Modernizácia Karloveskej radiály začala aj na úseku od tunela po Molecovu

Práce si neskôr vyžiadajú aj dve výluky električiek.

© Matej Kavacký

V priebehu februára sa rozbehli prvé práce na modernizácii Karloveskej radiály v úseku tunel - Molecova. Ide o práce, ktoré je zatiaľ možné vykonávať bez výluky mestskej hromadnej dopravy. Momentálne prebiehajú práce na výstavbe nových trakčných stožiarov, modernizuje sa meniareň Karlova Ves a tiež sa začali prvé úpravy v prestupnom uzle Molecova.

V úseku od tunela po Molecovu príde k výmene takmer všetkých trakčných stožiarov za nové. Tieto stožiare sú vo väčšine prípadov kombinované s verejným osvetlením. Na rozdiel od Dúbravky, kde sa vybudovali nové trakčné stožiare uprostred električkovej trate, na nábreží a Botanickej zostanú stožiare až na výnimky na okrajoch cestnej komunikácie. Meniareň Karlova Ves, ktorá sa nachádza na Lafranconi, prejde podobnou modernizáciou ako zvyšné tri modernizované meniarne v Karlovej Vsi a Dúbravke. Meniareň dostane nové trakčné transformátory a usmerňovače, zmodernizuje sa jej diaľkové ovládanie a opraví sa aj samotná budova meniarne.

Na križovatke ulíc Karloveská a Molecova prebieha v týchto dňoch úprava oplotenia školy, vďaka čomu bude možné rozšíriť na tomto mieste chodník, ktorý býva v súčasnosti často blokovaný prestupujúcimi cestujúcimi čakajúcimi pred priechodom pre chodcov k zastávke smerom na Dlhé diely. Situáciu po prestavbe uzla Molecova zlepší aj to, že prestup cestujúcich sa bude po novom realizovať priamo na integrovanej zastávke bez nutnosti prechádzania cestujúcich cez križovatku.

Prvá z električkových výluk počas modernizácie úseku tunel - Molecova je naplánovaná od polovice marca do začiatku mája tohto roka, kedy sa bude rekonštruovať časť koľajového triangla na nábreží pred tunelom. Počas tejto výluky bude vylúčená premávka električiek v úseku Nám. Ľ. Štúra - Chatam Sófer obojsmerne. Linka 4 bude premávať obojsmerne cez tunel, Kapucínsku a Námestie SNP. Nebude obsluhovať zastávky Chatam Sófer až Šafárikovo nám./SND.

Po ukončení prvej výluky začne úplná výluka električiek od tunela po Dúbravku, ktorá je predbežne plánovaná od 2. mája do polovice septembra tohto roka. Počas tejto výluky bude k dispozícii časť zrekonštruovaného triangla pred tunelom, takže električkové linky budú môcť premávať z mesta po zastávku Chatam Sófer a späť cez nábrežie/tunel. Do Karlovej Vsi a Dúbravky bude zabezpečená náhradná autobusová doprava spod Mosta SNP. Definitívna organizácia liniek MHD v tejto etape ešte nie je známa.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ramzi #12:
Myslis letne mesiace v style jun 2019 az februar 2020? 😁

Preco by sa to nedalo spravit naraz? Su na to potrebne take specificke stroje, ze inde na trhu sa nevyskytuju a musia to robit na 2x?
Reakcia na: kecho #11:
Ale no tak... zase nemôžu byť všetci tak citliví a zmätení z toho že znova nebude chodiť električka.
Tú pauzu môžu pekne využiť na objednanie poriadneho brúsenia a snáď vyriešenia dunenia. A prosím o vysvetlenie ako môže chátrať fungl nová trať keď po nej nebudú rok chodiť električky. To sa akože poprepadáva, zhnije alebo čo?🙂
Reakcia na: kecho #11:
Tak či tak by sa modernizácia musela robiť na dvakrát, vždy s vylúčením prevádzky električiek v letných mesiacoch (a teda po 2 mesiacoch by im električky vzali bez ohľadu na poradie, v akom sa práce realizujú).

Inak Dúbravčanom môže byť úplne jedno, či majú ticho vďaka tomu, že X5ka jazdí iba na Molecku alebo že jazdí až pod Most SNP.
Reakcia na: danlo #10:
Spytaj sa v maji Dubravcanov, ked im znova odpalia elektricku.
Skutocne to je fantasticky pristup “nemiast cestujucich zmenami liniek”, ked im na 2 mesiace pustis elinu a potom im ju znovu vezmes.

Dalsie:
- staznosti na hluk - zas budu mat rok ticho a po spusteni budu znovu staznosti.
- uz odovzdana trat bude rok chatrat a medzitym budu uspesne plynut zarucne doby bez realneho pouzivania trate.
Reakcia na: kecho #9:
aky je v tom rozdiel?
Reakcia na: danlo #8:
Tak potom mali zacat od tunela a postupovat smerom von a nie nasr..dit ludi, ze im pustia elinu a o mesiac im ju zrusia.
Reakcia na: kecho #7:
Pretoze je lepsie mat odstavenu celu radialu len na niekolko mesiacov, nez na rok
Reakcia na: Matko1 #4:
Preco potom nebolo rozkopane vsetko naraz od tunela az po Dubravku?, ked aj tak bude trat Dub-KV “vypnuta”.
Reakcia na: si #5:
Dalo by sa tam ostrovne prevadzkovat elektricky, ale nakolko sa momentalne jazdi po stavenisku, tak bude treba dokoncit aj prve etapy pocas tejto vyluky.
Reakcia na: SuchSoft #3:
technicky vzate mozu, ale bola by to ostrovna prevadzka a akakolvek udrzba vozidiel ci uz planovana alebo neplanovana by bol problem....
Reakcia na: SuchSoft #3:
Predpokladám, že fyzicky (elektrina, koľaje) by to bolo možné. Ale je otázne, či je žiadúce, aby električky boli na pol roka komplet odrezané od sveta. V úseku Tunel - Molecova budú koľaje vytrhané a električky sa v prípade poruchy nedostanú do depa...
Škoda, že nemôžu počas výluky jazdiť električky z Molecovej do Dúbravky, alebo aspoň z Kútikov do Dúbravky. 😥
ja len dúfam že túto etapu naozaj stihnú
Meniarne Karlova Ves a Rovnice sú na vysporiadaných pozemkoch? 😋