Zavedenie prázdninového režimu v bratislavskej MHD (od 29.11.2021)

Od pondelka bude premávka liniek MHD Bratislava obmedzená.

Z dôvodu obmedzenej mobility obyvateľstva budú od 29. novembra 2021 linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.

Linka 58 bude naďalej premávať v režime školského roka, t. j. vykonávať bude aj zachádzku k ZŠ Odborárska.

Dopravný podnik zabezpečí monitorovanie situácie a podľa potreby upraví prepravnú kapacitu na jednotlivých linkách tak, aby zodpovedala dopytu cestujúcich.

"Zdravie a bezpečnosť cestujúcich je pre DPB prioritou, a preto pokračuje v intenzívnom čistení a dezinfekcii vozidiel MHD. Tie sú čistené každý deň po návrate z prevádzky - predovšetkým dotykové plochy, madlá, tyče, dopytové tlačidlá, označovače cestovných lístkov, podlahy, rámy všetkých okien a prieduchy klimatizácií. Každý dopravný prostriedok prechádza aj komplexným čistením, ktoré zahŕňa hĺbkové čistenie stropov i tepovanie sedadiel a pod. Nad rámec toho pristúpil podnik opäť k dlhotrvajúcej polymérovej dezinfekcii. Každý vodič MHD je tiež vybavený dezinfekčnými prostriedkami a má tak možnosť vozidlo dezinfikovať aj priebežne počas dňa. V zmysle platných nariadení musia mať cestujúci počas jazdy prekryté dýchacie cesty respirátorom. Aj vďaka týmto opatreniam je prevádzka MHD v Bratislave naďalej bezpečná," uviedol hovorca Dopravného podniku Bratislava Martin Chlebovec.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej #50:
Presne tak, vozy čo nejazdia, chátrajú. Tým odstavením na JD som myslel krátkodobé. Len to, čo sa nezmestí do Krasňan a rotovať, aby sa všetko i keď menej používalo.
Reakcia na: Mhr1 #38:
Ja suhlasim ze tak ako DP sa sprava voci T3P je nezmysel, ale tiez si nemyslim, ze odstavit T3G pokial su potrebne do beznej vypravy je dobry napad, a prave na to som narazal s mojim komentom. T3P sa spamatali celkom rychlo po poslednom lockdowne co ma velmi prekvapilo, ale s T3G bol chaos - 7837+7838 isli na poruchu skoro kazdy den, az od konca septembra sa spolahlivo vyskytuju na celodenkach, a vraj u 7839 pocas tej zimy strecha zatekala a preto od maja stoji. Ako pisem, nove eliny na jar tu este nebudu, a T3G budu zase potrebne, takze by podnik mal s nimi tak aj zaobchadzat.

