Zmeny v organizácii MHD (od 26.3.2022)

Zlepší sa obsluha centra mesta nočnými linkami a posilní sa rekreačná doprava do prírody.

Dopravný podnik Bratislava pristúpi od 26. marca 2022 k viacerým zmenám v organizácii bratislavskej MHD. Medzi hlavné zmeny patrí zavedenie obsluhy centra mesta nočnými linkami, posilnenie rekreačnej dopravy do prírody, zlepšenie nadväzností medzi linkami a na niektorých linkách sa skrátia intervaly medzi spojmi. Zmenami chce doprava zvýšiť komfort a kvalitu cestovania v hlavnom meste.

V oblasti rekreačnej dopravy sa obnoví premávka linky 43 na Kačín, posilní sa premávka linky 52 na Potočnú k vstupnej bráne do Malých Karpát, zlepší sa premávka linky 79 na Topoľové do lužných lesov (na hodinový interval v čase medzi 8. a 19. hodinou), predĺži sa večerná premávka linky 144 na Kamzík a obnoví sa aj premávka linky 154 z Peknej cesty k Horárni Krasňany.

  • Linka 20 bude mať doterajšie spoje premávajúce na Žatevnú skrátené len po zastávku Podvornice (OD Saratov). Nebudú obsluhovať zastávky Pekníkova a Žatevná.
    • Tri vybrané ranné spoje linky 20 budú od Tesca Lamač pokračovať ako linka 45 cez Patrónku na Kramáre k Nár. onkologickému ústavu na základe požiadavky mestskej časti Dúbravka.
      • Tieto spoje obslúžia zastávky Mokrohájska, Patrónka, Suchý mlyn, Nemocnica Kramáre, Vlárska, Klenová a Nár. onkol. ústav.
      • Spoje pôjdu iba jednosmerne k NOÚ, kde premávku ukončia.
  • Linky 52 a 56 budú premávať častejšie v pracovných dňoch pred 14. hodinou v smere z Rače na Východné.
  • Linka 65 bude premávať počas voľných dní častejšie, interval sa skracuje z doterajších 30 minút na 15 minút. Zlepší sa tým prepojenie východných častí mesta a nákupných centier.
  • Zlepšený bude preklad medzi linkami 68 a 88 v úseku Lachova - Prístavná a súčasne medzi linkami 80 a 88 v úseku Aupark - Záporožská.
  • Zlepšený bude preklad medzi linkami 83 84 93 94 v úseku Dvory - Pod stanicou. Počas víkendov bude zlepšená aj nadväznosť medzi linkami 21 a 83 na Patrónke.
  • Na linkách 43 52 56 66 68 79 83 84 92 96 98 99 192 196 príde zároveň k úpravám v jazdných dobách medzi zastávkami.
  • Súčasne budú už na všetkých autobusových linkách všetky spoje bezbariérové.
  • Dojazdové spoje trolejbusových liniek 42 a 71 v smere od Cintorína Vrakuňa/z Čiližskej do depa Trnávka budú po novom obsluhovať aj zastávku Saleziáni (ako 71 smer Trnavské mýto).
  • Na linke 163 bude zavedený večerný hodinový interval z Račianskeho mýta v čase medzi 17:25 a 20:25.
  • Nočná linka N61 bude premávať medzi Štefánikovou a Mlynskými nivami cez Suché mýto, Námestie SNP a Dunajskú.
    • Na zmenenej trase obslúži zastávky Suché mýto, Centrum (spoločne s linkou 1) a Dunajská (na Dunajskej pri križovatke s Rajskou). V smere na Hlavnú stanicu zastaví na Hodžovom nám. na zastávke autobusov (ako linka 93).
    • Ruší sa obsluha zastávok Hodžovo nám. (smer Letisko), Kollárovo nám., Špitálska a Ondrejský cintorín.
  • Nočná linka N80 bude premávať medzi Štefánikovou a Farského cez Suché mýto, Nám. SNP, Štúrovu a Starý most.
    • Na zmenenej trase obslúži zastávky Suché mýto, Centrum (ako linka 1), Šafárikovo nám. a Sad Janka Kráľa (obe ako linka 3).
    • Ruší sa obsluha zastávok Hodžovo nám. (smer Petržalka), Zochova, Aupark a Muchovo nám.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #49:
Nesmel by, no pravda je taká, že zo zast. Suché mýto smer hlavná stanica sa do príslušného jazdného pruhu dostaneš len cez plnú čiaru. 😋
Reakcia na: Viko #48:
