Dopravný podnik testuje kĺbový elektrobus Solaris Urbino 18 Electric

Objaví sa na linkách 21 31 32 50 61 70 84 96133.

Od štvrtka 15. novembra 2018 bude bratislavský dopravný podnik testovať kĺbový elektrobus Solaris Urbino 18/IV Electric. Bratislavskému dopravnému podniku vozidlo zapožičal výrobca. Elektrobus prišiel do Bratislavy z Nitry, kde sa uplynulé tri týždne skúšal na linkách tamojšej MHD.

Na linkách bratislavskej MHD bude premávať približne mesiac, pričom sa objaví prevažne na linkách 21 31 32 50 61 70 84 96 a 133. Vozidlo nie je vybavené tarifným systémom, preto preprava cestujúcich v testovanom elektrobuse je bezplatná. 

Elektrobus Solaris Urbino 18 Electric poľského výrobcu Solaris Bus & Coach je 18 metrov dlhý plne nízkopodlažný autobus s maximálnou kapacitou 121 cestujúcich. Vozidlo má 38 miest na sedenie a vyhradený priestor pre 2 detské kočíky alebo invalidné vozíky. Klimatizovaný je priestor pre vodiča aj pre cestujúcich, vykurovanie vozidla je elektrické. Vozidlo je poháňané asynchrónnym elektromotorom s trvalým výkonom 160 kW (okamžitým max. 240 kW) s pohonom zadnej nápravy. Elektrickú energiu poskytujú trakčné Li-ion batérie Solaris High Energy s kapacitou 240 kWh. Nabíjanie vozidla bude riešené pomocou nabíjačky Medcom EBC-80ST, ktorú výrobca vozidla dodal taktiež. Vozidlo je vybavené aj strešným pantografom pre nabíjanie, ktorý však v Bratislave nie je možné využiť. Na jedno nabitie sa predpokladá dojazd približne 120 až 140 kilometrov. Cena takéhoto vozidla je 725 000 €.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kedy má fešák z Bratislavy odísť?
Reakcia na: ceres #35:
Dodávateľom by mal byť Medcom z Poľska.
Od koho má tento voz výzbroj a motory?
Reakcia na: omg123 #33:
Kvalitu zaplatíš nárazovo pri kúpe ale máš neskôr vystarané keď ti voz niečo vydrží. Samozrejme ani sebelepší voz neprežije bez kvalitnej údržby. Dnešná jemná technika je niečo iné ako kedysi nezničiteľné Ikarusy a Karosy 😃 Nekvalitu zaplatíš neskôr počas údržby ale to sa tak neprezentuje už ako výhodná kúpa, ktorou môže DP a vedenie mesta opíjať voličov, pretože 98% voličov proste má u riti čo sa deje v opravárenských halách u dopravcov, že koľko tam ktorý voz trčí a koľko tie opravy a ND stoja. Nehovorím, že je to možné pre každého človeka z hľadiska času ale aj záujmu, no viac ľudí by sa o to mohlo zaujímať, nebolo by to na škodu veci.
Reakcia na: PDM.8.99 #31:
radsej si treba zaplatit kvalitu, mozno vydrzia 2x tolko ako tie vrzgajuce SORy.
No čo majstri sveta? V Žiline kamarát okúsil ako šofér SOR aj Solaris t-bus, ale aj autobusy Irisbusy a Solarisy. SORby nebol zlý, keby to nebolo po 4 rokoch rozbité ako keby to jazdilo 12 rokov a neodchádzali by na tom brzdy napr. Irisbusy hybridy od začiatku hrkálky ako keby to bolo z druhej ruky. Solaris si celkom drží dobré meno. A pre cestujúcich je Solaris jednoznačne z hľadiska riešenia interiéru zásadný krok vpred, kedy si môžeme konečne povedať, že máme vozidlo na úrovni akú dosahujú vozidlá na západe Európy. Vlastne máme priamo vozidlá aké majú aj na západe, pretože tam Solarisy uspeli. Bolo by načase aby lokápatriotizmus na tuzemské výrobky bol smerovaný na výrobcov skutočnej kvality a nie na šmeliny z dielne SOR (pred 12m elektrobusmi ale klobúk dole, design sa im ozaj vydaril veľmi!) a ŽOSiek či iných opravovní, ktoré si myslia, že dokážu niečo schopné vyrobiť.
No konečne po Libchavských plechoviciach pre Afriku možno bude mať BA skutočný autobus, ak nepočítam MBCC, i keď to bol sakra drahý špás.
Reakcia na: S499.1023 #28:
oerlikon si ty. a to je vlastne zurich sever, nie, laminat? a tento bus vyzera ako ten z presova? ani farba nesedi ani model. jedine vyrobca.tak uz radsej cus.
Reakcia na: Miro #23:
Do systemu su len natvrdo nahrate linky a ciele, ktore bude v ramci testovania obsluhovat. Vodic ich na konecnej vzdy rucne meni. Preto tam aj chyba diakritika.

Ale aj tak je to velky pokrok oproti standardnej A4 za prednym sklom 😉
Reakcia na: omg123 #26:
Praha-západ je niečo ako Bratislava-vidiek, vieš, Oerlikon? Lenže ani federálne, ani aktuálne české ŠPZ nevyzerajú ako poľské, na rozdiel od tých aktuálnych slovenských.
Reakcia na: omg123 #26:
haha az teraz som si vsimol ze mozu mat prazaci aj PZ.ale ani tak nevyzera ako prazsky bus.
Reakcia na: Miro #24:
az na to ze praha mala vzdy SPZ s A
http://krizovky.svada.cz/spz.php
Neviete prosím niekto či a kde bude dnes?
Reakcia na: omg123 #22:
Takto je to Praha - západ 😉
Reakcia na: m@jo #20:
Mne sa páči, že nepriek tomu, že je to predvádzacie vozidlo, na transparente sa zobrazuje číslo linky a cieľ. Funguje aj infosystém vnútri?
Reakcia na: S499.1023 #21:
keby, keby. to keby mal polsku znacku BA,BL tak to vyzera ako bratislavsky voz? alebo PK, RK,KN,CA...
Reakcia na: m@jo #20:
Srandovné sú tie poľské ŠPZ-ky, keby to malo poznanskú ŠPZ "PO", tak by to vyzeralo úplne ako prešovský voz.
Reakcia na: omg123 #13:
Áno, dopadne. Mnoho Ikarusov radu 400 jazdilo, dokým sa nezlomili priamo v premávke. Alebo naposledy 2607. 😊
Reakcia na: MatejBA #16:
Vyzeraju dobre tie busy - moderne.