Víkendová výluka liniek 90 91N91 v Jarovciach (11. - 14.6.2021)

Cestovanie do Jaroviec z Rusoviec a Čunova a tiež z Jaroviec do centra mesta bude možné počas dňa len s prestupom.

Pre uzavretie cesty medzi Jarovcami a Slnečnicami od piatku 11. júna (od ukončenia dennej premávky) do pondelka 14. júna 2021 (do začiatku dennej premávky) bude upravená premávka liniek 90 91 a N91 cez Jarovce.

Do Jaroviec budú linky 90 a 91 zachádzať len v smere jazdy z centra mesta a to zachádzkou z Rusoviec. Cestujúci z Jaroviec do Petržalky a centra mesta budú môcť využiť linky 90 a 91 v smere Čunovo/Danubiana s prestupom na linky 90 a 91 idúce do centra na zastávke Vývojová.

Cestujúci z Čunova a Rusoviec do Jaroviec budú môcť využiť linky 90 a 91 v smere Nové SND/Most SNP s prestupom na linky 90 a 91 idúce do Jaroviec na zastávke Vývojová.

Zastávky Strelnica a Jarovce, záhrady nebudú počas výluky obsluhované.

  • Linka 90
    • V smere Danubiana/Stn. Rusovce pôjde medzi zastávkami Žltá a Píla obchádzkou po ceste I/2 do Rusoviec, odkiaľ sa vráti cez Jarovce na zastávku Píla a následne bude pokračovať po riadnej trase v smere Danubiana/Stn. Rusovce.
      • V úseku Vývojová až Píla bude obsluhovať zastávky v oboch smeroch.
    • V smere k Novému SND pôjde medzi zastávkami Gerulata a Žltá obchádzkou po ceste I/2 bez zachádzky do Jaroviec. Na obchádzke zastaví na náhradnej zastávke Vývojová, kde bude možné prestúpiť na autobus do Jaroviec, resp. z autobusu z Jaroviec (potrebný bude peší presun medzi náhradnou a riadnou zastávkou Vývojová, resp. naopak, viď obrázok nižšie).
  • Linka 91
    • V smere do Čunova pôjde medzi zastávkami Žltá a Píla obchádzkou po ceste I/2 do Rusoviec, odkiaľ sa vráti cez Jarovce na zastávku Píla a následne bude pokračovať po riadnej trase v smere do Čunova.
      • V úseku Vývojová až Píla bude obsluhovať zastávky v oboch smeroch.
    • V smere k Mostu SNP pôjde medzi zastávkami Gerulata a Žltá obchádzkou po ceste I/2 bez zachádzky do Jaroviec. Na obchádzke zastaví na náhradnej zastávke Vývojová, kde bude možné prestúpiť na autobus do Jaroviec, resp. z autobusu z Jaroviec (potrebný bude peší presun medzi náhradnou a riadnou zastávkou Vývojová, resp. naopak, viď obrázok nižšie).

Nočná linka N91 bude počas nocí piatok/sobota, sobota/nedeľa a nedeľa/pondelok zachádzať z Rusoviec (od zastávky Vývojová) do Jaroviec po zastávku Píla len pri nasledujúcich odchodoch:

