Obnovenie premávky regionálnych autobusov v režime školského vyučovania (od 26.4.2021)

Premávka prímestskej dopravy sa prispôsobuje zvýšeným prepravným nárokom po uvoľnení protiepidemických opatrení.

Od pondelka 26. apríla 2021 budú regionálne autobusové linky dopravcu Slovak Lines v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji premávať v pracovných dňoch bez obmedzenia podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského vyučovania.

Podľa prázdninových cestovných poriadkov budú prímestské autobusy premávať naposledy v piatok 23. apríla.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: FFF13 #18:
Na Horných a Dolných Krčacoch (ale aj iných miestach) by sa podľa mňa mali skôr zaviesť zastávky na znamenie aj pre električky.
Reakcia na: FFF13 #18:
Ja som si už nejako navykol, že netreba stláčať a asi nie som jediný, takže je tu riziko, že cestujúci sa budú voziť dlhšie ako plánujú 🙂
Reakcia na: Joyki #13:
Rovnako by som po vzore Žiliny obnovil dopytové otváranie dverí. Naozaj nie je potrebné otvárať všetky dvere na Horných aj Dolných Krčacoch, respektíve všade
Reakcia na: Viko #16:
Tak to áno, toho sa aj ja už teraz bojím ako sa určití vodiči (ne)vysporiadajú s tým, že to neotváranie prvých dverí bude zrušené (a verím, že nikto z vedenia ani len na zlomok sekundy neuvažuje o tom, že by sa z tohoto stalo niečo trvalé).

To je ale niečo s čím vedenie muselo (malo) rátať už pri zavádzaní a mali mať nejaký plán ako sa vrátime ku pôvodnému stavu keď to skončí a ako budú podobné problémy riešiť proaktívne.
Reakcia na: yellowcaptcha #15:
Na 90% by sme sa zhodli. Nechce sa mi to hľadať, ale dobrých päť rokov dozadu som písal, že ak na vodičov ťahá, nevidia alebo chcú svoje dvere, tak sa to nemá riešiť naschválmi na cestujúcich, ale majú využiť tých iks odborových zväzov, aby presadili lepšiu ochranu pracoviska do budúcich tendrov. (Hoci pochybujem, že zrovna v Bratislave máme zimomrivejších či introvertnejších vodičov, než vo zvyšku EÚ.)

Lenže toto všetko je len suchá teória. Momentálne tu totiž máme nezmyselné pásky, ktoré si vodiči za ten rok už v hlave transformujú z covidových na teplotné a privátne - a teda ja osobne by som radšej chcel vedieť cez predné dvere prestúpiť aspoň v jednom smere, než ich kvôli páske nemôcť využiť vôbec.
Reakcia na: Viko #14:
„alebo rovno určiť predné dvere len na výstup (azda s výnimkou nevidiacich)“

Koľko krát si v poslednej dobe prestupoval z prvého vozidla do druhého, ktorým bolo vozidlo ako MBCC, Solaris 15/NEW 18 či 10.5 hrboSOR? Aké komfortné to bolo? A do akej miery je znížená tvoja pohyblivosť?

Ja fakt neviem kde sa podobné výmysli berú ani prečo silou mocou niekto stále chce zhoršovať podmienky všetkým cestujúcim…

Ak cestujúci bráni vodičovi vo výhľade nech ho vodič upozorní na bod A.5.2 PP IDS BK s tým, že nemôže pokračovať bezpečne ďalej v ceste a ak cestujúci neustúpi mimo vyhradeného priestoru bude z prepravy vylúčený.

Takéto „vychovávanie“ cestujúcich vodičmi považujem za oveľa vhodnejšie a prijateľnejšie ako naťahovanie kadejakých pások, retiazok, gúm, špagátov, šnúrok od vyťahaných teplákov čo má vodič na sebe či neotváranie predných dverí lebo „veď cestujúci prejdú ku ďalším dverám a mne sa trasú kolená a ťahá mi na zuby keď tí zlí zlí zlí cestujúci nastupujú prvými dverami“ (spomienky na časy pred koronou 💗).

To tvoje riešenie aj tak nerieši nijako vystupujúcich cestujúcich – ktorí sa tiež približujú ku dverám. Čo je z mojich skúseností častejšia vec (pokiaľ sa teda nebavíme o preplnenom vozidle, ale aj pri tom by sa v tebou navrhovanom stave mohli dotlačiť od druhých dverí do vyhradeného priestoru pred prvými dverami).
Reakcia na: Foltest #12:
Hej, tiež som bol svedkom, že ľudia si žltú plochu nevzali k srdcu a súhlasím, že by sa zišla buď osveta, alebo rovno určiť predné dvere len na výstup (azda s výnimkou nevidiacich). Neviem, v čom sú iné ostatné krajiny, ale predpokladal by som, že ak by bol problém s výhľadom takpovediac celoplošný, svetoví konštruktéri by už dávno došli s riešením v podobe posunu predných dverí až niekam mimo zorný uhol.

