Návrh rozpočtu mesta na rok 2021 z pohľadu verejnej dopravy

Magistrát hlavného mesta zverejnil návrh rozpočtu na roky 2021 - 2023, ktorý budú schvaľovať mestskí poslanci na decembrovom zasadnutí zastupiteľstva. Rozpočet Bratislavy na rok 2021 je v celkovej výške 431,9 mil. €. Hlavné mesto chce napriek nepriaznivej makroekonomickej situácii spôsobenej pandémiou z roku 2020 pokračovať v príprave a realizácii rozbehnutých projektov.

Na prevádzkovanie MHD sa počíta s bežnými výdavkami vo výške 80,1 mil. €. Objem objednaných dopravných výkonov sa podstatnejšie meniť neplánuje a má byť vo výške 41,9 mil. vlakových km.

Rozpočet mesta počíta aj s kapitálovými výdavkami pred Dopravný podnik Bratislava vo výške 1,302 mil. € na nasledujúce modernizačné a rekonštrukčné projekty:

  • trolejbusová trať Jelačičova - Žellova,
  • trolejbusová trať Záhradnícka - Karadžičova,
  • rekonštrukcia električkových zastávok Račianske mýto,
  • ďalšie rekonštrukcie zastávok, nové prístrešky a mobiliár zastávok.

Na financovanie integrovanej dopravy počíta rozpočet s výdavkami 2,650 mil. € na kompenzáciu zliav, krytie strát a na činnosť Bratislavskej integrovanej dopravy.

Na prípravu a realizáciu nových električkových a trolejbusových tratí a modernizáciu existujúcich radiál mesto počíta s bežnými a kapitálovými výdavkami v celkovej výške 32,756 mil. €. Táto suma má pokryť nasledujúce projekty:

  • vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Vajnorskej a Ružinovskej radiály,
  • vypracovanie projektovej dokumentácie pre trolejbusovú trať Patrónka - Riviéra,
  • inžinierska činnosť, autorský dozor a stavebné práce 2. časti Petržalskej električky (Bosákova - Janíkov dvor),
  • údržba koridoru a prenájom pozemkov pod 1. časťou Petržalskej električky,
  • modernizácia cestnej dopravnej signalizácie so zabezpečením preferencie MHD,
  • modernizácia zastávky MHD pri ŽST Petržalka,
  • príprava nových električkových tratí.

Pre posun príjmov zo štátneho rozpočtu a zdrojov EÚ a tiež pre posun termínu kolaudácie bude potrebné v roku 2021 dofinancovať aj modernizáciu Karlovesko-dúbravskej radiály vo výške takmer 14 mil. €.

