DPB po troch rokoch vysúťažil dodávateľa elektronických zastávkových tabúľ

Elektronické informačné tabule dostanú ďalšie desiatky zastávok.

© Max

Úrad pre verejné obstarávanie v uplynulých dňoch odobril bratislavskému dopravnému podniku (DPB) výsledok verejnej súťaže na dodanie a montáž elektronických zastávkových tabúľ. DPB obstarával celkovo 124 elektronických informačných tabúľ spolu s ich inštaláciou na zastávkach. Zoznam zastávok, na ktoré majú byť tabule osadené, je uvedený v súťažných podkladoch. Zastávky by mali byť vybavené informačnými tabuľami do 12 mesiacov.

DPB realizoval obstarávanie na elektronické tabule už v roku 2017, ale pre nesplnenie podmienok uchádzačmi bola súťaž zrušená. Následne bola v roku 2018 pred podpisom zmluvy zrušená aj opakovaná súťaž. Do tretice bola súťaž na dodávku tabúľ vyhlásená v roku 2019, do ktorej sa prihlásili traja uchádzači. Po vyhodnotení ponúk sa úspešným uchádzačom stala spoločnosť MASTER IT Technologies, a.s., Ostrava, ktorá ponúkla tabule a ich montáž za cenu 1,475 mil. € bez DPH. ÚVO v rámci kontroly postupu verejnej súťaže najskôr nariadil zopakovať vyhodnotenie ponúk a vyhodnotenie splnenia podmienok účasti, po zopakovaní vyhodnotenia už ÚVO nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré malo alebo mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania. Podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom by tak už nemalo nič brániť.

Nákup tabúľ má byť financovaný cez Integrovaný regionálny operačný program.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #35:
Ak je tam automat tak potiahnuť prívod odtiaľ.
Je viac možností ako to ide urobiť no treba chcieť.
Reakcia na: Valec #38:
Mozno ano. Proste vzdy to nejako ide. 🙂
Este je otazne, ako maju postavenu najomnu zmluvu, ci si nemusia nechat nieco schvalit prenajimatelom alebo im ciskoro vyprsi zmluva a o mesiac by to demontovali. 🙂

Myslim, ze po tychto panickych opatreniach, co sa vymysleli, zahuci velmi vela firiem (ak toto uzavretie obchodov bude trvat este mesiac) a bude velmi vela volnych priestorov...
Reakcia na: kecho #36:
Nebolo by oveľa jednoduchšie dohodnúť sa so Subwayom alebo tým obchodom vedľa (tuším ex. Miele), že by sa im do výkladu umiestnil displej pôvodne určený do pochodu na Trnavskom a odchody by sa zobrazovali tam? 😉
Reakcia na: kecho #36:
Nie, bez spolupráce s majiteľom budovy by to naozaj nešlo. Projekt Astoria Palace síce bol obrovský podvod, to ale neznamená že DPB môže svojvoľne ťahať káble a umiestniť na cudzí pozemok vlastné technologické zariadenie.
Reakcia na: Valec #35:
Ved jasne. Len ze keby bolo najhorsie, tak by sa to dalo aj bez spoluprace s Astoriou. Aj Digi tahalo kable hore-dolu po lampach, az to napokon skoncilo pod zemou. 🙂
A ba mierku je v lufte tolko dratov (kedze tam su aj troflove krizovatky), ze jeden navyse by si uz nikto ani nevsimol. 🙂
Reakcia na: kecho #34:
Len tá skriňa nemôže byť hocikoho, káble ťahané vzduchom nevyzerajú 2x vábne a tiež, že každá samostatná prípojka predstavuje aj náklady s jej existenciou (poplatok elektrárňam za hodiny). Proste je tam x faktorov, cez ktoré prechádza navrhovaný zoznam kým z neho vyjde finálny.
Reakcia na: Valec #33:
Cize opacnym smerom - potiahnut z najblizsej skrine a ponatahovat kable cez lampy 🙂
Reakcia na: kecho #32:
Však ale prístrešky svietia len v noci. Automaty majú vždy vlastnú prípojku, ak ide kábel k lampe, väčšinou po nej vedený vo výšky a ďalej vzduchom do najbližšej rozvodnej skrinky.
Reakcia na: si #31:
A odkial potom tahaju elektrinu na podsvietenie reklam pristresky JCD? Lebo vzdy ked ich osadzali, tak vykop isiel smerom k lampam. Rovnako aj automaty na listky. A tie tusim funguju aj pocas dna.
Reakcia na: kecho #30:
a bude to fungovat len v case ked je zapnute verejne osvetlenie ? (=neskoro vecer, v noci a skoro rano)
pretoze pocas dna su lampy vypnute a odpaja sa to stykacmi/relatkami v rozvodnych skriniach, v samotnych lampach ziadna logika nie je....
Reakcia na: ramzi #29:
Je problem pekne balkansky potiahnut draty z lampy? 🙂
Reakcia na: gejza #28:
Zastávka sa nachádza v podlubí Astoria Palace a ten je v súkromnom vlastníctve. Je tam síce zriadená ťarcha, no predpokladám že problém bude práve v dotiahnutí elektrickej prípojky ktorá sa tak jednoducho vyriešiť nedá.
Reakcia na: Viko #26:
tie pozemky patria podľa všetkého Mestu alebo mestskej časti
Reakcia na: Machnac #24:
tam stoja aj SlovakLinesy takže ak by aj tie ukazovalo bolo by to super 🙂 detto na Patrónke by to mohlo ukazovať
Reakcia na: bratislava #25:
A je potvrdené, že to tam majetkové pomery dovoľujú?
Hodžovo námestie smer zochova (petržalka) zase nič? Všetky smery na hodžku majú tabule len tento smer akosi zabudli!!!
Reakcia na: lostrail #22:
K tvojej poslednej vete: tabula ma byt na zastavke Hrobonova (na Prazskej), nie na zastavke Vozovna Hrobonova. A tam ma aj celkom opodstatnenie, kedze tam zastvuje 6 dennych liniek a zastavku hufne vyuzivaju studenti z intraku Horsky park.

