Vozidlá IDS BK sa v týchto dňoch intenzívnejšie dezinfikujú

Na zastávkach budú navyše vozidlá MHD zakaždým otvárať všetky dvere automaticky.

Ilustračné foto © Erik Žiak

V rámci preventívnych opatrení zabezpečilo hlavné mesto a Bratislavský samosprávny kraj intenzívnejšie dezinfikovanie vozidiel MHD a regionálnych autobusov IDS BK. Vo vozidlách bratislavskej MHD sa realizuje dezinfekcia madiel nad rámec každodennej očisty. Navyše sa postupne kompletne vydezinfikujú všetky vozidlá mestskej dopravy. Pre ochranu vodičov MHD zabezpečí DPB nákup hygienických a dezinfekčných pomôcok.

Dezinfekciu vozidiel MHD v počte 800 vozidiel vykoná firma, ktorá predloží najvýhodnejšiu ponuku. Dezinfekcia má byť vykonaná najneskôr do 13 dní od zadania objednávky. Dopravný podnik požaduje aby bola dezinfekcia vykonaná metódou zahmlievania aerosolovým generátorom s použitím dezinfekčného prostriedku s obsahom striebra a iných najúčinnejších dezinfekčných prostriedkov. Zároveň má byť vysoko a dlhodobo účinná a zabrániť má najmä nebezpečným vírusovým ochoreniam, baktériám a chrípkovej epidémii.

Doplnené: Dezinfekciu vozidiel MHD vykoná firma S.A.S. Trading, s.r.o., Ohrady za cenu 36 400 € bez DPH (t.j. 45,50 € za jedno vozidlo).

Od 5. marca 2020 navyše nebudú električky (iba nízkopodlažné), trolejbusy a autobusy na zastávkach používať dopytové otváranie dverí cestujúcimi, ale vodiči budú otvárať vždy všetky dvere centrálne. Uvedené opatrenie by malo zabezpečiť lepšie vetranie interiéru vozidiel a znížiť nutnosť dotýkať sa tlačidiel. V prípade starších vysokopodlažných električiek sa z technických príčin bude naďalej používať na otváranie dverí dopytové ovládanie cestujúcimi. Zároveň majú vodiči MHD povinnosť na konečných zastávkach dôkladne vyvetrať interiér vozidiel.

V regionálnej doprave sa dezinfekcia týka autobusov dopravcu Slovak Lines. „Bratislavský kraj spoločne s dopravcom Slovak Lines od dnešného dňa zvyšuje početnosť dezinfekcie prímestských autobusov. V tejto chvíli je vydezinfikovaných 130 autobusov vrátane klimatizácie a kúrenia. Madlá v spojoch sú potiahnuté špeciálnym polymérom, ktorý neutralizuje vírusy a baktérie. Dôkladná dezinfekcia trvá až 6 hodín a z bežne vyčistených dvoch autobusov denne, zvyšujeme kapacity na 5 dôkladne vydezinfikovaných autobusov denne,“ uvádza sa v tlačovej správe BSK.

