Vyskúšajte pripravované
Výluka električiek na nábreží (od 14.3.2020)

Namiesto linky 4 bude na nábreží premávať náhradná autobusová linka X6.

Od 14. marca 2020 sa bude rekonštruovať časť koľajového triangla na nábreží pri zastávke Chatam Sófer, čo si vyžiada odklon električkovej linky 4 z nábrežia. Náhradnú dopravu na nábreží zabezpečí autobusová linka X6. Ide o ďalšiu etapu modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály, ktorá by mala trvať do začiatku mája tohto roka.

  • Linka 4 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Kráľovské údolie a Kamenné námestie cez tunel, Kapucínsku a Námestie SNP.
    • Neobslúži zastávky Chatam Sófer, Most SNP, Nám. Ľ. Štúra, SND a Šafárikovo námestie.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Kapucínska a Námestie SNP.
  • Náhradná autobusová linka X6 bude premávať celodenne v intervale 7-8 minút po trase Kráľovské údolie - Chatam Sófer - Most SNP - Šafárikovo námestie - Nové SND.
    • Zastávky linky X6 budú:
      • Kráľovské údolie (prestup na linky 4 a 9)
      • Chatam Sófer (v smere z centra zastaví na dočasnej zastávke pri vežiakoch na úrovni električkovej zastávky)
      • Most SNP (zastávky linky 29)
      • Námestie Ľ. Štúra
      • Šafárikovo nám. (obojsmerne na nových dočasných zastávkach pred križovatkou v smere jazdy, prestup na linky 1 a 3)
      • Malá scéna (iba v smere k Novému SND)
      • Nové SND (výstupište na zastávke linky 78 na Krupkovej, nástupište na Pribinovej smerom k Šafárikovmu námestiu)
  • Linky 29 30 31 37 39 N31 N33 N34 X6 budú obsluhovať zastávku Chatam Sófer pri jazde smerom z centra mesta v náhradnej polohe na úrovni rovnomennej električkovej zastávky. Autobusová zastávka pri židovskom pamätníku nebude pre stavebné práce obsluhovaná.

Okrem linky X6 je možné pri ceste z Karlovej Vsi na nábrežie využiť aj prestup z električiek na linky 29 30 37 pri Lafranconi a opačne.




6.3.2020, zmena zastávky Chatam Sófer - 9.3.2020
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Jojan27.3.2020 20:19  +1#81 Re:
Dnes sa tam dosť makalo a dokonca začali odkrývať zádlažbu aj na zastávke z koľaje DC. Okrem toho sa maká aj na oprave niektorých úsekov na trati po nábreží, oprava dilatácií a asi aj narovnanie krivice v blízkosti križovatky popri M.SNP.
Maxi King26.3.2020 17:03  +1#80 Re:
Tak stavenisko znova trošku ožilo 🙂.
Jojan14.3.2020 21:03 #79 Re:
Tak dnes už výluka začala. Šiel som okolo poobede, makalo sa aj v sobotu. Od Chatáma boli už koľaje bez zákrytu až po nasledujúce "horné" výhybky(smerom ku Kr. údoliu) a pri nich už aj chýbalo niekoľko metrov koľají.
birch12.3.2020 11:39  +2#78 Re:
Reakcia na #77 od semtamdotaz:
Ak by bola zastávka v oblúku, vodič nevidí na dvere a nie je tam vybudovaný chodník, takže by to nebolo bezpečné. Pri mimoriadnostiach, ktoré som zažil, tam asistoval dispečer.
Zastavenie až v tuneli by bolo tiež problematické, lebo tunel nie je na prispôsobený na príchod a pohyb chodcov.

