Linka 97 sa neosvedčila, mestské zastupiteľstvo schválilo jej zrušenie
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Jej vyťaženosť v skúšobnom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 %.


Ilustračné foto © insider


Autobusová linka 97, ktorá mala prepravovať cestujúcich z Petržalky na druhú stranu Dunaja bez prestupu na električky v uzle Farského, sa medzi cestujúcimi neosvedčila. Dopravný podnik ju zriadil 1. mája 2017 na základe uznesenia Mestského zastupiteľstva z marca tohto roka.

Po vyhodnotení trojmesačnej prevádzky tejto linky sa ukázalo, že v sledovanom úseku Farského - Autobusová stanica, resp. Autobusová stanica - Farského bola jej priemerná vyťaženosť na úrovni 3,4 %. Priemerná obsadenosť jedného spoja v smere do centra mesta bola 5 - 9 cestujúcich, v opačnom smere sa viezli priemerne 1 - 3 cestujúci. Údaje bratislavský dopravný podnik získal z vozidiel vybavených automatickým systémom na počítanie cestujúcich.

V porovnaní s ostatnými linkami, ktorých priemerná vyťaženosť sa podľa dopravného podniku pohybuje na úrovni 30 - 40 %, je teda prevádzka linky 97 v úseku Farského - centrum vysoko neefektívna. Dopravný podnik taktiež zistil, že neprišlo k úbytku cestujúcich z električiek do/z centra, takže cestujúci naďalej preferujú pri ceste do/z centra prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského.

Jedným z negatív zavednia linky 97 bolo "rozsypanie" dovtedajšieho pravidelného intervalu linky 95 z Farského na Vyšehradskú. Meškajúce spoje linky 97 z centra mesta často odchádzali z Farského spoločne so spojmi linky 95. Pre väčšinu cestujúcich sa tak okrem nevhodného prestupu na Farského komfort cestovania ešte viac znížil.

Náklady na prevádzku linky 97 v skúšobnom trojmesačnom období predstavovali 133 269 € pri odjazdení 54 618 km (prevádzka v mesiacoch august až november nie je v týchto číslach započítaná). Ročné náklady na prevádzku tejto linky by predstavovali 533 074 €.

Na základe uvedených faktov poslanci Mestského zastupiteľstva hlavného mesta dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017.


8.11.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

shaggy26.11.2017 0:56 #210 Re:
Reakcia na #209 od robinx86:
Nemáš pocit, že si trochu se*ieš do huby?
Pretože presne to robíš ty - tváriš sa, že nás poznáš, keď nás tu označuješ za zaplatených ľudí z DPB. Ja len hrám tvoju hru. A narozdiel od teba vychádzam z toho, čo píšeš, kým v tvojom prípade ide iba o urazené urážky na adresu ostatných.
robinx8625.11.2017 22:56 -4#209 Re:
Reakcia na #208 od shaggy:
Dolezite ze ma poznas a vies ako zijem
shaggy25.11.2017 12:20  +1#208 Re:
Reakcia na #207 od robinx86:
Keď čítam tvoje príspevky, tak som si istý, že sem nepíšu normálni ľudia.
Alebo, ako sa vraví v tom vtipe - všetci sme zaplatení, len ty si lietadlo.

Inak, skúsil si niekdy použiť to guľaté, čo máš na krku a zamyslieť sa nad tým, že nám možno vadí neefektívne používanie a plytvanie NAŠICH peňazí? Lebo to nie sú cudzie peniaze, to sú peniaze nás všetkých.
Ja patrím medzi častých sťažovateľov na DPB, píšem sťažnosti a ak je vodič arogantný, prípadne porušuje predpisy, tak hneď volám na ich linku (aj keď viem, že s tým nič neurobia).
Ale nebudem obhajovať neefektívnu linku len preto, že nejaký privandrovalec žijúci u mamičky, je lenivý urobiť pár krokov.
robinx8625.11.2017 11:22 -8#207 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
shaggy24.11.2017 9:38  +1#206 Re:
Reakcia na #205 od robinx86:
Ja bývam ďaleko od Farského a aj tak oceňujem tú električku viac, než by som ocenil pôvodnú trasu 95ky.
robinx8623.11.2017 23:15 -4#205 Re:
Reakcia na #200 od Mike:
Je to vecou pohladu, ano mas pravdu, tí co byvaju na farskeho a jungmalnovej pre tych to vyhoda je, lenze petrzalka siaha trosku dalej :/
robinx8623.11.2017 23:12 -3#204 Re:
Reakcia na #203 od shaggy:
Netvrdim ze mi vadi, len kym ho postavia, tak vo viedni postavia metro 4x hahahahahaha
shaggy23.11.2017 20:13  +1#203 Re:
Reakcia na #194 od robinx86:
Ja nehovorím o stave spred 10 rokov, ale o posledných rokoch jej prevádzky do mesta. Starý most bol v havarijnom stave, tak aké riešenie si si predstavoval? Na jednej strane tu chceš metro, ktoré sa "začalo" stavať možno pred 40 rokmi, ale na druhej strane ti vadí podobný nosný systém, ktorého prvá etapa sa aj postavila.
david123.11.2017 8:46 #202 Re:
Reakcia na #193 od Ike:
Minulý piatok poobede som sa do nej na Obchodnej ani nedostal. Ostal jedine rýchly presun k Blumentálu a tam na L2 ktorá bola tiež nafulovaná lebo Šancová bola tradične upchatá.
lostrail23.11.2017 8:17  +2#201 Re:
Reakcia na #199 od Ike:
"Je rozdiel, keď si povolaním syn..."

