Bratislavský kraj hľadá poskytovateľa služieb prímestskej autobusovej dopravy

Po novom by si kraj mohol objednávať aj dopravu do Rajky a Hainburgu.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) vypísal verejnú súťaž na poskytovanie prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme na 10 rokov od jesene roku 2021, kedy končí zmluva so súčasným dopravcom Slovak Lines. Uchádzači môžu predkladať ponuky do 22. júna 2020. Predpokladaná hodnota zákazky je necelých 389 mil. € bez DPH.

BSK predpokladá, že nový dopravca odjazdí ročne 14,5 mil. kilometrov na 62 linkách. Súčasťou súťažných podkladov sú aj navrhované cestovné poriadky jednotlivých liniek. Novinkou má byť aj 6 nočných regionálnych liniek, ktoré by premávali z Bratislavy do regiónu počas nocí pred voľnými dňami. V rámci zmluvy je zahrnutá opcia, podľa ktorej môže BSK rozšíriť objednávanie prímestskej autobusovej dopravy aj na cezhraničné linky do Rajky a Hainburgu. BSK tiež požaduje garantovanie nadväzností medzi jednotlivými linkami Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK).

Podmienky súťaže detailne špecifikujú technické a prevádzkové štandardy, ktoré musí nový dopravca splniť. Ide o štandardy, ktoré platia v IDS BK. Dopravca musí napríklad vybaviť všetky zastávky označníkmi podľa štandardu IDS BK, či zabezpečiť vozidlový park v požadovanej štruktúre a vybavení autobusov. Priemerný vek všetkých používaných vozidiel nesmie presiahnuť 9 rokov, pričom maximálny vek každého vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov. Vzhľadom na súčasnú krízu spôsobenú pandémiou choroby Covid-19 bude stanovené prechodné obdobie v trvaní jedného roka, počas ktorého nebude musieť dopravca spĺňať všetky požiadavky na vozidlový park, stanovené sú napríklad výnimky pre niektoré parametre starších vozidiel, alebo vek jednotlivých vozidiel bude môcť byť 16 rokov bez stanovenia maximálneho priemerného veku vozidlového parku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #73:
tiež mi tie námietky zneli tak Arrivácky len som sa chcel uistiť, či mi niečo neuniká 🙂
Reakcia na: Trammat #75:
Možno nejake z MHD NR o ktorú prišli. Van Hoolom až do Rohožníka! 😂
Reakcia na: TeBeCe #71:
Nebodaj Arriva čakala, že si dovezie ojazdené vozy z moravy a vyhrá? 😃
Reakcia na: TeBeCe #71:
Už je to dávno odkedy som čítal tie podmienky (plus ja tú ekonomickú časť vždy len prebehnem, lebo to nie je moja doména). Chápem to z tých námietok správne že aj v novej zmluve sa počíta s tým že cestovné bude príjmom dopravcu?
Reakcia na: Minko #72:
Reálne neviem, ale to plakanie, že nemáme červené autobusy a teda si ich nemôžeme presúvať z iných prevádzok, mi trocha znie ako odkaz na praktiky Arrivy.
Reakcia na: TeBeCe #71:
tušíme aj koho sú tie námietky? vyzerá to, že to nie je SL, lebo opakovane sa odvoláva na zvýhodnenie súčasného poskytovateľa 🙂 Inak je dosť smutné sa vyplakávať, že mám prestarnutý vozidlový park a som preto znevýhodnený v súťaži takých tragédov by som hnal kade ľahšie...
Reakcia na: Trammat #69:
Tak ja neviem, prvý pokus o predaj si pamätám dakedy vo februári 2019, kým Setry im ešte pribúdali priebežne počas roka až do pandémie.
Je mi jasné, že Jetlinery teraz nepostavia do zeliny a našli im dočasné využitie. Myslel som to ale tak, že ak by boli *iba* parametrami nevhodné na Viedeň, verím, že by ich proste preradili na iné výkony (napríklad to Záhorie) a ponúkali ich na predaj až po uplynutí životnosti... Pričom realita bola taká, že nakúpili hafo Setier, zatiaľ čo Neoplanov sa zbavujú bez ohľadu na Záhorie alebo na počet starých Soriek v prevázdke.
Ale veď nakoniec nám to môže byť jedno, oni musia vedieť, čo tým sledujú.
Reakcia na: Viko #68:
Časť z tých vozov (zrejme tie, ktoré sa im nepodarilo predať, keďže za ne pýtali fakt veľa pri predaji) jazdí stále na záhorí. Čo sa týka Setry, tam je najväčší problém v tom, že všetky opravy a náhradné diely sú brutálne predražené. Inak rozhodnutie predať Jetlinery prišlo až pár mesiacov po tom, ako ich používali aj po dodaní všetkých Setier, takže by som sa nedivil keby to bol jeden z pokusov ako eliminovať stratu.
Reakcia na: Trammat #67:
Tak ja som práveže na Jetlinery počul samé ponosy, ako je to poruchové a následné opravy finančne náročné - a to malo byť aj dôvodom ich náhrady Setrami... Nehovorím, že to je stopercentne zaručená info, ale keby boli super, prečo by ich už od začiatku roka 2019 núkali na predaj miesto toho, čo by ich prv vydojili na zvozoch?
Reakcia na: 810zssk #66:
Ešte doplním paradox, že tie Setry majú menej miest na sedenie ako Jetlinery (myslím, že o 8 až 10) ale celková sedačková kapacita sa zvýšila (a výrazne sa zvýšilo množstvo batožiny, ktorá sa na jednotlivých spojoch dala prepraviť), keďže s ich príchodom sa zaviedli expresné spoje na letisko + sa myslím pridal nočný spoj z Bratislavy. V auguste 2019 myslím na niektorých spojoch išli dokonca dva autobusy (čo by s Jetlinermi taktiež nebolo asi možné), ale celé to vôbec nebolo domyslené. Plus je možné, že za tou výmenou boli aj iné faktory, ktoré mne nie sú známe.
Reakcia na: Trammat #63:
Mna na RJ odradzala kombinacia neflexibility, vecne nasrateho personalu, nizkej spolahlivosti ktoru sa ani nesnazili simulovat (bezne pristavenie busu na poslednu chvilu) a najma zufaleho rozsahu prevadzky proti SL.

