Ročné električenky IDS BK od leta výrazne zlacnejú, naopak ostatné lístky zdražejú (od 1.7.2021)

Mesto chce podporiť návrat obyvateľov do MHD po skončení pandémie zvýhodnením dlhodobých predplatných lístkov.

Primátor hlavného mesta SR Bratislavy informoval, že v rámci podpory využívania mestskej hromadnej dopravy sa od 1. júla 2021 pripravujú viaceré zmeny v tarife Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), ktorého súčasťou je aj bratislavská MHD. Cieľom mesta je podporiť návrat cestujúcich do MHD po skončení pandémie a tiež zvýhodniť používanie MHD v súvislosti s pripravovaným zavedením novej parkovacej politiky od jesene 2021.

Najvýraznejšou zmenou má byť zníženie ceny 365-dňového predplatného cestovného lístka pre zóny 100+101 zo súčasných 264,20 € na 199 €. Rovnako sa výrazne znížia ceny 365-dňových PCL aj v rámci regiónu o 25 %, napr. cena celosieťového ročného PCL sa zníži z 920,30 € na 656,60 €. Naopak, ceny 7-, 30- a 90-dňových predplatných cestovných lístkov budú plošne zvýšené priemerne o 10 - 11 %, okrem regionálnych PCL pre 1 a 2 zóny, kde bude nárast cien len v rozmedzí 1,8 až 3 % ako kompenzácia za zrušenie 15-minútového lístka.

Taktiež by mali vzrásť aj ceny jednorazových cestovných lístkov pre 3 a viac zón o 10 až 60 centov. Súčasne bude z ponuky vyradený najkratší lístok na 15 minút (0,70 €) a zostať má len 30-minútový lístok za 0,90 €. SMS lístky by mali zostať zachované, nie je zatiaľ známe, či sa ich ceny zmenia.

Novinkou bude možnosť zakúpenia jednorazového cestovného lístka vo vozidle MHD Bratislava prostredníctvom platobnej karty, pričom cena takéhoto lístka na jednu cestu bude 1 € (s jedným bezplatným prestupom do 45 minút).

Taktiež mesto navrhuje zrušenie zľavnených cien PCL kupovaných na Bratislavskú mestskú kartu, dôvodom je veľmi výhodná nová cena ročného PCL pre všetkých.

Nový cenník cestovných lístkov IDS BK od 1. júla 2021:

Cestovné lístky na jednu cestu - papierové

Časová platnosť
Zónová platnosť
Základný Zľavnený
30 minút 2 zóny / 100+101 0,90 € 0,45 €
60 minút 3 zóny 1,30 € 0,65 €
60 minút 4 zóny 1,70 € 0,85 €
90 minút 5 zón 2,10 € 1,05 €
90 minút 6 zón 2,50 € 1,25 €
120 minút 7 zón 2,80 € 1,40 €
120 minút 8 zón 3,00 € 1,50 €
150 minút 9 zón 3,40 € 1,70 €
150 minút 10 zón 3,70 € 1,85 €
180 minút bez obmedzenia 4,10 € 2,05 €

Cestovné lístky na jednu cestu - elektronické (zakúpené vo vozidle)

Časová platnosť
Zónová platnosť
Základný Zľavnený
30 minút 2 zóny / 100+101 0,81 € 0,41 €
60 minút 3 zóny 1,18 € 0,59 €
60 minút 4 zóny 1,49 € 0,75 €
90 minút 5 zón 1,86 € 0,93 €
90 minút 6 zón 2,23 € 1,12 €
120 minút 7 zón 2,48 € 1,24 €
120 minút 8 zón 2,68 € 1,34 €
150 minút 9 zón 3,01 € 1,51 €
150 minút 10 zón 3,35 € 1,68 €
180 minút bez obmedzenia 3,68 € 1,84 €

Cestovné lístky na jednu cestu v bratislavskej MHD - zakúpené platobnou kartou vo vozidle

Platnosť Cena
1 cesta 1 €
prvý prestup do 45 minút 0 €

Denné cestovné lístky - papierové

Časová platnosť
Zónová platnosť
Základný Zľavnený
24 hodín 100 & 101 4,00 € 2,00 €
24 hodín bez obmedzenia 6,90 € 3,45 €
72 hodín 100 & 101 9,00 € 4,50 €

Denné cestovné lístky - elektronické

Časová platnosť
Zónová platnosť
Základný Zľavnený
24 hodín 100 & 101 3,70 € 1,85 €
24 hodín bez obmedzenia 6,30 € 3,15 €
72 hodín 100 & 101 8,20 € 4,10 €
168 hodín 100 & 101 12,00 € 6,00 €