Pekne si to vystihol. Myslim, ze sa tu viaceri zhodneme, ze si presne trafil klinec po hlavicke.
Mike23.11.2017 7:21  +2#200 Re:
Reakcia na #194 od robinx86:
Keď bol Starý most prístupný pre autá, tak Farského - Šafárikovo námestie trvalo v rannej špičke (kedy sa potrebuje najviac ľudí dostať z Petržalky) zvyčajne 10-15 minút, kvôli kolónam. V sedle, večer a cez víkend to trvalo aj tej 95 rovnako 4 minúty, ako električke.

Re #195: No vidíš, tak 95 chodila plná na Šafko a cestujúci ďalej do mesta (na Stanicu) tam prestupovali. Teraz prestupujú z 95 na Farského, alebo tí, čo bývajú v okolí Farského, Jungmannova, Nám. Hraničiarov, majú už električku priamo a nemusia na ňu prestupovať z preplnenej 95.

Ike22.11.2017 23:35  +6#199 Re:
Reakcia na #198 od robinx86:
Je rozdiel, keď si povolaním syn a máš všetko čo chceš a keď si máš na veci šetriť a zarobiť. Pozri si, s akým rozpočtom hospodári per capita BA a akým okolité mestá. To, že električka sa podarila sprejazdniť takto, ako sa podarila, je nie malý, ale obrovský zázrak. A to, že pravdepodobne do 2023 bude stáť predĺženie je zázrak tiež.

Len sa prikrývajme takou perinou, na akú máme. To je celé.
robinx8622.11.2017 20:27 -4#198 Re:
Kym tu postavia kilometer nadzemnej elektricky, vo Viedni postavia 5 kilometrov podzemneho metra, je to hanba ale zastavajte si to aj dalej.
robinx8622.11.2017 20:26 -3#197 Re:
Vsetci ma hejtujete, ja netvrdim ze ja viem spasit mhd ale obhajujete ju ako keby bola neviem aka kvalitna, a za 10 rokov sa takmer nic nezmenilo.
robinx8622.11.2017 20:24 -3#196 Re:
Reakcia na #193 od Ike:
Netvrdim ze je to zly projekt, ale je nedostavany, na Slovensku trva desatrocia to co inde rok mozno dva.
robinx8622.11.2017 20:23 -2#195 Re:
Reakcia na #193 od Ike:
Aj stara 95 chodila preplnena na safko, odkial sa dalo dostat prestupom na hlavnu stanicu
robinx8622.11.2017 20:21 -2#194 Re:
Reakcia na #191 od shaggy:
Vážne? poprosím serióznu informáciu, ako dlho trvala 95 cesta z Farskeho na šafko ked bol stary most pre osobnu dopravu, ked tvrdis ze to bolo o vela dlhisie. Električke to trva 4 minuty, info z grafikonu, 95 to trvalo tak isto ak nie menej, takze co vyriesila elektricka? nic. Len dalsi zbytocny prestup navyse.
Ike22.11.2017 8:39  +4#193 Re:
Reakcia na #189 od robinx86:
Pracujem kúsok od hlavnej stanice a tá L1 jazdí nonstop plná až preplnená (na rozdiel od pred-pertžalkového stavu). To je azda najlepší indikátor úspešnosti projektu.
Valec22.11.2017 8:36  +4#192 Re:
Reakcia na #189 od robinx86:
Či sa nič nevyriešilo možno hodnotiť na základe toho, aký by bol nulový stav. Tým by, pri súčasných finančných možnostiach mesta, bol Starý most v pôvodnom stave prístupný maximálne tak pre peších a cyklistov.

Takže z tohto pohľadu sa vyriešilo dosť, podarilo sa most opraviť (resp. postaviť nový) a spolu s ďalšími objektami na ňom vybudovať električkovú trať. Vďaka tomu sa podarilo, aj napriek prestupu, dosiahnuť cestu do centra v porovnateľnom čase s obdobím, kedy L95 premávala priamo na Šafko (a to porovnávam obdobie, kedy už po moste autá nejazdili, lebo predtým kvôli zápcham ten čas bol výrazne dlhší).
Ak navyše zvážiš, že veľká časť cestujúcich niekdajších linky 95 predtým na Šafku prestupovala na električky alebo pešo prešla do ďalej do centra, tak týmto sa cesta zmenila len v tom, že sa prestup presunul z centra do Petržalky, resp. že sa môžu doviesť bližšie k svojmu cieľu.

Asi všetci budeme súhlasiť s tým, že trať treba čo najskôr stavať ďalej až do Janíkovho dvora. Na druhej strane ale treba pochopiť, že v situácii, kedy na toto pokračovanie nebol pripravený žiaden projekt, a celý proces od zámeru po výstavbu má nejaké kroky, lehoty a termíny v ktorých sa môže verejnosť vyjadrovať, to bude to nejaký čas trvať.
Na druhej strane je veľkou chybou mesta, že o takomto veľkom projekte vôbec neinformuje ako býva v zahraničí (alebo aj pri projekte obchvatu BA) zvykom. Z verejne dostupných informácií by všetci mali prehľad, ako a či vôbec projekt pokročil.
shaggy21.11.2017 23:34  +3#191 Re:
Reakcia na #189 od robinx86:
Aha, takže električka stála kopec peňazí a preto budeme ešte viac rozhadzovať peniaze na neefektívne linky? To dáva logiku.
A ako sa tým nič nevyriešilo? Dostať sa z Farského na Šafko je teraz oveľa rýchlejšie, než keď chodila 95ka rôznymi obchádzkami.

Ale súhlasím s tebou - električka už mohla byť dávno postavená, keby neboli rôzni Krížovia a robinxovia, kvôli ktorým sa rozhádzali peniaze na zbytočné linky.