Na zastávkach už pribúdajú nové elektronické tabule

Nové elektronické tabule okrem lepšej informovanosti cestujúcich zvýšia aj bezpečnosť na zastávkach.

V týchto dňoch na viacerých zastávkach MHD po celom meste prebieha montáž elektronických informačných tabúľ. Celkovo pôjde o 124 nových tabúľ (z toho 116 LED a 8 LCD tabúľ), ktoré bratislavský dopravný podnik zaobstaral v minulom roku prostredníctvom európskeho projektu financovaného zo zdrojov EÚ - Európskeho fondu regionálneho rozvoja, prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu. 

Nové tabule zlepšia informovanosť cestujúcich o aktuálnych odchodoch spojov zo zastávok a tiež budú informovať o mimoriadnostiach v doprave (plánované/neplánované výluky, prerušenie premávky a pod.). Elektronické tabule sú vybavené aj hláseniami pre nevidiacich cestujúcich, ktorí si ich môžu v prípade potreby na zastávke aktivovať.

Súčasťou nových informačných tabúľ je aj kamerový systém určený na monitorovanie priestoru zastávok. K doterajším 56 tabuliam vybaveným kamerami tak pribudne ďalších vyše sto tabúľ. Kamerový systém v tabuliach prevádzkuje na základe zmluvy s hlavným mestom bratislavská mestská polícia.

Dodávateľom tabúľ pre DPB je ostravská spoločnosť MASTER IT Technologies, a.s., ich výrobcom je poľská firma R&G Plus Mielec. Montáž tabúľ na zastávkach realizuje spoločnosť Elza Bratislava. Vysúťažená cena tabúľ s montážou bola 1,475 mil. € bez DPH.

Zoznam zastávok, kde budú nové tabule nainštalované:

Električkové zastávky

Názov zastávky Smer
Centrum Šafárikovo nám./Jesenského
Hlavná stanica nástupisko električiek
Jesenského Námestie Ľ. Štúra
Komisárky nástupisko električiek
Námestie Ľ. Štúra oba smery
Poštová Vysoká
Saleziáni oba smery
Stn. Nové Mesto nástupisko električiek
Stn. Vinohrady oba smery
Trnavské mýto podchod

 

Autobusové a trolejbusové zastávky

Názov zastávky Smer
Americké námestie Kollárovo námestie
29. augusta Mlynské nivy
Krížna Mlynské nivy
Malá scéna Mlynské nivy
Kollárovo nám. Vazovova, Zochova
Nám. slobody Hodžovo námestie
Most SNP nástupisko - spoločná
Aupark oba smery na Panónskej
Ovsištské nám. oba smery
Stn. Petržalka Kollárovo nám./Ovsište
Ekonomická univerzita oba smery
Einsteinova Petržalka
Bradáčova oba smery
Romanova oba smery
Hrobákova oba smery
Námestie hraničiarov oba smery
Jungmannova do mesta
Hálova oba smery
Ľubovnianska do mesta
Smolenická oba smery
Holíčska do mesta
Lúky II do mesta
Šustekova Lachova
Bulíkova oba smery
Hroboňova do mesta
Karpatská Račianske mýto
Zimný štadión všetky smery
Bajkalská všetky smery, okrem 74 smer HLST
Sabinovská oba smery
Klientske centrum Trnavské mýto, Rožňavská, Tomášikova
Slovinská oba smery
Miletičova všetky smery
Trhovisko Košická
Prievozská do mesta, Dolné hony
Pažítková do mesta
Prístavný most oba smery
Stn. Nové Mesto všetky smery
Saleziáni všetky smery
Maximiliána Hella oba smery
Čiližská do mesta
Dudvážska oba smery
Hronská do mesta
Toryská oba smery
Komárovská oba smery
Priekopnícka do mesta
Lamač nástupisko
Studenohorská do mesta
Podháj do mesta
Bakošova do mesta
Pri kríži do mesta
Podvornice
oba smery
Žatevná do mesta
Milana Marečka do mesta
Štefana Králika do mesta
Gerulata Jarovce
Zámocká Hodžovo nám.
Dlhé diely Riviéra
Uhliská do mesta
Koliba nástupisko
Červený kríž do mesta
Nemocnica Kramáre oba smery
Cintorín Slávičie
do mesta
Brodná Prievozská
Cyril a Metod do mesta
Herlianska Záhradnícka
Dulovo nám. Most Apollo
Gagarinova Prievozská
Hlavná stanica nástupisko autobusov/trolejbusov
Drobného Švantnerova
Bárdošova do mesta
Trnavské mýto podchod

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Musím pochváliť, že tabule pribudnú v takomto veľkom počte na viacerých dôležitých miestach. Úprimne sa z toho teším, veľmi mi na zastávke uľahčujú hladanie toho kedy mi ide spoj.

