Výluka MHD v uzle Blumentál a na Americkom námestí (od 7.9.2020)

Pre opravu električkovej trate budú linky 3, 7, 9, 31, 39, 94, N55 premávať po obchádzkových trasách.

Od 7. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v úseku Blumentál - Americké námestie. Z tohto dôvodu budú na obchádzkové trasy presmerované linky 3 7 9 31 39 94 a N55.

Namiesto neobsluhovanej integrovanej zastávky Blumentál budú cestujúcim k dispozícii zastávky Blumentál na Vazovovej (pri gymnáziu) pre linky 31 39 94 N55 a Vazovova (zastávka električiek na Vazovovej) pre linky 3 7 31 94.

  • Linka 3 bude premávať po trase Rača, Komisárky - Račianska - Račianske mýto - Vazovova - Krížna - Americké nám. - Špitálska - Kamenné nám. - Petržalka, Jungmannova.
    • Namiesto neobsluhovaných zastávok Blumentál a Americké nám. obslúži zastávky Vazovova a Americké nám. (ako linka 4).
  • Linka 7 bude premávať po trase Rača, Komisárky/ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Krížna - Trnavské mýto - Vajnorská - ŽST Nové Mesto.
    • Na trase zastaví na všetkých zastávkach.
    • Pri ceste z Račianskej na Hlavnú stanicu odporúčame vykonať prestup na Račianskom mýte na linky 61 74 201.
  • Linka 9 bude premávať obojsmerne medzi Krížnou a Kapucínskou cez Americké nám., Špitálsku, Kamenné nám. a Námestie SNP.
    • Neobslúži zastávky Blumentál, STU, Vysoká-Tchibo outlet a Poštová-Martinus.
    • Namiesto neobsluhovaných zastávok na Radlinského a Obchodnej odporúčame využiť zastávky na Americkom nám., Špitálskej a Nám. SNP.
  • Linky 31 a 94 budú mať priebežnú konečnú Blumentál na bývalej zastávke pred gymnáziom na Vazovovej ulici.
    • V smere k Cintorínu Slávičie údolie, resp. do Petržalky pôjdu ďalej cez Vazovovu, Krížnu, Americké nám., Mickiewiczovu, Kollárovo nám. a od zastávky Kollárovo nám. na Námestí 1. mája sa napoja na svoje stále trasy.
    • Na obchádzke zastavia na zastávkach Vazovova (spoločne s linkami 3 a 7), Americké nám. (ako trolejbusy, možný prestup z/na linky 4 9), Kollárovo nám. (ako trolejbusy).
    • Zastávka STU nebude linkami 31 a 94 obsluhovaná.
  • Linky 39 a N55 budú v smere na Ostredky, resp. do Rače obsluhovať zastávku Blumentál na Vazovovej ulici pri gymnáziu. V opačnom smere sa trasy nemenia.

Po obchádzkových trasách cez Vazovovu, resp. Špitálsku pôjdu aj výjazdové a dojazdové spoje liniek 1 4 9, ktoré bežne premávajú cez zastávku Blumentál.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TomJ #86:
Takýto problém nastane vždy s predsignálom umožnujúcim výjazd zo zastávky. Aj na Riviére to podľa mňa bude rovnako, autobus dostane zelenú na začiatku a potom musí čakať kým prejdú autá, inak to podľa mňa vyriešiť ani nejde (možno tak, že autobus by mal voľno aj na začiatku aj na konci fázy).
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
Čo sa týka zastávky na Legionárskej tak, ako ju navrhuješ, že by 39 odbočovala z pravého pruhu doľava, vidím problém v tom, že ak by cestujúci ukončili nástup v čase, keď už dostali zelenú autá smer Šancová, musel by autobus čakať v zastávke zrejme celý cyklus, kým opäť dostane predsignál a tým by potenciálne blokoval 21/210 stojacu za ním.
Reakcia na: Kotlár #84:
El. zastávky by som radšej nechal tam, kde sú + ich upraviť aj pre autobusy (59, X3, N55). Príde mi, že ak by bola tam, kde si ju navrhol ty, by bola príliš blízko k Blumentálu a ďaleko od Ursínyho a k niektorým domom by to bolo bolo na hociktorú zastávku príliš ďaleko. Takisto ponechanie iba jedného pruhu do Rače, resp. zrušenie odbočovacieho na úkor zastávky by nebolo najlepšie.

