Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály (od 22.6.2019)

Prehľad etáp modernizácie, organizácie náhradnej dopravy a cestných obmedzení.

Hlavné mesto začína 22. júna 2019 s veľkou modernizáciou Karlovesko-dúbravskej radiály. Stavebné práce budú rozdelené do štyroch etáp, pričom prvé dve budú realizované v tomto roku, zvyšné dve v roku 2020. Etapy sú rozdelené nasledovne:

  • I. etapa - úsek Jurigovo nám. - obratisko Karlova Ves: 22.6.2019 - 27.9.2019
  • II. etapa - úsek obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Bagarova: 28.9.2019 - 20.12.2019
  • III. etapa - koľajový triangel pri Tuneli: 21.3.2020 - 1.5.2020 (predbežný termín)
  • IV. etapa - úsek Tunel - Molecova: 2.5.2020 - 11.9.2020 (predbežný termín)

Prvá tohtoročná etapa, ktorá si vyžiada najväčšie dopravné obmedzenia, bude realizovaná prevažne počas letných školských prázdnin, ale tiež aj počas prvého mesiaca nového školského roka. Ukonečná by mala byť týždeň po predpokladanom začiatku zimného semestra na vysokých školách.

Organizácia náhradnej dopravy počas I. etapy modernizácie

Počas prvej etapy modernizácie budú električky z centra mesta premávať len po zastávku Molecova, kde bude zriadené úvraťové obratisko pre obojsmerné električky. Organizácia električkových liniek zatiaľ nebola zverejnená. V úseku Molecova - Dúbravka, Pri kríži bude zabezpečená náhradná autobusová doprava linkou X5.



Náhradná linka X5 bude premávať v intervale 7 - 8 minút celotýždenne úseku Molecova - Pri kríži. V pracovných dňoch budú navyše pridané skrátené spoje v úseku Molecova - Borská, takže v tomto úseku bude interval 3 - 4 minúty.

Posilnená bude aj premávka autobusovej linky 29 z centra mesta cez Karlovu Ves do Devínskej Novej Vsi a linky 83 a 84 z centra mesta do Dúbravky.

"Na zvýšenie kapacity a komfortu cestujúcich z a do Dúbravky bude na nosných autobusových linkách 8384, ktoré spájajú Dúbravku s centrom mesta, po celú dobu rekonštrukcie interval 4 - 5 minút v špičke, 7 - 8 minút počas dňa (v tzv. sedle) a 10 minút cez víkend. Linky 83 a 84 budú obsluhované najkapacitnejšími vozidlami dopravného podniku – Mercedes-Benz Capacity," uviedol hovorca mesta Peter Bubla.

Magistrát uvádza, že mestská hromadná doprava bude aj na trase linky X5 aj na trase liniek 83 a 84 vďaka preferenčným opatreniam pre MHD rýchlejšia ako jazda autom.


V druhej etape modernizácie od konca septembra do 20. decembra 2019 bude náhradná autobusová linka X5 premávať v úseku Obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Pri kríži

Obmedzenia pre cestnú dopravu

Počas modernizácie bude uzatvorený vždy jeden jazdný pruh zo štyroch v rekonštruovanom úseku. Výnimkou budú miesta, kde bude prebiehať modernizácia podchodov (v prvej etape Borská, v druhej etape Damborského), tam bude cestná doprava vedená v dvoch pruhoch po jednej strane električkovej trate.

V prvej etape budú v smere z Dúbravky cez Karlovu Ves po Molecovu prejazdné dva jazdné pruhy, z nich pravý je čiastočne vyhradený len pre autobusy a nákladné vozidlá, v smere do Dúbravky bude od Molecovej prejazdný jeden jazdný pruh.

Čo prinesie modernizácia radiály?

Podľa magistrátu by modernizovaná električková trať mala skrátiť cestovanie medzi tunelom a Dúbravkou o 3 minúty vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách. Zastávky Molecova a Damborského budú po novom riešené ako integrované s autobusovými a trolejbusovými zastávkami. K všetkým zastávkam bude zriadený bezbariérový prístup, zastávky dostanú nové osvetlené prístrešky a elektronický informačný systém.


