Po Starom moste budú premávať aj autobusy náhradnej dopravy

Náhradná doprava pri prerušení električkovej dopravy na trati do Petržalky sa čoskoro zlepší.

Po piatich rokoch od sprevádzkovania električiek do Petržalky budú po novom Starom moste v prípade potreby premávať aj autobusy náhradnej dopravy v prípade prerušenia premávky električiek na petržalskej trati. Doteraz premávali náhradné autobusy medzi zastávkami Malá scéna a Farského cez Most Apollo, takže väčšinu električkových zastávok prakticky neobsluhovali, k Malej scéne bolo potrebné vykonať peší presun zo Šafárikovho námestia. Presmerovaním náhradnej dopravy cez Starý most sa tak zlepší obsluha električkových zastávok v prípade mimoriadnych udalostí, resp. pri výlukách.

Náhradná autobusová linka X3 bude v prípade potreby premávať z prestupného uzla Farského smerom k Starému mostu, kde sa napojí na električkovú trať a cez Starý most, Šafárikovo námestie a Štúrovu ulicu príde až na električkovú zastávku Centrum. Cestujúci tak budú mať zabezpečený pohodlný prestup na električky, resp. z električiek priamo na električkových zastávkach. Navyše bude náhradnou dopravou obsluhovaná aj zastávka Sad Janka Kráľa pri petržalskom konci Starého mosta, ktorá doteraz nebola pri prerušenej premávke električiek vôbec obsluhovaná. Pri výlukách naďalej zostane neobsluhovaná konečná zastávka Jungmannova, keďže sa v jej blízkosti nenachádzajú autobusové zastávky.

Pred zavedením premávky autobusov cez Starý most je ešte potrebné dokončiť drobné úpravy vozovky v Petržalke. V centre mesta už boli na električkovej trati vyznačené buspruhy pre autobusy. DPB predpokladá, že premávka autobusov po Starom moste bude možná od 1. septembra.

Zaujímali sme sa tiež, či dopravný podnik neplánuje na Starý most presmerovať aj niektorú z petržalských nočných liniek, ktoré by tak mohli medzi Hodžovým námestím a Petržalkou premávať priamo cez centrum mesta, čím by obslúžili aj zastávky Centrum a Šafárikovo námestie. "Prípadnú prevádzku niektorej z petržalských nočných liniek po Starom moste budeme zvažovať až po nadobudnutí skúseností s prevádzkou náhradnej dopravy v danom úseku," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Úprava výjazdu z električkovej trate pre autobusy za estakádou Artmedia