Aj takéto možno zdanlivo malé veci vedia výrazne zlepšiť celkový dojem a prispieť k skvalitneniu služieb. 👍
Reakcia na: Viko #108:
Mi to tak pripada, ako keby sa v tom case este rozmyslalo...
A asi este nebolo zaklinadlo "to je z eurofondov" (= kupime vsetko, co nam zide na um bez dalsieho realneho vyuzitia)
Reakcia na: kecho #106:
Jedny z prvých autobusových tabúľ (pri Technopole) boli osadené do úrovne označníka - na lampu alebo vlastný stĺp. Zdalo sa mi to ako najlogickejšie riešenie, človek je dlhodobo zvyknutý hľadať informáciu o linkách práve tam - a ako vravíš, ľahko sa k tomu dointegruje označník.
Neviem, kto a prečo dospel k tomu, že potrebujeme obojstranné tabule, s ktorých umiestnením je viac trápenia než osohu.
Reakcia na: kecho #105:
o kus ano
Reakcia na: Ike #102:
Ad2)
Ked uz nieco take zavadzame vo velkom pocte, tak nech je to jednotne a nech cestujuci nemusi byt udrziavany v strehu, aby na kazdej zastavke hladal tabulu inde.
Proste tabulu tresknut k oznacniku (vyhladovo oznacnik zrusit a na ten isty stlp capnut aj oznacnik s linkami) a po dokonceni pocet “zavadzajuceho” materialu pri priechode cez zastavku zostane konstantny.
Nie ako teraz som videl na oboch stranach cesty Bulikovu a na jednej zastavke je vykop pri oznacniku a na druhej medzi jcd-ckami.
Esteze sa v ramci IDS vsetci chcu hrat na unifikaciu vozov, farieb, tercikov a neviemcoho vsetkeho...
Reakcia na: si #104:
Len taku zvedavu otazku - keby bol ten stlp napojeny zo spodnej casti tej tabule v jej strede, tak by neodpadol problem “ramena” a nebola by tabula odolnejsia voci vetru?
Reakcia na: Melange #103:
ja len hned k bodu 1.
pojmy ako paka a ohybovy moment ti nieco vravia ? (tym nechcem povedat ze by sa to nedalo, len ze v takom pripade by konstrukcia pravdepodobne musela byt este o poznanie robustnejsia (a teda aj drahsia) aby to bezpecne ustala)
Reakcia na: Ike #102:
1. Stĺp nie je limitujúcim faktorom, stačí skrátka umiestniť tabuľu na dlhšiu konzolu a to ti umožní dať stĺp, kam ti vyhovuje (v nejakých medziach). Alebo tabuľu môžeš zavesiť aj na iný objekt, napr. na stenu.
2. Kto tu hovorí niečo o tabuli na opačnom konci nástupišťa? A opäť sa ťa spýtam: aký máš stále problém s tým eBayom? Je to úplne validný a relevantný zdroj na zistenie ceny nejakého zariadenia, keď navyše 9 z 10 firiem, čo také zariadenia predáva, nemá zverejnené cenníky. eBay je normálny eshop, pokojne si nájdi ceny tabúľ na Amazone alebo na Aliexpress, to sú rovnako validné a relevantné zdroje informácií.
3. OK, a? Niekto tu navrhoval, aby tabuľa bola v strede vozovky a vozidlá do nej narážali?
4. Zákon hovorí, že na tabuľu nesmie byť z prístreška vidno? Ak nie, tak nechápem, ako toto súvisí.
5. Opäť nechápem, kto kedy vravel, že má byť tabuľa na nejakom opačnom konci.

Tých možných riešení je množstvo a závisí prípad od prípadu. Niekedy by možno stačilo, aby mal prístrešok strechu trochu vyššie a už by bolo vidno. Alebo by tabuľa bola trochu nižšie (ak to dovolí zákon XYZ a vyhláška pí milión ypsilón) a už by bolo vidno. Alebo by prístrešok mal čiastočne presklenú strechu a už by bolo vidno. Alebo by tabuľa bola súčasťou boku prístrešku miesto reklamy na bikiny a už by bolo vidno. Alebo by tabuľa bola na náprotivnej strane zastávky a bolo by ju vidno. Alebo by tabuľa na inom viditeľnom mieste, pokojne aj jedna spoločná pre dve nástupišťa, a bolo by ju vidno (a ešte by to stálo o 12 000 € menej). Alebo by v danej situácii bolo možné iné, vhodnejšie riešenie.