  • o 23:55, 0:55 a 1:55 z Jasovskej smer Čunovo,
  • o 2:30, 3:30 a 4:15 z Čunova na Jasovskú (pozn.: odchody z Čunova budú o 7 minút skôr než obvykle).
  • Pri ostatných odchodoch do Jaroviec nebude zachádzať, ale medzi zastávkami Žltá a Gerulata pôjde bez zastavenia mimo Jaroviec.
    • Pri jazde z Čunova na Jasovskú bez zachádzky do Jaroviec budú odchody linky N91 posunuté o 4 min. neskôr, t. j. o 00:41 a 1:41 zo zastávky Čunovo.
© DPB, a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: birch #48:
Tak to som teda spravne neporozumel a beriem spat.
Lebo to vyznelo akoby EU, elektricka a pod neboli pre tu cast zaujimave prestupne uzly, ked si spominal 91 s Auparkom namiesto 98/99.
to je to, comu nerozumiem, dopyt je, rastuca mnozina cestujucich tiez, ale tieto styri mc su pre mesto marginalne, zrusenie L191 pocas virusu a 20min int L91 v spicke bolo jasnou odpovedou, ze sa nebudu snazit robit nieco inak, a ked, tak horsie
Reakcia na: kecho #45:
birch sa nesnazi nikomu nic vsugerovat, to by moj komentar nezacinal "osobne si myslim, ze..." Aupark som uviedol preto, lebo je to pre cestujucich L(1)91 vyznamny prestupny uzol smerom dalej do mesta.
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Myslim, ze zvysena ponuka spojov by si vygenerovala svoj dopyt. Hlavne tym, ze je to asi najrychlejsie spojenie konca Petrzalky s centrom, kedze obchadza vsetky slucky, ktore robia 98/99. Navyse, ci ide na trase 30 minut (alebo 41 po danubianu) alebo o 5-7 minut dlhsie, ak by isla cez stanicu, to by uz nemuselo hrat nejaku prilis nakladnu ulohu.
Teoreticky by mohla koncit ako teraz okruhom Apollo-Pristavna-Stanica-Wustenrot-parkovisko SND a naspat tiez takym okruhom.
Reakcia na: kecho #45:
Ono, tá 90 by sa určite uživila aj v sedle v 20/30-minútovom intervale, pretože aj napriek hodinovému intervalu chodieva vždy dosť slušne zaplnená. Úplne nerozumiem, čo posilneniu 90 v sedle a večer bráni, keďže by stačilo pridať iba jedného vodiča, nie ďalšie poradie. Ja by som ešte predĺžil 90 na Autobusovú stanicu, kde by sa dalo prestúpiť na viac liniek, pretože súčasná konečná na parkovisku je podľa mňa dosť od ruky.
Reakcia na: martinah #44:
O reorganizacii sa hovori uz niekolko rokov a skutek utek.
Plus nie som si isty, ci cela lepsia stvrt plus Jarovce a spol. maju namietene len do Auparku, ako sa snazi vsugerovat birch.

Ono druha rychla vetva (Dolnozemska/baumax/prievozska), je pri sucasnom intervale a nastaveni L90 vlastne uplne nepouzitelna.
Reakcia na: birch #42:
problem je, ze sucasny stav je dalsie 3-4r neudrzatelny
rano v spicke su busy plne uz teraz s 10m int, kazdym rokom pribudaju dalsi obyvatelia, v jarovciach sa stavia tiez
samozrejme velka cast je motorizovana, kvoli biednemu intervalu aj nedostatocnej kapacite, vezmite si, ze pri vikendovom int 20m sa vam do busu s kocikom ani nemusi podarit dostat, lebo uz je obsadeny dalsimi, a to este kedysi chodili cez vikend male busy a 4 kociky v nich
Reakcia na: birch #42:
Netreba zabudnúť, že 98/99 sa dajú využiť pri ceste k Lidlu, nemocnici, zdravotnému stredisku na Strečnianskej, alebo iných častí Petržalky, kam 90/91/191 vôbec nejazdia.

Podľa mňa by stačilo, keby sa v sedle a cez víkendy zaviedol 15-minútový interval na 91 (+ posilnila 90), ktorý by aj lepšie pasoval k ostatným linkám.
Osobne si myslím, že by obyvatelia Slnečníc oveľa viac privítali spoj pod Most SNP v celodennom preklade 10 minút ako predĺženie niektorej z liniek 98/99. Po Panónskej ceste sú totiž za 10 minút pri Auparku, motaním sa po Petržalke sú za 10 minút tak na Smolenickej.

Najpravdepodobnejšie však podľa mňa je, že ku zmene príde až o 3-4 roky, keď do Slnečníc príde električka a od nej vznikne lokálny moták. Dovtedy sa to bude plátať dočasnými úpravami typu zlepšenie špičkového intervalu L90 (a v sedle a cez víkend si poraď ako vieš)
Reakcia na: Viko #38:
Obnoviť prechod pre chodcov by snáď v prípade zriadenia zastávky nemal byť problém. Podľa mňa by však bolo lepšie, keby išiel autobus v smere zo Slnečníc cez Jasovskú, pretože tej by sa odklonením 98 o niečo zhoršila dostupnosť.

