70 kĺbových autobusov by mal dodať turecký Otokar

Minibusy sa opäť nepodarilo obstarať.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil vyhodnotenie verejnej súťaže na dodávku 70 nových kĺbových autobusov pre bratislavskú MHD. Do súťaže boli predložené ponuky štyroch uchádzačov. Víťazným uchádzačom sa stala turecká spoločnosť Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S., ktorá má v ponuke kĺbový autobus Otokar Kent C Articulated. Ďalšími uchádzačmi v súťaži boli spoločnosti SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Zmluvu s víťazným uchádzačom dopravný podnik podpíše až po kontrole obstarávania.

DPB, a. s. túto zákazku na 70 ks autobusov pre vylúčenie všetkých pochybností pri procese verejného obstarávania predložil z vlastnej iniciatívy Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) na kontrolu. V záujme transparentnosti výberu a nakladania s verejnými financiami, ako aj vylúčenia akýchkoľvek pochybností, preto bude podpis zmluvy s dodávateľom mierne pozdržaný,“ vysvetlil DPB vo svojej tlačovej správe.

Autobus Otokar Kent C Articulated je dlhý 18,75 m, plne nízkopodlažný, štvordverový a poháňaný naftovým motorom DAF MX11 s výkonom 271 kW. Celková prepravná kapacita autobusu je okolo 164 cestujúcich. „Autobusy Kent C prinesú do cestovania bratislavskou hromadnou dopravou najvyššiu úroveň komfortu a kvality, ktoré sú garantované v dôsledne nastavených zmluvných podmienkach. Dômyselne usporiadaný interiér, nenasiakavé sedadlá, kamerový systém, WiFi, nabíjanie elektronických zariadení a nové farebné linkové transparenty spolu s nižšou spotrebou pohonných hmôt budú prínosom pre všetkých cestujúcich. Stretnúť sa s novými vozidlami bude možné od roku 2020 na všetkých linkách, ktoré obsluhujú kĺbové vozidlá,“ približuje nové autobusy DPB.

Podľa zverejnenej informácie bude cena jedného kĺbového autobusu 254 950 € bez DPH. „Vďaka nižšej cene za vozidlá ušetrí Dopravný podnik Bratislava všetkým občanom hlavného mesta vyše päť miliónov eur. Za tie by bolo možné nakúpiť napríklad až takmer 20 ďalších vozidiel. Nevyhodnocovala sa pritom len cena, ale aj obsaditeľnosť vozidiel, ich environmentálna záťaž a spotreba pohonných hmôt. Súčasťou súťaže bolo aj stanovenie striktných zmluvných požiadaviek zo strany DPB tak, aby bol víťazný výrobok čo najkvalitnejší. Aj lacnejšie vozidlá preto musia spĺňať požiadavky na kvalitu. Dopravný podnik Bratislava, a. s. požaduje na nové autobusy celkovú záruku 3 roky, záruku 10 rokov na konštrukciu a karosériu a stanovuje sankcie za nedodanie náhradných dielov v stanovenej lehote i sankcie za opravy mimo stanovených lehôt,“ dodáva DPB k prípadným pochybnostiam o kvalite tureckých autobusov.

Autobusy tohto typu budú na Slovensku novinkou, doteraz ich neprevádzkovalo žiadne slovenské mesto. „Značka Otokar je v Bratislave a okolí síce neznáma, jej história však siaha vyše 50 rokov do histórie a v súčasnosti vyrába špičkové vozidlá za použitia európskych, najmä nemeckých komponentov značiek ako DAF, ZF či MAN, ktoré obsahujú aj tieto vysúťažené vozidlá. Taktiež je potrebné podotknúť, že výrobcovia museli splniť kvalifikačné kritériá, a teda nemohlo ísť o žiadne tzv. „garážové firmy“.

V rámci doručených ponúk spoločnosť Otokar neponúkla len najnižšiu cenu, ale aj druhé najnižšie emisie pri prevádzke a rovnako excelovala aj najvyššou obsaditeľnosťou cestujúcich. Tú sme vyhodnocovali novým spôsobom pomocou reálneho obsadenia. Samozrejme, tieto vozidlá spĺňajú tiež najnáročnejšie emisné normy Euro 6d a sú homologizované pre premávku v krajinách Európskej únie,“ priblížil DPB značku Otokar.

Dopravný podnik zároveň informoval, že súťaž na dodávku 4 minibusov realizovaná priamym rokovacím konaním bola neúspešná, pretože žiadny z oslovených dodávateľov nepredložil ponuku. V rámci rokovacieho konania DPB oslovil troch dodávateľov - Corex Vráble, Mercedes-Benz Slovakia a KHMC Opava. Dopravný podnik chce obstarávanie prepotrebných nových minibusov v dohľadnej dobe opäť zopakovať.