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: shaggy #31:
Áno, a všetci v Bruseli žerú seno a nevšimli si, že tu žiaden tram-train nejazdí, tak dokonale sme ich oklamali. Čo tak si pozrieť Zámer projektu a Cieľ projektu?
Reakcia na: kecho #29:
Ale v tom je rozdiel, či je niečo ofajč alebo niekoho mokrý sen. Ak by to bol ofajč, tak by sme museli vracať peniaze. Ale nemusíme. Prečo asi?
Reakcia na: Solider #28:
Bol to ofajč. Už vtedy sa vedelo, že sa to nikdy nevyužije a urobilo sa to iba preto, aby mohli byť čerpané prostriedky z EÚ.
Reakcia na: jozin #27:
Viazanosť projektu už skončila takže by sa to kľudne mohlo aj úplne vybrať. Len teda to je finančne náročná akcia, preto som uvažoval nad nejakým lacnejším prekrytím.
Reakcia na: Solider #28:
Ak si spravne pamatam, tak uz predtym, ako sa realne stavalo, tak bolo jasne, ze 1/6 sen tu premavat nebude.
Reakcia na: jozin #27:
Nebol to žiadny ofajč. Vtedy sa naozaj uvažovalo s prepojením na železnicu a premávkou tram-trainov po meste.
Ja len pripominam, ze dualny rozchod bol ofajc na EU, aby sa na petrzalsku elektricku dali pouzit eurofondy. Takze ak nechceme, aby sa vracali peniaze, tak na siroky rozchod sa nesmie siahat a musime sa tvarit, ze s jeho vyuzitim stale pocitame. Tusim je tam doba 10 rokov od dokoncenia projektu.
Reakcia na: 810zssk #24:
A nešlo by zaliať žliabky a nastriekať to celé (aj zvyšný kov hlavy koľajnice) nejakým protišmykovým náterom?
Reakcia na: 810zssk #24:
Naozaj si trúfaš toto navrhovať, pri trvácnosti tých gumových rozširovákov na nástupištiach?
Reakcia na: Ike #19:
Ešte mi napadlo, bez toho aby sme zalievali koľajnice asfaltom, nešlo by realizovať nejake lacné riešenie tohto problému napr. prekrytím tých nepouzivanych koľajníc nejakým materiálom, napr. gumovými pásmi s drsným povrchom?
Reakcia na: Ike #21:
To je jasne, ze to je donebavolajucapitomost. Ide o to, ci by sa s tym dalo nieco realne urobit, aby to zavadzalo na co najmensom pocte miest. Napr pri TPD je urcite rozdiel, ci prechadza bus/auto cez 4 kolajnice alebo cez 8.
Reakcia na: Ike #19:
Toto je ale tiež element ktorý by mal menej vadiť v noci kedy sa tam dva autobusy nestretnú (možno okrem odchodu o polnoci zo stanice), takže sa dá jazdiť stredom.
Reakcia na: kecho #20:
V prvom rade bol prúser, že sa ten železný pomník v podobe štandardného rozchodu vôbec realizoval. Lebo teda využiteľnosť je galaktická.
Reakcia na: Ike #19:
Nenastal uz cas, aby sa tie zbytocne zeleza bud zaliali alebo odstranili? Ci az pri dalsej rekonstrukcii v roku 2060?
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Povrch nie je žiadny problém. Potenciálnym rizikom sú koľajnice. Tým, že je tam duálny rozchod v podobe štyroch koľajníc, tak v závislosti od spôsobu jazdy sa nedá úplne vyhnúť stavu, kedy ide autobus jedným kolesom celou šírkou po "kove". V určitých poveternostných podmienkach pri horšej technike jazdy to môže byť nebezpečné z hľadiska rizika šmyku, najmä pri zjazdoch.
Reakcia na: 810zssk #1:
Čím ďalej, tým častejšie mám pocit, že do vedenia DPB sa nedostali ľudia z kruhov priateľov MHD ale nejakí autíčkarskí lobbisti. Niektoré správy mi teda hovoria, že čokoľvek progresívne sabotuje zabetónovaný stredný manažment ale ak s nimi nevedia spraviť krátky proces, tak už ostáva len jedna možnosť - DPB zrušiť a založiť nového mestského dopravcu.
Reakcia na: TomJ #16:
Na Šafku by podľa mňa stačilo predĺžiť predsignál pre autobusy v pravom pruhu a autá v smere od Mosta SNP pustiť až súčasne s autami smerom k Mostu SNP. Povrch Starého mosta je tuším z betónu, takže snáď by bol vhodný aj pre autobusy.
Reakcia na: 810zssk #1:
Niekto tu dávnejšie vravel, že povrch na električkovej trati nie je úplne vhodný na pravidelnú premávku autobusu. Občasná premávka NAD, prípadne tých pár spojov v noci by asi boli OK, no kĺbak každých 7,5 min by možno bol problém. Neviem, možno je to opäť len výhovorka, prečo sa to nedá. A tiež by bolo treba prekopať signálny plán na Šafku, aby mala 50 vlastný signál na odbočenie na most, ideálne z pravého pruhu, aby mohla obslúžiť aj zastávku Šafárikovo nám.
Reakcia na: martinah #12:
Áno, niekedy sa zastavuje rozum nad tým prečo DPB úplne bezdôvodne a nezmyselne ničí svoj vlastný image 😂
Reakcia na: 810zssk #13:
Myslím si, že by sa to dalo po chvíli čakania aj v hustejšej premávke, ale najlepšie by bolo vyasfaltovať ten kúsok (snáď to ešte kompetentným napadne).