Idealne by sa kazda jedna suprava mala pouzivat menej, ale pravidelne. Vymienat T3G a T3P medzi Krasnanmi a Jurakom za takymto ucelom by urcite slo - ved aj teraz sa vymienaju T3P medzi vozovnami ako horuce zemiaky - ale treba to robit bezne - Jurak nevypravuje supravy pocas prazdninoveho rezimu, takze keby tam zostali T3G tak by boli bez vyuzitia.
Reakcia na: johnnyjanko #29:
Ja netvrdím že nemá žiadne náklady, ale že kým podnikateľov zabíjame úplne extrémnymi opatreniami kvôli minimálnemu zníženiu šírenia infekcie, verejná správa šetrí kde sa dá a nikto to nerieši.
Reakcia na: Viko #46:
A ja som cital,ze na kove dokaze ten virus vydrzat dost slusny cas. Samozrejme v interieri.
Ale uz uzavrime tuto temu ❗ - suhlasim.
Reakcia na: Petto #39:
Držať sa madla ti nič nespraví, ZSSK si dala robiť testy a nemali na povrchoch nič čo by mohlo umožniť prenos.
Ale mám pocit, že už zasa to odhádza k inej, tisíckrát prediskutovanej téme, s ktorou veľmi nepohneme.
Reakcia na: Petto #44:
Rozostupy nie sú binárne, že buď sú alebo nie sú. Vždy je lepšia menšia koncentrácia, aj keď povedzme nie je ideálna. Už len z toho hľadiska že ak nastúpi infekčný človek, tak je ideálne mal mať okolo seba čo najmenej ľudí ktorých by mohol infikovať.
Reakcia na: si #43:
Ja s tebou suhlasim, ale ci das rezim prazdniny, ci skolske dni tak neurobis rozostupy , mozno tak mimospickovy cas. Staci pekne pocasie a 43 vozi baliky a riesi sa to ?
Reakcia na: Petto #41:
potom si ale povedzme na rovinu, ze takto postavene protiepidemicke opatrenia su blbost... pretoze ak je ta vzdialenost tak potrebna v tom obchode, tak virusu asi nevysvetlis ze v autobuse tu vzdialenost nie si schopny dodrzat a teda tu sa ma vediet sirit iba na kratsiu vzdialenost....
Reakcia na: Petto #39:
a este na margo "optimalizovania" kapacity - vo vozidle dlhom 2m a sirokom 2 metre mozes mat ludi 4och (vo vrcholoch stvorca), a v pripade vacsej sirky to mozes este optimalizovat cez trojuholniky (3 pasy ludi vies zmestit pri vzdialenosti medzi pasmi vo velkosti druhej odmocniny z 2 (~1.4m), takze do ~2.8m sirokeho vozidla vies narvat cca 1.5xdlzka (stredny rad offsetnes od cela oproti krajnym o polovicu pozadovanej vzdialenosti, a stale mas pri tom zachovanu vzdialenost 2m)
Reakcia na: si #40:
Obchod nema 12x2,5m. Hadam nejdeme dodrzovat rozostup v MHD. To kolko by si potom musel cakat na tvoj spoj. Pride ti 12M bus s 6 ludmi, takze nenastupis ?
Reakcia na: Petto #39:
preco potom je potrebne dodrzovat taky rozostup napriklad v obchode ? tam mas mat tiez nahubok a vedla toho isteho cloveka tam asi ani nestravis tak dlhu dobu ako pocas cesty v MHD ...
PS: zatial som nezachytil ze by sa zrovna tato nakaza prenasala nejak pozorovatelne cez plochy ktorych sa dotykas...
Reakcia na: si #37:
Uz sa to tu raz riesilo. V MHD aby si vedel dodrzat rozostupy je nerealne. Potom by v 10metrovom voze mohli byt najviac 5 ludi, v Capacity 10. Ak mate obidvaja respirator tak si sejf. Horsie je drzat sa madla.
Reakcia na: Andrej #1:
No dúfam, že to bolo myslené ironicky. Lebo je naozaj nepochopiteľné, ako to, že T3P, do ktorých sa investovali peniaze na GO (vlastne naozaj novostavba na starom, ale opieskovanom a antikorózne upravenom skelete s novou modernou el. výzbrojou, interiérom a informačným systémom), teda najmodernejšie vysokopodlažné električky - ako sa to tu už písalo - odstavuje DP pri nepotrebe ako prvé. Logika pritom hovorí o pravom opaku - odstaviť sa majú 1. T3G (a už nič do nich neinvestovať, veď investícia do výzbroje TV8 pred štvrťstoročím sa už ekonomicky vrátila), 2. T6 a až nakoniec T3P - keď ešte k tomu je 5 z nich úplne nových, novostavby, nie rekonštrukcie. Výhovorka, že na JD nemajú "papiere" na pedálové vozy, je nezmysel, veď do r. 2016 tam ani iné električky nemali. Stačí "papiere" vystaviť (alebo možno formálne urobiť jednu jazdu s pedálovou súpravou). Aspoň počas tejto redukovanej výpravy by sa mali všetky T3P presunúť do Krasňan a odstaviť T3G + najhoršie T6.
Reakcia na: Petto #36:
chces mi povedat ze spoje MHD chodia celodenne tak ze vies dodrzat aspon 2m odstupu od ostatnych ?
(a to sa este nebavime o niecom ako je v obchodoch, ze tusim 15m2 na cloveka... 2metrovy rozostup znamena 4m2 na cloveka, a aj to ak ich narves k bocniciam, tak sa vies dostat k 2m2....)
Reakcia na: si #35:
Kua aka maximalna kapacita ? Sardinkaren som nezazil v MHDBA uz pekne 2 roky. Maximalne ked stali elektricky a potom prisla 1. po 30minutach.
Reakcia na: Petto #34:
je to skor o tom, ze cela tato sarada tu vznika kvoli nejakym pravidlam a opatreniam na (ne)sirenie virusovej nakazy.... a jedno z podstatnych opatreni je dodrzovat (fyzicky) odstup od osob s ktorymi nemam nic spolocne...
no a akosi ak mam vediet dodrzat odstup, tak nemozem naplnit vozidlo na jeho maximalnu "normalnu" kapacitu, ale akosi sa ta kapacita pri zachovani pozadovanych rozostupov dost znacne znizi; takze aj ponukana dopravna kapacita liniek je uz len vdaka tomuto citelne nizsia aj pri zachovani intervalu....
takze zriedenie intervalu skor nahrava pohladu "porucime vetru desti" ze virus bude vediet kedy cestuje vo vozidle MHD a tam vystrkovat svoje rozky nebude a poslusne pocka az kym osoba nim postihnuta vystupi a vlezie dakde do obchodu (kde uz ten rozostup vyzadovany je)
Nechapem tu vaše rozhorčenie nad rezimom CP. Kopa velkych IT firiem, centraly bank o5 prechadzaju na HO, takze to oslabenie premavky je na mieste. Uznavam,ze lokalne linky mozu mat problem napr. 71 72 prip 36 je zabita intervalom. Ale take nosne linky 21 33 61 80 93 94 problem mat nebudu.
Super krok DPB, odteraz budem využívať len auto. Dúfam, že prádzninový režim vydrží až do veľkej noci a potom ešte jeden lockdown a vydrží až do septembra 🙂
Reakcia na: Ike #30:
Že by 810zssk myslel ironicky svoje tvrdenia o tom, že verejná správa nechce niesť pandemické náklady? O tom pochybujem, on to tvrdí už dlhšiu dobu. Nehodnotím len tento jeden výrok.