Domnievam sa, že riziká spojené s nastupovaním / vystupovaním na tom mieste vyhodnotili kompetentní ako väčšie než je prestup navyše pre cestujúcich dochádzajúcich medzi Karlovou Vsou / Dúbravkou a Zuckermandlom.
semtamdotaz12.3.2020 10:03 -3#77 Re:
zdravím, moja prvá otázka, tak prosím nehejtujte. Počas výluky na Chatam sófer, nebolo by možné dočasne povoliť nástup/výstup do električiek pri vchode do tunela? aj keď by to bolo možno nie 100% komfortné, ale ľudia by sa určite sťažovali menej, než na zbytočné prestupovanie kvôli 1 zastávke. nehovorím samozrejme o tých, čo sa presúvajú pod most, tam je x6 logická.
Ďakujem za mierumilovnú odpoveď 🙂
S499.102311.3.2020 11:20 #76 Re:
Reakcia na #70 od gejza:
To by som sa nečudoval, keďže to poznám. Ale na mojom postoji to nič nemení.
Solider11.3.2020 10:24  +2#75 Re:
Reakcia na #73 od SuchSoft:
Je to asi rovnako ďaleko, ako je vzdialený vstup do Polikliniky Ružinov od najbližšej električkovej zastávky.
drink11.3.2020 6:40 #74 Re:
Reakcia na #66 od Valec:
Ale pre REÁLNE umiestnenie zastávky bude potrebné zmerať REÁLNU dostupnosť.
SuchSoft10.3.2020 21:19 -5#73 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
SuchSoft10.3.2020 21:18 -1#72 Re:
ušení zastávky Jurigovo nám. v súvislosti s výrazne horšou dostupnosťou zdravotného strediska?
Linka 139 je chabou útechou pre dôchodcov a ľudí so zhoršenou mobilitou.
ramzi10.3.2020 18:16  +4#71 Re:
Reakcia na #69 od gejza:
Budovy PKO nemali status národnej kultúrnej pamiatky a s výnimkou určitých detailov (sochy na priečelí, lustre, obraz "Dožinky") nemali ani nijak veľkú umeleckú či architektonickú hodnotu. A aj keď bolo konanie Ďurkovského a Nesrovnala prvotriedne svinstvo, samotné zbúranie PKO nebolo nijak protiprávne. Bohužiaľ.
gejza10.3.2020 17:41 #70 Re:
Reakcia na #48 od S499.1023:
to by si sa čudoval, koľko lokalít a objektov má v Portugalsku názvy po Salazarovi, v Španielsku po Francovi, prípadne v Belgicku po Leopoldovi II. ....
gejza10.3.2020 17:38 #69 Re:
Reakcia na #42 od Valec:
lebo niekto protiprávne zničil národnú kultúrnu pamiatku ?
MatejBA10.3.2020 15:33  +1#68 Re:
Reakcia na #67 od Viko:
Cize pre presun o max 100m (a aj to prehanam) je to teraz nevykonatelna zmena? Posunutie zastavky o par desiatok metrov, stale v dosahu schodiska z Kralovskeho udolia?
Viko10.3.2020 15:00 -2 +1#67 Re:
Reakcia na #65 od MatejBA:
Fajn, a teraz zohľadni, že ľudia nebývajú len na hlavnej ceste, ale aj na tom machnáčskom kopci, a dochádzka 5 minút ti kvôli vzdialenosti, uličnej sieti a sklonu vyjde horšie.
Valec10.3.2020 13:53 -2 +1#66 Re:
Reakcia na #64 od MatejBA:
Preto, že tu nie sme na odbornej diskusii a medzizastávková vzdialenosť je ľahšie merateľná, ako izochrona dostupnosti (aj to myslím aj teoretickú, nie reálnu).

Ja tiež bývam v oblasti, kde sa pár krát v tejto diskusii navrhovali rušiť/redukovať zastávky, lebo sú "zbytočne" nahusto a využíva ich málo ľudí (keďže jeden veľký pozemok je momentálne nevyužívaný). Ich vzdialenosti v metroch sú A - 328 - B - 427 - C - 547 - D (bývam medzi B a C) pritom na najbližšiu zastávku (B) to mám pešo od vchodu 570 metrov, teda 6-7 min. pešo normálnou chôdzou.

Takže ak sa bavíme o medzizastávkovej vzdialenosti 300/500 metrov, v skutočnosti sú dochádzkové vzdialenosti o dosť vyššie. A keďže tu aj tak len tárame do vetra, tak nemusíme si kresliť presné hranice danej oblasti, ako to bolo spracované napr. v prezentácii na ET Pribinova.
MatejBA10.3.2020 13:32  +1#65 Re:
Reakcia na #64 od MatejBA:
Ak zoberiem dostupnost do 500m od zastavky, tak by to po posune vypadalo takto nejak - https://i.imgur.com/0DhG66R.png
MatejBA10.3.2020 13:24  +3#64 Re:
Reakcia na #60 od Valec:
A preco vlastne operujes s 500m medzi zastavkovou vzdialenostou ako pevnou dogmou nemeniacou sa? Nema sa operovat s nejakym kruhom OD zastavky (5 min. ci 500m)?
drink10.3.2020 13:11  +1#63 Re:
Reakcia na #61 od drink:
Ešte doplním, že samozrejmosťou musí byť dobrá prístupnosť zastávok z územia aj všetky pešie prepojenia na okolie.
ramzi10.3.2020 13:11 -1#62 Re:
#57
Je pravda že zastávka by bola vhodnejšia na úrovni cca kostola alebo Rybárskeho cechu, no uvidíme ako to nakoniec bude, keďže konkrétne plány zatiaľ neexistujú. Toto sa pravdepodobne bude riešiť až spolu so zrušením nájazdových rámp z Mostu SNP.

Vedenie lanovky je dobre viditeľné tu: https://i.imgur.com/vLE0p5f.jpg

#58 + #59
Bolo by logické posunúť Kráľovské údolie pár metrov východne, aspoň na úroveň budúceho námestia s "planetáriom" ( https://www.yimba.sk/upload/Projekty/Star%C3%A9%20Mesto/River%20Park%202/CPR%20B/sirsie_vztahy.jpg ). Na druhej strane, osobne by som si na mieste súčasnej zastávky vedel predstaviť vytvorenie prestupného uzla na štýl Riviéry, ktorý by značne odbremenil aj zastávku Lanfranconi - miesta je tam dosť, stačilo by iba zabrať súčasné platené parkovisko.