Preventívne opatrenia proti nákaze v mestskej doprave sa pri veľkých epidémiách realizovali aj v minulosti. Napríklad pri pandémii španielskej chrípky v roku 1918 sa bratislavské električky museli na konečných zastávkach dôkladne vyvetrať a navyše bolo povolené prepravovať len toľko cestujúcich, koľko bolo miest na sedenie v električke, aby sa zabránilo preplňovaniu vozňov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #30:
Ďakujem za info.
Reakcia na: Andrej #29:
Na našich vozoch je všeličo všelijako pozapájané. Napríklad celkom nelogicky centrálne otvorenie dverí na T6 spôsobí prelistovanie ďalšej zastávky.
Reakcia na: Solider #22:
Na Pražských sa to dá. Naše nejak zle špecifikovali?
Reakcia na: Solider #22:
Reklamovať u ing. Poláka.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Tak v tom prípade pomaly začínam veriť tomu, že v Prahe tomu šéfujú rovnako naivní ľudia ako v BA.
Reakcia na: Jadran #25:
V Prahe to prezentovali tak, že dôvodom je stláčanie tlačidiel
Reakcia na: Solider #23:
Príkaz otvárať všetky dvere nevznikol kvôli držaniu sa madiel či stláčaniu dopytov. Teda áno, v Bratislave vznikol práve kvôli tomu, ale to zase vedenie niečo nepochopilo, len sa chceli op...ičiť po Prahe. Význam tohto opatrenia mal byť v lepšom vetraní vozov na zastávke.
Aká je to dvojsečná zbraň, už nám tu celkom pekne opísal 810zssk pár príspevkov nižšie.
Reakcia na: Solider #23:
Mercedesy na 61 síce otvárajú centrálne dvere, ale aj tak jeden musel ísť do vozovne kvôli fekáliami znečisteným poťahom od bezdomovca a rozliatym čučom.
Fakt perfektná letisková linka... vraj ich DPB nemôže diskriminovať a nevoziť. Ale, že ja na Hlavnú stanicu už musím vymýšľať kadejaké alternatívne prestupy s rôznymi linkami s východiskovou 96, to nie je diskriminačné. Že to prvé, s čím prichádzajú do kontaktu turisti na Slovensku je až alarmujúco znečistená linka 61 a pogrcané nástupištia a podchod na stanici, to je také typicky slovenské. A teraz bezohľadu na koronu...
Reakcia na: Valec #15:
Samozrejme to s centrálnym otváraním je somarina, pretože nikto sa akosi nezaoberal zastávkami na znamenie, ani povinnosťou cestujúceho držať sa počas jazdy držadiel. Teraz sa niekto zobudil na dezinfekciu? A čo jazdí denne za háveď na Dolné hony a okolo rôznych bezdomoveckých ubytovní? Žltačky, svrab, blchy a iné delikatesy, desaťročná špina na sedadlách, rozotretý hnoj na podlahách?
Reakcia na: TomJ #19:
Napríklad pri T6 tretej série si vodič pri centrálnom otvorení nevie osobitne zatvoriť predné dvere a teda nič nevidí do spätného zrkadla.
Ako často a dôkladne sa vlastne dezinfikujú a čistia vozidlá mhd ? Prejde to za 10min postrekom a vybavené ?
Reakcia na: TomJ #19:
Včera som cestoval na linke 4 s T6A5 aj s T3P a v oboch prípadoch vodič otváral dvere centrálne🤔
Aké technické dôvody sú pri starých električkách, že u nich toto pravidlo neplatí?
Reakcia na: Mike #17:
Aj predné? 😈

To ja som dnes išiel s #2246 a vodič používal na viacerých zastávkach dopyt, a ani na zastávkach kde ho (teoreticky) nepoužil (teda otvorili sa druhé až piate dvere) predné dvere neotváral...

S ostatnými vozidlami čo som išiel / videl po ceste to bolo podobne.
Reakcia na: 810zssk #16:
Ja som dnes ráno išiel prvokolónnou sorkou a vodič všade pekne otváral dvere centrálom. Samozrejme, že cestujúci, (vrátane mňa), sú už automaticky naučení stláčať dopyt, a najmä vo voze zvyčajne pred zastavením ...
Reakcia na: Valec #15:
Chapem ze je v tom ista miera zvyku a stotoznujem sa s tym ze je to zbytocne opatrenie v duchu #zachovajtepaniku. Zaroven ale vnimam ze vodici DPB sa s predpismi prilis neobtazuju. Bude to teda imho kombinacia oboch elementov. Za mna cim viac vodicov tuto sprostost odignoruje a bude pouzivat dopyt, o to lepsie.
Reakcia na: 810zssk #12:
Používaj 20 rokov dennodenne dopyt a potom si za pol dňa zvykni na centrál. Sú veci, ktoré proste spravíš automaticky.

Druhá vec je, že toto opatrenie sa zaviedlo, lebo ho majú v Prahe, aby to vyzeralo, že sa niečo robí. Už to, že v Prahe oblepili tlačítka aby ich ľudia ani nestláčali sme obkukať nestihli. Celé je to úplne k ničom. Osobne mi príde zmysluplnejšie na konečnej nechať voz vyvetrať, ako to robili už pred 100 rokmi, aby sa vírus vo voze nezdržiaval.
Reakcia na: Ike #10:
Na električkách je rozdiel akurát v tom, že na otvorenie a zatvorenie sú osobitné tlačítka (pri predných je samostatné na zatvorenie len v niektorých typoch, v ostatných sa zatvára centrálom).
Reakcia na: 810zssk #12:
* tak treba otvoriť celý voz
Reakcia na: jancidubova #11:
V DPB sa v zásade predpisy nedodržujú, toto nie je prvá vec pri ktorej si vodiči robia čo chcú. Čo sa nedá zistiť z karty, to sa ignoruje. Tak ako doteraz všetci kašlali na povinnosť používať automatické zatváranie dverí na nových vozoch, tak dnes kašlú na povinnosť používať centrálne otváranie dverí. Nič nové.

Zrovna pri tomto ma ale oveľa viac trápia vodiči čo to dodržiavajú. Včera večer ma na každej zastávke zvonku parádne ofúklo, lebo keď o jedenástej večer niekde na Krčacoch nastupuje jeden človek, tak treba otvoriť prvý voz. Rada predsa znela jasne, máme si posilňovať iminitu otužovaním. Irónia je, že električkou som išiel lebo vonku bolo chladno. Nabudúce môžem ísť pešo, bude to za jedno.