Základné (nezľavnené) predplatné cestovné lístky (električenky)

Základné zóny Zóny navyše 7 dní 30 dní 90 dní 365 dní
100 & 101 žiadne 12,00 € 30,00 € 80,00 € 199,00 €
100 & 101 1 zóna podľa výberu 15,00 € 40,00 € 106,60 € 265,30 €
100 & 101 2 zóny podľa výberu 19,90 € 50,00 € 133,20 € 331,60 €
100 & 101 3 zóny podľa výberu 23,90 € 60,00 € 159,90 € 397,90 €
100 & 101 4 zóny podľa výberu 26,50 € 66,50 € 177,20 € 441,10 €
100 & 101 5 zón podľa výberu 28,70 € 72,00 € 191,80 € 447,50 €
100 & 101 6 zón podľa výberu 32,20 € 81,00 € 215,80 € 537,20 €
100 & 101 7 zón podľa výberu 35,80 € 90,00 € 239,80 € 596,90 €
žiadne 1 zóna podľa výberu* 5,60 € 14,00 € 37,30 € 92,90 €
žiadne 2 zóny podľa výberu 9,20 € 23,00 € 61,30 € 152,60 €
žiadne 3 zóny podľa výberu 12,00 € 30,00 € 80,00 € 199,00 €
žiadne 4 zóny podľa výberu 16,00 € 40,00 € 106,60 € 265,30 €
žiadne 5 zón podľa výberu 19,90 € 50,00 € 133,20 € 331,60 €
žiadne 6 zón podľa výberu 23,90 € 60,00 € 159,90 € 397,90 €
žiadne 7 zón podľa výberu 26,50 € 66,50 € 177,20 € 441,50 €
žiadne 8 zón podľa výberu 28,70 € 72,00 € 191,80 € 477,50 €
žiadne 9 zón podľa výberu 32,20 € 81,00 € 215,80 € 537,20 €
žiadne 10 zón podľa výberu 35,80 € 90,00 € 239,80 € 596,90 €
všetky tarifné zóny IDS BK 39,40 € 99,00 € 263,80 € 656,60 €

* Platí pre zóny číslo 200 a vyššie. Ani zóna 100, ani zóna 101 nemôže byť zakúpená samostatne.

Zľavnené predplatné cestovné lístky

Základné zóny Zóny navyše 7 dní 30 dní 90 dní 365 dní
100 & 101 žiadne 6,00 € 15,00 € 40,00 € 99,50 €
100 & 101 1 zóna podľa výberu 8,00 € 20,00 € 53,50 € 135,65 €
100 & 101 2 zóny podľa výberu 9,95 € 25,00 € 66,60 € 165,80 €
100 & 101 3 zóny podľa výberu 11,95 € 30,00 € 79,95 € 198,95 €
100 & 101 4 zóny podľa výberu 13,25 € 33,25 € 88,60 € 220,55 €
100 & 101 5 zón podľa výberu 14,35 € 36,00 € 95,90 € 238,75 €
100 & 101 6 zón podľa výberu 16,10 € 40,50 € 107,90 € 268,60 €
100 & 101 7 zón podľa výberu 17,90 € 45,00 € 119,90 € 298,45 €
žiadne 1 zóna podľa výberu* 2,80 € 7,00 € 18,65 € 46,45 €
žiadne 2 zóny podľa výberu 4,60 € 11,50 € 30,65 € 76,30 €
žiadne 3 zóny podľa výberu 6,00 € 15,00 € 40,00 € 99,50 €
žiadne 4 zóny podľa výberu 8,00 € 20,00 € 53,30 € 132,65 €
žiadne 5 zón podľa výberu 9,95 € 25,00 € 66,60 € 165,80 €
žiadne 6 zón podľa výberu 11,95 € 30,00 € 79,95 € 198,95 €
žiadne 7 zón podľa výberu 13,25 € 33,25 € 88,60 € 220,55 €
žiadne 8 zón podľa výberu 14,35 € 36,00 € 95,90 € 238,75 €
žiadne 9 zón podľa výberu 16,10 € 40,50 € 107,90 € 268,60 €
žiadne 10 zón podľa výberu 17,90 € 45,00 € 119,90 € 298,45 €
všetky tarifné zóny IDS BK 19,40 € 49,50 € 131,90 € 328,30 €

* Platí pre zóny číslo 200 a vyššie. Ani zóna 100, ani zóna 101 nemôže byť zakúpená samostatne.

