Sci-fi: MDD - Medzinárodný deň dunivého dunenia

Fond obnovy využije Autoslava aj na unikátne riešenia električkovej trate pri Novom SND.

Vážení cestujúci,

prajeme všetko najlepšie k MDD - Medzinárodnému dňu dunenia.

Opravný podnik nad rámec svojich zmluvných povinností poskytuje obyvateľom vysoko nadštandardné služby. Vytrvalo pokračuje v testovaní cestujúcich - nielen ich nervov, ale aj zdravotného stavu a prítomnosti cestovného lístka, či vírusu Cobid. Okrem toho spolupracuje s orgánmi aj na zabezpečení očkovania cestujúcej verejnosti. Veľkokapacitné testovacie miesta zriadi vo svojich vozovniach Kraksňany, Jurajov tvor a Petržlenka. Cestujúci sa budú môcť dopraviť na očkovanie pohodlne spojmi MHD označených názvom tej-ktorej vozovne. Hovorkyňa podniku upozorňuje, aby cestujúci venovali pozornosť cieľu zobrazenému na informačnom systéme na vozidlách, keďže tieto spoje jazdia len vo vybraných časoch (koniec rannej a poobednej špičky a neskoro večer).

Cez víkendy bude očkovanie prebiehať aj na lanovke medzi Lesoparkom a Kolibou (registrácia na dolnej stanici, očkovanie pri stĺpe 4, očkovací preukaz na Hornej stanici pri bufete). V hre je aj opätovné obnovenie prevádzky lode Propelérszek za účelom očkovania verejnosti na vodách Dunaja. 

Autoslava bojuje proti zákernému vírusu Cobid všetkými možnými prostriedkami - vrátane tých dopravných.

Z dopravy:

Nedávne otvorenie novej električkovej trate k Novému Slovutnému náhornému divadlu a ďalej do zóny Eurveľa, Eurveľa city, Eurveľa tower až po provizórnu konečnú Eurveľa living pod mostom Apollo sa stretlo s nadočkovanie pozitívnou reakciou obyvateľov a cestujúcich. Kým nedávno by jeden povedal, že nikto nepríde do divadla električkou, vyhodnotenie počtu cestujúcich ukázalo opak a prekvapilo tak vedenie podniku i mesta. Električky jazdia na novej trati preplnené ľuďmi hladnými po kultúre, nakupovaní alebo rýchlom obžerstvení. Niektorí sem dokonca prídu električkou len tak - za príjemnou prechádzkou alebo posedením pri Dunaji.

Keďže aktuálna kapacita električiek v tejto lokalite už teraz takmer nepostačuje, je na mieste začať hľadať nejaké smart riešenie, keďže je jasné, že po dokončení zóny Eurveľa a električkovej trate na Bulovo námestie a k OC Miletitch urban food&drink&shopping market sa počet cestujúcich opäť dramaticky zvýši. A to ani nespomíname električkovú trať do Vlčieho trdla a na sídlisko Dolné nohy, ktorá bude tiež čoskoro hotová.

Mesto pohotovo zareagovalo a povolalo do služby najlepších ľudí a agentov z MIB a tí už aj navrhli riešenie problému: Aby bolo možné navýšiť prepravnú kapacitu električkovej dopravy v zóne Eurveľa, mesto tu postaví ďalšiu trať. Použije k tomu podrobné projekty Ministerstva kultúry, vypracované dávnejšie Oddelením dopravného plánovania SND. Tie počítajú s výstavbou druhej električkovej trate okolo budovy Nového SND. Divadlo tým získa lepšie dopravné napojenie (100%-né pokrytie električkou).

Keďže projekt má byť financovaný z Fondu obnovy, mesto v spolupráci s OPB sa rozhodlo využiť túto jedinečnú príležitosť aj na obnovu električkovej vozovne na Pribinovej ulici, kde budú deponované najmä historické električky. Vyrásť by mala na ploche súčasného parkoviska. Súčasťou vozovne bude aj múzeum MHD a strašidelný hrad (Olejkárska č. 1). Po dokončení trate tu v rámci posilnenia kapacity Opravný podnik chystá zriadenie dvoch nových okružných liniek. Prvá bude jazdiť po trase Pribinova - Olejkárska - Pribinova, druhá po trase Olejkárska - Pribinova - Olejkárska. Zriadením okružnej električkovej linky v centre sa tak Autoslava zaradí medzi také svetové metropoly ako je napríklad Viedeň alebo Viedeň.