To je jedno, aká je tam premávka. Ak sa dorúti po Štefánikovej "rýchla obetavá taxikár" a zošrotuje sa o autobus, bude minimálne spoluvina u autobusára. A aspoň dúfam, že DPB ani nesmie namaľovať trasu v rozpore s DZ.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Ale je tam niektorú noc týždňa taká premávka, že by z toho bol potenciálny problém?
Reakcia na: Trolley #46:
Museli by sa tam preraďovať cez dva pruhy a plnú čiaru, takže tam nemôžu zastaviť, čo je trochu škoda, ale tak ľudia sa snáď naučia, že treba prejsť na Suché mýto.
Inak prečo vlastne linky N61 a N80 obsluhujú Hodžovo námestie iba jednosmerne? Je tam nejaký problém s priamym pokračovaním rovno?
Reakcia na: gejza #44:
Žiaľ
Reakcia na: Trolley #41:
a všetky z Krasnian, takže sa rušia výjazdy/dojazdy cez Trnavskú 😮
Reakcia na: N/A #39:
Interval 20 a 45 by sa samozrejme upravil tak, aby na seba mohli nadväzovať. Vieš mi povedať, čo si vlastne predstavovala MČ pod priamym spojom/linkou, pretože to asi neboli 3 jednosmerné spoje za deň? Predĺženie 45 k Tescu Lamač by určite pomohlo viacerým ľuďom (aj ľuďom z Kramárov), ako 3 priame spoje.
Reakcia na: D555.3008 #40:
K Tescu Lamač by to este ten Degeš zvladol kedze tie ranne jazdy by asi tam nesiel nikto vo voze. Opacne by siel z kopca len neviem kde by vyhadzoval tykadla, striesky uz tusim niesu na Suchom mlyne.
L43 bude mať od zajtra cez voľné dni až 4 poradia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
*Degeše* a do kopca?a z ludmi??😵 to by som tam rovno pešo mohol isť😅
Skôr škoda že za nezatrolejoval úsek od križovatky čo trolejbusy odbočujú na konečnú Cerveny most po Tesco Lamač a spať .a pri Tescu vyriešiť konečnú. /len krátke vyrovnávacie výdrže na konečnej Tesco /
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
😲
Takže požiadavku na zavedenie PRIAMEHO spoja riešiť s prestupom v takte 20 min. (L20) a 15 min. (L45)?
Toto tiež bežný človek nevymyslí 🤔
Reakcia na: Trolley #35:
Takýto prestup sa dá predsa využiť kedykoľvek v priebehu dňa. Predmetom dlhotrvajúcej požiadavky MČ Dúbravka je práve bezprestupové spojenie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
Aj to by stačilo. Ale ak je to len problém zo strany Dúbravky, tak prestup na hrane je aj na Patrónke z L83 a 84.
Reakcia na: Trolley #35:
Podľa mňa by úplne stačilo, ak by sa časť spojov 45 pomocou degešov predĺžila na Tesco Lamač, kde by bol prestup na hrane aj na 20.
Ten prvý spoj L20 k NOÚ by podľa mňa predĺžený byť nemusel. Od Patrónky pôjde totiž v súbehu s bežným spojom L45. Stačilo by teda použiť prestup 83 / 84 + 45.
Reakcia na: Petto #32:
Keď si predstavím, aké kolóny bývajú pri vjazde do obratiska (autobusy musia ísť v opačnom smere) tak neviem, či by sa tadiaľ mala ťahať 65 aj v opačnom smere...
Nevie niekto, či N61 a N80 pôjdu po novej trase už počas piatkovej, alebo až sobotňajšej noci (podľa dátumu to vychádza na sobotňajšiu noc). Inak, kedy sa zverejnia nové CP, keďže do zmeny zostávajú už len 2 dni.

EDIT: Tak, už sú nové CP zverejnené. 🙂
Reakcia na: Erasmus #31:
Kludne moze urobit L65 aj kolecko okolo "mekaca" a stat na hlavnej zastavke ako 61 smer Hlavna stanica (resp 65 smer Dolne hony). Tiez si myslim, ze dnesna zastavka do Race pre L65 je dost nevhodne umiestnena.
Reakcia na: IBBI #30:
Prečo by l. 65 nemala zastavovať v smere do Rače aj pri Avione, aj na Ivanskej ceste ("za križovatkou")? Vzdialenosť medzi týmito zastávkami by bola asi 270 m, čo nie je tak veľa, ale na rovnakej linke je vzdialenosť medzi zastávkami Pri Zvonici a Bulharská v smere do Rače iba cca 150 m.