Vizualizácia integrovanej zastávky Molecova

Električkové obratisko v Karlovej Vsi bude po novom obojsmerné, takže v prípade potreby bude možná premávka električiek v úseku Karlova Ves - Dúbravka, pričom komfortný prestup medzi električkami a náhradnou dopravou bude zabezpečený priamo v obratisku.

Zastávky Segnerova a Jurigovo námestie budú zlúčené do jednej novej zastávky v priestore medzi súčasnými zastávkami.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #119:
Jednak to, no a dvak je ine prechadzat cez pruh, kde chodia len trolejbusy a kde je vsetka IAD. Po vystupeni z elektricky sa velka cast ludi odcleni smerom k trolejbusu a ostatnych 5 prejde cez cestu v pohode.
Reakcia na: Bambus #117:
Nie je dovod uz na tak velke ostrovceky nakolko sa bude dat prejst medzi 33 a elinami aj mimo prechodu
Reakcia na: Bambus #117:
V PD máš presný výkres. Môžeš si zmerať...
je dostupna informacia o sirke nastupisti na molecovej? a prechodu pre chodcov? Uz teraz sa tvori "poradovnik" na samotnej zastavke ak chce niekto prejst cez prechod, proste to mnozstvo ludi sa tam nezmesti...

na obrazku to vyzera, ze na nastupisti pre autobusy sa nezmesti ani kocik
Kto ste na FB, odporucam sa pridat do skupiny "Bratislavske elektricky". Dalibor Jancik, alias DJJD tiez pravidelne prispieva pomerne podrobnou fotodokumentaciou z modernizacie.
Odstraňujú sa už aj prvé koľajnice pred prejazdom pred zastávkou Dolné Krčace (v smere do Dúbravky).
Reakcia na: TeBeCe #112:
Takze by si chcel, aby na tej stavbe kolabovali ludia len za cenu stihnutia terminu?
Pri obratisku už sa pracuje vo veľkom nasadení. 🙂
Reakcia na: Ma178rek #111:
Takze ked teraz pridu niekolkotyzdnove vlny horucav, tak dokoncenie bude na vianoce?
Reakcia na: TeBeCe #110:
ja si myslím že dnes to môže mať súvis s teplom
Tempo prac viditelne pokleslo, po volnom vikende dnes asi modry pondelok, akurat co dvaja ludia natieraju stoziare.
Práve dávajú dole vedenie medzi Damborského a Hornými Krčacami.
Reakcia na: TeBeCe #105:
V nejakej časti smerom do mesta je pravý pruh Gagarinovho typu (teda so zákazom pre osobné autá).
Reakcia na: JamaVOku #100:
Ako v tých starých električkách fungovalo znamenie o vystupovaní cestujúceho s obmedzenou možnosťou pohybu a znamenie núdzového zastavenia?
A po skončení 2. etapy budú tramvaje (Linky) jazdiť už normálne ?
Už je aj značenie ma ceste, sem tam oranžové pásky, všade nachystané bielo-červené smerovacie dosky, takže od rána demolácia
Reakcia na: navstevnik9 #93:
IMHO keby X6 jazdila až do Petržalky, spotrebovala by viac vozov, než keď sa točí tunelom naspäť. Tento nedostatok (a aj preplnenosť Petržalského obratiska) by sa dal kompenzovať predĺžením intervalu na L1, ale neviem na čo by to bolo dobré, lebo pre Petržalčanov je lepšia linka, ktorá prechádza krížom cez centrum. X6 by bola Petržalčanmi využívaná menej.

Ďalšie detaily tvojho návrhu mi nie sú z tvojho popisu úplne jasné, ale vyplýva mi z toho, že priveľa liniek by muselo prechádzať tunelon, nábrežím, Šafkom a Mostovou, t.j. zvyšuje sa pravdepodobnosť vytvárania vláčikov...
Skratene spoje X5 po Borsku budu tiez klbaky ?
Reakcia na: Petto #98:
Aj keby to nevedel každý typ zvládnuť – nieje lepšie keď tam nebudú musieť zastavovať tie čo to zvládnu, a tie čo nie by tam zastavovali povinne ako doteraz?