Do integrovanej dopravy pribudli vlaky medzi Petržalkou a Rusovcami (od 10.12.2017)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Integrovaný úsek leží na trati do maďarskej Rajky.

Od 10. decembra 2017 sú do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji zaradené aj nové vlaky, ktoré premávajú zo železničnej stanice Petržalka cez Rusovce do maďarských obcí Rajka a Hegyeshalom. Do IDSK BK je zaradený len úsek Petržalka - Rusovce ako linka S8. Medzi týmito dvoma stanicami môžu cestujúci využiť všetky platné cestovné lístky IDS BK (jednorazové aj predplatné). Stanica Petržalka leží v tarifnej zóne 100, Rusovce v tarifnej zóne 101, cestujúcim teda stačia lístky pre zóny 100+101.

V prípade jednorazových cestovných lístkov však musí cestujúci nastúpiť do vlaku už s vopred označeným lístkom (napr. v autobuse MHD), pretože vo vlaku nebudú označovače lístkov.

Na linke S8 premáva denne len päť párov vlakov, dva ráno a tri popoludní. Jazdná doba medzi Petržalkou a Rusovcami je 10 minút.

  • Z Petržalky vlaky odchádzajú v časoch: 7:26 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 8:49, 14:49, 16:49 a 18:49.
  • Z Rusoviec do Petržalky vlaky odchádzajú v časoch: 6:59 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 7:59, 13:59, 15:59, 17:59.

Vlaky z Rajky do Petržalky odchádzajú o 6:51 (nejde v nedeľu a vo sviatok), 7:51, 13:51, 15:51, 17:51. V úseku Rusovce - Rajka neplatí tarifa IDS BK, potrebné je zakúpiť si vlakový lístok na železničnej stanici.


10.12.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

david13.1.2018 13:24 #196 Re:
Reakcia na #193 od ufo:
Nepotrebujem si ich študovať.

Súhlas jedine že špička u nich začína o štvrtej a končí o siedmej a niekde aj skorej.
barack403.1.2018 13:00 #195 Re:
Reakcia na #194 od colorec:
V Petržalke označovač je, bohužiaľ iba na 1. nástupišti. V Rusovciach označovač nie je, pričom oficiálny postup by mal byť taký, že cestovný lístok by mal označiť rušňovodič.

Inak by ma zaujímalo, ako má ZSSK vyriešený predaj lístkov za Rusovce v prípade, že chce cestujúci využiť tarifu ZSSK. Rušňovodiči totiž POPky nemajú...
colorec27.12.2017 8:06 #194 Re:
No moment, a zaintegrované je to teda ako? Mne vychádza, že iba tarifne.
Fakt sa to spustilo bez označovačov na staniciach?
ufo22.12.2017 8:00  +3#193 Re:
Reakcia na #191 od david1:
a) naštuduj si obehy lepšie
b) špička nekončí o 7.00, ako je to v ZSSK mentálne zakotvené a prenášané z čias ČSD
shaggy21.12.2017 19:52 #192 Re:
Reakcia na #184 od pharel:
A mne by to zase vadilo. Na tomto sa ľudia nikdy nezhodnú, preto by bolo lepšie, ak by si každý platil za tú cestu, ktorú absolvuje.
david121.12.2017 14:16 #191 Re:
Reakcia na #189 od ufo:
Okolo Bratislavy takéto denné obehy určite nie sú.
Jedine možno v špičkových súpravách. No my nepotrebujeme zásadne posilniť sedlo ale špičku a vtedy je všetko vonku.
ufo21.12.2017 12:29  +3#190 Re:
Reakcia na #185 od Mike:
A vyrástli projektanti typu Reming, ktorí v tej bratislavskej štúdii koľajovej dopravy zrušia autoblok a uobia tretiu koľaj BA- DNV s nižšou celkovou kapacitou ako mali dve koľaje s AB. To už je podľa mňa mentálna retardácia slabá diagnóza, ale prachov sa na tom uleje požehnane. Asi len toto je cielľom a celá štúdia aj tak skončí v šuflíku a ako príklad na odstrašenie pred slovenskými projektantami.
ufo21.12.2017 12:24 #189 Re:
Reakcia na #187 od david1:
Spoločnosť s priemernými dennými behmi vozňov a hnacích vozidiel 200 km si nepotrebuje nič požičiavať a mala by si hlavne urobiť poriadok v gvd a obehoch.
Mike21.12.2017 11:41 #188 Re:
Reakcia na #187 od david1:
Z Rakúska
david121.12.2017 11:27 #187 Re:
Reakcia na #179 od Ámos:
Ja som hlavne zvedavý , kde na to zoženú vagóny či súpravy. To si zase požičajú vyradené z CZ?