20.12.2019, doplnené informácie DPB - 20.12.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

viktor6797.1.2020 8:14  +1#65 Re:
Reakcia na #64 od Minko:
V tom máte pravdu.
Minko7.1.2020 6:40  +3#64 Re:
možno sa Vám dizajn Kent C elektro nepáči, ale uvedomte si, že toto je budúcnosť dizajnov. Stačí si pozrieť čo projektuje Tesla a ďalšie automobilky na svojich nielen elektroautách. 🙂 Je len otázka času keď podobné dizajny začnú robiť všetci. Btw. na nových SORoch je pekná asi fakt len predná maska (je pravda, že neviem či interiér kvalitatívne poskočil ale nepredpokladám to), ale keď nastúpim napríklad do NBčka hoc aj z posledne dodaných sérií teda rok 2017, pripadám si ako v interiéri zo secondhandových MAN-v a Solarisov čož sú z roku +- 2005 👎
Jadran7.1.2020 5:46 -2 +2#63 Re:
Reakcia na #59 od IBBI:
Sú to síce nekvalitné, odfláknuté šmejdy, ktoré sa zákonite kazia a v ktorých nie je dostatok priestoru hádam na nič, ale aspoň sú pekné, hej?
No, keby aspoň pekné boli. Podľa mňa ani to sa o SORkách nedá povedať, autobus nemá vyzerať TAKTO, ale proti gustu samozrejme žiaden dišputát.
Petto6.1.2020 22:07 #62 Re:
Reakcia na #60 od viktor679:
Umiestnenie sedadiel je najvacsia deviza tych vozov. Sedadla skoro vsade ,cim sa z toho stava skor medzimestsky autobus a nie dakde na nosnu linku v meste.
Sor236.1.2020 21:24 -2 +2#61 Re:
Reakcia na #60 od viktor679:
Mne sa na SORkách nepáči už len predné koleso z dodávky. Za to treba povedať, že NS vyzerá podstatne lepšie a modernejšie, avšak zadné čelo mi aj na našich ENS 12 pripomína, neviem prečo, kuriérsku dodávku zozadu. 😃
viktor6796.1.2020 21:14 -2#60 Re:
Mne osobne sa na SORkách páči dizajn a umiestnenie sedadiel. Možno že OTAKAR bude lepší.
IBBI6.1.2020 20:21 -3 +1#59 Re:
Reakcia na #57 od Jadran:
Ked nic ine tak dizajn.
Petto6.1.2020 19:43 -2 +2#58 Re:
Reakcia na #56 od VisibleMite1302:
A podla mna by neboli.
Jadran6.1.2020 2:59 -2 +2#57 Re:
Reakcia na #54 od viktor679:
A čože je na tých SORkách také úchvatné? Prezraď nám.
VisibleMite13025.1.2020 23:26  +3#56 Re:
Podla mna by boly lepsie SORky. https://www.sor.cz/sor-ns-diesel/
Samozrejme 18m verzia.
Petto5.1.2020 23:20  +3#55 Re:
Reakcia na #54 od viktor679:
Hej, uzasne su tie nase SORky. 😃
viktor6795.1.2020 17:43 -1#54 Re:
Škoda mne sa osobne nepáčia, (staré) dobré SORky sú lepšie no nemôžem súdiť iba z obrázkov🙂
S499.10235.1.2020 6:39 -2#53 Re:
Reakcia na #52 od Michal111:
Tak to hádam radšej ani nie. Tieto kolotoče ma iritovali už tesne po prevrate vo Viedni na U-Wagenoch (a to som vtedy netušil, že suto vozy vyrábané od r. 1972).
Michal1114.1.2020 20:18  +2#52 Re:
Reakcia na #51 od Michal111:
doplním - mal som na mysli facelift Kent C elektrobus

Michal1113.1.2020 22:13 #51 Re:
Je nejaká šanca žeby bratislavské Otokary dostali už nový facelift ako má rada Kent C?? 🤔
Kami25.12.2019 12:36  +2#50 Re:
Reakcia na #48 od 810zssk:
V zakone o VO na 100 % nevyzna nikto, niekedy ani samotne UVO. 🙂

Ak ho citam spravne, tak SADky nie su ani v postaveni obstaravatela. Stat kontroluje menej ako 50 %.

Druha vec je, ze ani postup podla zakona nezaruci najlepsie ceny na nasom malom piesocku.
Viko25.12.2019 11:49  +2#49 Re:
Reakcia na #43 od 810zssk:
Mnohopercentný vývar na každom dieli dodanom cez Corex zrovna "rozumné nakladanie" nevystihuje.
810zssk24.12.2019 15:47 #48 Re:
Reakcia na #47 od Kami:
Dobre, ale ako sa to berie ak nejde o nejaku účelovú dotáciu, ale normálny nákup z vlasntých prostriedkov (ktorý ale potom bude použitý v rámci biznisu na objednávaných linkách)?
Kami24.12.2019 15:44  +1#47 Re:
Reakcia na #45 od 810zssk:
Tendrovat musia vtedy, ak dostanu na ich nakup viac ako 50 % z verejnych prostriedkov.
Ike24.12.2019 15:28 #46 Re:
Reakcia na #45 od 810zssk:
Ja tiež, preto sa pýtam. Samozrejme záleží od zmluvy. Ale tých pár netto zmlúv na Slovensku na účel mojej otázky ignorujem.