DPB ide zvyšovať bezpečnosť vo vozidlách MHD

Kamerovým systémom budú vybavené aj staršie električky a autobusy.

Bratislavský dopravný podnik začiatkom novembra 2019 vyhlásil verejnú súťaž na dodávku a montáž kamerového systému do električiek a autobusov bratislavskej MHD. Pôjde o montáž dohľadového kamerového systému do starších vozidiel zakúpených pred rokom 2014, keďže všetky novšie vozidlá sú už štandardne dodávané aj s kamerovým systémom.

Do autobusov (140 vozidiel) sa plánuje montáž štyroch vnútorných kamier na snímanie priestoru dverí a interiéru a troch vonkajších kamier snímajúcich priestor pred vozidlom a po bokoch vozidla. Súpravy električiek (49 súprav T6A5 a T3) majú byť vybavené trojicou kamier v každom vozni a jednou kamerou snímajúcou priestor pred vozidlom. Kamerový systém bude vybavený aj záznamovým zariadením a možnosťou online prenosu videosignálu na dispečing.

Pre autobusy má byť zakúpený kamerový systém za maximálne 720-tisíc €, do električiek za maximálne 245-tisíc € bez DPH. Kamerový systém by mal byť dodaný do štyroch mesiacov od uzavretia zmluvy s víťazným uchádzačom.

V súčasnosti sú interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom vybavené takmer všetky bratislavské trolejbusy (s výnimkou niekoľkých starších vozidiel), všetky nízkopodlažné električky a približne dve stovky novších autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter6607 #12:
Celkom som sa pobavil na tvojich komentároch, práve som si zvykol nebrať ich vážne, lebo zveličovanie máš asi v krvi
Reakcia na: Jadran #13:
Uvažuje sa v blízkej dobe s vyradením Citelisov?
Neviem síce prečo, ale v zime mám pocit, ako by sa v Citelisoch poriadne nekúrilo, zdá sa to iba mne, alebo je to kúrenie pokazené?
Reakcia na: Petto #1:
Ako tak počítam, Citelisy zrejme skôr nie ako áno.
V článku sa píše, že kamery dostane 140 vozov. Kĺbových SORiek bez kamier máme 99 (nerátam 1838 a 1859), zvyšných 41 je presne počet MBCC.
Reakcia na: GHZ6621 #10:
V 6310 hlavne diferenciál neznesiteľne hučí. Neviem, kto to má akože vydržať. Podobne aj 6278. Ako som už písal, v takom stave si nedovolia vypraviť 14 Tr ani na Ukrajine. Keď zrovna nejde 6285, 6311, SOR, tak chodím N70. Našťastie mám možnosť výberu. Horšie to bolo, keď som prišiel v noci na Nivy z dovolenky. To sa nedá tak cestovať a človek je jednoducho odkázaný na auto.
Reakcia na: GHZ6621 #10:
Neviem, 6310 som už dlho nešiel, ale ak začína vyzerať, ako 6207, no tak to je dosť na hanbu. Sú za ich vypravovaním šotodôvody, lebo žiaden iný rozumný dôvod nepoznám.
O tej demontácii kamerového systému v 6621 som nevedel, ospravedlňujem sa.

Čo sa týka 30/31 Tr na nočákoch, potom by ich museli vypravovať aj na večernú 203, alebo zmeniť prejazdy. Prečo ich nevypravujú, neviem. V posledných dňoch/týždňoch sa ale na jednom poradí objavuje 30 Tr.

6310 som išiel dnes, výzbroj znie podla mňa nezmenene, ale vizuálne sa trolejbus začína podobať na 6207 v roku 2009.

Ak som ešte niečo vynechal alebo mám zlé info, opravte ma prosím, ďakujem.
Reakcia na: GHZ6621 #6:
Nezmysel. Kamerový systém mali 6606, 6608, 6621, 6635, 6636 a 6637. Všetkým bol demontovaný a pri 15 TrM to bolo ešte pred GO, takže im aspoň nezostali visieť káble v kabíne.

Že staré trolejbusy stále jazdia na nočákoch, aj keď nemajú kamery a sú v príšernom stave, na to už nemám slov. 30 Tr je prebytok. 🤐 Keby aspoň normálne opravili 6310, tak by sa to dalo vydržať.
Reakcia na: GHZ6621 #6:
Však keď je výluka na N72, tak je jedno, či tam dám 15Tr alebo 31 Tr, bez prúdu to skrátka nejde. Ja som sa skôr pýtal, že prečo sa na nočáky namiesto 15Tr nevypravia 31Tr, čo ich nie je dostatok?
6621 kedysi disponovala kamerovym systemom, ale bol demontovany. Okrem nej ho mali este 6606 a 6635 a zopar dalsich autobusov ak sa nepletiem ( pripadne ma opravte, doplnte ). Vsetko to bolo na skusobne obdobie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
V 6621 je kamerový systém od GO, 6632 neviem naisto, a do ďalších max. 4 trolejbusov (reálne 2 keď vynechám raz za pol roka premávajúcu 6278 a 6285) by nemusel byť taký problém. Ale nikdy nevieme 😃
Prejazdu z 203 na nočáky sa zjavne zubami-nechtami na výprave držia, lebo napríklad keď je výluka po trase N72, tak ani na 203 nechodia tbusy.
Navyše 15 Tr už 2 mesiace nechodia, neviem dokedy bude platiť ten korona režim...
Vie niekto či sa kamery namontujú aj do 14/15Tr, keď už jazdia na nočákoch, pretože v zmluve sú spomenuté len električky a autobusy. Znamená to, že do vozov 14/15Tr na Hroboňke sa opäť nič domontovávať nebude? Viem, že sa to tu už spomínalo, ale čo tie 14/15Tr drží na tých nočákoch, veď podľa pravidla ,,Na nočáky len vozy s kamerami" by ich na ne nemali vypravovať, veď autobusy napríklad na 99/51 bez kamier sa pred prejazdom na N99 menia na vozy s kamerami, prečo to u trolejbusov stále neplatí?
Boli podpísané rámcové dohody na dodanie kamerového systému do vozidiel: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3093929
Reakcia na: Mopy #2:
Maju kamery, ale nezaznamenavaju
Zaujimave.. Ale CapaCity maju uz kamerovy system predsa.. Ci sa mylim?
To dostanu aj take Citelisy vari ? Ci len Capacity a stare NB18 ?