Mna pri trolejbusovych zastavkach prekvapilo, ze tabula bude na Cervenom krizi a nie na Budkovej, kde stoja dalsie dve linky, a hlavne kde by tabula pomohla zabezpecit fungujuci prestup medzi linkami 203 a 41, kedze by si vodici mohli pozriet ci nadvazujuci spoj nemeska trebars len 1-2 minut a mohli by vyckat.
Reakcia na: lostrail #22:
1. Tabule na HLST a pod Mostom SNP majú už hádam 20 rokov a čo viem, nikdy sa nevyznačovali nejakou veľkou spoľahlivosťou, takže by som fakt nevidel nič zlé na náhrade a unifikácii technológií používaných v rámci mesta. Okrem toho, práve v prípade autobusových liniek (Most SNP) je pre cestujúceho vzhľadom na časté meškania oveľa prínosnejšie vidieť odchod v reálnom čase + na spodnom riadku vidí rolujúce informácie o aktuálnych nepravidelnostiach v doprave.
Na Kuklovskej tabuľa nie je.
5. Ten zoznam pochádza ešte z pôvodnej súťaže z čias spred rekonštrukcie podchodu. Predpokladám, že viacero takýchto položiek je tam už neaktuálnych.
6. Električkové zastávky na Račku by sa mali v dohľadnej dobe kompletne prerábať, tabule sa budú riešiť asi až spolu s tým.
Krok samozrejme chvalim, len ma zarazili niektore veci, konkretne:

1. Hlavna stanica (elektricky) - ved tam sa tabula uz nachadza. To naozaj treba menit staru za novu, ked nie su komplet tabule na elektrickovych radialach? Pokial viem, nie je taky problem prepocitat realne zobrazovany absolutny cas na relativny do odchodu elektricky. Ozaj, nie je uz tabula nahodou aj na Kuklovskej, prip. pod mostom SNP?

2. ZST Vinohrady - tiez som si vsimol, ze tam ide len stvorriadkova. To je prave miesto, kde by sa zisla vacsia, ktora by mohla zobrazovat aj odchody regionalnych busov, prip. ked ide raz za cas autobus MHD, kym nepribudnu tabule na autobusovych zastavkach.

3. Celkovo velmi malo tabul k elektrickam. Najma na Racianskej radiale (dve zastavky su bieda). Pri Ruznovskej a Vajnorskej sa toto da ospravedlnit aspon tym, ze maju ist do rekonstrukcie, ale co v Raci? 10 rokov po starom?

4. Unika mi zmysel tabul na takych zastavkach ako Pristavny most, Gerulata, ci Nam. sv. Cyrila a Metoda (kvoli jednej linke, ktora navyse nie je nejaka taziskova). Namiesto nich mohli byt 2 tabule napr. pri Ruzinovskej nemocnici (ved pri rekonstrukcii by sa mohli zachovat) a jedna trebars na zaciatocnej elektriciek na Zlatych pieskoch (aj keby nebola tam, urcite by sa naslo vhodnejsie vyuzitie).

5. Co je zase zle na Trnavskom Myte, ze treba do podchodu 8 novych LCD? Ved odkedy tam frci virtualna tabula, konecne je to pouzitelne. Kam daju existujuce monitory? Na toto su peniaze v sucasnej situacii? Skor, keby v ramci rekonstrukcie dali tabule na konkretne nastupiska. Nie kazdy musi vzdy vyuzivat podchod (obzvlast, ked je to ciastocne uzavrety priestor, kde sa mozu sirit rozne "zvieratka") a na takomto prestupnom uzle to naozaj chyba. Podchod nestaci.

6. Aj ja by som rad videl tabule na elektrickovych nastupiskach na Racianskom myte. Mohli by byt rovnobezne s tratou a prehodene, t.j. na tabulu, ktora by bola na nastupisku smerom von z mesta, by sa divali ludia cakajuci na elektricky do mesta (a tam by aj boli odchody pre nich). Stacilo by tabulu riadne oznacit (aby nedoslo k omylu).

Inak chvalim napr. Petrzalku, lebo tam toho pribudalo velmi poskromne. Podobne Trnavsku cestu a trolejbusove zastavky vseobecne (aj ked o takej Hrobonovej by sa dalo polemizovat, no necham to tak, je to pri vozovni, da sa to pouzit prinajmensom na testovanie ;-P).