Mike21.12.2017 10:53  +3#186 Re:
Reakcia na #181 od Ike:
Čiže v skutočnosti od septembra.
Mike21.12.2017 10:53  +3#185 Re:
Reakcia na #182 od juraj.k:
Najlepšie sa zarába práve na projektoch, ktoré sa nerealizujú. Akonáhle sa projekt postaví, už nie je potreba vymýšľať k nemu ďalšie štúdie a dokumentácie. Najlepší dôkaz toho je bratislavské metro, na ktorom odrástli celé generácie projektantov.
pharel21.12.2017 10:40 -3#184 Re:
Reakcia na #174 od shaggy:
Ako, mne by nevadilo, keby sa z mojich dani platilo prave toto. Sak na to to platime. Ale bohuzial ide to vsetko do vackov politikov a na ich zlodejiny.
A inak v tej zone sa dost zvysil stavebny boom, cize ta UNS by sa fakt hodila prerobit na osobnu stanicu/zastavku a pokracovala by dalej iba keby bol zaujem.
A ja som aj za severojuzne prepojenie Petrzalky s Trnkom pod zemou, ci sa toto dakedy zrealizuje, je vo hviezdach.
juraj.k21.12.2017 10:37  +2#183 Re:
Reakcia na #182 od juraj.k:
Mimochodom, dnes som si vyskúšal spoj Rusovce-Petržalka o 7:58. Spojenie je výborné: cesta trvá 10 min., čo je rýchlejšie ako MHD či autom, s dobrým komfortom.
juraj.k21.12.2017 10:33 -1#182 Re:
Áno zaplatíme to my všetci. Tak ako všetky ostatné vlaky vo verejnom záujme. Aj ja platím dane a neviem, prečo by som nemohol používať koľajovú verejnú dopravu, zvlášť, keď infraštruktúra na danej trati už vybudovaná je. V tomto štáte a aj konkrétne v doprave sa vyplieskavajú stovky miliónov eur na rôzne nezmysly, ktoré ľuďom v reále pomôžu minimálne. Napr. na rôzne štúdie Filiálky, z ktorej dodnes žiaden úžitok nebol a ani nie je v dohľadnej dobe žiadna výstavba.

Ešte raz spojenie Rajka-Rusovce-Petržalka-Nové Mesto má veľký potenciál a je konkurencieschopné aj voči IAD. Akurát musí existovať ponuka, čo doteraz neexistuje. Predĺženie z Rajky po Petržalku je dobrý krok, ale z hľadiska atraktivity nestačí, lebo oblasť okolo ZŠT Petržalka sama osebe nie je cieľový bod dopravy.

Oblasť južne od Petržalky vykazuje nárast obyvateľov aj dopravy do BA. V Rusovciach sú už dnes v špičke zápchy, ktoré cestu do mesta výrazne predlžujú, tak pre Rusovce a Čunovo ako aj pre prímestské oblasti. V Rajke a v priľahlých maďarských dedinách žije čím ďalej tým viac Slovákov, ktorí denne dochádzajú do BA a treba k nim prirátať aj nezanedbateľnú dopravu, ktorá ide do BA cez Vojku. Týmto stavom trpí aj MHD. Riešenie obchvatu Rusoviec je v nedohľadne, preto jediným možným riešením je zapojenie koľajovej dopravy.
Ike21.12.2017 9:55 #181 Re:
Reakcia na #179 od Ámos:
od juna
Ike21.12.2017 9:55 #180 Re:
Reakcia na #178 od ufo:
stavia dialnice ?
Ámos21.12.2017 9:44 #179 Re:
Reakcia na #178 od ufo:
Ved sa vyhrazali, ze od maja 2018 posilnia dopravu v okoli Bratislavy o milion vlkm.
ufo21.12.2017 9:01  +1#178 Re:
Reakcia na #176 od Ike:
No a čo sa v tomto robí, keď objednávateľ ani nepožaduje posilnenie kapacity existujúcich vlakov, do ktorých sa ľudia nezmestia...
david121.12.2017 7:56 #177 Re:
Reakcia na #170 od Peon:
Tá stanica zíva prázdnotou od útlmu výroby v Istrocheme a dorazila ju vytrhanie vlečky od zrušenej Palmy. Jediná škoda je, že peróny sú pri hlavných koľajách a do boku sa dajú obísť iba z jednej strany. Z druhej jedine dízlom. Odstavené osobáky by mohli dosť obmedziť prejazd nákladných vlakov cez stanicu, ktorých tade ide kvantum.