Dočasné zrušenie linky 208 (od 12.11.2018)

Trolejbusy nebudú premávať do odvolania.

Pre dlhodobý nedostatok vodičov dopravný podnik od pondelka 12. novembra 2018 dočasne zastavuje premávku na linke 208.

Namiesto nepremávajúcej linky 208 je možné využiť:

  • linky 203 a 207 v úseku Hodžovo nám. - Kozia (+ peší presun na Šulekovu),
  • linky 202 a 212 v úseku Hodžovo nám. - Novohradská,
  • linku X72 v úseku Novohradská - Ružová dolina,
  • linku 209 v úseku Ružová dolina - Mliekárenská.

Medzi Hodžovým nám. a Šulekovou je možné využiť aj minibusovú linku 147 (pokiaľ bude v prevádzke), ktorej zastávka na Hodžovom nám. je spoločná s autobusmi smerom do Petržalky.


11.11.2018
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

gejza21.11.2018 19:15 #67 Re:
Reakcia na #66 od Ike:
ďakujem ... konečne som sa dočkal a už ma nič na svete netrápi 😃 😃 😃 😃 😃 😃
Ike21.11.2018 15:12 #66 Re:
Reakcia na #62 od Solider:
Aj keď 21 by u nás fungovalo: asistujú kĺbaky pri protestoch - na udržiavanie verejného poriadku 😂 Gejza sa poteší, má odpoveď.
Ike21.11.2018 15:08 #65 Re:
Reakcia na #62 od Solider:
To je dobrá otázka. Možnože aj pre to to u nás neprešlo.
S499.102321.11.2018 14:57 -1#64 Re:
Reakcia na #58 od Solider:
Tak by to nefungovalo. Ale je to tak, ako píše Ike a to je OK, chyba bola na mojej strane, keďže som si myslel, že smernica stanovuje 21.
S499.102321.11.2018 14:54 -1#63 Re:
Reakcia na #59 od Ike:
Aha, už je mi to jasnejšie, ja som mal pocit, že v smernici je 21.
Solider21.11.2018 14:10 #62 Re:
Reakcia na #59 od Ike:
Takže otázka by vlastne mala byť, či

1) ČR postupuje v rozpore so smernicou, ak vydáva VP skupiny D vodičom vo veku 21 rokov, ktorí absolvovali výcvik na KKV
2) SR nemôže znížiť hranicu z 24 na 21 rokov, keďže by tak konala v rozpore so smernicou, ktorá zníženie veku povoľuje len pre vozidlá hasičov, polície, ZVJS, a podobne.
3pa3ck321.11.2018 13:51 #61 Re:
Reakcia na #60 od 3pa3ck3:
Respektíve tu: https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/driving-licence/get-driving-licence/index_sk.htm
3pa3ck321.11.2018 13:50 #60 Re:
Tu je prehľadná tabuľka: https://www.google.sk/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/driving-licence/get-driving-licence/indexamp_sk.htm
Ike21.11.2018 13:42 #59 Re:
Reakcia na #58 od Solider:
Nie, v smernici je stanovených 24 rokov

Čl. 4 ods. 4 písm. k
"pre skupiny D a DE je stanovený minimálny vek 24 rokov bez toho, aby boli dotknuté ustanovenia o vedení takýchto vozidiel uvedené v smernici 2003/59/ES"

ktorý je možné znížiť na 21 rokov

Čl. 4. ods. 6.
"Členské štáty môžu znížiť minimálny vek pre skupinu C na 18 rokov a pre skupinu D na 21 rokov, pokiaľ ide o:
a) vozidlá používané hasičmi a vozidlá používané na udržanie verejného poriadku;
b) vozidlá, ktoré sa podrobujú cestným skúškam z dôvodu ich opravy alebo údržby"

a tiež

"Vodičské preukazy vydané osobám v nižšom veku, ako je ustanovený v odsekoch 2 až 4 v súlade s týmto odsekom sú platné len na území štátu, ktorý ich vydal, až kým držiteľ vodičského preukazu nedosiahne minimálnu vekovú hranicu stanovenú v odsekoch 2 až 4."
Solider21.11.2018 13:20 #58 Re:
Reakcia na #56 od S499.1023:
MInimálny vek je v zmysle smernice 21 rokov, čo aj niektoré krajiny aplikujú, ale Slovensko sa rozhodlo zvýšiť minimálny vek na 24 rokov a využiť možnosť neuznávať cudzie VP, ktorých držitelia nedosahujú minimálny vek podľa slovenského zákona.
Solider21.11.2018 13:11 #57 Re:
Reakcia na #54 od S499.1023:
Nemá poznámku, pretože to je všeobecné zákonné ustanovenie – do dovŕšenia 18 rokov s dohľadom, najmenej však 3 mesiace od vydania po dovŕšení 18 rokov. VP sa nijako neodlišuje od iných vydaných VP, je vydaný v štandardizovanom formáte. To, že osoba nemá 18 rokov, sa policajt dozvie, ak si z dátumu narodenia vypočíta vek držiteľa. Čiže v praxi to policajt môže riešiť alebo nemusí. Niektoré krajiny v okolí jazdu 17-ročných držiteľov so spolujazdcom tolerujú/nezakazujú, hoci pre tieto účely sa tuzemská evidencia spolujazdcov nevedie pre iné krajiny.

