Dočasné preloženie konečnej zastávky Trnavské mýto pre linku 53 (od 9.4.2018)

Zastávka bude až na Šancovej ulici pri zastávke trolejbusov.

Z dôvodu rekonštrukcie vstupu do podchodu na rohu Trnavskej cesty bude od 9. apríla 2018 približne do júna premiestnená konečná zastávka linky 53. Nástupište a výstupište sa bude nachádzať na Šancovej ulici za zastávkou autobusov a trolejbusov v smere k Račianskemu mýtu.

Od uvedeného dňa bude uzatvorený aj vstup do podchodu pred Istropolisom, takže k náhradnej zastávke i zastávke autobusov a trolejbusov smerom k Račianskemu mýtu je potrebné využiť opätovne otvorený východ z podchodu pred tržnicou a svetelne riadený priechod pre chodcov na Šancovej ul. pri vyústení Kukučínovej ulice.

Uzatvorený bude aj vstup do podchodu na električkovej zastávke v smere do centra mesta. Na prístup k tomuto nástupišťu bude možné využiť vstupy na ostatné električkové nástupištia a následný presun cez priechod pre chodcov na konci nástupišťa. Webstránka magistrátu pôvodne uvádzala, že zatvorený bude aj vstup do podchodu na rohu Krížnej ul. a Trnavskej cesty, neskôr zverejnili informáciu, že vstup bude uzavretý len čiastočne.

Novinkou je od prelomu marca a apríla premiestnený priechod pre chodcov na električkové zastávky od Levickej ulice, teda na tej strane Krížnej ulice, kde už priechod existoval. Na rozdiel od starého priechodu je nový bezbariérový. Zastávka liniek 68 78 a N53 však zostala na pôvodnom mieste, takže peší presun medzi jednotlivými zastávkami sa neskrátil. Podľa našich informácií s presunom zastávky autobusov nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát vzhľadom na blízkosť križovatky Trnavské mýto.

Okrem vstupu do podchodu pred tržnicou bude otvorený aj vstup na zastávku liniek 8 a 9 v smere do Ružinova. Napriek kritike počas celej uzávierky magistrát nezabezpečil bezpečné prechádzanie chodcov cez Krížnu ul. pred tržnicou v rámci tohto prestupného uzla, ktorý patrí medzi najvyťaženejšie v meste.


Navrhované obchádzkové trasy počas tretej etapy rekonštrukcie podchodu. Upozornenia: Podľa webstránky magistrátu bude čiastočne uzatvorený aj vstup na rohu Krížnej ul. a Trnavskej cesty. Mapka obsahuje aj linku 17, ktorá však už od decembra 2017 nepremáva; linka 53 je chybne zakreslená na Jelačičovej ul., správne má byť na Trnavskom mýte. (zdroj: Immocap Group)

5.4.2018
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

pharel9.8.2018 10:47  +1#24 Re:
Reakcia na #23 od lupask:
Pretoze prave kvoli tomu uzavretemu vstupu do podchodu by ludia nemohli prestupit na ine spoje na Trnavskom myte. Aby teda ulahcili ten prestup, potiahli tu konecnu na spolocnu zastavku s inymi spojmi. Ak by to bolo na starom mieste, museli by ist velkou obklukou okolo centralu alebo tou druhou trasou (ulickou) ktora vyustuje na Vajnorsku pri Lidli. 🙂
lupask9.8.2018 10:03 #23 Re:
a preco to neurobit tak, ze 53 by od Vajnor cestujucich vylozila na starom mieste, dala pauzu ak treba a nakladala ich na spolocnom nastupisti so vsetkymi ostatnymi spojmi na Trnavskom smer stanica?? ked som s nou isiel prvy krat tak som mal dost velky problem to najst a to okolo trnka chodievam uz roky
david116.4.2018 9:17 #22 Re:
Veď je tam samostatný pruh. Zavadzia jedine L51, ktorá z neho odbáča priamo do Kukučínovej. Tej by zavadzala aj tam. Ostatné linky ju v pohode obehnú pri napájaní sa na Šancovú..
MatejBA15.4.2018 9:48 #21 Re:
Reakcia na #12 od johnnyjanko:
Tak zas ono okrem 201 a 209 mozes prestupit na "vsetko" okrem elektriciek na Zimnom Stadione 🙂

A kedze odtial ide 61 a 63 ku Stanici, 201 mozeme ignorovat a kedze 204 ide na Kramare, tak aj 209 (resp. prestupit sa moze na nu na Kramaroch).

Dokonca je bonus aj prestupu na L39 bez nutnosti ist podchodom 😉
Mike6.4.2018 21:26 #20 Re:
Reakcia na #19 od Jak44:
Všeličo sa tam dá vymyslieť. Ja som len chcel upozorniť na to, že s nejakým vyčkávaním sa tam musí počítať, a to aj s dlhším ako pár minút (dnes niektoré dni v rannej špičke, neskôr možno aj v inú dobu).
Jak446.4.2018 19:42 #19 Re:
Reakcia na #18 od Mike:
Keby sa spravila pre 53 nastupna zastavka na Kukucinovej, za krizovatkou so Šancovou? Vystupnu by mohla mať na sučasnej zastavke na Šancovej smer Hl.st a prestavku za zastavkou (cca ako stava 51 ked pride skor)

Nieje to idealne, ale stale ten prestup bude komfortnejsi.
Mike6.4.2018 19:21 #18 Re:
Reakcia na #15 od Solider:
Dnes je tam ráno rozdiel medzi príchodom a odchodom 18 minút. Kvôli zápcham vo Vajnoroch a na Rožňavskej 53 prichádza na Trnko zmeškaná najčastejšie v rozpätí -3 (piatky a napr. pracovné dni medzi sviatkom a víkendom ) až -20 (a občas keď sú ranné bratislavské kalamity tak až do -40). Takže ten čas je tam potrebný a zároveň treba riešiť čo v prípade, keď príde s malým meškaním, že tam bude viac minút čakať. (V sedle, poobede a cez víkendy tam 53 má iba malú vyrovnávačku, to je vpohode).

