Premávka električkových liniek po otvorení električkovej trate v Karlovej Vsi (od 19.12.2019)

Nové trasovanie liniek už počíta so zmenami kvôli budúcoročným rekonštrukciám tratí.

V súvislosti s otvorením zmodernizovanej električkovej trate v Karlovej Vsi bude od štvrtka 19. decembra 2019 reorganizovaná sieť električkových liniek.

Do Karlovej Vsi budú premávať linky 4 a 9 zo Zlatých pieskov, resp. z Ružinova. Následný interval medzi električkami v Karlovej Vsi bude v špičkách 2 minúty, t.j. električky budú premávať rovnako často ako pred výlukou aj pri menšom počte liniek. Medzi Borskou v Karlovej Vsi a Dúbravkou bude naďalej premávať náhradná autobusová linka X5, ktorá bude vo vybraných časoch premávať častejšie.

Ďalšou zmenou je predĺženie linky 3 do Petržalky, ktorá v Petržalke nahradí linku 1, ktorá bude po novom z Hlavnej stanice v centre premávať okruhom cez Jesenského, Námestie Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie späť na Hlavnú stanicu. Ide o prípravu na budúcoročnú výluku v Rači.

Naďalej bude platiť, že medzi ľubovoľnými dvoma električkovými zastávkami bude možné cestovať električkami s jedným prestupom. Hlavnými prestupnými bodmi budú uzly Námestie SNP/Kamenné nám., Blumentál a Trnavské mýto.

Trasy električkových liniek a náhradnej autobusovej dopravy

  • Linka 1: Hlavná stanica - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo námestie - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica
    • Interval v rannej a popoludňajšej špičke pracovného dňa 4 minúty, v sedle 5 minút, večer a počas voľných dní interval 7,5 minúty.
  • Linka 3: Rača - Račianska - Blumentál - Americké námestie - Špitálska - Kamenné nám. - Šafárikovo nám. -  Petržalka
    • Interval v rannej a popoludňajšej špičke pracovného dňa 4 minúty, v sedle 5 minút, večer a počas voľných dní interval 7,5 minúty.
  • Linka 4: Zlaté piesky - ŽST Nové Mesto - Vajnorská - Trnavské mýto - Krížna - Americké nám. - Špitálska - Kamenné nám. - Jesenského/Šafárikovo nám - Most SNP - nábrežie - Lafranconi - Karlova Ves, Kútiky
    • Interval v rannej a popoludňajšej špičke pracovného dňa 4 minúty, v sedle 5 minút, večer a počas voľných dní interval 7,5 minúty.
    • Každý druhý spoj z Karlovej Vsi končí pri ŽST Nové Mesto.
    • Po otvorení električkovej trate v Dúbravke bude predĺžená až na konečnú Dúbravka, Pri kríži.
  • Linka 7: Hlavná stanica - Blumentál - Račianske mýto - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača.
    • Interval v rannej popoludňajšej špičke pracovného dňa 4 minúty, v popoludňajšej špičke 8 minút.
    • Doplnková linka, zabezpečuje posilnenie kapacity na Račianskej radiále.
  • Linka 9: Ružinov - Trnavské mýto - Krížna - Blumentál - Obchodná - Kapucínska - tunel - Lafranconi - Karlova Ves, Kútiky
    • Interval v rannej a popoludňajšej špičke pracovného dňa 4 minúty, v sedle 5 minút, večer a počas voľných dní interval 7,5 minúty.
  • Náhradná autobusová linka X5: Karlova Ves, Borská - M. Sch. Trnavského - Saratovská - Dúbravka, Pri kríži
    • Interval počas pracovného dňa bude 4 - 5 minút. Večer a počas voľných dní bude interval 7,5 minúty, pričom autobusy budú v týchto časoch nadväzovať na električky linky 4.
    • Prestup medzi linkami 4 9 a X5 bude možný na zastávke Borská.

Premenované zastávky

  • Zastávka MiÚ Karlova Ves bude po novom pomenovaná podľa priľahlého námestia - Námestie sv. Františka.
  • Zastávka Karlova Ves bude niesť nový názov podľa širšej lokality - Kútiky.
  • Zastávka Damborského bude niesť nový názov podľa širšej lokality - Záluhy.
  • Zastávka Polus City Center bude mať nový názov MiÚ Nové Mesto.

