DPB zavádza korporátnu identitu aj na displejoch vozidiel

Vozidlá dopravného podniku budú identifikovateľné aj podľa písma na transparentoch.

© Ike

Dopravný podnik Bratislava (DPB) nedávno zaviedol nový formát cestovných poriadkov a oznamov pre cestujúcich s písmom v jednotnom štýle. V týchto dňoch prichádza s ďalšou novinkou, ktorou je zmena fontu písma a číslic na displejoch vozidiel MHD s cieľom zvyšovania korporátnej identity. Písmo Roboto, ktoré je použité v cestovných poriadkoch a oznamoch, bude použité aj na označenie čísla a smeru linky na vonkajších displejoch vozidiel. Zmenou prešlo napríklad aj označenie železničnej stanice formou piktogramu, ktorý sa zmenil z parnej mašinky na modernejšie vyzerajúci vlak. Uvedená zmena prebehne postupne, cestujúci si už mohli nové označenia všimnúť na viacerých petržalských autobusoch. Vozidlá DPB tak budú po novom identifikovateľné aj podľa písma na displejoch.

V minulosti sa na elektronických displejoch vozidiel bratislavskej MHD menil font písma a číslic niekoľkokrát. Elektronické tabule sa do vozidiel začali montovať v prvej polovici 1990-tych rokov. Pôvodný font na displejoch vychádzal z fontu, ktorý používali elektronické tabule firmy Brose. Prvá zmena prišla v druhej polovici 1990-tych rokov, kedy sa zaviedlo písmo používané pražským dopravným podnikom. Neskôr okolo roku 2004 sa prešlo na používanie brnianskeho štýlu písma, ktoré sa používa do dnešných dní. Málo známou skutočnosťou je, že v rokoch 2008 - 2009 sa krátky čas používalo aj písmo Myriad podľa vtedajšieho dizajn manuálu dopravného podniku na autobusoch Solaris Urbino 15 CNG.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #22:
V trhovom prostredí ti každý výrobca dokáže vyrobiť požadovaný výrobok, takže o jednotnosť displejov sa nebojím. BTW, pogoogli si Štandardy PID týkajúce sa infosystémov a zobrazovania informácií.
Reakcia na: SuchSoft #24:
Čo robím zle?
Reakcia na: SuchSoft #24:
Predpokladam ze pre korporatne pouzitie sa takyto font kupuje a zapracuju sa tiez pripomienky ako chybajuce znaky a ich kombinacie.
Reakcia na: SuchSoft #24:
Predsa Dˇumbierska.
Reakcia na: Sor23 #4:
A ako bude napísaná zastávka "Ďumbierska", keď v tom fonte nie je "Ď"?
Reakcia na: Viko #22:
Rozmery tabul su myslim definovane v standardoch IDS (aj ked neviem ci jednotne).
Reakcia na: johnnyjanko #20:
Každé zlepšenie má zmysel. Takýto whataboutizmus má väčšinou za následok, že čiastkové zmeny sa zadupú a k rozsiahlejším sa aj tak nepríde.

#17 - nemám pocit, že by zmyslom IDS malo byť diktovanie fontu na tabuliach. Na obsahu nech sa kľudne dohodnú, ale ak nebude jeden spoločný dodávateľ displejov s rovnakými rozmermi (čo v trhovom prostredí nebude), treba mať trochu priestoru na poladenie formy. A ak sa budú zavádzať ev. č., jednoduchšie bude prebrať tie už existujúce (bez ohľadu na font) a nevymýšľať nové v nejakej "IDS identite".
Reakcia na: johnnyjanko #20:
Stále nerozumiem ako súvisia palubné počítače s čistotou vozidla? To si majú zamestnanci zodpovední za ich programovanie nasadiť rukavice, zobrať metly a ísť upratovať? Kto bude potom programovať palubáky?
Reakcia na: mku81 #19:
Chápem, nové autobusy sú drahé. Ale mám iné návrhy: čo takto posvietiť si na to, ako funguje čistenie a údržba vozidiel aj tratí, prípadne ako funguje dispečing pri výlukach, mimoriadnostiach, alebo pri koordinovaní prestupov medzi X5 a X6? Keď toto bude hotové, poďme meniť fonty.
Reakcia na: johnnyjanko #18:
kolko nových autobusov by sa dalo kúpiť za peniaze vynaložené na zavedenie jednotnej korporátnej identity?
Reakcia na: Ike #16:
Neviem presne, čo tým chceš povedať. Ja predsa netvrdím, že keby nebol nový font, tak by stará Karosa neprišla. Akurát som trochu alergický na to, keď sa v DPB riešia blbosti (fonty, piktogramy, USB nabíjačky), kým iné, omnoho dôležitejšie veci sú v žalostnom stave.

Chápem, že aj výzor je dôležitý, ale skrátka ma to trochu dráždi, keď sa takáto maličkosť prezentuje samostatným oslavným článkom (veru ten tón článku je dosť oslavný) ako ktovieaký krok vpred, zatiaľ čo po meste každý deň jazdia vozidlá, do ktorých sa človek pomaly hanbí aj bojí nastúpiť.
Načo je IDS, keď si každý dopravca zavádza vlastnú identitu?
Reakcia na: johnnyjanko #14:
Premisa 1: V nemocnici X na pôrodníckom oddelení zomrela matka s dieťaťom z dôvodu neprofesionálneho prístupu a zanedbania zdravotnej starostlivosti.

Premisa 2: Týždeň pred tým vymenili v čakárni na ORL v nemocnici X staré roztrhané koženkové sedačky za nové.

Záver: Keby pred týždňom nevymenili na ORL sedačky, nestala by sa na pôrodníckom oddelení tragédia.
Reakcia na: johnnyjanko #14:
len aby si vôbec cez tú hrdzu rozporznal že ide o Karosu 😂 a nezabudni si pribaliť aj kobercovú pásku, niektoré sa zachvíľu skrz tú hrdzu začnú rozpadávať za jazdy 😆
Toto sú skvelé správy! Keď mi najbližšie na L78 príde hrdzavá Karosa, vôbec mi to nebude vadiť, pretože na transparente bude mať krásny moderný font! 😂
Načo je dobrá táto zmena na displayoch autobusov? Staré písmo je oveľa čitateľnejšie.
Mohol by sa mi prosím ozvať človek, čo má info o tom preberaní fontov? Doteraz som myslel, že "pražský" aj "brniansky" font sú proste len štandardné súčasti knižnice fontov od BUSE...
Rovnako ma prekvapuje, že by "obkresľovali" rozloženie terčíkov od Nemcov, nemohla podobnosť fontu byť daná jednoducho zhodou ovládača (PPC SAVS)?
ešte by mohli niečo urobiť aj s tými dvomi srdiečkami na linke 209 - buď zvoliť niečo aj pre zvyšné konečné alebo tam nedať nič
Reakcia na: 810zssk #1:
podla mna by bolo lepsie premenovat zastavky na piktogram vlaku + Nazov (aj v CP)