stanicami Bratislava-Nové Mesto a ÚNS

ŽSR pripravili zámer na obnovu ďalšej časti bratislavského železničného uzla.

Po nedávnom predložení zámerov na modernizáciu západnej a východnej vetvy bratislavského železničného uzla na posudzovanie vplyvov na životné prostredie predložili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na posúdenie aj zámer na rekonštrukciu železničnej trate medzi stanicami Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Ústredná nákladná stanica. Predmetom zámeru je komplexná rekonštrukcia dvoch koľají elektrifikovanej trate dĺžky cca 3,9 km, po ktorej je v súčasnosti osobná doprava zabezpečovaná najmä regionálnou linkou S65. Rekonštrukcia tejto trate je súčasťou plánu ŽSR na obnovu bratislavského železničného uzla.

Cieľom rekonštrukcie je odstrániť súčasný nevyhovujúci stav železničnej infraštruktúry, vrátane mostných objektov, a tým zvýšiť traťovú rýchlosť zo súčasných 60 km/h aspoň na 80 km/h, zvýšiť bezpečnosť premávky a tiež zlepšiť komfort cestovania pre používateľov vlakovej dopravy. V predmetnom úseku sa v súčasnosti nenachádza žiadna zastávka ani stanica, no v budúcnosti tu pribudne nová zastávka Ružinov, ktorá je v súčasnosti v projektovej príprave.

Zámer rekonštrukcie počíta so zachovaním súčasného vedenia trate, pričom má prísť k obnove železničného zvršku aj spodku, výmene trolejového vedenia a úprave zabezpečovacích zariadení. Na trati sú dva mosty nad cestnými komunikáciami (Krasinského a Čučoriedková + Gagarinova/Popradská), ktoré budú taktiež opravené. V súčasnosti trať úrovňovo križuje tri komunikácie - na Ivanskej ceste, na Vrakunskej ceste a na ulici Na piesku. Tieto priecestia budú zachované aj po rekonštrukcii, na Vrakunskej ceste a ul. Na piesku je pre zvýšenie bezpečnosti navrhované doplnenie závor. Na Ivanskej ceste, kde dochádza k častým stretom cestných vozidiel s vlakmi, sa s osadením závor nepočíta.

Železnice odhadujú, že tieto rekonštrukčné práce by mohli trvať najviac osem mesiacov a vyžiadajú si niekoľko kratších úplných výluk vlakov. Realizácia prác bude závisieť od možností a priorít železníc, v ideálnom prípade by mohla byť zrealizovaná v najbližšom desaťročí.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #22:
Myslím, že keď sa to malo robiť v rámci TEN-T, nedoriešil sa odstup od rodinných domov (neviem po tých rokoch, či by domy ležali priamo v ochrannom pásme, alebo len obyvatelia nechceli pred oknami protihlukovú stenu).
Reakcia na: gejza #10:
A tak stávajú tam pomerne často, ale miesto porušení na priecestí sledujú zákaz odbočenia vľavo smerom na Ostredky.
Reakcia na: si #22:
Keď myslíš.
Reakcia na: 0000 #21:
minimalne od zst nove mesto po tiop ruzinov by ta stvrta kolaj nemusela byt nijak (stavebne) komplikovana a umoznila by aspon letme krizovania a/alebo obchadzanie Os stojacich v ruzinove nakladnymi vlakmi; dalej do biskupic to trocha komplikuje vlecka na letisko (muselo by sa prebudovat) a most cez maly dunaj
Reakcia na: si #20:
A kde chceš ďalšiu koľaj? Územná rezerva je len na zdvojkoľajnenie smer DS. Smer letisko bude rezerva zrušená.
Reakcia na: 0000 #16:
bolo by inac smutne ak by podjazd postavili len pre 3 kolaje, ked komunisti stihli v minulosti zvysne zeleznicne nadjazdy postavit pre 4 a zdvojkolajnenie aspon casti trate 131 by nebolo na skodu....
Reakcia na: Minko #18:
Sme v diskusii pod článkom, platí teda to čo je v článku.
Reakcia na: 0000 #16:
Tiez by ma to zaujimalo pretoze text tuto na stranke sa tvari ze sa s tymto (nateraz) nepocita. A kedze jednotkou docasnosti na Slovensku je jeden furt, zaujimalo by ma co je pravdou ci nakres ci tvrdenie v clanku.
Reakcia na: 0000 #16:
Kde si našiel tento nákres a kedy sa počíta s realizáciou tohto podjazdu?
Reakcia na: Minko #15:
Tu sa dozviem vždy niečo nové...
Reakcia na: 0000 #13:
Citujem z clanku: ...Tieto priecestia budú zachované aj po rekonštrukcii....

Takze prezije aj priecestie Ivanska.
0
Reakcia na: Viko #12:
Priecestie má byť zrušené. Takže sa nič plánovať nebude. V uzle BA má byť zrušená väčšina úrovňových križovaní.
Reakcia na: Minko #11:
A nerátajú oni náhodou ešte stále s tým, že sa tam má vybudovať PZZ skoordinované s CSS, keď raz mesto vyčlení zdroje na prestavbu križovatky Vrakunská / Ivanská?
Aha, cize nieco spravime ale na najproblematickejsie miesto v useku sa vykasleme? Tomu sa hovori vizia fuu. Riadni mozgovi atleti.
Reakcia na: mathre #8:
a pritom by tam stačila jedna policajná hliadka a na podjazd by bolo zarobené za cca mesiac
Oceňujem, že autor materiálu otvorene a bez zahmlievania odhaduje v "ideálnom prípade" realizáciu tohto "projektu" do roku 2040. 👍
Reakcia na: rosomak44 #5:
Závory na tom priecestí sú ale čistý nezmysel. Postav sa tam v rannej alebo poobednej špičke a sleduj, čo sú tam schopní vodiči robiť. Presne ako je nižšie uvedené, nestíhali by brvná meniť.
Do roku 1982 boli zavory na pricesti Ivanska cesta,len tak casto ich lamali ze nestihali menit brvna.
Reakcia na: rosomak44 #5:
tak ono uz nejakych ~20 rokov dozadu sa planovalo toto priecestie zrusit, len akosi dodnes sa to s nejakou rozumnou nahradou (podjazd?) nepodarilo