Jednosmerná výluka liniek 96 98 196 na Prístavnom moste (od 15.8.2020)

Autobusy pôjdu v smere z Petržalky cez Most Apollo a Prievozskú.

Od 15. augusta 2020 bude pre stavebné práce dlhodobo uzatvorený zjazd z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu a preto budú linky 96 98 a 196 premávať v smere z Petržalky po obchádzkových trasách cez Most Apollo. V rámci preferencie MHD počas výluky bude na Dolnozemskej a na Moste Apollo zriadený vyhradený pruh pre autobusy.

  • Linky 96 a 196 pôjdu v smere Letisko/ŽST Nové Mesto medzi zastávkami Bosákova a Prievozská cez Most Apollo, Košickú a Prievozskú.
    • Neobslúžia zastávku Prístavný most.
    • Na obchádzke zastavia na zastávke Miletičova (na Prievozskej, ako autobusy a trolejbusy smerom von z mesta).
  • Linka 98 pôjde v smere k OD Slimák medzi zastávkami Ekonomická univerzita a Mliekarenská cez Most Apollo, Košickú, Prievozskú a Bajkalskú.
    • Neobslúži zastávku Prístavný most.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Miletičova (na Prievozskej, ako autobusy a trolejbusy smerom von z mesta) a Prievozská (na zastávke regionálnych autobusov po odbočení z Prievozskej na Bajkalskú).

Pri ceste z Petržalky na zastávku Prístavný most je možné cestovať linkami 96 98 196 s prestupom na linku 70 (smer ŽST P. Biskupice) na zastávke Miletičova, prípadne je možné využiť peší presun medzi zastávkami Prievozská a Prístavný most.

V smere do Petržalky pôjdu uvedené linky po svojich stálych trasách cez Prístavný most.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Má zmysel riešiť nejakou oficiálnou cestou vodičov čo pri výjazde zo zastávky EUBA nevyužívajú BUS pruh ale vyjdú priamo do stredného jazdného pruhu? Mám hlavne na mysli takých, čo týmto výjazdom obmedzia ostatných účastníkov premávky. 60km/h rozbehnuté autá vs bus, ktorý len zrýchluje z nuly zo zastávky a pichne sa pred tieto autá. Dnes 88/5 1219.
Reakcia na: Ike #90:
Vďaka 🙂
Reakcia na: 810zssk #84:
Dnes som tadiaľ išiel, tak som Ti to natočil 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=SmNYWorb6mI
Inak pozor aj opačným smerom. Momentálne chýbajú oddelovače pri spájaní cesty z Apolla a Prístavného mosta a dosť veľa aút to z Apolla prekrižuje cez všetky pruhy na Bosákovu a niektorý si nelámu hlavu ani s dávaním prednosti.
Reakcia na: jozin #85:
Najsmutnejšie na tom celom je ako veľmi nepotrebné to je. To nie je žiaden kľúčový bod kde by kolabovala doprava. Nehovorím že tam občas nebolo nejake mierne zdržanie, ale 99% času to tam bolo plynulé, takže ja fakt netuším aký problém sa kto pokúšal vyriešiť týmto nezmyslom.
Reakcia na: jozin #85:
Ja som tiež otestoval podtlakovku autobusu. Z pozície vodiča IAD. Treba povedať, že tie lopúchy sú preč, ale biele VDZ (dopravné tieňovanie) tam zostalo. A oranžové čiary, ktoré vyznačujú tvoju "stopčiaru" a zároveň legalizujú jazdu cez tieňovanie je vidieť tak 5 m pred ústím. Ja som podvedome autobus na hlavnej ceste videl, ale videl som aj tieňovanie a absencii lopúchov som pozornosť nevenoval. Čiže v jednom momente sa udialo nasledujúce:
- hromženie kadiaľ ten beusák ide,
- spozorovanie oranžového VDZ,
- moje dupnutie na brzdu
- podtlakovka.
Reakcia na: jozin #85:
Súhlas, je to tam veľmi zle riešené.
Reakcia na: 810zssk #82:
Ano, je to tak a je to dost o drzku. 😮


Ked som tade isiel prvykrat po tejto zmene (priznavam sa, ze po pamati), tak som si na poslednu chvilu uvedomil, ze idem vpalit do bus pruhu, takze okamzite brzda a takmer som si krk vykrutil, aby som skontroloval bus pruh. Nastastie dalsie auto za mnou bolo pomerne daleko, takze sa to zaobislo bez nehody. Ked som tade isiel po dlhsej dobe znova, tak uz som si daval pozor, ale podla spravania aut pred sebou predpokladam, ze ich vodici si zmenu stale nevsimli.