Zastávka na Šancovej smer Hl. st. je podľa mňa tiež v pohode, len by som upravil výjazd z nej alebo posunul STOP čiaru tak, aby mohli autobusy v prípade predsignálu hneď vyjsť zo zastávky bez toho, aby museli čakať, kým im autá v pravom pruhu uhnú.

V opačnom smere by som zastávku presunul na Šancovú, tak ako to navrhuješ ty (zastavovali by tam len 21, 25, 210, N33). Odbočovací pruh by mohol byť ponechaný tak, ako je (vtedy by ale odbočujúce autá boli blokované autobusmi) alebo by sa mohla presunúť o pár metrov dozadu, aby mohli autá odbočovať doprava, aj keď by v zastávke stál autobus.

Zastávku na Legionárskej v smere na Hl. st. by som posunul až na úroveň semaforu, odbočovací pruh by musel teda byť zrušený a odbočenie vpravo pre autá by mohlo byť v strednom pruhu. Pravý pruh by bol BUS pruh s predsignálom rovno (21, 25, 210, N33) a doľava (39).

Posledná zastávka by bola v nezmenenej polohe na Šancovej (pre 39, 61, 63, 74, ...) tam, kde je teraz.
Keď už sa tu rieši aj trochu RM tak by som rád počul názor na môj nápad združenia zástavok zo stávajúcich 8 na 4 a so skrátením prestupných peších trás + výhoda prejdenia vozidiel na jeden signál od TrM cez Račko, akurát s potrebou predsignálu zo zástavok smerom von z centra (s potrebou zániku samostatného odbočovacieho pruhu z Radlinského na Legionársku)
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Len keď by sa raz (neviem, či sa s tým ešte počíta) posunula trať doprava a tým by sa vytvorili dva pruhy do centra, tak by asi nebolo úplne najlepšie, keby autobusy stáli na el. trati hneď za križovatkou. Teraz by sa to samozrejme dalo, aj keď si osobne myslím, že by bolo dobré posunúť zastávku 21, 210 o pár metrov dozadu, aby tam mohla zastaviť aj 39 (aby sa mohla preradiť do ľavého pruhu, pokiaľ by nemala na križovatke preferenciu na odbočenie z pravého pruhu na Radlinského).

Počíta sa pri prestavbe Račianskeho mýta napríklad zo zastavovaním 59 a N55 na el. zastávke? Ak áno, tak napr. N55 by mohla pokračovať rovno po el. trati na Blumentál (59 by pomocou preferencie odbočila na Mýtnu) a v kombinácii zastavovania 39 na Karadžičovej by sa tak dala zrušiť jedna zastávka (na Mýtnej).
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
No tak sa pridá ďalšie náatupište na Radlinského, tomu uzlu to už nemôže viac ublížiť 😎
Na Blumentáli a Americkom postupne vznikajú čierne stožiare 😋 Nové a aj pôvodné s obnoveným náterom. Zaujímavé, čakal som tam svetlosivé/strieborné.
Reakcia na: MatejBA #76:
To "námestie" treba preriešiť komplexne, nielen takýmto ostrovčekom.
Reakcia na: Solider #75:
K poliklinike podľa mojich skúseností chodí väčšina ľudí z Blumentálu, kde aj stojí oveľa viac liniek. V neobsluhovaní Mýtnej (t.j. prakticky iba Povrazníckej) osobne nevidím problém, skôr vidím problém v tom, že ak by 39 išla priamo k Blumentálu po Radlinského (to by bolo asi ideálne), tak by asi bol problém so zastávkou Račianske mýto. Na druhej strane zachádzka k Blumentálu medzi Povrazníckou a STU mi nepríde úplne ideálna, pre ostatných cestujúcich.
Reakcia na: MatejBA #73:
elektricky by zrychlilo omnoho viac presunutie kolajovej trate o jeden jazdny pruh severnejsie na radlinskeho v useku medzi vazovovou a racianskym mytom a tento usek zaroven (pre cestnu dopravu) zjednosmernit, a ako bonus sa tym ziskaju aj 2 jazdne pruhy v smere z mesta na racianske myto neobmedzujuce elektricky....
Reakcia na: Solider #75:
Za cenu predĺženia jazdnej doby nie je problém: Mýtna L Vazovova R Radlinského R I. Karvaša L Mýtna - tu by sa muselo pridať ľavé odbočenie. Medzi Vazovovou a I. Karvaša na Mýtnej aj tak žiadna zastávka nie je.
Reakcia na: Solider #75:
Tam by stacilo spravit zastavku hore na Vazovovej cca v tychto miestach (lahsie by sa to tam dalo spravit, kebyze tadial nevedie tranzit) pre 31 a 94 🙂