Odporúčané spojenia pre vybrané relácie

Zanikuté priame spojenie Náhradné spojenie
Hlavná stanica - Petržalka Linka 1 s prestupom v uzle Kamenné nám./Nám. SNP na linku 3
Petržalka - Hlavná stanica
Linka 3 s prestupom na Šafárikovom námestí na linku 1
Šafárikovo námestie - Karlova Ves

Peší presun na linku 4 na zastávku SND (Jesenského)

Linka 29 zo zastávky Malá scéna s prestupom na Lafranconi na linky 4 a 9

Linka 3 s prestupom na Kamennom nám. na linku 4, alebo linka 1 s prestupom na Poštovej na linku 9

Ružinov – Špitálska Linka 9 s prestupom na Trnavskom mýte na linku 4
Krížna - Hlavná stanica
Linka 210
Zlaté piesky - Dúbravka

Linka 4 s prestupom na Trnavskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávke Sokolská, alebo Patrónka

Linka 4 s prestupom na Borskej na linku X5

Rača – STU

Linka 3 s prestupom na zastávke Blumentál na linku 9

Linka 7 (v špičkách pracovných dní)

Rača – Obchodná, Kapucínska a Karlova Ves
Linka 3 s prestupom na zastávke Blumentál na linku 9
Rača – Petržalka

Linka 3 bez prestupu

Rača – Dúbravka

Linka 3 s prestupom na Račianskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávke Sokolská, alebo Patrónka

Linka 3 s prestupom na zastávke Blumentál na linku 9 a následne prestup na linku X5 na Borskej

Ružinov – Dúbravka

Linka 9  s prestupom na zastávke Borská na linku X5

Linka 9 s prestupom na Trnavskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávke Sokolská, alebo Patrónka

Obchodná  Karlova Ves

Linka 9 bez prestupu

Petržalka – Špitálska a Blumentál
Linka 3 bez prestupu
Most SNP – Rača Linka 4 s prestupom na linku 3 na zastávke Mariánska
Most SNP – Dúbravka Linka 4 s prestupom na linku X5 na zastávke Borská
Lafranconi – Kapucínska

Linka 9

Linky 31 a 39 (na Zochovu)

Hlavná stanica – Blumentál

Linka 7 (v špičkách pracovných dní)

Linka 1 po zastávku STU a následne peší presun
Hlavná stanica - Trnavské mýto Linky 61 74 a 201
Hlavná stanica – ŽST Nové Mesto

Linky 61 74 a 201 s prestupom na Trnavskom mýte na linku 4

Priama linka S70

Zvýšenie prepravnej kapacity

Oproti dnešnému výlukovému stavu navyše dôjde k výraznému navýšeniu prepravnej kapacity na všetkých električkových radiálach, a to od 25 % až do 100 %.

Električková doprava je pre Bratislavu absolútne kľúčová, lebo cestujúcim prináša najväčší komfort cestovania a je najspoľahlivejšia. Odteraz verejnosti ponúkame atraktívny interval už od dvoch minút, ktorý cestujúci určite ocenia,” povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Ing. Martin Rybanský. Napriek menšiemu počtu liniek sa prepravná kapacita naopak výrazne navýši. Na linkách z Karlovej Vsi na nábrežie či z Hlavnej stanice do centra mesta sa oproti nedávnemu stavu napríklad zvyšuje počet spojov na dvojnásobok.

Ešte pred niekoľkými rokmi jazdila každá električková linka iba raz za 12 minút, cez víkendy dokonca iba raz za 20 minút. Dnes zavádzame v čase špičiek jednotný interval 4 minúty a cez víkendy 7,5 minúty. Keďže na vybraných tratiach budú jazdiť dve linky, znamená to, že na spoj prakticky nebude potrebné dobiehať, lebo o chvíľu príde ďalší. Oproti súčasnosti nasadíme do premávky až o 10 % viac električiek,” dopĺňa predseda predstavenstva DPB, a. s.

Samotný prejazd Karlovou Vsou sa urýchli až o tri minúty – pre každého cestujúceho, v každom spoji a v každom smere. Električky tu zároveň budú jazdiť ráno aj poobede každé dve minúty. Aj v prípade, ak cestujúci bude musieť prestúpiť, vďaka rýchlejším električkám a kratšiemu čakaniu na spoj bude jeho cesta rýchlejšia než doposiaľ.

K posilneniu kapacity prichádza aj v Rači, Ružinove, Petržalke či na Vajnorskej ulici. Interval v poobednej špičke sa skracuje z 5 minút na 4 minúty, čo predstavuje nárast kapacity až o 25 %.

Dôvody pre zmenu linkového vedenia

Menší počet liniek umožnil zabezpečiť výborný interval medzi spojmi (v pracovných dňoch 4-5 minút, cez voľné dni a večer 7,5 minúty). Zabezpečená je maximálna možná miera pravidelnosti a presnosti dopravy tým, že každá radiála má jednu základnú linku nezávislú od ostatných.

Z dôvodu pripravovanej rekonštrukcie električkovej trate pri Cintoríne Rača (potreba úvraťového obratiska, v snahe zachovať obsluhu Rače električkami aj počas rekonštrukcie) bude čoskoro potrebné nasadenie všetkých obojsmerných električiek iba na linku 3, ktorá obslúži Petržalku namiesto linky 1. Do Petržalky obnovená premávka električiek linky 3 svojim intervalom plne nahradí obidve linky 13 v stave pred výlukou. Linka 3 poskytne priame spojenie s väčšou časťou Bratislavy, než doposiaľ zabezpečovala linka 1.