Prenosné predplatné cestovné lístky, ktoré môžu v rôznych časoch používať rôzne osoby

Základné zóny Zóny navyše 7 dní 30 dní 90 dní 365 dní
100 & 101 žiadne 15,60 € 39,00 € 104,00 € 258,70 €
100 & 101 1 zóna podľa výberu 20,80 € 52,00 € 138,60 € 344,90 €
100 & 101 2 zóny podľa výberu 25,90 € 65,00 € 173,20 € 431,10 €
100 & 101 3 zóny podľa výberu 31,10 € 78,00 € 207,90 € 517,30 €
100 & 101 4 zóny podľa výberu 34,50 € 86,50 € 230,40 € 573,50 €
100 & 101 5 zón podľa výberu 37,40 € 93,60 € 249,40 € 620,80 €
100 & 101 6 zón podľa výberu 41,90 € 105,30 € 280,60 € 698,40 €
100 & 101 7 zón podľa výberu 46,60 € 117,00 € 311,80 € 776,80 €
žiadne 1 zóna podľa výberu* 7,30 € 18,20 € 48,50 € 120,80 €
žiadne 2 zóny podľa výberu 12,00 € 29,90 € 79,70 € 198,40 €
žiadne 3 zóny podľa výberu 15,60 € 39,00 € 104,00 € 258,70 €
žiadne 4 zóny podľa výberu 20,80 € 52,00 € 138,60 € 344,90 €
žiadne 5 zón podľa výberu 25,90 € 65,00 € 173,20 € 431,10 €
žiadne 6 zón podľa výberu 31,10 € 78,00 € 207,90 € 517,30 €
žiadne 7 zón podľa výberu 34,50 € 86,50 € 230,40 € 573,50 €
žiadne 8 zón podľa výberu 37,40 € 93,60 € 249,40 € 620,80 €
žiadne 9 zón podľa výberu 41,90 € 105,30 € 280,60 € 698,40 €
žiadne 10 zón podľa výberu 46,60 € 117,00 € 311,80 € 776,00 €
všetky tarifné zóny IDS BK 51,30 € 128,70 € 343,00 € 853,60 €

* Platí pre zóny číslo 200 a vyššie. Ani zóna 100, ani zóna 101 nemôže byť zakúpená samostatne.

Poznámka: v prípade prenosných cestovných lístkov sa zľavnené cestovné neposkytuje.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: gejza #181:
A to je niekedy spôsobené aj nezáujmom majiteľa bytu, ktorý občas aj vie, že v byte býva viacej ľudí ako by oficiálne malo ale je mu to jedno, lebo veď prenajíma ďalšie 4 byty.
Reakcia na: 3pa3ck3 #167:
skús sa niekedy spýtať (na základe infožiadosti) na počet zistených prípadov nelegálnych prenájmov .... tam sú masívne úniky jednak na dani z príjmu (prenajímateľ) a taktiež aj masívne okrádanie ostatných ľudí cez úhradu "spoločných nákladov" ("čierni pasažieri") ....
Reakcia na: 3pa3ck3 #179:
Ale nie je. 24h listok stoji 4 eura. Pri platbe kartou bude denny limit 4 eura. Takze hodnota je v konecnom dosledku rovnaka a tu mi pride dolezitejsia uzivatelska privetivost nez tych 40 centov, co DPB vdaka tomu zarobi. Ale tak ja viem, ak chcem uzivatelsku privetivost, nemozem sa pozerat na DPB ani akykolvek iny podnik verejnej dopravy na Slovensku 😃
Reakcia na: 810zssk #178:
Že 24-hodinový lístok treba brať ako formu predplatného a preto je pochopiteľné, že je lacnejší
Reakcia na: 3pa3ck3 #176:
No a čo? 🙂
Reakcia na: hroch #175:
Súhlasím.
Reakcia na: hroch #175:
Lenže ak si kúpiš priamo 24-hodinový lístok, tak IDS dostane istú presnú hodnotu, zatiaľčo pri postupných nákupoch dopredu nevie, koľko cestujúci minie
Reakcia na: 810zssk #173:
Tak ano, mohli ten denny limit nastavit aspon na uroven 24 hodinoveho elektronickeho listka, nie toho papieroveho.
Reakcia na: 810zssk #172:
Cozeee? V tom pripade sa ospravedlnujem, toto som nezachytil. Len si pamatam tu velku slavu, ked zavadzali prestup... ale to som tam este zil 😃
Reakcia na: hroch #170:
Denný limit bude, z nejakeho dôvodu sa v článku neuvádza.