Ale, keď už teda spomínaš reálne skúsenosti - je vôbec možné, aby ti clonil niekto, kto stojí/sedí na úrovni prvého radu sedačiek? Nestačilo by ju ako "výhľadové opatrenie" mať natiahnutú hneď za kabínou?
Absolútna väčšina SAD-istov tie plastové prepážky nepoužíva, a keď hej, tak úplné minimum vodičov len počas odbavovania cestujúcich, takže toľko k páskam...

16.4. vydali vyhlášku, kde sa píše, že 4 týždne po prvej dávke vektorovej vakcíny (AZ) sa už človek nemusí dávať testovať. Ak už tak veľmi chcú tie pásky, nech nechajú pre sedadlá ako u SAD, ale ja nevidím dôvod tam nenastupovať a prejsť s nasadeným respirátorom behom dvoch sekúnd popri zaočkovanom vodičovi, ktorý sedí v kabíne, ktorá dokonca môže byť veľmi kvalitne vetraná oknom.
Reakcia na: Viko #11:
Žiaľ, predstava, že na obmedzenie clonenia cestujúcimi stačí žtlá podlaha, prípadne piktogram škrtnutých nôh, je fakt veľmi naivná. Ľudia tieto farbičky naprosto ignorujú a podaktoré jedince dokázali stáť presne v tom priestore aj v prípade, že bol bus prázdny. Detto státie vo dverách Mercedesov. Je tam síce na každom krídle nápis, ale je naprosto ignorovaný. Jeden príklad asi spred mesiaca. Robil som 83 či 84, cca okolo 22:00 som išiel z Dúbravky. Vo voze 0 ľudí, na Švantnerovej nastupuje chlapík, stavia sa priamo do dverí, vyťahuje telefón a ďalej ho svet už nezaujíma. Stáli sme tam dve minuty kým mu docvaklo, že by sa mal pohnúť z dverí aby som ich mohol zavrieť.

Edit: Len dodám, že by možno stálo za úvahu, aby sa DPB v tomto smere pustil do nejakej osvety, keď už vcelku oživili komunikáciu na soc. sieťach.
Reakcia na: Dispecer #9:
Ty máš ohromný dar čítať iné, než píšem.
Je mi jasné, že druhú dávku nemá nikto, reagoval som na "Otázka je, koľko vodičov sa vôbec dalo zaočkovať", že nie je dôvod aby to bolo prekážkou zrušenia pások.

a k #10 - Ja som to nemyslel zle, len si myslím, že na obmedzenie clonenia cestujúcimi hádam stačí priestor žltej podlahy, netreba kvôli tomu likvidovať aj prvý rad sedadiel.
Reakcia na: Viko #8:
Asi sme sa úplne nepochopili, ja vôbec nijako neobhajujem a ani sa nezastávam tých pások, iba som odpovedal Pettovi na jeho otázku, nič viac za tým nehľadaj. Čo sa týka pások tak môžem akurát vyjadriť svoj osobný názor. Aj mne je príjemnejšie keď mi nikto nestojí vo výhľade a nepozerá ponad plece, ale to je holt riziko povolania a rozhodne sa nebudem hádzať o zem, keď tie pásky jedného dňa zmiznú.
Reakcia na: Viko #8:
Nič v zlom, ale myslím, že ešte druhá dávka vakcíny od AZ ešte nebola podaná snáď nikomu, keďže sa (s ňou) začalo tuším 13. februára a odvtedy ešte 10 týždňov neprebehlo... (Až o chvíľu, túto sobotu.)

(Áno, pôvodne malo byť 4 týždne, to sa však menilo ešte 11. marca, t. j. pred rozbehom očkovania 2. dávkou.)
Reakcia na: Foltest #7:
Pozri, mali možnosť - mohli ju využiť. Keď sa jej nechopili, asi sa neboja a teda nepotrebujú pásku, nie? Či ak sa nejaký šofér nechce nikdy zaočkovať, tak budeme jazdiť s páskami až do skončenia sveta?
Reakcia na: Petto #6:
Aktuálne je rozostup medzi dávkami astry 10 týždňov, takže pochybujem, že by nejak veľa vodičov už malo obe dávky. Otázka je, koľko vodičov sa vôbec dalo zaočkovať, ale nerátal by som s nejakým extra vysokým percentom.
Reakcia na: kecho #5:
O tom zmienka nie je nikde, ale ten tu u fungoval stale aj medzi 1. a 2. vlnou tusim nie ? cca od maja do septembra 2020. Soferi su uz aj tak tusim zaockovani aj 2.varkou Astry (ci nie?), tak naco to dalej oddalovat.
Reakcia na: Petto #1:
Ten opaskovany nezmysel uberajuci priestor v busoch plati este stale?
Reakcia na: Petto #3:
Uz to dnes asi nevynasa politicke body.
Reakcia na: FFF13 #2:
To sa cudujem ze to neporiesil Uhler starosta Jaroviec, dost sa venoval doprave volakedy ale uz asi nezaujimava oblast.
Reakcia na: Petto #1:
a okrem toho hlavne znovuzavedenie 191ky
Budem zaujimave ci aj DPB prisposobi premavku skolskym dnom. Lokalne by to potrebovali uz niektore linky, elektrickam staci zrusenie K2S a pripadne ranna L7.