Myslim ze SL na to isiel dobre ked propagoval dlhy rozsah prevadzky + dobry takt (skoda ze im to nedoslo aj na regionalke). Inak tu vymenu Neoplanov po roku som nikdy nechapal, dakujem za vysvetlenie - to sa ale fakt fascinujuco strelili do nohy.
Reakcia na: dyspozytor #64:
No tiez si myslim ze uz je to tak. Preto ten argument o tom ze HBR ma SL kvoli stanici dnes uz nedava zmysel. Len to asi nevedeli predat za sumu ktora by im uctovne davala zmysel - a ak SL tender prehra, uz to bude uplne nepouzitelna firma.
Reakcia na: 810zssk #61:
"Autobusku" vlastní priamo HB nie? Resp. ten polyfunkčný objekt s plochou pre autobusy😛
Kto iný by to vlastnil...?
ak to tak nie je, nech ma niekto opraví...
Nejakí bádatelia zmlúv
😉
Reakcia na: 810zssk #62:
Čo som tak počul (a netuším, či to bude pravda, ale logiku by som v tom videl), tak SLE na tej linke bol v zisku pokým ju jazdili v podstate prímestské Neoplany (to, že ich mali v prémiovej výbave nič nemení na tom, že plnohodnotný coach to nebol), pretože boli pomerne nenáročné na údržbu a hlavne mali až prekvapivo nízku spotrebu. V 2019 sa zaobstarali na tú linku Setry a cca od začiatku leta 2019, možno aj skôr na tej linke už jazdili výhradne vysoké Setry, avšak bez zmeny výšky cestovného, čo ich podľa mňa poslalo okamžite do straty, keďže Setry sú na prevádzku výrazne náročnejšie ako regionálne Neoplany. Ale tá výmena minimálne na časti spojov bola nutná, pretože po náraste cestujúcich v 2018 už počas obdobia letných dovoleniek a zimných ciest do exotiky Neoplany nepostačovali ani kapacitou a ani veľkosťou batožinového priestoru, lenže mimo týchto mesiacov Neoplany bez problémov stačili.

Čo sa týka RJ, mám pár známych, ktorí na tej linke pracovali ako vodiči, respektíve ako stewardi a všetci sa zhodli na tom, že RJ si cestujúcich odohnal sám vysokou mierou spojov, ktoré pre poruchu nedošli z jedného mesta do druhého a v lepšom prípade zomreli ešte v Bratislave/vo Viedni, prípadne na letisku a v horšom priamo uprostred trasy. RJ údajne nemal čas a kapacity na to, aby riešil na tých vozoch nejakú bežnú údržbu a tak sa v niektorých mesiacoch aj denne stávalo, že na niekoľko vozoch praskla hadica, prípadne odišla prevodovka.
Reakcia na: Trammat #56:
RJ bol obzvlášť slabý, ale SLE sa mi vždy zdal pomerne slušne vyťažený. A ani veľmi nedumpovali ceny. Oni sa myslím vyhovárali na obnovu vozového parku ako dôvod straty v 2018 (alebo to už bolo 19?).

Btw, to že sa to RJ nepodarilo vyhrať dumpingom ma dodnes (pozitívne) šokuje. Predpokladám že ten sa už nevráti. Celkovo som zvedavý na budúcnosť tej linky.
Reakcia na: dyspozytor #55:
Autobuska je myslím už dlhšie vyčlenená, nie? Rozumiem prečo HBR kúpil SL, nerozumiem prečo sa držal tej dopravnej časti 🙂

Apropo, čo je vlastne dnes autobuska? Vlastní SL, resp. SLS nejaku časť tej novej stavby? Pozemky pod stavbou?
Reakcia na: gejza #59:
No aby ešte majoritný akcionár nepredal "výhodne" kontrolný balík napr. župe a tým sa zbavil všetkých záväzkov a dlhov. Samozrejme, predtým ešte prevedie nehnuteľnosti na nejakú eseročku typu Autobusová stanica s.r.o ...
Reakcia na: dyspozytor #55:
Lajná ako "dcérska firma" realitného agenta ani nikdy nemali ambície robiť serióznu prímestskú dopravu - použili ju len ako zámienku na postavenie nepotrebnej ohyzdnosti v širšom centre Mesta - účel splnili a teraz pokojne odídu do zabudnutia
Reakcia na: Jak44 #57:
Veru, SLE akosi neriešilo to, že na tej linke generujú stále väčšiu a väčšiu stratu aj napriek faktu, že cestujúcich na tej trase mali suverénne najviac a medzi pravidelnými cestujúcimi boli na tej trase najviac obľúbeným dopravcom. A sieťový lístok na ich linky bol už posledný prejav zúfalej situácie, v ktorej sú. Úprimne by si zánik celkom zaslúžili, minimálne za to príšerné hospodárenie a prístup k vodičom.