Pokiaľ ide o bod b), to nie je skupina AM ale A1, táto špecifikácia platí vo viacerých krajinách, napríklad v Poľsku sa však vyžaduje až trojročná prax vo vedení skupiny B. Vydávanie AM k B je myslím v zmysle smernice automatické. Čo sa týka c) a d), platí, že každá krajina si osobitne určuje pravidlá cestnej premávky a pravidlá pre používanie vozidiel na cestách a tieto je nutné rešpektovať a splniť v každej krajine v zmysle tamojšej legislatívy. To je presne príklad toho, čo ustanovuje § 103 ZCP, že podľa slovenskej legislatívy musí byť cudzí držiteľ VP vydaného v EHP vekovo zhodný s minimálnym vekom na vydanie VO konkrétnej skupiny.
S499.102321.11.2018 13:09 #56 Re:
Reakcia na #55 od Ike:
Táto smernica ale hovorí o minimálnom veku podľa odsekov 2 až 4 tejto smernice, čiže v prípade skupiny D 21 rokov.
Ike21.11.2018 12:52 #55 Re:
Reakcia na #54 od S499.1023:
SMERNICA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY 2006/126/ES o vodičských preukazoch

posledná veta v Článku 4 ods. 5 hovorí:
"Členské štáty môžu uznať na svojom území platnosť vodičských preukazov vydaných pre vodičov, ktorí nedosiahli minimálnu vekovú hranicu stanovenú v odsekoch 2 až 4."

Pričom v originály bolo sloveso "may" nie "shall", teda ide o možnosť, ktorú nevyužívame.
S499.102321.11.2018 12:34 #54 Re:
Reakcia na #51 od Solider:
Bod a) má, predpokladám vo VP príslušnú poznámku. Bod b) takýto vodič by mal mať vo VP skupinu AM s príslušnou špecifikáciou a tým pádom by mal byť legálny v celej EÚ, Bod c) Ti vyšpecifikoval Technopol ale toto je o niečom inom - výbavu vozidiel si môe určovať každý štát sám, legislatíva okolo VP by mala byť harmonizovaná. Bod d) je ekvivalentný s bodom c). Bod e) je nelegálny aj v ČR, takže to je mimo diskusiu.
810zssk21.11.2018 12:07 #53 Re:
Reakcia na #51 od Solider:
K bodu a: To zavisi od legislativy prislusneho clenskeho statu. Kym v pripade Slovenska plati, ze minimalny vek na vedenie vozidla je totozny s minimalnym vekom na udelenie VO, toto nemusi platit univerzalne napriec vsetkymi clenskymi statmi.
Technopol21.11.2018 11:51 #52 Re:
Reakcia na #51 od Solider:
c) nie je úplne pravda. Sú povinné od 1. novembra do 15. apríla na cestách pokrytých snehom, snehovou kašou alebo ľadom. Minimálna hĺbka dezénu je 4 mm. Ak vodič s letnými pneu spôsobí v Rakúsku v zimnom období dopravnú nehodu a polícia uzná, že zimné pneumatiky by jej mohli zabrániť, môže poisťovňa odmietnuť uhradiť vzniknuté škody v plnej výške.
Solider21.11.2018 11:43 #51 Re:
Reakcia na #48 od S499.1023:
Podobné by sa dalo aplikovať aj na nasledujúce prípady:

a) držiteľ vodičského preukazu skupiny B vo veku 17 rokov, ktorý jazdí 'pod dozorom' osoby, ktorá je držiteľom VP sk. B najmenej 10 rokov a je zapísaná v osobitnom registri, prekročí hranice a autom vchádza do štátu, kde tamojší zákon určuje minimálny vek na VP sk. B až 18 rokov;
b) držiteľ vodičského preukazu skupiny B po dobu najmenej dvoch rokov, ktorý jazdí so skútrom s objemom do 125 cm3, výkonom do 11 kW a s automatickou prevodovkou, takisto vojde do zahraničia, kde takúto možnosť držiteľom VP sk. B konkrétny štát nepriznáva;
c) vodič slovenského vozidla s letnými pneumatikami sa vydá 21. novembra do Rakúska, kde ho zastavia policajti a udelia mu pokutu;
d) vodič maďarského vozidla s pevne namontovaným antiradarom zastaví na slovenskej diaľnici policajná hliadka a udelia mu pokutu a odnímu evidenčné čísla;
e) vodič českého vozidla s čiernymi fóliami na predných oknách zastaví slovenská policajná hliadka a odnímu mu evidečné čísla a zakážu ďalšiu jazdu.

Na všetky uvedené sa vzťahuje konkrétna legislatíva daného štátu platiaca ako na stav vozidla, tak aj na držiteľa vodičského oprávnenia.
810zssk21.11.2018 11:42 #50 Re:
Reakcia na #48 od S499.1023:
Ked si precitas ten citovany text, tak sa tam jasne uvadza ze minimalny vek pre vedenie vozidla je totozny s minimalnym vekom pre udelenie prislusneho vodicskeho opravnenia. Cize minimalny vek pre vedenie autobusu je v zmysle slovenskej legislativy 24 rokov, t.j. 21 rocny vodic ho nemoze viest ani keby mal vodicak na raketoplan.
Ike21.11.2018 11:11 #49 Re:
Reakcia na #48 od S499.1023:
Nelegálne. Ak by polícia robila na území SR kontrolu, tak je v danom momente nespôsobilý sedieť za volantom.
S499.102321.11.2018 10:50 #48 Re:
Reakcia na #46 od 810zssk:
A keď sem napríklad s linkovým autobusom českého dopravcu príde jeho český 21-ročný zamestnanec, držiteľ VP "D", bude tu jazdiť nelegálne, či legálne 😁 ?