Problém je že ak v Bratislave ten denný limit nedosiahneš, tak s kartou veľmi pravdepodobne preplatíš. A aj ten limit je nastavený nezmyselne vysoko, plus na kartu sa ani neuplatňuje 10% zľava z toho 24-hodinového lístka.

Pointou londýnskeho systému je že cestovanie s platobnou kartou je vždy najvýhodnejšie (ak nerátame predplatné lístky). Preto nemusíš nič riešiť, proste si odpípavaš a si ok. Toto v Bratislave platiť nebude, práve naopak, platobná karta bude jednou z najnevýhodnejších metód kúpy CL. Jediná situácia v ktorej sa oplatí je cesta nad 30 minút s najviac jedným prestupom, pričom ten prestup sa realizuje do 45 minút.
Reakcia na: hroch #171:
Máš staré vedomosti 🙂 Skutočne tam kedysi umožňovali len jeden prestup, kvôli zastaranému systému Oyster kariet, ale to bolo len dočasné. Dnes už môžeš v rámci hodiny prestupovať neobmedzene.

https://tfl.gov.uk/fares/find-fares/bus-and-tram-fares
"Pay as you go at adult rate on buses and trams and our Hopper fare gives you unlimited journeys for £1.55, made within one hour of touching in."
Reakcia na: 810zssk #42:
V Londyne sa pri ceste na kartu (platobku alebo Oyster) NEDA prestupovat donekonecna. Oni tam nemaju casovu tarifu, este donedavna si pri kazdom prestupe proste platil dalsiu jazdu. Len pred par rokmi slavnostne zaviedli pri autobusoch moznost prestupu, konkretne 1x. Cize ak potrebujes prestupovat dvakrat, tak uz v tretom buse platis novu jazdu - cize tak, ako chapem ten kartovy listok, co sa planuje tu. Vsetky ostatne dopravne prostriedky maju zonovu tarifikaciu.

Mimochodom, podla mna to je tiez hlupost, len som chcel opravit fakty podla svojich poslednych vedomosti.

Btw, preco sa tu vobec nehovori o listkoch kupenych cez aplikaciu IDSBK? Mne celkovo nejde do hlavy, preco by si niekto kupoval papierovy listok alebo odpipaval kartu vo vozidle, ked si moze za par sekund vyklikat listok v mobile (drviva vacsina ludi na SK ma smartfony, kde sa aplikacia da instalovat) a mat pokoj? Jedina otravna vec je ta nutnost pockat 30 sekund, ale zo skusenosti uplne staci, ked si listok kupim v momente, ked vidim vozidlo prichadzat do zastavky a kym sa opat pohne, listok uz plati... A potom neschopnost niektorych vodicov SL pochopit, ako tie listky funguju 😃
Reakcia na: 810zssk #2:
Pockat, pockat, tu sa ide v meste realne zavadzat denny capping, maximalne cestovne za den? To len neviem citat alebo to v tejto sprave nie je napisane?

Lebo pri vsetkych tych volovinach by toto vobec nebolo zle, v Londyne to funguje a ja som to miloval, nemusel som sa bat, kolko vlastne za den behania po meste zaplatim, vedel som, ze to bude maximalne X libier...
Reakcia na: Melange #160:
Fascinujúci myšlienkový svet. Ak má hajzelbaba kontrolovať trvalý pobyt, nemá kontrolovať rovno aj výšku príjmu z ktorého sa počíta základ dane? A nemalo by sa aj určiť, za koľko daní koľko kilometrov/hodín tej-ktorej služby môžem minúť, aby to bolo naozaj spravodlivé? (Fakt ti to ani trocha nesmrdí absurdnom?)

"A zároveň to motivuje prihlásiť sa na trvalý pobyt. Hoci sa vytrvalo tváriš, že tento argument nevidíš."
😃 😃 😃 Prečítaj si prosím ešte raz celý môj post, dobre? Možno tam reakciu vyvracajúcu túto vetu nájdeš 🙂

Ešte raz, som za to, aby sa preferovala POZITÍVNA MOTIVÁCIA, nie represia (na tú slúžia iné inštitúcie, iné postupy a iné paragrafy než IDS BK a jeho Tarifa). Zlý stav Bratislavy je primárne predsa výsledkom desaťročí investičného dlhu a celkovej apatie, ktoré majú tisíckrát hlbšie korene, než že niekto kto došiel obsadiť voľné pracovné miesto aby ti mohol poskytovať služby a poháňať ekonomický rast, si nesplnil úradnú náležitosť.
Reakcia na: Melange #165:
"Ale očividne Slováci majú v mysli takýto nejaký blok"...
Zas vedľa, to vôbec nie je o Slovákoch. Úplne rovnakú situáciu som zažil v Nemecku - vo vzorke študentov z celej starej i novej EÚ sa našlo rovnomerné percento expertov, ktorí odmietli svoj pobyt legalizovať, keďže by im to prinieslo akurát povinnosť platiť koncesionárske poplatky a hrozba budúceho postihu ich netankovala.
Reakcia na: Melange #160:
Viacdňoví turisti platia z ubytovania. A celkovo ľudia míňajúci peniaze v meste tým umožňujú platiť miestnym podnikateľom daň z nehnuteľností, ktorá môže byť o to vyššia.