V rámci investícií do cestnej infraštruktúry mesto v roku 2021 počíta napríklad s rozšírením Harmincovej ulice, rozšírením vstupnej cesty do Čunova, začatím rekonštrukcie Devínskej cesty, vybudovaním nových zastávok MHD na Panónskej ceste pri MŠ Vyšehradská, vybudovaním svetelnej signalizácie na križovatke Vrakunská - Ivanská cesta, úpravou križovatky na Račianskom mýte, či rekonštrukciou mosta na Žabom majeri.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #47:
Aha, máš pravdu, vôbec som si ju nevšimol. Výhybky hádam ale nechajú súčasné, pretože sú celkom nové.
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Na výjazde zo Žellovej ulice na Miletičovu je najprv sekcia a za tým je rozraďovacia výhybka, a toto celé je tak nevhodne umiestnené, že trolejbus odbočujúci doľava by tam mohol uviaznuť v úseku bez napätia. Samozrejme, toto nie je vôbec dôležitá oprava, ale projekt je na to spracovaný už niekoľko rokov a rozpočtuje sa to už asi neviem koľko rokov v kuse za sebou.
Reakcia na: Thomas55 #41:
Ona bola normálne strhnutá trolejbusom pri jazde, odpadla tam trubka, ale namiesto toho, aby to opravili, to radšej celé demontovali. Samozrejme, že sa tie výhybky z oboch strán obnovia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
vozovňou kuklovská asi Tesco Majerníkova nadšené nebude, keďže v obratisku má zásobovací vchod(kúsok za vjazdom do obratiska).
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
Presne tak ved tie výhybky vyzerajú v otrasnom stave a myslím že žiadného vodiča nebaví ručné prekladánie palic. Manipulačné spojky v Prievoze to poznajú velmi dobre :)) . Inak vysvetli te mi niekto ten problém sekcii vo výjazde z Jelačičovej ? Nerozumiem tomu
Reakcia na: Thomas55 #41:
A "nepožičala" sa odtiaľ tá výhybka niekam inam? Tá spojka určite nie je zbytočná, používa sa pri MÚ na Trnavskom mýte. Ja dúfam, že aj v opačnom smere sa tam dá nová rádiovo ovládaná výhybka.
Reakcia na: hroch #40:
Áno, stavia sa to kvôli L32. Ten koniec pri stanici by mal byť súčasťou projektu, len škoda, že sa neplánuje aj spojka Štefánikova - Hl. st. (pre zokružnenie budúcej L40 a predĺženie N72), osobne si myslím, že na toto mesto mohlo vyčleniť nejaké peniaze.
A ked tam hovoria o rekonštrukcii TT Záhrad. a Karad. plánuje sa aj obnovenie výhybky maniuplačnej stopy zo Zahr. na Karadžičovu ? Alebo je nepotrebná a nevyužívaná ? Neviem ani kedy jú odstranily niekedy v roku 2017 tuším... Viem že bola nejaká vadná a tak jú pre istotu odstránili...
Reakcia na: Valec #31:
Pokial si ja pamatam spravne, tak po zrealizovani trate cez Mlynsku dolinu sa mala na trolejbusovu zmenit L32. Neviem ako ten koniec pri stanici, ale toto si pamatam, ze mala byt pointa.
Reakcia na: Jajboli #28:
nie je cisto nahodou trolejbus bez diesla prave znakom rastucej elektrifikacie? 😁 😁 na com teda jazdia trolejbusy, na piliny?
Reakcia na: Thomas55 #27:
Myslím, že na Žellovej bol problém práve v kombinácii sekcia + výhybka pri výjazde na Miletičovu a práve to sa malo posúvať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
aha no teraz som to pochopil
Reakcia na: Thomas55 #27:
Tou "vozovňou" som myslel nocovanie trolejbusov v obratisku na Kuklovskej (ako sa to už robilo), nie skutočnú vozovňu. 🙂

Ešte k tomu Lovinského. Je vôbec potrebné, aby boli dve (s vozovňou tri) obratiská tak blízko seba?
Reakcia na: Jajboli #28:
ehmm🤔na príklade Moskvy je úplne jasne vidieť že čo je lepšie. Niekedy v zime z 200 nakúpených elektrobusov dojazdili svoju službu na linke len nejakých 70, ostatné sa vybili. Podľa mňa sú trolejbusy oveľa lepšie ako elektrobusy. Ekonomicky (najmä keď má mesto už vybudovanú sieť) a aj ekologicky. Takisto príklad z Košíc. Trolejbusy tam jazdili 24 hodín denne, aj na nočných linkách. Teraz tam majú tie úžasné elektrobusy ktoré nevytiahnu pätu z vozovne okrem špičky. Kým ľudstvo nebude vedieť nejako recyklovať materiály z batéríí, trolejbusy budú podľa mňa najviac ekologické
Reakcia na: Jajboli #28:
takych odbornikov uz aj v minulosti par bolo a potom v mestach kde o tom rozhodovali casto neskor dane prevadzky (elektriciek a trolejbusov) zas pracne obnovovali....
Reakcia na: Jajboli #28:
Trolejbusová doprava ako zastaralá ? Čo je najväčší problém elektromobilov ? Dojazd, nabíjanie a opotrebovanie batérie. Keď tieto problémy odstránime tak nám vznikne ... trolejbus.
Reakcia na: Jajboli #28:
Ak by tá trať mala slúžiť len na výjazdy a dojazdy vozidiel na L33, potom je samozrejme výhodnejšie kúpiť pár vozov vybavených menšou batériou.
Ale ak má slúžiť pre pravidelnú linku v atraktívnom intervale, tak je stále výhodnejšie vybudovať trolejbusovú trať.
Reakcia na: hroch #29:
ale prosím, ťa DI nedokáže logicky myslieť ani pokiaľ ide o automobilovú dopravu😉
Reakcia na: Jajboli #28:
Sirsie nastupistia na Racku? Na ukor jazdnych pruhov pre auta? Si sa zjasil? To by sposobilo imploziu dopravneho inspektoratu a zanikol by svet, ako ho pozname! 😃