#40
Myslím si, že pri zachádzke 98 cez Jasovskú by väčšina ľudí išla radšej pešo zo Bzovíckej, takže preto by mala byť 98 ukončená buď na Jasovskej, alebo vo vozovni.
Reakcia na: kecho #37:
S tou Jasovskou by sa to nedalo vyriešiť predĺžením 98 do vozovne až z Jasovskej? Že by nešla priamo po Betliarskej do vozovne, ale spoje, ktoré by nekončili na Antolskej, by obslúžili aj Jasovskú a následne pokračovali naspäť na Betliarsku a do vozovne. Akurát by to zrejme potrebovalo pridať jedno poradie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #34:
na antolskej su dokopy tri bytovky. vacsina ludi je motorizovana, dalsi uprednostnia taxik a ked sa s nimi bavim o MHD, tak sa jej vyhybaju, cize aktualne slucka antolska nemusi byt uplne posilnena (hlavne vecer).
Reakcia na: kecho #37:
Problém je, že na prípadnú obnovenú zastávku sa momentálne nie je zo sídliska ako dostať - podchod je dlhodobo vedený ako uzavretý kvôli priesakom, bývalý (cyklo)priechod zanikol vyblednutím podobne ako ostatné vnútropetržalské cyklotrasy a pri asfaltovaní preto nikoho ani nenapadlo ho obnovovať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
A tu potom vznika otazka, ci neobnovit zastavku Zehrianska pri podchode, aby nova 99 isla z kruhaca v tom novom jazdnom pruhu rovno do Petrzalky a nemusela v kruhaci krizovat jazdne pruhy a robit kolecko cez Jasovsku.
A ci by po zruseni 98 nebol problem na Jasovskej so slabym vyberom liniek, kedze tam ostane len bus pod Novy most (91/191) a teda aj linka 90 s atraktivnym intervalom 60 (a 30 v casti dna).
Reakcia na: TomJ #35:
Aha, tak to by nebolo zlé riešenie, pretože by sa tým aj výrazne zlepšila dostupnosť Betliarskej, kde momentálne večer a cez víkendy nejazdí (okrem dojazdov) nič.
Reakcia na: Urbanway 2423 #34:
Asi sme sa úplne nepochopili. 99 by na Antolskú nejazdila vôbec, všetky spoje by išli priamo do Slnečníc. Linka 98 by bola odklonená do Depa Petržalka s tým, že mimo špičky by robila závlek na Antolskú a v špičke by jazdila striedavo na Antolskú a do depa.
Reakcia na: TomJ #33:
30-minútový interval by podľa mňa pre Antolskú (aj keď iba v sedle a cez víkendy) určite nestačil, keďže sú tam aj normálne bytovky. Závlek cez Antolskú by nemusel byť zlý, aj keď by to predĺžilo cestu do Slnečníc o polovicu (z 5 na 10 minút). Ešte by sa možno dala odkloniť 98 na Antolskú, kde by sa mohla postaviť nejaká kontajnerová sociálka, a 99 by pokračovala namiesto nej na Bzovícku, Žehriansku a Slnečnice.
Reakcia na: kecho #31:
A čo keby sa k Slnečniciam presmerovala 99, ktorá má sociálku v Ovsišti a 98 by jazdila striedavo na Antolskú a do vozovne? Vodiči by mali každé druhé kolo možnosť sociálky vo vozovni, zároveň by sa zlepšilo spojenie pre okolie zastávky Betliarska. Ak by na Antolskej nestačil 30 min interval, mohli by v sedle a cez víkend jazdiť všetky spoje do vozovne so zachádzkou na Antolskú.
Reakcia na: kecho #31:
Bolo by kde pri auparku odstaviť vozy? Tam, kde sa stojí teraz (a hneď vedľa je vstup do OC a toalety v OC) sa zmestia max dva 12m vozy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #28:
Este mi napadla moznost vymeny priebeznej konecnej 50/98 pri Slimaku (keby sa nezmestili obe linky naraz), len neviem, ci v Auparku maju nejaku socialku L50.