Ale napr. už dnes v slabších časoch mimo špičky, keď 51 príde na Trnko o nejakú minútu skôr a má tam čakať +- 2 min tak sa radšej posunie za označník a tam čaká "na blikačkách", nech ju ostatné vozy môžu obiehať.
Trolley6.4.2018 16:55 #17 Re:
Reakcia na #16 od Trolley:
...v texte sa 2x nachádza ten istý odstavec...
Trolley6.4.2018 16:54 #16 Re:
Na sebe mesta sa píše, že podchod v smere od Krížnej ulice by mal byť uzatvorený len čiastočne.

Ešte chcem upozorniť, že v texte sa 3x ten istý odstavec o uzavretí podchodu pred Istropolisom. Asi mal byť uvedený podchod na rohu trnavskej a Vajnorskej ulice, ktorý bude tiež uzatvorený.
Solider6.4.2018 16:41 #15 Re:
Reakcia na #14 od mku81:
Tam nemusí byť prestávka, stačí vyrovnávačka, prestávkovať sa môže na konečnej vo Vajnoroch.
mku816.4.2018 15:19 #14 Re:
Reakcia na #13 od 3pa3ck3:
iba ak by prestavkoval niekde na kukucinovej pri filialke a pred odchodom by spravil kolecko cez skultetyho 😃
3pa3ck36.4.2018 15:03 #13 Re:
Reakcia na #12 od johnnyjanko:
Nejako som si neuvedomil, že vlastne by cestújuci museli vystúpiť už na Trnavskej 🙂
johnnyjanko6.4.2018 10:33 #12 Re:
Reakcia na #11 od 3pa3ck3:
Aj to by sa dalo, ale to je len polovičné riešenie, ktoré tým pádom stráca na význame. Prestup z 53 napr. na 201 na hrane by za takých okolností nebol možný, pretože 53 by vyložila cestujúcich ešte pred križovatkou a tam prestávkovala. Opačným smerom prestup z 201 na 53 nemôže byť za žiadnych okolností na hrane, takže tým nič nezískaš.

Spoločné nástupište 53 a ostatných liniek smer Hlavná stanica totiž samo o sebe neprináša žiadne výhody, ak tam nemôžu ľudia z 53 aj vystúpiť. 53 ide úplne iným smerom než ostatné linky, preto kľudne môže mať samostatné nástupište na druhom konci križovatky.
3pa3ck36.4.2018 9:45 #11 Re:
Reakcia na #10 od johnnyjanko:
Ak by trasa z Vajnôr ostala rovnaká, mohol by prestávkovať ako doteraz na Trnavskej a po cestujúcich by prišiel na Šancovú.
johnnyjanko6.4.2018 9:25 #10 Re:
Reakcia na #8 od TomJ:
Lenže ak sa nemýlim, za normálnych okolností 53 na Trnavskom mýte aj nejakú dobu prestávkuje, nie je to priebežná konečná. To by sa (bez nejakých väčších stavebných úprav) nedalo, ak by zastavovala až na nástupišti ostatných liniek na Šancovej.
Solider5.4.2018 23:20 #9 Re:
Reakcia na #8 od TomJ:
Skôr po Kutuzovovej, na Robotníckej bývajú všelijako odparkované autá, je tam aj ostré odbočenie z Kukučínovej.
TomJ5.4.2018 21:32 #8 Re:
Reakcia na #4 od mirec240:
Inak, podľa mňa by linka 53 mohla natrvalo takto jazdiť. Mala by spoločnú zastávku s ostatnými linkami a možno by mohla stáť aj na Tehelnej (ak by vadila zachádzka cez Budyšínsku, tak kľudne by mohla mať zastávku priamo na Kukučínovej). Jediný problém vidím v tom, že Kukučínova býva poobede upchatá. Ale ak by sme oželeli zastávku Tehelná, tak by mohla prejsť po Robotníckej na Vajnorskú, aby sa tej zápche vyhla.
danlo5.4.2018 16:08  +1#7 Re:
Reakcia na #3 od pharel:
bol by na nu velmi zlozity prestup z inych liniek
810zssk5.4.2018 15:59 #6 Re:
Reakcia na #1 od mirec240:
Predpokladam ze na Jelacicovu povodne planovali tu 53 odklonit, ale potom im niekto vynimocne uspesne vysvetlil ze to je sprostost 🙂
810zssk5.4.2018 15:58  +1#5 Re:
Reakcia na #3 od pharel:
Zastavku neohrozi, ale kedze by sa na nu cestujucim dost zlozito dostavalo, tak bola presunuta do vhodnejsej polohy.