Skrátka sa dá na problém buď pozrieť optikou, ako by to mohlo ísť, a nie prečo to nejde. Chápem, že je jednoduchšie len autisticky verklíkovať, že sa niečo nedá, čo všetko je limitujúce, ako je to nereálne, nemožné, nepredstaviteľné, nerealizovateľné, nemysliteľné a absolútne vylúčené. Mentalita ľudí ako šéf NDS-ky, keď obhajoval zničenie umeleckých diel na Triblavine, lebo zachrániť to "sa nedalo" a odškodnenie "zákon neumožňuje". Tu máš tričko: https://www.kompot.sk/eshop/muzi/panske-tricka/panske-tricko-nevieme-nemame/
Reakcia na: Melange #101:
Poviem ti jedno tajomstvo: možností umiestnenia zastávkovej tabule je obmedzené množstvo.
1) Prvým limitujúcim faktorom je stĺp. Nedáš ho na hulváta do stredu chodníka alebo cesty.
2) Ďalším limitujúcim faktorom je prívod elektrickej energie. Ak je prístrešok napájaný elektrickou energiou, tak značne predražuje projekt ak je tabuľa na opačnom konci nástupišťa. Potom tu budeš posielať odkazy na eBay a chcieť aby výkop robili spoluobčania zadarmo: to nikto nechce.
3) Zastávková tabuľa nesmie zasahovať do jazdného profilu vozidiel na komunikácii.
4) Zastávková tabuľa, ak je na "dráhovej" zastávke, musí byť osadená v súlade s ustanoveniami v zákone č. 513/2009 o dráhach.
5) Prístrešok sa umiestňuje tam, kde sa pohybuje najviac ľudí a to je, či sa nám to páči, alebo nie, väčšinou pri označníku. No a ausgerechnet na tom istom mieste je výhodné mať tabuľu (na opačnom konci nástupišťa by zmysel nedávala vôbec. Takže to treba rozumne namiešať.

No a posledné tajomstvo: akokoľvek tú tabuľu osadíš, vždy sa nájde niekto, kto na ňu priamo nebude vidieť.

Viem, kam mieriš. Chceš povedať, že keby boli tabule subtílnejšie a umiestnené v prístrešku, spojí sa antihmota s hmotou a všetci sa ocitneme v Edene. Nie. šanca, že bude pršať a práve budeš prestupovať a práve nebudeš chcieť zmoknúť a teda neuvidíš na súčasnú tabuľu je oveľa menšia, ako šanca, že tabuľu v prístrešku zakryje hlavou človek, ktorý bude práve pozerať do mobilu.
Reakcia na: toldo #100:
Napríklad, že vystúpim z iného spoja a keďže prší, idem rovno pod prístrešok. Alebo že prichádzam k prístrešku z opačnej strany, ako je umiestnená tabuľa. Alebo bežím, lebo prší, a nestíham sa počas behu pozrieť na tabuľu. Alebo potrebujem zastať a dať si okuliare, lebo na tabuľu nedovidím.

Ale predovšetkým, pointa tých tabúľ je taká, že sa ti tam zobrazuje aktuálny očakávaný čas príchodu spoja, ktorý sa samozrejme mení podľa dopravnej situácie. Čiže je jedna vec, že sa pozrieš na tabuľu raz pri príchode na zastávku. To, že tam svieti "3 min" neznamená, že spoj naozaj príde o 3 minúty. Pokojne tam o 3 minúty môže svietiť "2 min". Čiže na tú tabuľu sa pozeráš doslova každú chvíľu, najmä ak zvažuješ, ktorou linkou máš ísť, lebo možno ak jedna neprichádza, oplatí sa ti vziať inú a dostať sa do cieľa iným spôsobom.
Reakcia na: Melange #97:
pocuvaj, ty sa len tak zhmotnis pod pristreskom? ci ako sa dostanes na zastavku, ze nevidis na tabulu? lebo ked uz cakam, tak vacsinou viem na co a kedy to asi pride...
Reakcia na: TeBeCe #98:
Čiže vlastne vravíš, že tie tabule za 12 000 €/kus sú zbytočné, hej?
Reakcia na: Ike #94:
A ked uz som uplne lenivy, tak vyberiem tabulu z vrecka a nemusim spravit ani krok 😁
Reakcia na: Vladimír #93:
Áno, ak neprší, tak je väčšinou naozaj jedno, či si pod prístreškom alebo nie, ale práve preto tam tie prístrešky sú, aby chránili aj pred dažďom. A dať tabule tak, aby si musel vyjsť na dážď, keď sa na ne chceš pozrieť, to je inžiniersky majsterštik.
Reakcia na: johnnyjanko #8:
Už to vymenili
Reakcia na: Melange #92:
Kde by si ich navrhoval?
Reakcia na: Vladimír #93:
Prípadne sa pozrieť na tabuľu v čase, keď prichádzam pod prístrešok.
Reakcia na: Melange #92:
Nikdy doteraz som si to neuvedomil. Musím sa na to pri najbližšej príležitosti zamerať. Možno to bude tým, že v prístrešku sa zdržiavam len minimálne. Alebo tým, že spraviť podvedome dva-tri kroky, aby bolo vidieť na displej, ma nijako neobťažuje.
Reakcia na: Vladimír #91:
Na prakticky všetkých zastávkach na karloveskej radiále sú tabule umiestnené tak, že z prístrešku na ne nie je vidno. S tým si spokojný?
Reakcia na: hanzija #89:
Pôjdem na to z opačného konca. Narýchlo si nemôžem spomenúť na žiadnu z tabúľ, ktorá by bola umiestnená vyslovene zle. Nespochybňujem, že také môžu byť a možno ich nevnímam, lebo sú v lokalite, kde sa vyskytujem menej často. Ja sa najviac pohybujem v širšom centre mesta + na KV-D radiále a s umiestnením tabúľ som spokojný.