Ten uhol pripajania je asi najhorsi, aky moze byt.
V spatnom zrkadle nevidno nic, lebo je to prilis z uhla a ked to chce clovek skontrolovat otocenim hlavy, tak sa musi poriadne predklonit dopredu, aby sa obzrel v podstate cez plece.
Alebo jednym ockom sledovat bus pruh uz na zjazde, ale zaroven druhym okom sledovat premavku pred sebou a pretekarov vo vedlajsom pruhu, ktori sa na poslednu chvilu a vo velkej rychlosti zaraduju do praveho pruhu.

Pri sucasnej nizsej premavke sa tam este asi nestala ziadna vazna nehoda, ale za normalnych podmienok predpokladam, ze po par nehodach by bolo povodne riesenie vratene velmo rychlo.
Reakcia na: Ike #83:
Skvelé 😃 Ďakujem.
Reakcia na: 810zssk #82:
Áno, je to tak + je tam mŕtvy uhol + pôvodné VDZ prelepené "zázračným" oranžovým VDZ.
Reakcia na: NOKS #80:
Tie pevné zábrany tam boli preto lebo kedysi išli z Dolnozemskej dva pruhy a keď to bolo čerstvo premalované mohlo to kadekoho zlákať.

Dnes je to teda opäť tak že od EUBA idú dva pruhy, ale jeden s toho je BUS? Teda ak ide niekto z Einsteinky na Apollo, dáva prednosť busu?
Včera vrchol, L87 si to namieri zo zastávky priamo do ľavého pruhu čím zastavil celú kolónu v 2 pruhoch čo vyrazila pokope od semaforov. Aký zmysel mal robiť BUS pruh od zastávky EU, keď si to vodiči MHD pravidelne namieria priamo do ľavého pruhu a BUS pruh je voľný? Že by to bolo tým, že je to bezpečnejšie a plynulejšie aby sa nemuseli križovať s IAD na konci BUS pruhu tesne pred mostom? Ale hlavne že si môžme odškrtnúť BUS pruh 🤮
Most Apollo mal doteraz to čaro (alebo aspoň zmysel ) že z točky z Einsteinky si skončil v pravom a od EU v ľavom...a keďže maľované čiary majú u nás malú hodnotu tak tam bol ten pevný oddeľovač pruhov s tými lopúchmi 😁 teraz ak som to správne pochopil tak keď som išiel z Einsteinky tak som sa vlial do BUS pruhu od EU....čiže autobus od univerzity neskončí v lavom ale v pravom (neviem isto,od eu som dlho nešiel) ....nuž zaujímavý algoritmus ...btw aj to dačo pomôže? či len alibistické sekundy keďže bus pruh končí ešte na nájazdovej rampe a svetelná križovatka až taká priepustná nieje? už nech otvoria aspoň tie Nivy lebo už to začína byť origoš na psychiku 🙄
Reakcia na: Technopol #77:
Tiež som si to včera všimol (z autobusu) a nevšimol som si presne, čo tam porobili, ale napadlo mi, že to asi fungovalo moc dobre, keď to potrebovali pokaziť.
Reakcia na: Technopol #77:
Dnes cez obed tam boli maliari/nalepovaci.
Ten BUS pruh od zastávky Eko. univerzita smer mesto kedy kreslili ? V utorok som ho tam ešte nevidel. Vyzerá to tak, že Vallo sa rozhodol nasrať aj Petržalčanov. Osekať Dolnozemskú od zastávky EU smer mesto z 2 na 1 pruh 👍. V podstate z jedného kolízneho bodu pri križovaní Dolnozemská-Apollo x Bosákova-Prístavný most sa vytvorilo viacero kolíznych bodov, keďže sa bude musieť krížiť každý s každým 👍. Kým predtým sa väčšina vozidiel zaraďovalo postupne do svojho pruhu už od svetelnej križovatky, teraz to bude na cca 120m. Najlepšie bude keď sa budú blokovať autá Dolnozemská-Apollo (zo stredného do ľaveho) x Bosákova-Prístavný most (z ľavého do stredného pruhu), keďže zo stredného sa nebude dať pokračovať rovno a v strednom budú aj tí čo sa ešte nepreradili do pravého.
A pri tom spájaní pruhov pri zastávke, kde ľavý pruh náhle končí a treba dať prednosť pravému niečo ako na Miletičovej, kde sa pripája BUS pruh https://goo.gl/maps/uTojSm8UYnWxDeWh9 akurát tu to bude pri vyšších rýchlostiach a hustejšej premávke 👍 .

Reakcia na: TomJ #75:
Ak som spravne zaregistroval, niektori usudili, ze budu “monitorovat” bez buspruhu a potom sa uvidi...
Ten vyhradený pruh na Apolle bude? Lebo začiatkom týždňa ešte nebol.
Reakcia na: si #73:
Aký systém potom používaš? Ak Linux, alebo Mac OS, tak tam sa to dá skratkami tiež.
Reakcia na: SuchSoft #72:
a ti co nemaju ? (prastary windows zivym len vo virtualke kvoli specialnym programom na ovladanie roznyho HW....)