Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály (od 22.6.2019)

Prehľad etáp modernizácie, organizácie náhradnej dopravy a cestných obmedzení.

Hlavné mesto začína 22. júna 2019 s veľkou modernizáciou Karlovesko-dúbravskej radiály. Stavebné práce budú rozdelené do štyroch etáp, pričom prvé dve budú realizované v tomto roku, zvyšné dve v roku 2020. Etapy sú rozdelené nasledovne:

  • I. etapa - úsek Jurigovo nám. - obratisko Karlova Ves: 22.6.2019 - 27.9.2019
  • II. etapa - úsek obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Bagarova: 28.9.2019 - 20.12.2019
  • III. etapa - koľajový triangel pri Tuneli: 21.3.2020 - 1.5.2020 (predbežný termín)
  • IV. etapa - úsek Tunel - Molecova: 2.5.2020 - 11.9.2020 (predbežný termín)

Prvá tohtoročná etapa, ktorá si vyžiada najväčšie dopravné obmedzenia, bude realizovaná prevažne počas letných školských prázdnin, ale tiež aj počas prvého mesiaca nového školského roka. Ukonečná by mala byť týždeň po predpokladanom začiatku zimného semestra na vysokých školách.

Organizácia náhradnej dopravy počas I. etapy modernizácie

Počas prvej etapy modernizácie budú električky z centra mesta premávať len po zastávku Molecova, kde bude zriadené úvraťové obratisko pre obojsmerné električky. Organizácia električkových liniek zatiaľ nebola zverejnená. V úseku Molecova - Dúbravka, Pri kríži bude zabezpečená náhradná autobusová doprava linkou X5.



Náhradná linka X5 bude premávať v intervale 7 - 8 minút celotýždenne úseku Molecova - Pri kríži. V pracovných dňoch budú navyše pridané skrátené spoje v úseku Molecova - Borská, takže v tomto úseku bude interval 3 - 4 minúty.

Posilnená bude aj premávka autobusovej linky 29 z centra mesta cez Karlovu Ves do Devínskej Novej Vsi a linky 83 a 84 z centra mesta do Dúbravky.

"Na zvýšenie kapacity a komfortu cestujúcich z a do Dúbravky bude na nosných autobusových linkách 8384, ktoré spájajú Dúbravku s centrom mesta, po celú dobu rekonštrukcie interval 4 - 5 minút v špičke, 7 - 8 minút počas dňa (v tzv. sedle) a 10 minút cez víkend. Linky 83 a 84 budú obsluhované najkapacitnejšími vozidlami dopravného podniku – Mercedes-Benz Capacity," uviedol hovorca mesta Peter Bubla.

Magistrát uvádza, že mestská hromadná doprava bude aj na trase linky X5 aj na trase liniek 83 a 84 vďaka preferenčným opatreniam pre MHD rýchlejšia ako jazda autom.


V druhej etape modernizácie od konca septembra do 20. decembra 2019 bude náhradná autobusová linka X5 premávať v úseku Obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Pri kríži

Obmedzenia pre cestnú dopravu

Počas modernizácie bude uzatvorený vždy jeden jazdný pruh zo štyroch v rekonštruovanom úseku. Výnimkou budú miesta, kde bude prebiehať modernizácia podchodov (v prvej etape Borská, v druhej etape Damborského), tam bude cestná doprava vedená v dvoch pruhoch po jednej strane električkovej trate.

V prvej etape budú v smere z Dúbravky cez Karlovu Ves po Molecovu prejazdné dva jazdné pruhy, z nich pravý je čiastočne vyhradený len pre autobusy a nákladné vozidlá, v smere do Dúbravky bude od Molecovej prejazdný jeden jazdný pruh.

Čo prinesie modernizácia radiály?

Podľa magistrátu by modernizovaná električková trať mala skrátiť cestovanie medzi tunelom a Dúbravkou o 3 minúty vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách. Zastávky Molecova a Damborského budú po novom riešené ako integrované s autobusovými a trolejbusovými zastávkami. K všetkým zastávkam bude zriadený bezbariérový prístup, zastávky dostanú nové osvetlené prístrešky a elektronický informačný systém.


Vizualizácia integrovanej zastávky Molecova

Električkové obratisko v Karlovej Vsi bude po novom obojsmerné, takže v prípade potreby bude možná premávka električiek v úseku Karlova Ves - Dúbravka, pričom komfortný prestup medzi električkami a náhradnou dopravou bude zabezpečený priamo v obratisku.

Zastávky Segnerova a Jurigovo námestie budú zlúčené do jednej novej zastávky v priestore medzi súčasnými zastávkami.


6.6.2019
-mhd, TS HM Bratislava-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

mirec240včera, 13:28  +2#109 Re:
Práve dávajú dole vedenie medzi Damborského a Hornými Krčacami.
Andy22.6.2019 18:31 #108 Re:
Reakcia na #105 od TeBeCe:
V nejakej časti smerom do mesta je pravý pruh Gagarinovho typu (teda so zákazom pre osobné autá).
Melange22.6.2019 18:19 #107 Re:
Reakcia na #100 od JamaVOku:
Ako v tých starých električkách fungovalo znamenie o vystupovaní cestujúceho s obmedzenou možnosťou pohybu a znamenie núdzového zastavenia?
tbusabustram660922.6.2019 18:07 #106 Re:
A po skončení 2. etapy budú tramvaje (Linky) jazdiť už normálne ?
TeBeCe21.6.2019 16:10 #105 Re:
Jazdne pruhy budu zuzene
Ma178rek21.6.2019 16:06 #104 Re:
Už je aj značenie ma ceste, sem tam oranžové pásky, všade nachystané bielo-červené smerovacie dosky, takže od rána demolácia
johnnyjanko21.6.2019 9:37 #103 Re:
Reakcia na #93 od navstevnik9:
IMHO keby X6 jazdila až do Petržalky, spotrebovala by viac vozov, než keď sa točí tunelom naspäť. Tento nedostatok (a aj preplnenosť Petržalského obratiska) by sa dal kompenzovať predĺžením intervalu na L1, ale neviem na čo by to bolo dobré, lebo pre Petržalčanov je lepšia linka, ktorá prechádza krížom cez centrum. X6 by bola Petržalčanmi využívaná menej.