Ono aj za ten prenajatý byt, v ktorom býva prisťahovalec bez TP, prenajímateľ platí daň z bytu (a daň z prenájmu, ktorá sa počíta medzi podielové).
Reakcia na: Melange #163:
Nejako mi vychádza, že uvažuješ, ako keby sa daň z príjmu platila priamo obci. Lenže platí sa štátu a ten ju prerozdeľuje podľa svojej metodiky. A tá zohľadňuje aj to, že nie každý žije v mieste trvalého pobytu a predpokladá sa, že vo veľkých mestách je tento podiel vyšší. A taktiež sa vyzbieraná daň prerozdeľuje ako celý balík, nie podľa príjmu obyvateľov s trvalým pobytom v danej obci.

Ono ak by ostal pracovať doma, tak by mal zrejme príjem nižší a aj príjem pre Bratislavu by bol nižší ako za takého stavu.
Reakcia na: Trammat #164:
Trvalý pobyt nemá s rodinnými väzbami nič spoločné. Že sa prihlásiš na trvalý pobyt v meste, v ktorom reálne žiješ, neznamená, že ťa rodina vyobcuje, rodičia ťa vydedia a súrodenci s tebou prerušia kontakt. Však to je iba úradná záležitosť, preboha. Ale očividne Slováci majú v mysli takýto nejaký blok a to je presne to, čo by vedenie mesta malo riešiť a motivovať ich ho prekonať.

Pointa tých do seba uzavretých komunít je v tom, že to neprospieva zdravému mestskému životu, naopak, spôsobuje to apatiu u obyvateľov voči svojmu mestu, resp. voči svojej štvrti, ulici. Pokiaľ nepoznajú svoje okolie, nevytvárajú sa susedské komunity a nemajú spoločný záujem, aby ich prostredie vyzeralo dobre, vedie to k úpadku verejného priestranstva a samozrejme ruka v ruke aj k nárastu asociálneho správania, vandalizmu, kriminalite...
Reakcia na: Melange #161:
A myslíš si, že inde v Európe (a vlastne stačí aj na Slovensku, poznám ľudí z Bratislavy, ktorí odišli za prácou napríklad do Žiliny a Košíc a trvalý pobyt si nechali v BA) majú všetci zapísaný trvalý pobyt v meste, do ktorého prešli? Ja celkom ten trvalý pobyt v inom meste chápem, najmä ak na to pôvodné miesto majú stále pomerne silné rodinné väzby. Poznám viacero ľudí, ktorí sa do Bratislavy, prípadne aj Prahy a Varšavy prisťahovali z inej časti krajiny a aj napriek tomu, že tam nemajú trvalý pobyt, tak sa v tom meste normálne orientujú, socializujú sa s miestnymi a pod. A že sa stretávajú hlavne so svojou komunitou môže byť dané aj tým, že tých ľudí poznajú od malička a teda logicky na seba majú silné citové väzby.
Reakcia na: branislav #162:
Ďalší pomýlený. Nevadí, vysvetlím. Prihlásený na trvalý pobyt mestu platí peniaze zo svojich daní. Neprihlásený neplatí nič. Avšak obaja rovnako profitujú z jeho služieb, obaja to mesto rovnako amortizujú, opotrebúvajú. Jeden však na to má nárok, lebo si za to platí, druhý si za to neplatí, má tie služby zadarmo. Dalo by sa povedať, že nerezident to mesto a jeho rezidentov okráda. A nebolo by na tom nič nepravdivé. Je to rovnaké, ako keď povieme, že čierny pasažier okráda platiacich zákazníkov.

Neprihlásený obyvateľ je takým čiernym pasažierom celého mesta.

Prečo by čierny pasažier mal mať nárok na zľavu na MHD? To je úplne na hlavu postavená logika. Rezident má nárok na zľavu, lebo si za ňu platí prostredníctvom podielových daní.

Zdá sa, že medzi nami na tomto fóre je tých súdruhov viac, než by sa na prvý pohľad zdalo.