Uvedené linkové vedenie je zároveň prípravou na plánovanú jarnú výluku v Rači tak, aby súčasné trasovanie mohlo zostať v platnosti a Bratislavčannia nemuseli byť zaťažovaní ďalšími zmenami. To je okrem iného dôvod, prečo v tejto chvíli napríklad nebolo možné prevádzkovať „tradičnú“ električkovú linku 5.

Pri cestovaní električkami medzi ľubovoľnými dvomi zastávkami bude potrebný maximálne jeden prestup. Definitívna podoba linkového vedenia v hlavnom meste bude stanovená až po ukončení 3. a 4. etapy modernizácie karloveskej radiály (cca v septembri 2020), kedy sa budú vyhodnocovať skúsenosti a spokojnosť s organizáciou MHD počas jej jednotlivých etáp.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viliam22 #369:
všimol som si !
Reakcia na: Technopol #367:
Akoze ktory k*k*t moze nazvat zimnu fotku v hmle, ze vyzera ako "z druhej svetovej" ... ked chce niekto depresivnu fotku, staci ist kazdy den cca 16:30 na stanicu Nove mesto, kde na 30 minut zmeskany regiojet cakaju ludia co prisli na vlak 16:05, 16:13 aj 16:30
Reakcia na: patrik444 #355:
Stavebné práce už pokračujú
Reakcia na: Technopol #367:
To je urcite fatamorgana-odbornici ti predsa povedia, ze dispeceri vsetko zvladnu zachvilu 😁 Holt, ked sa skombinuje dlha radiala s 3-zastavkovou...
Ale ked napisem, ze 1-linkovy variant s otockou v centre by bol optimum, aby sa neprenasali meskania, tak to podaktori prskaju...
Reakcia na: lumbert #365:
No vidis a teraz si nacrtol celkom iny pohlad na vec, a sice, ono mozno ani nie, ze by sa nestihali terminy, ale su nastavene nerealne. Zas pravda, pol roka na Karlovku je podla mna casu habadej, len to sa neda stihat, ked nikto nechce robit. Povodny trojmesacny dedlajn bol vsak od zaciatku nonsens. Napriklad na cely usek od Jurigovho po tunel ratam, ze to budu robit cely rok 2020 a dokoncovat este v januari 2021.
Reakcia na: lostrail #364:
Nerozumiem tomu, že sa u nás nikdy nedajú dodržať stanovené termíny?
Ja osobne by som dal radšej dlhší termín a stavbu dokončil skôr... to by aj v konečnom dôsledku lepšie vyznelo pre všetkých. 😃
Reakcia na: Maremi #363:
No tak ja pevne verim, ze celeho useku, ale chapem, ako sarkazmus, ktory sa casom premeni na plac, je to dobre.
"Termín dokončenia všetkých etáp je 12.9.2020"
To myslia asi len spustenie Dúbravky a nie opravu Tunel - Molecka či 😆
Reakcia na: kecho #356:
Tá bude vinníkom, až keď bude meškať trolejbusová trať cez Mlynskú dolinu 😉
Reakcia na: 3pa3ck3 #360:
Dvakrat by som sa necudoval.
Reakcia na: lumbert #358:
Robotníci sú Ukrajinci?
Reakcia na: Petto #357:
Ved menej ako -5 v noci tusim tuto zimu ani nebolo a cez den sa do minusu ani nedostali, cize technologicky by problem byt nemal...
A ked uz budu chciet konecne zacat, zrazu napadne sneh, potom budu prazdniny, potom velka noc a potom prilis teplo na pracu... 😂
Reakcia na: kecho #356:
Nezabúdajte, že stále máme ortodoxné sviatky! 😀
Reakcia na: patrik444 #355:
Lebo je im asi zima. 😃
Reakcia na: patrik444 #355:
To bude urcite kvoli meniarni Karlsdorf - novemu univerzalnemu vinnikovi vsetkych nedokoncenych veci na/pri trati. 😁
Ahojte,prečo nepokračujú práce na úseku Kútiky - Záluhy ?
To, že tam nechodia električky ani nemá zmysel riešiť, ale prečo sa nedokončujú tie diery pri nástupištiach, prechody, obrubníky ? To sa predsa mohlo robiť, či ?
Reakcia na: Viko #351:
Zabudli dat jedno B? 😁
Reakcia na: Dispecer #343:
Dakujem za ozrejmenie. No, tak potom tu pojazdnu zaparkovat niekde k Iuvente a spor o pozemok moze kludne pokracovat.
Reakcia na: Viko #351:
Presne tak! 🙂 Aj to svedci o niecom.