Na túto retro linku budú nasadzované historické električky, ktoré tak budú celý deň krúžiť okolo budovy Nového SND - jedna v smere hodinových ručičiek a druhá v smere hodinových nožičiek. V spolupráci so SND pripravuje OPB inscenáciu s názvom "Čakanie na GODOTA" (Generálny opravno-dopravný okruh tramvajovej antikocepcie). Okrem toho dielne OPB už usilovne pracujú na výrobe extrémne ťažkej a hlučnej pracovnej električky s kockatými kolesami bez vypruženia, ktorá bude počas vopred dohodnutých časov krúžiť okolo budovy SND a simulovať zemetrasenie, ktoré bude súčasťou predstavenia v divadle. Tento svetový unikát vnesie obecenstvo priamo do diania na scéne.

Na nevídanú aktivitu mesta pohotovo zareagovala aj firma špecializujúca sa na rýchle obžerstvenie a mestu navrhla, že by prispela pár drobných na výstavbu odbočnej vetvy električkovej trate, ktorá by vytvorila veľkú blokovú slučku tak, že by prechádzala po promenáde popri terasách kaviarní pred nákupným centrom a skrz prevádzku stravovacieho zariadenia. Spoločnosť už pripravuje úplne nový unikátny koncept výdaja jedla Tram-in.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatusZA #10:
analíza hodna visokej škoľi žyvota 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Reakcia na: Viko #4:
Scifi
Ten text mi pripomenul jeden vtip:
Prečo vlak pri jazde hrkoce? Takže ... je vlaková súprava. Vozne sú ťahané, tie zanedbáme. Lokomotíva je poháňaná nejakým motorom, ostatok zanedbáme. Na tom motore sú kolesá. Koleso má tvar kruhu. To je π × r^2. π je konštanta, to zanedbáme. Takže zostáva nám len r^2. A to je štvorec. Preto to tak hrkoce.😃 🙂 🙂 😃 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #8:
Aké rozmery má to depo? Zmestila by sa tam celá dopravná zbierka DPB? Lebo trieštiť to podľa mňa nemá zmysel - dopravné múzejníctvo je už dnes celkom rozťahané po meste, pridávať k tomu viac ako jednu ďalšiu lokalitu sa mi zdá prehnané.
To už by stálo asi viac za reč depo Viedenskej eliny, ktoré stojí, patrí štátu (ŽSR), je napojené 1435mm pre VE stroje, a 1000mm by sa jednokoľajne aj napr cez SJK alebo cez Hálovu dala napojiť na jestvujúcu sieť (Osobne skrz existenciu výhybiek by som volil popred stanicu PTA, na most, Hálova, a napojenie na Jungmanovej. Trať vedená stredom cesty, pre tú veeeľmi občasnú premávku výjazdu jedného voza cez víkend v ranných hodinách to postačí až až. Navyše, NKP, depo, je docela pekný kúsok aj sám o sebe, a defacto aj historicky hodnotný priamo súvisiaci s históriou MHD v BA.
Reakcia na: Viko #6:
v sucasnom stave kolajovej siete by boli vcelku problematicke asi aj Mlynske Nivy a Pristav (a ked sa pozriem na to ako sa buduje petrzalska radiala, tak velky optimista v to co sa stihne kedy vybudovat velmi nie som.....)
Reakcia na: si #5:
Samozrejme. Okrem Matadorky to ktorá z mnou vymenovaných lokalít podľa teba nespĺňa?
Reakcia na: Viko #4:
len ak to ma byt plnohodnotne muzeum s deponovanim vsetkych jestvujucich historickych vozidiel, tak potrebujes zaroven aby to malo aj napojenie na kolajovu siet elektriciek....
Reakcia na: Johnyy #1:
Tak buď by išlo využiť niektoré mestské priestory v dopravne priaznivej polohe (napr. haly býv. Kovospracujúceho podniku hneď naproti Juráku), alebo sa dohodnúť s developerom pri transformácii niektorého priemysleného areálu, ktorý logicky nepôjde celý naplniť len bytmi a kanceláriami - Mlynské Nivy? Matadorka? Istrochem? Nebodaj Prístav? Ale to je potom už hudba ďalekej budúcnosti.
Pekne su tie trate okolo SND. Skoro ako vo Viedni alebo Viedni ;-P. Len zostava dufat, ze to vsetci pochopia spravne, lebo po tom, co magoriat nakreslil, kludne uverim, ze aj toto zoberu ako seriozny navrh alebo, ze pani umelci to zas prevezmu do svojej antikampane.
No, páni, básnické črevo nepopriete. 😃 Paráda, za mňa najlepšie sci-fi za posledný rok. Fakt som sa dobre nasmial, prečítam si to ešte raz. Ďakujem.
žiaľ je nereálne mať múzeum na "martanovičke", to sa dalo jedine keď ešte vozovňa stála. Ako v Prahe... Ale ako vidno za tie roky nepodpory histórie v našom meste (a to vyzeralo pri tomto vedení podniku, že nastane zmena) si neviem predstaviť kde by mohlo byť múzeum, ani ako by bolo financované.