Ďalšie detaily tvojho návrhu mi nie sú z tvojho popisu úplne jasné, ale vyplýva mi z toho, že priveľa liniek by muselo prechádzať tunelon, nábrežím, Šafkom a Mostovou, t.j. zvyšuje sa pravdepodobnosť vytvárania vláčikov...
Petto20.6.2019 16:19 #102 Re:
Skratene spoje X5 po Borsku budu tiez klbaky ?
yellowcaptcha17.6.2019 16:18 #101 Re:
Reakcia na #98 od Petto:
Aj keby to nevedel každý typ zvládnuť – nieje lepšie keď tam nebudú musieť zastavovať tie čo to zvládnu, a tie čo nie by tam zastavovali povinne ako doteraz?
JamaVOku17.6.2019 16:14  +2#100 Re:
Reakcia na #98 od Petto:
Vie, odkedy dojazdili SUcka, kludne by mohlo byt viac zastavok v meste na znamenie.
Viliam2217.6.2019 14:02 #99 Re:
Reakcia na #97 od SUNSPINX:
V oblasti sa plánuje pomerne rozsiahla výstavba, preto by zlúčenie nebolo úplne v poriadku
Petto17.6.2019 13:41 #98 Re:
Reakcia na #97 od SUNSPINX:
Mohlo by ? Ked je stavba uz odsuhlasena, schvalena, podpisana atd ? 😂 Uz vies len nastavit na znamenie , nic viac . Aj to som si nie isty ci kazdy typ elektricky vie toto zlvadnut - aby sofer videl v predstihu ci niekto stlacil dopyt/dvere.
SUNSPINX17.6.2019 12:44  +3#97 Re:
Mohlo by sa uvazovat nad tym dat Dolne a Horne krcace ako zastavku na znamenie pre elektricky alebo ich aspon zjednotit pod jednou zastavkou Krcace, nakolko su skoro nevyuzovane
Viko12.6.2019 9:22 #96 Re:
Reakcia na #95 od TeBeCe:
Tej elektrickej skrini na nástupišti mohli aspoň do vizy dať nejaký lepší vzhľad 😃

(A ak chýba inšpirácia, nedávna študentská súťaž ZSE-D na redizajn trafostaníc nebola úplne márna)
TeBeCe12.6.2019 8:09 #95 Re:
Viac vizualizácií zastávok
https://bratislava.sk/sk/vizualy-modernizacia-dubravsko-karloveskej-elektrickovej-radialy
si11.6.2019 16:38 #94 Re:
Reakcia na #93 od navstevnik9:
no netvrdim ze sa to nedalo spravit aj nejak inac (a ver mi ze ja patrim k tym ktorych sa toto negativne dotkne a vzhladom na interval, tepla a to ze do race bude chodit prevazne sauna sa asi budem musiet zamysliet nad tym ako budem cestovat v lete do prace.... predsalen klimatizovane auto pri v lete prazdnejsich cestach bude znacne + oproti prekurenym a pravdepodobne aj dost narvatym T3 a T6, a na tu chvilu co este ostavam robit v starom meste sa mi sice neoplati vybavovat parkovanie pod budovou (na co mam ako zamestnanec narok) ale kedze zena ma trvaly pobyt v starom meste tak na aute mam aj rezidencnu staromestsku kartu, takze to zaparkujem aj kdesi pobliz prace a teplo budem musiet pretrpiet akurat nejaky kusok pesi od auta do budovy....)
navstevnik911.6.2019 16:16  +2#93 Re:
Reakcia na #84 od si:
Keď už teda silou mocou musi ísť električka na Molecovu a nie autobus, mohli to ešte spraviť tak, že by presmerovali L3 na Nám Ľ. Štúra ako bola kedysi L11 a potom Lx6 alebo len L6 by išla z Molecovej po nábreží do Petržalky, kde by nahradila vypadnutý interval na L3 a, samozrejme, ako aj v tom mojom pôvodnom návrhu by na Chatam Sófer bola konečná pre 5/9 a 4. Pri ceste na Obchodnú alebo Špitálsku by bol možný prestup na L4/5/9 na Chatam Sófer.
Petto11.6.2019 15:19 #92 Re:
Reakcia na #87 od Adam3:
z X5 busu sa bude prestupovat na X6 elinu na Molecke a nasledne aj dalej dakde na dalsiu elektricku ci uz na Chatamovi /Safku/SNP
V lete ako pises podla mna pohoda,ale v septembri to moze byt morda s 7-8 int. na X5 rano.
Mike11.6.2019 15:17 #91 Re:
Reakcia na #87 od Adam3:
Cez školský rok všetko bude ináč. Celá organizácia električiek, aj NAD môže byť úplne ináč.
Adam311.6.2019 15:17 #90 Re:
Reakcia na #88 od 3pa3ck3:
Pardon zabudol som ze tie posilove busy budu tiez X5.