https://www.google.com/maps/@48.1543623,17.1159351,3a,90y,145.62h,63.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ3e7_h9Id5UzstpMKVmbIA!2e0!7i13312!8i6656

https://i.imgur.com/v1StZZz.png
Reakcia na: MatejBA #73:
Na presmerovanie linky 39 cez Blumentál aj v smere na CSÚ nie sú potrebné žiadne stavebné úpravy ani zmena dopravného značenia, len treba vymyslieť, čo potom s dopravnou obsluhou na Mýtnej, kde je aj poliklinika.
Reakcia na: MatejBA #73:
Prejazd električiek by sa týmto riešením nezrýchlil, pretože v takto organizovanej križovatke by električka musela mať oproti dnešku osobitný cyklus, čo by znamenalo, že dĺžka ostatných cyklov by sa musela skrátiť, čiže napríklad namiesto dvoch električiek by na jedny svetlá prešla len jedna, prípadne by došlo ešte k väčšiemu upchatiu Mýtnej ulice.

K spomaľovaniu električiek na Radlinského dochádza sporadicky a to najmä v čase odpoludňajšej špičky kvôli DVOJPRUHU, ktorý tam nemá čo hľadať, keďže to bola náhrada za vylúčenie dopravy z Blumentálu, ku ktorému po voľbách 2014 NEPRIŠLO. Tento dvojpruh je však kolosálny nezmysel, keďže Mýtna pred touto križovatkou a takisto Radlinského za touto križovatkou sú jednopruhové komunikácie.
Reakcia na: Solider #72:
Poznam, to ale neznamena, ze je na veky vekov nemenny priestor krizovatky (plus zrovna ten kusok by problem rozsirit byt nemal, horsi by bol signalny cyklus, ale uz to raz vyriesili tak znova by to dali tiez 🙂 )

Dalsia vec je, ze mi islo o to, ci sa neda zvazit, aby sa Radlinskeho upravila len pre MHD (s presmerovanim 39) a maximalne pre auta z Bernolakovej a Nam. M. Korvina, Vazovova nechala max. pre MHD a lokalnu obsluhu a tym padom zrychlil prejazd elektriciek cez Radlinskeho do Race.

https://i.imgur.com/MXzEbLX.png

EDIT: A dalsia vec je, ze nechceme predsa do centra utlmovat dopravu? Nemal by sa radsej rovno+kombo+doprava zmeni na rovno+2x doprava? Tym padom by si na Mytnej mal iba 1+1.
Reakcia na: MatejBA #68:
Ty nepoznáš tvar križovatky na Račianskom mýte, keď sa nad takým niečim zamýšľaš?
Reakcia na: MatejBA #68:
Ved to sa da cez Mytnu a Vazovovu. Blumental obideny.
Reakcia na: MatejBA #68:
Mýtna jednosmerka Račianske mýto > Kollárove námestie. Radlinského jednosmerka Kollárove námestie >Račianske mýto, presun ET trate o jeden pruh severne na Radliského, od RM po Školskú/ Imricha Karvaša. Imricha Kravaša a Vazovova ( medzi Mýtnou a Radliského) obojsmerné.
Reakcia na: MatejBA #68:
vies si predstavit co by to spravilo s dopravnou kapacitou na racianskom myte (z mytnej nemas sancu spravit 2 vyjazdne jazdne pruhy a prisiel by si aj o moznost 2 jazdnych pruhov aspon kusok na zaciatku mytnej v smere do mesta) + ake stavebne upravy by si to v tejto krizovatke vyziadalo ?
Reakcia na: si #58:
Ked uz by sa zrusil prejazd cez Blumental, neslo by nejakym sposobom IAD presmerovat na Mytnu (ktora by sa z obojsmernila) a Radlinskeho by ostala pre MHD a maximalne lokalnu obsluhu?